Rot ayarı tutmuyor

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan skyline35
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

skyline35

Üye
Katılım
20 Haz 2018
Mesajlar
56
Tepkime puanı
23
Konum
İzmir
İsim
Erhan
Araç
Golf 6 1.6tdi manuel
Merhabalar mk6 golf aracıma lastik yaması için gitmiştim oradayken rot da baktırayım dedim bir tık sağa çekiyordu.
Yaptırdım sanki daha çok sağa çekmeye başladı yada bana öyle geldi 1 hafta sonra tekrar götürdüm arkadaş sıfırdan ayar yaptım dedi sonuç aynı düz yola çıktık 70-80 de başkıyor çekmeye 100-120de hızlandıkça kayıyor sürekli. En son ön salıncakların burçlarını gösterdi bana çatlamış boşluk var gerçekten.
Salıncaklardan dolayı olduğunu değiştir gel ücretsiz bir daha yapacağım dedi.
1-Sorum ön salıncak tablalar bozuksa gerçekten bu durum olur mu?
2-Diğer sorum çukurda kasiste tırrrt diye sallanma gibi titreşim yapıyor ve vites geçişinde ben farkediyorum çok az sallantı yapıyor bu sorunlarım salıncak değişince düzelir mi?
Teşekkürler
Not(2 kere rot ayarı, ön tekerlekler sağ sol yapıldı, lastik havaları eşit, kaymak asfalt da deneme yapıldı, lastik aralıkları eşit, cihaz yeni sıfır almışlar değişik bir adı var 4 lastiğe ayna takıldı aklıma gelenler bunlar)
 

Hocam salincaktan yapar,rot başlarından yapar,lastik havası dengesizse yapar,lastiklerin aşınmışsa yapar ama vites geçişlerinde sallanmanin bunlardan olabileceğini düşünmüyorum.Salincaklar kötü durumdaysa virajlarda yayılma yapar ve tak tuk ses gelir alttan anlaşılacak biçimde.Lastik maliyetine giremezseniz on ve arka lastikleri birbirleriyle değiştirin deneyin.
 
Upvote 0
Hocam salincaktan yapar,rot başlarından yapar,lastik havası dengesizse yapar,lastiklerin aşınmışsa yapar ama vites geçişlerinde sallanmanin bunlardan olabileceğini düşünmüyorum.Salincaklar kötü durumdaysa virajlarda yayılma yapar ve tak tuk ses gelir alttan anlaşılacak biçimde.Lastik maliyetine giremezseniz on ve arka lastikleri birbirleriyle değiştirin deneyin.
4 lastik yazın sıfır değiştirmiştim lak luk sesi var hocam
 
Upvote 0
Merhabalar mk6 golf aracıma lastik yaması için gitmiştim oradayken rot da baktırayım dedim bir tık sağa çekiyordu.
Yaptırdım sanki daha çok sağa çekmeye başladı yada bana öyle geldi 1 hafta sonra tekrar götürdüm arkadaş sıfırdan ayar yaptım dedi sonuç aynı düz yola çıktık 70-80 de başkıyor çekmeye 100-120de hızlandıkça kayıyor sürekli. En son ön salıncakların burçlarını gösterdi bana çatlamış boşluk var gerçekten.
Salıncaklardan dolayı olduğunu değiştir gel ücretsiz bir daha yapacağım dedi.
1-Sorum ön salıncak tablalar bozuksa gerçekten bu durum olur mu?
2-Diğer sorum çukurda kasiste tırrrt diye sallanma gibi titreşim yapıyor ve vites geçişinde ben farkediyorum çok az sallantı yapıyor bu sorunlarım salıncak değişince düzelir mi?
Teşekkürler
Not(2 kere rot ayarı, ön tekerlekler sağ sol yapıldı, lastik havaları eşit, kaymak asfalt da deneme yapıldı, lastik aralıkları eşit, cihaz yeni sıfır almışlar değişik bir adı var 4 lastiğe ayna takıldı aklıma gelenler bunlar)
golf 6 ların arkalarda bağımsız süspansiyon. iç dış ve kamber (önden daha fazla) ayarları var. özellikle iç dış yani toe ayarları önü değiştiriyor. tabi sizde zaten ses te olduğundan eğer tablaları değiştirirseniz mutlaka rotille beraber değiştirin.
arkalarda sorun yoksa tabiki tek tabla ve rotil kalıyor.. hatta travers bile kontrol edilmeli ama kim yapar bilemem. hiç yanaşmıyorlar traversi ayarlamaya.. ben yurt dışından pul alarak traversi ve şasiyi sıfırlamakta buldum çözümü.. çünkü bikaç kere gevşetip ayarlanmıştı .. direksiyon tepkisi bile değişiyor. "golf 7 subframe alignment kit" diye aratırsanız biçok içeriğe ulaşırsınız..
ha sizin travers ayarsız demiyorum ama baktırmakta fayda var..
istanbul maslak sanayide bi arkadaş var , araç rot ayarı yapılırken yani cihaz takılı iken tabla ve travers ayarlarını bilgisayara bakarak düzeltiryordu.. ben onun gibi detaylı çalışan görmedim. yerin adı "hunter rot" bide çok yoğun oluyor ...başka yapan varmı bilmiyorum.
 
Upvote 0
golf 6 ların arkalarda bağımsız süspansiyon. iç dış ve kamber (önden daha fazla) ayarları var. özellikle iç dış yani toe ayarları önü değiştiriyor. tabi sizde zaten ses te olduğundan eğer tablaları değiştirirseniz mutlaka rotille beraber değiştirin.
arkalarda sorun yoksa tabiki tek tabla ve rotil kalıyor.. hatta travers bile kontrol edilmeli ama kim yapar bilemem. hiç yanaşmıyorlar traversi ayarlamaya.. ben yurt dışından pul alarak traversi ve şasiyi sıfırlamakta buldum çözümü.. çünkü bikaç kere gevşetip ayarlanmıştı .. direksiyon tepkisi bile değişiyor. "golf 7 subframe alignment kit" diye aratırsanız biçok içeriğe ulaşırsınız..
ha sizin travers ayarsız demiyorum ama baktırmakta fayda var..
istanbul maslak sanayide bi arkadaş var , araç rot ayarı yapılırken yani cihaz takılı iken tabla ve travers ayarlarını bilgisayara bakarak düzeltiryordu.. ben onun gibi detaylı çalışan görmedim. yerin adı "hunter rot" bide çok yoğun oluyor ...başka yapan varmı bilmiyorum.
Ön salıncaklardaki arkaya bakan alüminyum gibi olan yerdeki burçlar gitmiş rotiller vs sağlam demişti ama tecrübeye kulak veririm her zaman. O salıncak komple tek parça olarak mı değiştirirler yoksa tabla sabit rotil le burçlar sökülüp ayrı ayrı mı değişiyor. Orjinal parça taktırırım zaten yerli ürünlere yanaşmam. Maliyet çok aşırı fark etmez ise açmışken hepsini değiştiteyim diyorum.
 
Upvote 0
Golf 6 nın on duzenini tam olarak bilmiyorum ama alt tablanın bağlandığı menteşeye benzer burç olmalı. Tabiki değiştirip sorunun düzelip düzelmediğine bakın. ok. se sorun yok. Sadece o alüminyum görünümlü parça değiştirilebiliyor.
 
Son düzenleme:
Upvote 0

Geri
Üst