Akü durumu/yeni akü kodlama, programlama hk.

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan tarikche
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

tarikche

Üye
Katılım
12 Ağu 2023
Mesajlar
155
Tepkime puanı
67
Konum
istanbul
İsim
Tarık
Araç
Golf 5 (FMT)
Herkese merhaba,

Geçen yıl merak ettiğim için akü ölçümü yaptırmıştım. Yapan usta akünün değişmesi gerekiyor demişti. Ama hiç çalışmama veya zorlanma gibi bir durum söz konusu olmadı. Arabam garajda duruyor. Uzun süredir de çalıştırmadım(15-2 aya yakın) Bu süre içinde 1 veya 2 defa çalıştırmışımdır. Geçen hafta aracımı takviye yaparak çalıştırdım. Sonrasında 15/20 dk 1/2 viteste sürüş gerçekleştirdim. Ardından tekrar garaja soktum aracımı. O günden sonra 3 gün üst üste aracımı sabahları 10 dk çalışır vaziyette tuttum. Bu sabah aracı çalıştırmak istedim biraz zorlandı. 5-6 dk çalışır durumda tuttum. sonra kontağı kapattım. Hazırlandım bu sefer 30 dk bir tur atayım dedim. Fakat araç bu sefer çalışmadı. Bu yaşadığım durum akümün değişmem gerektiğini mi göstermektedir.?
Ayrıca yeni alacağım akü için kodlama, programlama yapılması gerekiyor mu? 2004 model Golf 5 aracım. Ona göre kendim alıp takmayı veya taktırmayı düşünüyorum.
 

Kısa sürüş/çalıştırmalarda beklemede kaybettiği gücü yerine koymasına yetmez. Bizim binada komşunun yatan arabası çalışmaz olunca soluğu akücüde aldı. Aküyü yeniledi. Yeni aküye güvenip yatmaya devam ettirdi. Aradan kaç gün geçti bilmiyorum, arabayı çalıştırmaya kalktı gücü yetmedi derken takviye ile çalıştırdık. Değiştirdiği akü ne kadar eski olduğunu da bilmiyorum. Ben olsam kendi şarj cihazınız yoksa, öncelikle 10-15 saat redresör şarjına verirdim. Belki de boşuna aküyü değiştirdi. Akülerde soğuk etkisi ile güç kaybı normaldir.
Kardeşim bir aküyü 13 sene kullandı. Her gün işe gidip geliyordu. Uzun süreli park durumunda kutup başının biri sökülmeli.
 
Upvote 0
Tabi devir yükselince şarj gerilimine ulaşılıyor. Yoksa rölantide 12-13 volt civarı bir gerilim şarj etmeyecektir. 13.8-14.4 volt arası gerilim gerekir!
Hocam o hataya zamanında bende düştüm
2 aracım kapalı garajdaydı ve uzun bir süre kullanılmadı yenı akü almıstım ve 2/3 güne bir 10/15 dakika çalıştırıp kapatıyordum bir gün calısmadı ve tekrar akü degsımıne gıdıldı o zaman dan sonra uzun surelı garaja koydugumda kutup başlarını sokup bırakıyorum.
 
Upvote 0
Arabanın temel amacı bir yerden bir yere gitmek.
Akü sağlığı için 10-15 çalıştırmak yerine hiç bir şey yapmasanız daha iyi.

Beklemiş aracın kilidi açılınca enerji tüketir, arabayı çalıştırdınız yine tüketir. Tekrar kilitlediniz tekrar tüketir.
Bu 10 - 15 dk durur vaziyette yukarıdaki sıraladığım tüketimi yerine koymaz.

Garaj varsa ve illa ki kullanılmayacaksa şarj aleti almak en iyi çözüm.

Diğer türlü bir akücüyle aranızı iyi tutmanız gerekir.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Kısa sürüş/çalıştırmalarda beklemede kaybettiği gücü yerine koymasına yetmez. Bizim binada komşunun yatan arabası çalışmaz olunca soluğu akücüde aldı. Aküyü yeniledi. Yeni aküye güvenip yatmaya devam ettirdi. Aradan kaç gün geçti bilmiyorum, arabayı çalıştırmaya kalktı gücü yetmedi derken takviye ile çalıştırdık. Değiştirdiği akü ne kadar eski olduğunu da bilmiyorum. Ben olsam kendi şarj cihazınız yoksa, öncelikle 10-15 saat redresör şarjına verirdim. Belki de boşuna aküyü değiştirdi. Akülerde soğuk etkisi ile güç kaybı normaldir.
Kardeşim bir aküyü 13 sene kullandı. Her gün işe gidip geliyordu. Uzun süreli park durumunda kutup başının biri sökülmeli.
Geçen sene ölçtürdüğümde akün kötü demeselerdi değiştirme fikri aklıma gelmezdi. Dediğinizi yapardım kesinlikle.. Ama hazır böyle bir durum varken bir daha ertelemeyim diyorum.. Bundan sınra tur atacağım öyle bırakacağım :D
 
Upvote 0
Geçen sene ölçtürdüğümde akün kötü demeselerdi değiştirme fikri aklıma gelmezdi. Dediğinizi yapardım kesinlikle.. Ama hazır böyle bir durum varken bir daha ertelemeyim diyorum.. Bundan sınra tur atacağım öyle bırakacağım :D
Sanayideki "ustalara" bırakırsanız direksiyonunuzu bile değiştirirler. Ne kadar çok işlem o kadar çok para!
 
Upvote 0
Hocam o hataya zamanında bende düştüm
2 aracım kapalı garajdaydı ve uzun bir süre kullanılmadı yenı akü almıstım ve 2/3 güne bir 10/15 dakika çalıştırıp kapatıyordum bir gün calısmadı ve tekrar akü degsımıne gıdıldı o zaman dan sonra uzun surelı garaja koydugumda kutup başlarını sokup bırakıyorum.
Bu da bana ders oldu ben de öyle yapacağım artık.. :)
 
Upvote 0
Arabanın temel amacı bir yerden bir yere gitmek.
Akü sağlığı için 10-15 çalıştırmak yerine hiç bir şey yapmasanız daha iyi.

Beklemiş aracın kilidi açılınca enerji tüketir, arabayı çalıştırdınız yine tüketir. Tekrar kilitlediniz tekrar tüketir.
Bu 10 - 15 dk durur vaziyette yukarıdaki sıraladığım tüketimi yerine koymaz.

Garaj varsa ve illa ki kullanılmayacaksa şarj aleti almak en iyi çözüm.

Diğer türlü bir akücüyle aranızı iyi tutmanız gerekir.
Aynı bahsettiğiniz gibi oldu.. haklısınız..
 
Upvote 0
herkese ilgisinden dolayı teşekkür ederim. Varta blue dynamic 60 (D24) kodlu aküyü taktık. Maşallah çalışıyor. Şöyle bir bilgi verdi. Aracınız gördüğüm kadarıyla yatıyor. Kullanmadığınız her geçen gün 1 ah düşer. böyle bir durum oluşmaması için günde en az 1 saat çalışır şekilde bırakın veya aracı biraz yürütün şeklinde bilgi verdi. Hiç birisini yapmadınız araç çalışmadı bana telefon edin ben akünüzü şarj için alırım şarj eder geri getiririm. Ama akünüzün ömrü gitmez çünkü sizin akünüz sıfır dedi. Bilgilendirmek amacı ile yazıyorum..
 
Upvote 0
Herkese merhaba,

Geçen yıl merak ettiğim için akü ölçümü yaptırmıştım. Yapan usta akünün değişmesi gerekiyor demişti. Ama hiç çalışmama veya zorlanma gibi bir durum söz konusu olmadı. Arabam garajda duruyor. Uzun süredir de çalıştırmadım(15-2 aya yakın) Bu süre içinde 1 veya 2 defa çalıştırmışımdır. Geçen hafta aracımı takviye yaparak çalıştırdım. Sonrasında 15/20 dk 1/2 viteste sürüş gerçekleştirdim. Ardından tekrar garaja soktum aracımı. O günden sonra 3 gün üst üste aracımı sabahları 10 dk çalışır vaziyette tuttum. Bu sabah aracı çalıştırmak istedim biraz zorlandı. 5-6 dk çalışır durumda tuttum. sonra kontağı kapattım. Hazırlandım bu sefer 30 dk bir tur atayım dedim. Fakat araç bu sefer çalışmadı. Bu yaşadığım durum akümün değişmem gerektiğini mi göstermektedir.?
Ayrıca yeni alacağım akü için kodlama, programlama yapılması gerekiyor mu? 2004 model Golf 5 aracım. Ona göre kendim alıp takmayı veya taktırmayı düşünüyorum.
Arabanın temel amacı bir yerden bir yere gitmek.
Akü sağlığı için 10-15 dk çalıştırmak yerine hiç bir şey yapmasanız daha iyi.

Beklemiş aracın kilidi açılınca enerji tüketir, arabayı çalıştırdınız yine tüketir. Tekrar kilitlediniz tekrar tüketir.
Bu 10 - 15 dk durur vaziyette yukarıdaki sıraladığım tüketimi yerine koymaz.

Garaj varsa ve illa ki kullanılmayacaksa şarj aleti almak en iyi çözüm.

Diğer türlü bir akücüyle aranızı iyi tutmanız gerekir.
herkese ilgisinden dolayı teşekkür ederim. Varta blue dynamic 60 (D24) kodlu aküyü taktık. Maşallah çalışıyor. Şöyle bir bilgi verdi. Aracınız gördüğüm kadarıyla yatıyor. Kullanmadığınız her geçen gün 1 ah düşer. böyle bir durum oluşmaması için günde en az 1 saat çalışır şekilde bırakın veya aracı biraz yürütün şeklinde bilgi verdi. Hiç birisini yapmadınız araç çalışmadı bana telefon edin ben akünüzü şarj için alırım şarj eder geri getiririm. Ama akünüzün ömrü gitmez çünkü sizin akünüz sıfır dedi. Bilgilendirmek amacı ile yazıyorum..

Rica ederim.

Yukarıda akücüyle aranızı iyi tutmanız gerekir kısmının yerine geldiğini görüyorum.

Akücünün tavsiyesi de hemen hemen tavsiyemizin sağlaması gibi olmuş.

Eğer ki garajda priz varsa aşağıdaki ürünü alıp kullanabilirsiniz.
https://m.n11.com/urun/depohaus-bla...-ve-aku-bakim-cihazi-18629050?magaza=hirmanya

Böylece sürprizlerden ve akücüden uzak durarak, sağlıklı bir akünün sağlığını korumuş, ömrünü uzatmış olursunuz.
 
Upvote 0
Günde en az 1 saat çalışır şekilde bırakın veya aracı biraz yürütün şeklinde bilgi verdi.

Günde 1 saat çalıştırma ile 0.7 litre harcasa ayda 21 litre eder.
Aylık 1000 tl yakıt harcar araç.
Aküyü dolduracağım diye motoru yorduğunuza, yağı eskittiğinize, boş yere yaktığınız yakıta ve kirlettiğiniz havaya yazık olur hocam.

Ogz hocamın dediği gibi bir şarj cihazı alın 2 ayda 1 kere şarj etseniz yeter. (bazen 3-4 ay bile yeterli oluyor)
Akünün ömrü de olumlu etkilenir bu şarj aletiyle.
Ömrünün sonlarında (2018 tarihli) aküyü bu yöntemle hep diri kullanabiliyorum. @La1end hocam da benim aracı denediğinde farketti marş süresi çok kısa hemen alıyor araç yorumunda bulundu.
 
Upvote 0


Geri
Üst