2025 İkinci Çeyrek Güncel Periyodik Bakım Fiyatları Hakkında

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan wallgaggg
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

wallgaggg

Yeni Üye
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
13
Tepkime puanı
4
Konum
Ankara
İsim
Mert
Araç
Golf MK7
Öncelikle herkese selamlar,

Golf 1.0 TSI 2019 Midline Plus yeni aaracım ile ben de aranızda olmanın sevincini yaşıyorum ve bu vesile ile de ilk bakım tecrübemi sizlerin deneyimlerinize ve uzmanlığına başvurmak isterim.

Öncelikle aracım 81.000 km'de ve yeni aldığım için ne olur ne olmaz diye bakımlarını sıfırlamak istiyorum ve öncelik olarak bütçemin karşılayabileceği bakımlar aşağıdaki gibidir.

Yakın zamanda aracımın bakımlarını şu şekilde gerçekleştirme niyetindeyim.

  • Periyodik Bakım
  • Triger ve V Kayışı
  • Buji Değişimi
  • Fren Hidroliği
  • Baskı Balata
  • Şanzıman Yağı Değişimi

Orijinal ürünler kullanabilmek ilk tercihimdir. Bütçede muhakkak fark yaratır diyorsanız ürünleri orijinal olarak kendim temin edip ustasına işçilik ödemesi yapmak isterim.
Bunun ile de alakalı olarak Ankara'da güvenilir, işinin ehli bir özel serviste yaptırmak istiyorum.

Yukarıdaki listeye dair yönlendireceğiniz orijinal ürünler için marka iletebilirseniz çok minnettar olurum.

Yorum ve destekleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
 

Trigerin değişim zamanı daha gelmemişken durup dururken ortada fol yol yumurta yok triger değişimi yapılacak, işini düzgün yapmayan bir ustaya denk gelinecek sente ayarını kaçıracak uğraş dur ekstra ekstra masraflar çıkacak,

Baskı balata değişim zamanı gelmiş mi, debriyaj kaçırıyor mu emin olmadan baskı-balata değişimi yapmak,

Buji değişimi öyle ben değiştirmek istiyorum denekle olmaz, usta bujilerden 1-2 tanesi söker gerekli görülürse değiştirilir,


Sanayide ustalar böyle zamanı gelmeden parça değişimi yaptırmak isteyen müşteriler, en sevdiği müşterler olurlar.
 
Trigerin değişim zamanı daha gelmemişken durup dururken ortada fol yol yumurta yok triger değişimi yapılacak, işini düzgün yapmayan bir ustaya denk gelinecek sente ayarını kaçıracak uğraş dur ekstra ekstra masraflar çıkacak,

Baskı balata değişim zamanı gelmiş mi, debriyaj kaçırıyor mu emin olmadan baskı-balata değişimi yapmak,

Buji değişimi öyle ben değiştirmek istiyorum denekle olmaz, usta bujilerden 1-2 tanesi söker gerekli görülürse değiştirilir,


Sanayide ustalar böyle zamanı gelmeden parça değişimi yaptırmak isteyen müşteriler, en sevdiği müşterler olurlar.
Bence sonuna kadar haklısınız. Volkswagen'in Kendi kitapçığında bile triger v kayışı değişim zamanı gelmemiş. Bujilerle ilgili herhangi bir tekleme sarsıntı vs yoksa onun da zamanı gelmemiş. Baskı balata işini hiç söylemiyorum bile herhangi bir kaçırma vites geçişlerinde problem vs yoksa ne için değiştirirsiniz ki ? Şanzıman yağı elbette değişmeli ama 81 binde mi ? Bu listeyle sanayide bir ustanın yanına gidin önce kadrandan kilometreye bakar sonra sizi minimum 60 70 binlik yapar ve neredeyse hiçbirisini değiştirmez.Yetkili servisten kaç binlik çıkarsınız tahmin bile edemiyorum 😊 Şahsi fikrim yağinizi filtrenizi sağlam bir yerden alın götürün bir ustaya başından da ayrılmayın maksimum 2 saate çıkar araç sonra keyfinize bakım derim.
 
Öncelikle değerli tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim.

Triger için, 3 yıl ya da 100.000 km diye biliyorum fakat elbette ki hem aracımı tanımak hem de kendime ekstra bilgi katabilmek için burada sizlerleyim. O yüzden bu bilgim de yanlış olabilir elbette.

İlk kez volkswagen marka bir araç kullanıyor olmakla birlikte ilk tespitlerim şunlar oldu.

-Vites geçişlerinde bir tık nazlanma
-Tanıdık bir ahbabımız olan ekspertizde uzman görüşü olarak ilk önceliğini baskı balatayı değiştirmeye sevk etmesi.(Debriyaja basılı değilken tıktıktık ses vermesi, basılı haldeyken de o sesi kesmesi sonucu böyle bir tespiti oldu.)
-Akan trafikte kasislerden geçerken 2.vitesin neredeyse bitimine yakın hareket vermek istediğimde aracı tekrar toparlayamayıp direkt olarak 1. vitesi ver bana dedirten bir ihtiyacını hissettirmesi oldu bana.
- Her zaman yapmıyor ama bu yeni dikkatimi çekti. kaputun sol ucuna doğru tak tak tak diye ritmik bir vuruş sesi var gibi.
 

Ekli dosyalar

  • vw bakım kapsamları.png
    vw bakım kapsamları.png
    202.6 KB · Görüntüleme: 12
Selamlar,

Aracınız hayırlı olsun. Yukarıda yazan arkadaşlara ek olarak şunu söyleyebilirim. Kafan nasıl rahat ediyorsa ve bütçen nasıl kurtarıyorsa onu yap. Bakımın zararı olmaz ancak kötü işçilik arabadan soğutur bunun bilincinde ol.

Triger için henüz erken. 2027 yada 120 bin km de değiştirirsin. Bu arada trigeri kesinlikle serviste değiştir. Trigeri değiştirmek için bir Dünya parça sökülüyor ve hepsini doğru tork ile söküp takmak lazım. Sanayide havalı tabanca ile arabanın canını alıyorlar.

Buji normalde 60 bin kmde bir değişir eğer elinizde resmi bir evrak yok ise değiştirmenizi öneririm. NGK tavsiyem olur.
Baskı balata ise yavaştan değişim vakti gelmiştir diye düşünüyorum. Ben şöförüm diyen VW'de 90-100 bin km götüremez baskı balatayı. Üstünü götüren varsa helal olsun.

Periyodik bakım olarak Liqui Moly ve Mann filtre setini öneririm. VW'nin 1.0 TSI lar için verdiği onay kodunu referans alarak uygun yağı tercih edebilirsiniz.
 
Değerli bilgileriniz ve yardımlarınız için herkese ayrı ayrı teşekkür ederim.
 
Değerli bilgileriniz ve yardımlarınız için herkese ayrı ayrı teşekkür ederim.
Öncelikle aracınızı güzel günlerde kullanmanızı dilerim. Bende 2024 senesinde 100k km de 1.0 TSI manuel 2017 Golf aldım. Alır almaz INA marka triger seti v kayışı Motul marka 5.30 yağ Mann marka filtre seti antfiriz değişimi yaptım. Bildiğiniz bir usta varsa bakım parçalarını kendiniz alıp ustanıza yaptırabilirsiniz.
 

Geri
Üst