Golf 7 Vites 1-3-5-7 görmemesi sorunu hakkında.


smayildirim

Yeni Üye
Katılım
9 Şub 2025
Mesajlar
14
Tepkime puanı
5
Konum
KONYA
İsim
İSMAİL
Araç
GOLF 1.2 TSI DSG
Merhaba Değerli form üyeleri,
2015 golf 7 1.2 tsı dsg aracımın basınç tüpünü değiştirdim, birde d’de ileriye atmama problemi vardı. Usta kavramaya müdehale ederek bunuda çözdüğünü söyledi ve yanından ayrıldım.
Araçla giderken şanzıman hatası kodu aldım ve vitesler 2-4-6 olarak geçiyor. 1-3-5-7 yi görmüyor. Geri vitesi denemedim. Usta ile görüştüm. Sadece tüpü değiştirdiğini söyledi, fakat belki 2 bin km aracı kullanıyorum, bu işlemden önce böyle bir sorunum yoktu.
Bakacağını söyledi ve aracı bıraktım.

Daha öncesinde başına benzer bir durum gelen varmıdır?
 

Ekli dosyalar

  • IMG_2577.jpeg
    IMG_2577.jpeg
    290 KB · Görüntüleme: 27

Merhaba.
Ustalar da işin içinden çok çabuk çıkıyor. Arıza tarihi nedir bakınız. Müdahale tarihi nedir bakınız. Birbiri ile bağlantılı mı test ediniz. Eski tüpü yerine takıp denesin.
Geri vitesi denemedim yazmışsınız. Geri vitesi de deneyebilirsiniz.
 
Upvote 0
Şu tüpler yüzünden kaç kişi mağdur hala ısrarla takanlar var.
Benim yaşım 34 14 yıldır araç kullanıyorum tamir veya bakım için bile olsa asla aracı bırakıp gitmem ağır kaza vs olur başka mecbur artık.
 
Upvote 0
Merhaba Değerli form üyeleri,
2015 golf 7 1.2 tsı dsg aracımın basınç tüpünü değiştirdim, birde d’de ileriye atmama problemi vardı. Usta kavramaya müdehale ederek bunuda çözdüğünü söyledi ve yanından ayrıldım.
Araçla giderken şanzıman hatası kodu aldım ve vitesler 2-4-6 olarak geçiyor. 1-3-5-7 yi görmüyor. Geri vitesi denemedim. Usta ile görüştüm. Sadece tüpü değiştirdiğini söyledi, fakat belki 2 bin km aracı kullanıyorum, bu işlemden önce böyle bir sorunum yoktu.
Bakacağını söyledi ve aracı bıraktım.

Daha öncesinde başına benzer bir durum gelen varmıdır?
Tüpü değiştirme nedeniniz neydi? Bir sorundan dolayı ise bilemem, ama keyfi ise soluğu tamircinin kapısında almanız gerekirdi!
 
Upvote 0
Tüpü değiştirme nedeniniz neydi? Bir sorundan dolayı ise bilemem, ama keyfi ise soluğu tamircinin kapısında almanız gerekirdi!
Araç d de iken gaza basmadan ileri gitmiyordu, geriye kaçırma ve geç gaz alma problemi vardı. Tüpü o sebeple değiştirdim. Ki tüp baya gevşemiş.
Yaptırdığım yerle görüştüm.
Kart yada hidrolik beyinle ilgili sorun olabilir dedi usta. Halbuki tüpü değiştirmeden böyle bir sorunum yoktu. P tesi bakılacak. Ek masraf çıkacak gibi😕
 
Upvote 0
Bence baskı da olabilir? Baskıya bakmadı mı? Tüpten diye teşhisi kendisi mi koydu?
 
Upvote 0
Araç d de iken gaza basmadan ileri gitmiyordu, geriye kaçırma ve geç gaz alma problemi vardı. Tüpü o sebeple değiştirdim. Ki tüp baya gevşemiş.
Yaptırdığım yerle görüştüm.
Kart yada hidrolik beyinle ilgili sorun olabilir dedi usta. Halbuki tüpü değiştirmeden böyle bir sorunum yoktu. P tesi bakılacak. Ek masraf çıkacak gibi😕
Ya, ustayı bu şekilde serbest bırakma hocam. Bu devirde her türlü dolandırıcılık var. Senin kartını bozuk bir kartla değiştirip, sonra tekrar senin kartını takarak “Hop, 30 bin lira” bile diyebilir. Senin yerinde olsam ustaya baskı yapar ve şöyle derdim: “Tek tüple olacak iş değil. Ya senin tüpün arabamı bozdu ya da sağlam bir parçayı bozdun. Kardeşim, var mı öyle dünya?”


Sakın bu konuya nazik ve kibar yaklaşıp ustaların üzerinde baskınlık kurmasına izin verme. Biz bunu yaşadık, başımıza geldi. Dikkat et!
 
Upvote 0
@Ahmet_Kirici hocama sonuna kadar katılıyorum.
Devir çok kötü muhtemelen de öyle yaptı ramazan ayında günah almayalım ama sağlam araba sakat çıktı bakımdan sonra ne hikmetse
 
Upvote 0
Merhaba Değerli form üyeleri,
2015 golf 7 1.2 tsı dsg aracımın basınç tüpünü değiştirdim, birde d’de ileriye atmama problemi vardı. Usta kavramaya müdehale ederek bunuda çözdüğünü söyledi ve yanından ayrıldım.
Araçla giderken şanzıman hatası kodu aldım ve vitesler 2-4-6 olarak geçiyor. 1-3-5-7 yi görmüyor. Geri vitesi denemedim. Usta ile görüştüm. Sadece tüpü değiştirdiğini söyledi, fakat belki 2 bin km aracı kullanıyorum, bu işlemden önce böyle bir sorunum yoktu.
Bakacağını söyledi ve aracı bıraktım.

Daha öncesinde başına benzer bir durum gelen varmıdır?
Geçmiş olsun sorun mekatronikten kaynaklanıyor değişmesi gerek başka türlü çözümü zor
Zaten arıza ışığıda yakmış
 
Upvote 0
Bu sorun Hyundai tucson suvların kronik sorunu. Apartmanda 2 kişide tucson var 2 sininde aracında aynı sorun vardı. Yarın onlara sorup bilgi alırım.
 
Upvote 0
Aracı cıhaza bağlat hata koduna bak hatayı ne zaman vermıs ona bak eğer ki sen araçta basınç tüpünü degsıtırdıgın tarıhte yada sonra verdıyse arızayı iste o zaman ustaya sor tüp degsıtıkten sonra bu arızayı verdı neden dıye
Anlattıgın arıza mekatronikten kaynaklı
Ne yazıkkı kötü nıyetlı insanlar para için herseyi yapıyorlar bozuk olmayan parçayı bozuk dıye degsım dıyorlar senın kendı parçanı degıstırdım dıye takıyorlar
 
Upvote 0
forumda bilenler bilir dsg de tüpten dolayı kavrama ve vites geçişleri sorunları yaşadım.

tüpü orijinali ile değiştirin bir tüp 8-10 sene gidiyor

eğer gevşekse 30 nm tork ile sıkıp bırakmanız yeterli

eğer basıncını kaçırdıysa oring yırtıktsa tüpü orijinal ile değiştirmeniz yeterli

tüpten dolayı canı yanan insanları gördükçe kendi başıma geleni hatırlıyorum ve daha çok üzülüyorum...


benim aracımda d ye atınca ileri gitmiyordu ve geç dolduruyordu bundan sebep karşıma geliştirilmiş tüp reklamlarıda çıkınca ve ilk vag grubu aracım olunca acemiliğimin bedelini 45 bin liralık kavrama volantı bozunca ödedim.


Muhtemelen aracın tüpü orijinale çevirince düzelicek. ama düzelmezse yüksek ihtimal mekatronik veya şanzıman kartını bozdun çok büyük masraflar seni bekliyor. ustanın yakasına yapış tüm masrafları karşılat. tüple alakalı değil diyorsa da yalan söylüyordur sakın inanma
 
Upvote 0
forumda bilenler bilir dsg de tüpten dolayı kavrama ve vites geçişleri sorunları yaşadım.

tüpü orijinali ile değiştirin bir tüp 8-10 sene gidiyor

eğer gevşekse 30 nm tork ile sıkıp bırakmanız yeterli

eğer basıncını kaçırdıysa oring yırtıktsa tüpü orijinal ile değiştirmeniz yeterli

tüpten dolayı canı yanan insanları gördükçe kendi başıma geleni hatırlıyorum ve daha çok üzülüyorum...


benim aracımda d ye atınca ileri gitmiyordu ve geç dolduruyordu bundan sebep karşıma geliştirilmiş tüp reklamlarıda çıkınca ve ilk vag grubu aracım olunca acemiliğimin bedelini 45 bin liralık kavrama volantı bozunca ödedim.


Muhtemelen aracın tüpü orijinale çevirince düzelicek. ama düzelmezse yüksek ihtimal mekatronik veya şanzıman kartını bozdun çok büyük masraflar seni bekliyor. ustanın yakasına yapış tüm masrafları karşılat. tüple alakalı değil diyorsa da yalan söylüyordur sakın inanma
İşin garibi ben aracı sağlam verdim. Tamirciden çıktıktan sonra 500 m gittim arıza ışığı yanında u çektim yeniden tamirciye götürdüm . Usta diyor ki ben sadece basınç tüpünü değiştirdim. Senin eski tüpün baya gevşekti, değiştirince hidrolik ve karttaki arıza ortaya çıkmış olabilir diyor. Benimde sizin gibi ilk aracım. Aracı yeni aldım 2bin km yaptım yani sorun yoktu.
Ben aracı sağlam verdim yaptırmasaydım daha iyiymiş dedim. Diyor ki yaptırmasan bu gevşek tüple devam etseydin daha büyük sorunlar ortaya çıkardı diyor.
 
Upvote 0
Aracı cıhaza bağlat hata koduna bak hatayı ne zaman vermıs ona bak eğer ki sen araçta basınç tüpünü degsıtırdıgın tarıhte yada sonra verdıyse arızayı iste o zaman ustaya sor tüp degsıtıkten sonra bu arızayı verdı neden dıye
Anlattıgın arıza mekatronikten kaynaklı
Ne yazıkkı kötü nıyetlı insanlar para için herseyi yapıyorlar bozuk olmayan parçayı bozuk dıye degsım dıyorlar senın kendı parçanı degıstırdım dıye takıyorlar
Tamam, dediğiniz gibi yapayım.
 
Upvote 0

İşin garibi ben aracı sağlam verdim. Tamirciden çıktıktan sonra 500 m gittim arıza ışığı yanında u çektim yeniden tamirciye götürdüm . Usta diyor ki ben sadece basınç tüpünü değiştirdim. Senin eski tüpün baya gevşekti, değiştirince hidrolik ve karttaki arıza ortaya çıkmış olabilir diyor. Benimde sizin gibi ilk aracım. Aracı yeni aldım 2bin km yaptım yani sorun yoktu.
Ben aracı sağlam verdim yaptırmasaydım daha iyiymiş dedim. Diyor ki yaptırmasan bu gevşek tüple devam etseydin daha büyük sorunlar ortaya çıkardı diyor.

Kendi ağzıyla söylüyor, değiştirince hidrolik ve karta arıza ortaya çıkmış olabilir diye..
Gevşek tüpü sıkmak olmuyor muymuş?

En kötü senaryo bakım yaptırmak, bir şey tamir ettirmek isterken başka bir yere zarar verdirmek.. sonra da yapılan işe kefil olamamak gibi bir durum ortaya çıkıyor
 
Upvote 0

Geri
Üst