Kış aylarinda 1k devir olayı


golfcu91

Katılımcı Üye
 
Katılım
15 Ocak 2020
Mesajlar
753
Tepkime puanı
432
Konum
İstanbul
İsim
burhan
Selamlar arkadaşlar,
Bu tarz bir konu görmüştüm sanırım bulamadım aracım 1.6 tdi bazen 1k devir de kalıyor uzun süreli kullanimlarda bile.
Örneğin araç cold start sonrasında belli zaman sonra 1k devir altına düşer bende öyle olmuyor hep olmasa da araç ısınsa dahi durdugumda hala 1k devir de oluyor rejenerasyon olayını biliyorum öyle bir şey değil. Nedendir böyle sorunla karşılaşan oldu mu veyahut bu bir sorun mu yoksa kış aylarında çalışma şekli mi böyle?
 

Selamlar arkadaşlar,
Bu tarz bir konu görmüştüm sanırım bulamadım aracım 1.6 tdi bazen 1k devir de kalıyor uzun süreli kullanimlarda bile.
Örneğin araç cold start sonrasında belli zaman sonra 1k devir altına düşer bende öyle olmuyor hep olmasa da araç ısınsa dahi durdugumda hala 1k devir de oluyor rejenerasyon olayını biliyorum öyle bir şey değil. Nedendir böyle sorunla karşılaşan oldu mu veyahut bu bir sorun mu yoksa kış aylarında çalışma şekli mi böyle?
kış aylarında bu şekilde hocam 1000 devirde başlıyor taa ki sen stop edip tekrar çalıştırana kadar devam ediyor bende de aynı sorun var daha doğrusu sorun değil bu şekilde ayarlanmış servise sorsak adım gibi eminim ki normal diyecektir.
 
kış aylarında bu şekilde hocam 1000 devirde başlıyor taa ki sen stop edip tekrar çalıştırana kadar devam ediyor bende de aynı sorun var daha doğrusu sorun değil bu şekilde ayarlanmış servise sorsak adım gibi eminim ki normal diyecektir.
Bende ara ara düşüyor canı çekince tekrar 1k devir oluyor 😂
 
Bende ara ara düşüyor canı çekince tekrar 1k devir oluyor 😂
hocam konudan bağımsız ama şu dpf egr yi iptal etsek bi sorun yaşar mıyız araba nefes alsın istiyorum stage 1 vesaire istemiyorum sadece egr dpf iptali istiyorum ama istanbul içi güvenebileceğim bir yer lazım 110 luk cxxb motor senin arabada big turbo setup vardı sanırım o yüzden sana danışayım dedim
 
Hocam zevk meselesi kimisi zora ki iptal ediyor.
Güç almak vs istiyorsan ettir gerekli düzenlemeleri yazılımcı da yaptır rahat edersin
Araca inanamazsın.
Şöyle somut örnek vereyim kocaeli kartepe ye çıkışı bilir herkes ben orayı 4 vitesle rahat rahat çıkıyorum.
Stok 1.6 tdi çoğu yerde 2 ye çeker vitesj
 
Hocam zevk meselesi kimisi zora ki iptal ediyor.
Güç almak vs istiyorsan ettir gerekli düzenlemeleri yazılımcı da yaptır rahat edersin
Araca inanamazsın.
Şöyle somut örnek vereyim kocaeli kartepe ye çıkışı bilir herkes ben orayı 4 vitesle rahat rahat çıkıyorum.
Stok 1.6 tdi çoğu yerde 2 ye çeker vitesj
bi ara stage 1 plus dr ecu yazılım yaptırdım araca fena gidiyordu ama kavramam bitik olduğu için iptal ettim bi kaç ay daha kavramanın idare etmesi lazım :(

bi yazılımcıyla konuşayım o zaman yönlendirsin beni
 
@UBC53 güncel bilgilerime göre;


Stage 1 ile kalacaksanız dpf ve egr iptalinin güç anlamında bir faydası olmayacak. Ancak ben sökeyim yarın öbür gün 180b-200b KM'ye gelince temizlik/değişim işleriyle uğraşmayım diyorsanız o zaman çok mantıklı hale geliyor.

200hp üzerine çıkma gibi bir niyetiniz varsa o zaman iptal etmek gerekiyor.

Sizin CXXB ( benimki de) motor aslında blok olarak 2.0 GTD ile aynı. Çoğu parçası aynı. Egr ve Dpf de aynı yani bunlar üzerindeyken sağlıklı bir şekilde 180hp civarlarına çıkarılabilir araç. 190hp 'e kadar tek değişmesi gereken şey turbo. 200hp üzeri içinse bildiğim kadarıyla turboya ek olarak GTD enjektörlerini tak çalıştır yapıyorlar.(tabiki yakıt beslemesi ona göre programlanıyor.)

Eğer ses istemiyorsanız hava filtresi vs. gibi şeylerde gereksiz. Zira yine Golf GTD ler bizimkiyle aynı hava filtresini kullanıyorlar.
 
@UBC53 güncel bilgilerime göre;


Stage 1 ile kalacaksanız dpf ve egr iptalinin güç anlamında bir faydası olmayacak. Ancak ben sökeyim yarın öbür gün 180b-200b KM'ye gelince temizlik/değişim işleriyle uğraşmayım diyorsanız o zaman çok mantıklı hale geliyor.

200hp üzerine çıkma gibi bir niyetiniz varsa o zaman iptal etmek gerekiyor.

Sizin CXXB ( benimki de) motor aslında blok olarak 2.0 GTD ile aynı. Çoğu parçası aynı. Egr ve Dpf de aynı yani bunlar üzerindeyken sağlıklı bir şekilde 180hp civarlarına çıkarılabilir araç. 190hp 'e kadar tek değişmesi gereken şey turbo. 200hp üzeri içinse bildiğim kadarıyla turboya ek olarak GTD enjektörlerini tak çalıştır yapıyorlar.(tabiki yakıt beslemesi ona göre programlanıyor.)

Eğer ses istemiyorsanız hava filtresi vs. gibi şeylerde gereksiz. Zira yine Golf GTD ler bizimkiyle aynı hava filtresini kullanıyorlar.
güç değilde hem yakıt düşsün hemde temizliğiyle vesaire uğraşmıyım diye arabam güncel olarak 169 binde 5 bin km önce bilgisayara bağlatıp dpf temizliğini yaptırdım o kadar basmama top speede ve sert kullanmama rağmen 48 gr kül birikmişti temizliğini bilgisayara bağlayıp yaptırdım araba nefes aldı her 400 km de bir de pasif temizlik yapıyor (deviri 1000 e sabitliyor) daha önce stage 1 yaptırmıştım arabam dsg olduğu için yüksek torkun mekatroniğe zarar verdiğini söylediler o yüzden iptal ettirdim kavramamda pek iyi durumda değil zaten
 
güç değilde hem yakıt düşsün hemde temizliğiyle vesaire uğraşmıyım diye arabam güncel olarak 169 binde 5 bin km önce bilgisayara bağlatıp dpf temizliğini yaptırdım o kadar basmama top speede ve sert kullanmama rağmen 48 gr kül birikmişti temizliğini bilgisayara bağlayıp yaptırdım araba nefes aldı her 400 km de bir de pasif temizlik yapıyor (deviri 1000 e sabitliyor) daha önce stage 1 yaptırmıştım arabam dsg olduğu için yüksek torkun mekatroniğe zarar verdiğini söylediler o yüzden iptal ettirdim kavramamda pek iyi durumda değil zaten
Dostum dpf egr iptal edip downpipe yapıyorsun güzel bir yazılım ile tamamlıyorsun mis gibi biniyorsun benimde ilk 1 yılım bu 3 lü ile geçti baktım efendi gibi kullanınca bir sorun çıkmıyor
Turbo yu büyüttük egr+dpf+downpipe+turbo mis gibi bir harita yazdırdım.
Duman neredeyse 0 a yakın.
İstediğimde gidiyor, istediğimde duruyor.
Duruyor kısmı önemli çünkü frenleri de güçlendirdik
 
güç değilde hem yakıt düşsün hemde temizliğiyle vesaire uğraşmıyım diye arabam güncel olarak 169 binde 5 bin km önce bilgisayara bağlatıp dpf temizliğini yaptırdım o kadar basmama top speede ve sert kullanmama rağmen 48 gr kül birikmişti temizliğini bilgisayara bağlayıp yaptırdım araba nefes aldı her 400 km de bir de pasif temizlik yapıyor (deviri 1000 e sabitliyor) daha önce stage 1 yaptırmıştım arabam dsg olduğu için yüksek torkun mekatroniğe zarar verdiğini söylediler o yüzden iptal ettirdim kavramamda pek iyi durumda değil zaten

yaklaşık 200b km den sonra nasibinize artık ne gelirse elektronik değil mekanik temizlik yapılması gerekecektir. Tabi kullanıma bağlı KM değişir. Yani filtre sökülüp ters istikametten basınçlı su ve katkı maddeleriyle temizliyorlar. Çünkü bu bir filtre ve uzun dönemde içerisinde, gözeneklerinde yakılamayacak/yok edilemeyecek kül birikimi oluşuyor.


Yakıt tüketimi olarak bir kâr elde edebilirmisiniz bundan emin değilim.

DSG konusunda zarar vermek değilde bakım sürelerini çok kısaltıyor diye biliyorum evet. Debriyaj daha erken bitiyor, volan daha erken bozuluyor, daha sık yağ değişimi vs. gerekiyor gibi kullanıcı yorumları gördüm.

Stage1 ile 1700 devirden itibaren araç 300nm üzeri torka ulaşıyor. Benim araç manuel neyseki ancak arada istemeden ayarı kaçırınca 2. vitesde bile ESP devreye girip kesiyor.

Ancak normal sakin şekilde kullanmaya devam ederseniz bir zarar görmezsiniz.


 

Geri
Üst