Tiguan 1.4 Tsi 125 hp Manuel Vites Sertleşmesi ve Şanzıman Yağı Değişimi

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan aydink
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

aydink

Yeni Üye
Katılım
3 Mar 2025
Mesajlar
8
Tepkime puanı
4
Konum
kayseri
İsim
aydın
Araç
tiguan
Merhabalar. Aracım Golf değil ama aynı markanın modeli olarak Tiguan aracimda yaşadığım sorunu sizinle paylaşarak bilgi alışverişinde bulunmak istedim.

Aracım 2015 model sport style paket manuel. Aracı alalı 6 ay oldu. Aldığımda aracın vitesi pamuk gibiydi fakat bakımlarını yaptırırken sanziman yağını da değiştirmiş bulundum Castrol Transmax Manual 75w80 ile.

Havalar soğuyunca hareket halinde vitesi birden ikiye alırken zorlanma ve bekleme oluyor. Hatta kimi zaman birinci vitesteyken debriyaja basip vitesi degistirmek icin birinci vitesten ayırırken silkeleme oluyor. Aynı şekilde ikiden üçe geçerken de tıkırtı şeklinde takılma oluyor. 10 15 kilometre gidince vites geçişleri yumuşuyor.

Kafamı çok meşgul eden bu durum hakkında bu platformda okuduklarimdan hareketle bir fikre vardım. Sanırım bu yağ aracımın şanzımanına kalın geldi. Her ne kadar Castrol 75w80 önerse de Liqui Moly 70w75w gibi daha ince bir yağ öneriyor. Servis 3 litre orijinal yağa 8700 lira isteyince Liqui Moly MTF 5300 70w-75w alarak şanzıman yağını yenilemeye karar verdim.(https://www.filtremarketim.com/urun/liqui-moly-top-tec-mtf-5300-70w-75-sanziman-yagi-1-lt-1) Yağ yarın elime geçecek ve kısmetse yarın yağ değişimini yapacağız.

Karşılaşacağım tecrübeyi buraya yazarak Vw grubu araç sahipleriyle paylaşmak istedim. İnşallah yarın yapacağım şanzıman yağ değişimi derdime derman olur.
 
Son düzenleme:

Bu sorunu birkaç yerde okumuştum ,araç 96 bin de henüz, şanzıman yağını değiştirmeye korkuyorum açıkçası,
 
Merhaba. Şanziman yağını Liqui Moly Mtf 5300 70w-75w ile değiştim. Şikayetlerim ortadan kalktı. Yumuşak bir vites geçişine kavuştum. Fakat bir süre daha kullanınca daha iyi olacağını düşünüyorum. Sadece 100 kilometre yol yapabildim henüz.
 
Ben de baskı balata ve şanzıman yağını değiştirdim. Değişimden sonra sanki vites atarken daha sert oldu vites kolu, bilmiyorum psikolojik de olabilir fakat eskiden daha yumuşak olduğunu hissediyorum. Arada birinci vitesten de zor çıkıyor binde bir de olsa…
 
@Boeing738 öncesi ile arasında ciddi bir fark varsa değişmekte fayda var. Ben çok ciddi manada farkı gördüm. Biraz yol yapıp ileride konuyla alakalı izlenimlerini tekrar yazacağım.
 
@Boeing738 öncesi ile arasında ciddi bir fark varsa değişmekte fayda var. Ben çok ciddi manada farkı gördüm. Biraz yol yapıp ileride konuyla alakalı izlenimlerini tekrar yazacağım.
Ciddi bi fark yok hocam sadece biraz daha sertleşti. Ama içim rahat en azından aklımdaydı hep değiştirince rahatladım
 
Güncelleme:

Şanzıman yağı değişiminden sonra yaklaşık 300-350 km yol yaptım. Vites geçişleri pamuk gibi oldu ve şikayetlerim ortadan kalktı. Liqui Moly Mtf 5300 70w75w işe yaradı. Tavsiye ederim.
 
Eski aracım 1.4 TSI 122hp manuel aracımda şanzıman yağı kontrolü sonrası azaldığı farkedilmişti. KM 119bindeydi. Zaten kışları ilk sürüş sırasında vites geçişleri sertleşmeye başlamıştı. Kontrol sırasında tek tük çapak geliyordu. İlk olarak Castrol 75w90 kullanıldı. Temizlik amaçlı bu marka seçilmişti hem fiyatı uygundu hem kısa süre kullanılacaktı. 3bin KM kullandım. Ondan sonra Liqui Moly 75w90 ile değişim yapıldı. Kışları 1 ve 2. viteste ki sertlikten şikayetçiydim. Liqui Moly ile bu sorun çözülmüştü. Yaklaşık 40bin km kullandım. Hiçbir sorun yaşamadım. Daha sonrada araçla ayrılık vakti gelmişti.

O zamanlarda şimdiki bilgi tecrübem olsaydı 90bin km de ilk şanzıman yağını değiştirirdim.

Değiştirmeyi düşünenler için bundan benden dipnot olsun.


https://www.liquimolyturkey.com/gl4-disli-yagi-sae-75w90-4434-7711428122-dc4
 
Eski aracım 1.4 TSI 122hp manuel aracımda şanzıman yağı kontrolü sonrası azaldığı farkedilmişti. KM 119bindeydi. Zaten kışları ilk sürüş sırasında vites geçişleri sertleşmeye başlamıştı. Kontrol sırasında tek tük çapak geliyordu. İlk olarak Castrol 75w90 kullanıldı. Temizlik amaçlı bu marka seçilmişti hem fiyatı uygundu hem kısa süre kullanılacaktı. 3bin KM kullandım. Ondan sonra Liqui Moly 75w90 ile değişim yapıldı. Kışları 1 ve 2. viteste ki sertlikten şikayetçiydim. Liqui Moly ile bu sorun çözülmüştü. Yaklaşık 40bin km kullandım. Hiçbir sorun yaşamadım. Daha sonrada araçla ayrılık vakti gelmişti.

O zamanlarda şimdiki bilgi tecrübem olsaydı 90bin km de ilk şanzıman yağını değiştirirdim.

Değiştirmeyi düşünenler için bundan benden dipnot olsun.


https://www.liquimolyturkey.com/gl4-disli-yagi-sae-75w90-4434-7711428122-dc4
Söylediklerinize katılıyorum. Daha önce çok düşük bir kilometrede -henuz 56.000 kilometrede- şanzıman yağı kaynaklı büyük bir hasar oluşmuştu Skoda Octavia aracimda. Bu yüzden en fazla 40 bin ve 3 yılda bir yenilenmesi taraftarıyım.
 

Geri
Üst