Golf 8.5 R-Line Tecrübelerim, Deneyimlerim ve Püf Noktaları

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Sazova
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Sazova

Yeni Üye
Katılım
26 Şub 2025
Mesajlar
17
Tepkime puanı
51
Konum
Ankara
İsim
ST
Araç
Golf 8.5
Herkese merhaba,

Uzun zamandır anonim olarak takip ettiğim bu foruma katkıda bulunmak, sizlerle tanışmak ve Golf sahibi olan/olacak arkadaşların fikir sahibi olmaları için bu konuyu açıyorum. Biraz uzun olacak kusura bakmayın şimdiden. Umarım işinize yarayan şeyler bulabilir, keyifle okursunuz.

2018 de sıfır aldığım 1.6 dizel Opel Astra aracımı 2022 yılında satıp, sıfır 1.0 TSI Polo Life satın aldım. 2024 Eylül ayında bazı durumlardan dolayı Poloyu satmak zorunda kaldım. 3 ay içinde durumları düzeltip aralıkta yine sıfır Golf R-Line alarak aranıza katıldım. Yaklaşık 3 ay 2000 kilometredir (1500KM uzun yol + kalan şehiriçi) Golf kullanıyorum.

NEDEN GOLF TERCİH ETTİM?

Sürüş dinamikleri, araç üzerindeki hakimiyet hissi, henüz ihtiyaç duymadığım genişlik, kullanımın çoğunun şehir içi olması kriterleriyle birlikte, şarj işleriyle uğraşmak istemediğimden SUV ve Elektrikli araçları eledim. Sedan araçlara da oldum olası ısınamadım.

B HB bir araçtan yine B HB bir araca geçmenin de çok mantıklı olmayacağını düşünerek biraz daha konforum ve araç performansı artsın diye C sınıfı otomatik bir araç arayışına koyuldum. Yine de güzel bir fırsat bulabilirim diye SUV ve Sedanlara da bakmayı ihmal etmedim.

İşim gereği ayda en az bir kez 2-3 günlüğüne şehir dışına çıkıyorum. Bunun için de araç kiralıyorum. Bundan dolayı piyasadaki bir çok markanın bir çok popüler aracını (SUV, Sedan, HB, Manuel, Otomatik, Dizel, Benzin, Hibrit) deneyimleme şansı buldum. Ayrıca arkadaşlarımdan da tecrübelerini alarak onların da araçlarını test edebilme imkanım oldu.

Kasanın güncelliği, olabildiğince yüksek beygir gücü ve tork, güvenlik donanımları, yol tutuş, konfor, yalıtım ve tabii ki almadan önce nasıl satarım kafasıyla girdiğimiz ikinci el satış açısından en uygun aracı bulmaya çalıştım.

DSG li oluşları ve fiyatlarına nazaran diğer markalara göre sunduğu oyuncaklar az olsa da aradığım kriterleri karşılayan modelleri A3 Sportback ve Golf Style 150 Beygire kadar indirgedim.

İkisi de 2024 yılında makyajlandı. Makyajlı A3 ler Advanced ve Premium + Konfor paket ile geldikleri için bütçemin üzerinde kalıyordu. (150 Beygir Golf Style 2 milyon civarı, A3 Advanced + premium Sportback 2250 civarıydı)

Golf Life ise 116 beygir olduğundan dolayı çok sıcak bakmadım. Bir süre Doğuş Oto sitesinden ve canlı destekten 150 Beygir Style ve boş A3 (düz Advanced, Premium ve Konfor olmayan) kovaladım. Maalesef 150 Beygir Style paketi Türkiye’ye uzun zamandır gelmiyor. Boş paket A3 ise hiç yok.


GOLF R-LINE MACERASI

Yine bir gün Golf sorarken bir adet 150 beygir Style ve bir adet R-Line stokta var bilgisi aldım. Hemen Style ın olduğu bayiyi teklif almak için aradım fakat aracın 116 beygir olduğunu söylediler (artık sahibi mi hazırdı gerçekten bana yanlış bilgi mi verdiler bilmiyorum). Sonrasında da hiç aklımda olmamasına rağmen (iki tampona o kadar para verilir mi) R-Line olan bayiyi aradım. Aldığım fiyat bütçemin üzerindeydi fakat araçta opsiyonlar vardı. Black Style Paketi + IQ Light Led Matrix + 18’’ York Jant + Park Assist Plus. Bir süredir araç aramanın verdiği yorgunluk, aracı inceledikten sonra spor duruşunu beğenmem, Style 150 beygirin gelip gelmeyeceğinin meçhul oluşu ve bir daha mı geleceğiz dünyaya diyerek kapora gönderdim ve sonrasında aracı satın aldım. Golf R-Line ve Audi A3 Sportback S-Line aynı fiyatta olsalardı A3 S-Line tercih ederdim ama Golf R-Line ve A3 Advanced paket arasında Golf tercih ettim. İyi ki de etmişim.

Aldığım aracın A3 Sportback Advanced e Göre Avantajları:
Biraz daha iyi yalıtım, daha güncel iç kabin, daha az motor sesi, daha az sigorta-kasko, daha az servis bakım maliyeti, led matrix farlar, park asistanı (kullanmasam da), progresif direksiyon, daha iyi yol tutuş (spor süspansiyon ve 18 inç jantlar), travel assist, kablosuz carplay, spor dış görünüş.

Aldığım aracın A3 Sportback Advanced e Göre Dezavantajları:
Navigasyon yok, elektrikli deri koltuk yok, elektrikli bagaj yok, marka algısı, konfor daha düşük (spor süspansiyon ve 18 inç jantlar).


GOLF SEVDİKLERİM

- Golf R-Line, A3 Advanced ve Golf Style a göre daha spor duruyor (18’’ Jantla daha da iyi)

- Golf R-Line ın, Style a göre biraz daha iyi yol tutuşu var (spor süspansiyon + büyük jant, geniş lastik + progresif direksiyon)

- Motorun 4 silindir ve 150 Beygir 250 Nm tork a sahip oluşu (116 Beygirden biraz daha atik, vites geçiş aralıkları ve karakteristiği daha farklı, bağımsız süspansiyon yüksek hızdaki manevralarda kendini belli ediyor, Polodan sonra çok iyi oldu, sürüş keyfim arttı, tork ise dizel Astrayı ise aratmıyor)

- Motorun istenildiğinde güç sağlayıp, istenildiğinde ekonomi yapabilmesi

- 3 silindir motordan geçtiğim için rölantide titreşim neredeyse yok gibi

- Son sahibi olduğum Poloya göre aynı güzergahta daha az yakıt tüketimi (eTSI)

- Marş motoru olmadığı için start-stop kapatmaya ihtiyaç duymuyorum artık.

- Travel Assist başarılı (Uzun yol için bir şey yerken içerken konforlu, şehir içi kullanmıyorum fakat kullanılacaksa ACC daha kullanışlı geliyor)

- IQ Light Matrix farlar aydınlatma için gerçekten iyi, ön arka dinamik sinyal ve arka farların animasyonu, aydınlatmalı ön panjur ve logo da ayrı bir hava katıyor araca. Dinamik viraj aydınlatma ve uzun far asistanı da mevcut.

- Sürüş Modları (Vitesteki S ye göre biraz daha arabanın karakteristiği değişiyor fakat çok da lazım bir şey değil bana göre. 4 tuşlu butonun dördüncüsü dolu duruyor en azından)

- Progresif Direksiyon (Normalde tam sağa tam sola 2 tur dönen direksiyon 1.25 tur dönüyor, Style ın direksiyonundan biraz daha sert R-Line direksiyonu)

- Park Assist Plus (Ön + Arka sensörlere ek araç yanı da algılayabiliyor. 360 park sensörleri oluyor. Otomatik park etme kısmını kullanmıyorum fakat artık gazı freni de kendisi yapıyormuş)

- Araca yaklaşınca ışıkların sırayla yanarak karşılama yapması ve dibine gelince otomatik kilitlerin açılması (Ayarlardan aktifleştirilmesi gerekli)


GOLF SEVMEDİKLERİM

- Golf R-Line, Style a göre bariz daha sert, daha az konforlu (Büyük jant, daha ince yanak lastik ve spor süspansiyon)

- Her şeyin ekrandan yönetilmesi. (Yolda giderken klimayı ayarlamak dert. Allahtan ön ve arka cam için ayrı buton koymuşlar far anahtarı kısmına)

- Direksiyondakiler hariç tüm tuşların dokunmatik oluşu.

- Dörtlü tuşunu dokunmatik tuşlarının ortasına koymaları.

- Direkt olarak park sensörleri ekranının açılmaması. (Önce park menü butonuna bas, oradan kamerayı seç, ekranı sağdan kaydır kı sensörler gelsin)

- En azından şoför elektrikli koltuk olabilirdi. Aracı tek kullandığım için şimdilik sıkıntı yaşamıyorum.

- Manevra Park Freni çok hassas. Sıfır yanaşacağınız bir yerde gereksiz fren yapabiliyor. Kalıcı olarak kapatılamıyor.

- DCC, Harman Kardon ve 360 Kamera da olsaydı daha keyifli olurdu (parası hariç)

- Tiguandaki gibi 12.9 inç ekranla gelmesini isterdim. 10 inç ekranla tuşlar daha küçük kalıyor. Basması sorun olabiliyor



BİLİNEN SORUNLAR / DURUMLAR

Çok şükür bugüne kadar hiçbir büyük kronik problem yaşamadım. Daha öncesinde kiraladığım 200 kilometredeki bir başka aracı kullanmaya başladığım anda asistan uyarıları veriyordu.
  • Alternatör Arızası (Yaşamadım, araca binip çalıştırıyorsunuz, kontak açılıyor ama marş almıyor. Genelde araç servise çekilip alternatör ve 48V akü değişimi yapılıyor, eTSI bütün motorlarda karşılaşılabilir)
  • Keyless GO Arızası (Yaşamadım, aracın yanına gidiyorsunuz kapılar açılmıyor, açılsa da araç çalışmıyor, araç anahtarı algılamıyor. Kapıları kilitleyip araçtan uzaklaşıyorsunuz. 5dk sonra geri döndüğünüzde çalışıyor.)
  • Sürüş Asistanları Devre Dışı Arızası (Yaşamadım, fakat akü vs zayıfsa ya da sensörler kirliyse arıza verebiliyor, genelde aracı kapatıp 5 dk bekleyip çalıştırınca düzeliyor)
  • IQ Light Far Buharlanması (Yaşadım, servis normal olduğunu söyledi, sonrasında tekrar etmedi)
  • Motor Yağının Azlığı (Yaşamadım, ama serviste ücretsiz yağ ekliyorlar diye okudum)
  • Multimedya ekranındaki Klima Butonlarının Kaybolması (Yaşamadım, açma kapama tuşuna bayağı uzun basınca ekran resetleniyor, tuşlar geri geliyor)
  • Sunroof Açma Tuşunun Çalışmaması (Yaşamadım, sanıyorum ki airbag ışığını da tetikliyor bu sorun. Serviste parça değişimi)
  • Kapı Fitillerinden Bozuk Yollarda Ses, Cızırtı Gelmesi (Yaşıyorum, Makyaj ile düzeltildiği söyleniyor fakat bende yine ara ara geliyor, arabayı yıkayınca geçiyor bir süre)
  • Dış aynaların açılıp kapanırken ses çıkarması (Yaşamadım, arkadaşın Tiguanında var, servis yağlama yapıyor)
  • Carplay Kopma Sorunu (Bir kez yaşadım fakat sonrasında kendiliğinden bağlandı tekrar, sonra hiç yaşamadım. Bazen ekranı sıfırlamak gerekebiliyor)
  • Kablosuz Şarj Etmeme Sorunu (Yaşıyorum, kılıfsız dahi denesem telefonum Carplay e bağlıyken telefonumu şarj etmiyor ama arkadaşımınkini hiç sıkıntısız kılıflı-kılıfsız şarj ediyor)
  • Genişleyen ya da Daralan Şeritlerde Direksiyonun Titremesi (Şerit Takip Asistanının sapıtmasından, HGS gişeleri gibi yerlerde direksiyonu sıkı tutmanız gerek)
  • Travel Assist te Kadranda Yolun Tek Şerit Görünmesi (Araçta navigasyon uygulaması olmasa da Navigasyon Veritabanı mevcut. Bu veritabanının içinde otoyolların şerit sayısının ve hız sınırlarının bilgisi yer alıyor. Araç kendi veritabanında kayıtlı bir otoyola girdiğinde kadranda şerit sayısı 2 ye ya da 3 e çıkar.)
  • Karşılama Aktif Olsa Dahi Araca Yaklaştığınızda Işıkların ve Kapı Kilitlerinin Açılmaması (Aracınız 2 gün ve fazla hiç çalışmadıysa kendini uyku moduna alabiliyor, anahtardan ya da kapı koluna elinizi sokup biraz bekleyince açılır)
  • Anlık Tüketimin Kadranda Görünmemesi (Yeni yazılım ile kaldırıldı, ben güncelleme yaptırmadığım için hala serbest sürüş ve anlık tüketimi görebilmekteyim)
  • Frendeki Boşluk (Alışması biraz zaman alıyor ama evet freni biraz ezmek gerekiyor, frene bastığınızda sanki manuel araçta önce frene sonra debriyaja basmak yerine, önce debriyaja sonra frene basmışsınız gibi araba önce kendini salıyor hızlanıyor sonra fren yapmaya başlıyor gibi. Kullandığım tüm eTSI lar böyle)
  • KM Sayacının Görünmemesi (Medya ekranından, kontak kapatılıp kapı açıldığında ya da kadranın sağındaki ya da solundaki kutucuklardan birine eklenerek görüntülenebilir.)
  • Park sensörleri ekranda görünürken klima vs menülere girilememesi. (Önce park menüsünü kapatıp sonra klimaya girmek gerekli)
  • Fren pedalından gelen çıt çıt sesleri (Her zaman yapmamakta, yaptığı zaman da araç sessizse net duyuluyor, sebep ve çözümü nedir bilmiyorum)
  • Auto Hold ya da Yokuş Kalkış Desteği esnasında fren pedalının sertleşmesi (Bazı durumlarda yapabiliyor, araç yürüdüğünde normale döner)
  • Park Freni aktifleşirken fren pedalının aşağı gidip tekrar eski haline dönmesi (Normal bir durum)

PÜF NOKTALARI
  • Multimedya ekranında klima kontrollerinin olduğu kısımda AUTO tuşuna bayağı uzun basarsanız alt klima barının bir kısmını özelleştirebilirsiniz. (Mesela ben A/C tuşu yerine klimayı kapatma tuşu koydum)
  • Multimedya ekranındaki mavi ve kırmızı sıcaklık ayarına iki parmağınızla aynı anda basarsanız koltuk ısıtma kademesi değişir.
  • Multimedya ekranındaki güç tuşuna bir kez basarsanız radyoda sesi kısar (mute), bluetooth da müziği durdurur (play/pause).
  • Multimedya ekranından klima menüsüne girip oradan klima ayarlarına girerseniz otomatik koltuk ısıtma ve direksiyon ısıtmayı aktifleştirebilirsiniz. (11 derece ve altında otomatik çalışır, üstünde devreye girmez)
  • Multimedya ekranının üst orta kısmındaki derecenin üzerinde çizgi mevcut. Oradan aşağı kaydırma yaparsanız açılacak menüyü özelleştirebilirsiniz.
  • Auto Hold kapalı olsa bile yokuşta yokuş kalkış desteği devreye girer, araç geri kaçırma yapmaz.
  • Auto Hold açıksa ve araç tam duruyorsa gaz vermediğiniz sürece yürümez. Auto Hold açıkken, ayağınız frene basılı durumdayken el frenini indirirseniz araç ayağınızı frenden kaldırdığınızda tek seferlik yürümeye başlar (aynı AutoHold kapalıymış gibi)
  • Auto Hold açık ve araçta start stop devreye girmişse gaza çok çok hafif basarak motoru çalıştırabilirsiniz. Fazla basarsanız araç yürür.
  • Trafikte dururken frene biraz sert basarsanız koşullar uygunsa start-stop devreye girer.
  • Kadrandaki ekranları direksiyondaki View tuşları ve aşağı yukarı tuşlarıyla değiştirebilirsiniz. Sağ sol tuşlarıyla da kadrandaki bilgi kutularını değiştirebilirsiniz. Ayrıca hangi bilgi kutularının görünüp görünmeyeceklerini de yine sağ sol tuşa basınca çıkan menüdeki ayarlar kısmından açıp kapatabilirsiniz.
  • View tuşuna uzun basarsanız kadrandaki sağ sol kutucuklar tamamen kaybolur. Tekrar uzun basarsanız geri gelir.
  • Bagaj ya da herhangi bir kapı tam kapanmamışsa arabadan uzaklaştığınızda otomatik kilitleme aktif ve araç kilitlenemiyorsa araçtan iki kere ince bip sesi gelir.
  • Yedek anahtar da araca yakınsa ya da araca girip araçtan ayrıldıysa araçtan yine iki adet bip sesi gelir anahtar uzaklaşıyor diye.
  • Belirli bir hızda giderken şoför camını aralarsanız klima menfezlerinden sanki klima açıkmış gibi hava üflemeye başlar.
  • Kontağı kapattığınızda ya da açtığınızda silecekler bir küçük hareket eder. (Sileceği hep aynı pozisyonda tutmadığı için ömrünü uzatır)
  • Anahtardan açma ya da kapama tuşuna uzun basarsanız tüm camlar + sunroof açılır/kapanır. (Ayarlarda aktif olması gerek)
  • İç okuma lambalarını açtıktan sonra yanan lambaya uzun basarsanız ışığı kısılmaya başlıyor. Uygun yerde elinizi kaldırırsanız ışık şiddetini ayarlayabilirsiniz.
  • Aynanın üstündeki kör nokta asistanı ışığının şiddetini Asistanlar menüsünden ayarlayabilirsiniz.
  • Direksiyondaki sesli komut tuşuna uzun basarsanız Siri, Google Asistan aktifse açılır.
  • Sunroof lu bir aracınız varsa panelden önden arkaya kaydırma işlemi yapmadan, panele sadece bir kez dokunursanız Sunroof sadece havaya kalkar, açılmaz.
  • Direksiyon ısıtma açıkken tuşuna uzun basarsanız alt kademelere geçmeye gerek kalmadan direkt olarak kapanır.
 
Son düzenleme:

@Sazova
Merhaba, hoşgeldiniz.
Aracınız hayırlı olsun.
Keyifle okudum.

Bir araç nasıl alınır, özelliklere ne kadar hakim olunur, olası sorunları nedir ne değildir konusunda örnek bir yazı olmuş..

Birçok kişi için kullanma kılavuzu niteliğinde bir paylaşım oldu diyebilirim.

Teşekkür ederim.

Tek eksik aracın görseli.

Keyifli sürüşleriniz olsun.
 
Son düzenleme:
Merhabalar , açıkçası bu kadar sade,emek verilmiş , tamamen paylaşım odaklı yazı için teşekkür etmeyi borç bilirim 🙏👏
 
@Sazova
İyi günlerde , kazasız nazarsız

Golf sevmediklerim paragrafında

Manevra frenleme fonksiyonu zımbırtısının hassasiyeti / sacma sapan devreye girişi / gereksiz sertliği / araç sahibinin iradesi dışında araca müdahele

Yavv golf 7,5 da bunu bir kere kapattığında ahirete kapalı kalıyor

Golf 8? Golf 8,5 da kapatsan bile her yeni kontak çevirmede yine otomatik devreye girmesi Off konumundan on durumuna geçmesi full tilt bi durum.

Bu sistemi icat edenleri / kapatılmasına izin vermeyenleri / bu düdük sistemi alkışlayanları

Kınıyorum.
 
Son düzenleme:
Foruma hoşgeldiniz, paylaşım için teşekkürler, aracınızın görselini de paylaşırsanız tam olacak 🤙🏻
 
Hosgeldiniz
Tek kelimeyle mükemmel bir anlatım
 
Herkese tek tek iyi dilekleri için teşekkür ederim, hoş bulduk. Daha iyi araçlar hepimizin olsun. Herkese kazasız belasız sürüşler.

Biraz nazar korkusu, biraz paranoyaklık, çok da fotoğraf çeken birisi değilim o yüzden kısa zamanda güzel bir fotoğraf çekip yüklemeye çalışacağım.

@Savatage maalesef bu özellikten dolayı seri park ederken ve park etmiş araçlara yakın geçerken tırsıyorum. Park ederken yakından motosiklet geçerse de ani fren yapabiliyor. Yanlış hatırlamıyorsam tıpkı şerit takip asistanına yapıldığı gibi park manevra frenleme fonksiyonuna da son değeri hatırla gibi bir ayar yapılabiliyor. Emin değilim sallıyor da olabilirim.
 
Son düzenleme:
Herkese tek tek iyi dilekleri için teşekkür ederim, hoş bulduk. Daha iyi araçlar hepimizin olsun. Herkese kazasız belasız sürüşler.

Biraz nazar korkusu, biraz paranoyaklık, çok da fotoğraf çeken birisi değilim o yüzden kısa zamanda güzel bir fotoğraf çekip yüklemeye çalışacağım.

Ben şimdiden 🧿 çekeyim…
 
@Savatage Araç Abanoz Siyah diye geçiyor. Dış görünüş olarak aşağıda yurtdışından bulup paylaştığım araçla birebir aynı.
 

Ekli dosyalar

  • 1.jpg
    1.jpg
    85.4 KB · Görüntüleme: 73
  • 2.jpg
    2.jpg
    119.3 KB · Görüntüleme: 73
  • 3.jpg
    3.jpg
    125.5 KB · Görüntüleme: 73
Son düzenleme:
@Sazova

Hayırlı olsun aracınız. Keyifli sürüşler dilerim. 🙏 Yazınız için de teşekkürler. Forum için katkılı olmuş paylaşımınız.
 
Hos geldiiniz

Deneyimlerinizi paylastiginiz icin ellerinize sağlık
 

🧿🧿🧿🧿🧿🧿öncelikle

Hoşgeldiniz. Hayırlı olsun.

Yazıya ve el kitabına bayağı emek vermişsiniz. Faydalı rafine bilgiler.

Fren davranışı bende hayal kırıklığı yarattı.

Güle güle kullanın.
 

Geri
Üst