Golf 8’e 8,5 far ve tampon uygulaması yapılabilir mi?

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan vzrl
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

vzrl

Üye
Katılım
14 Şub 2024
Mesajlar
56
Tepkime puanı
54
Konum
Trabzon
İsim
Volkan
Araç
Golf 8
Başlıkta da yazdığı gibi böyle bir uygulama mümkün müdür?

8,5 ön tampon ve far bölümünü incelediğimde farın kaputa temas eden kısımları aynı, farın tampona temas eden yerin tasarımı farklı. 8’5 Tampon takılarak far yerleştirilebilir mi, yuvalarda bir farklılık var mıdır merak ettim.

Fikriniz nedir?
 

Başlıkta da yazdığı gibi böyle bir uygulama mümkün müdür?

8,5 ön tampon ve far bölümünü incelediğimde farın kaputa temas eden kısımları aynı, farın tampona temas eden yerin tasarımı farklı. 8’5 Tampon takılarak far yerleştirilebilir mi, yuvalarda bir farklılık var mıdır merak ettim.

Fikriniz nedir?

Fikrim şu golf evreninde paran varsa yapılmayacak bir şey yok…

bugün sadece far setinin 180k panjurun 25k tamponun 35k kablo setleri 1000€ stb2 montaj kodlama 250k gibi para harcayacak babayiğit var ise neden olmasın…
Mantık nedir satıp araç almak…
Boşuna nefes harcamak…
 
Fikrim şu golf evreninde paran varsa yapılmayacak bir şey yok…

bugün sadece far setinin 180k panjurun 25k tamponun 35k kablo setleri 1000€ stb2 montaj kodlama 250k gibi para harcayacak babayiğit var ise neden olmasın…
Mantık nedir satıp araç almak…
Boşuna nefes harcamak…
Haklısın meblağlar çok yüksek fakat Türkiye işi daha uygun yollu seçenekler de olabilmeli. Yurtdışında dtm ve rocketbunny golf çok gördüm ve oldukça kişiselleştirilmişlerdi ama Türkiye’de bir far, bir basit tamponla modifiye yapıyoruz diye milletten büyük paralar talep ediliyor. Bir iki örnek illaki vardır Türkiye’den gerçek body kit’lerden bahsediyorum, esnaf işi üst paket tamponları uydurmaktan bahsetmiyorum.

Daha eski kasalarda bu tip custom işlerle uğraşanları da tanıyorum, çok yakınen hem de, asla büyük paralar harcamadan kendileri yapıyorlar bu işlemleri ama 7 ve 8’lerde bu işlemleri hiç göremiyoruz ya da tek tek çıkıyor piyasaya.

Ayrıca iş esnafa ustaya kaldı mı sanırım halk da o paraları vereceğime üst modele geçerim diye düşünüyor ama bahsettiğim şeyler üst modellerde de bulunmayan eklentiler.

Forumda böyle şeylerle ilgilenen de yok sanırım, sadece şerit takip, ambiyans aydınlatma vs gibi özellik ekleme işleri yapılıyor.
 
Fikrim şu golf evreninde paran varsa yapılmayacak bir şey yok…

bugün sadece far setinin 180k panjurun 25k tamponun 35k kablo setleri 1000€ stb2 montaj kodlama 250k gibi para harcayacak babayiğit var ise neden olmasın…
Mantık nedir satıp araç almak…
Boşuna nefes harcamak…
Bahsettiğim işler bu ve bunun gibi şeyler.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3084.jpeg
    IMG_3084.jpeg
    30.4 KB · Görüntüleme: 38
  • IMG_3086.jpeg
    IMG_3086.jpeg
    45.2 KB · Görüntüleme: 38
  • IMG_3087.jpeg
    IMG_3087.jpeg
    29.7 KB · Görüntüleme: 38
Bahsettiğim işler bu ve bunun gibi şeyler.
Türkiye de bunu düzgün yapacak usta bulmak ayrı dert parçayı bulmak ayrı dert parçanın parası apayrı dert
 
Bahsettiğim işler bu ve bunun gibi şeyler.

Bu tür body kit özellikle golf de bulmak zor bence. En büyük nedenlerinden biriside gördüğüm golf kullanıcılarının geneli orijinal seviyor, mümkün değil ise de orijinal görünüme en yakın yan sanayi. Sade ve karizmatik.

Yapmak isteyen için ise fırsatçılık nedeniyle işler çıkmaza giriyor. Yoksa yapan çok bulunur. Ülkemizde bu tür ürünlerin üretimi çok daha kolay ve az maliyetli olması gerekirken, fiyatlar yurt dışı ile yarışıyor. Halbuki eskiden bildiğim ülkemizde bolca polyester ustası, kalıp ustası vardı. Bu tür malzemeler basitçe üretilebiliyordu.

Basit bir bagaj üstü spoiler alayım diyorsun 3cm*140cm bir parça fiber yada polyester ürüne 150-200€ istiyorlar. Türkiye'de bunun üretim maliyeti 1/3 bile değildir. Bir teneke reçine ne kadar 2-3k TL olsun hadi.


Son olarak da şöyle bir şey var. Bizdeki golfler Amerika daki gibi 300-350hp değil. Böyle bir body yapacaksın 240-260 taban lastik atacaksın içeriden 1.4-1.5tsi olacak.
 
Bahsettiğim işler bu ve bunun gibi şeyler.

Bu tarz işlemleri anca fiber ustasına yaptırabilirsin genelde fiber ustaları İstanbul avcılar Früzköy tarafında var dediğim gibi paraya bakar…

Sendeki araç güncel golf sekiz mi badi kit var mı yoksa normal tampon mu kullanıyorsun…

Eğer normal bir mk8 kullanıyorsan önce mevcut badi kitlerden git bence farın stopunu değiştir jantını değiştir ön tampon arka tampon Spoiler bir tadına bak onun tadını aldıktan sonra diğer işlere girebilirsin…
 
İmpression golf 8 i impression 8.5 dan çıkma tampon ve far ile yapmak mantıklı gelir sadece çünkü life ve style pakette gelen led panjurlu parçaların çıkması henüz bulunması zor impression 8.5 sahibi biri led panjur projesi yaparsa farları çıkma satar anca
 
Bu tür body kit özellikle golf de bulmak zor bence. En büyük nedenlerinden biriside gördüğüm golf kullanıcılarının geneli orijinal seviyor, mümkün değil ise de orijinal görünüme en yakın yan sanayi. Sade ve karizmatik.

Yapmak isteyen için ise fırsatçılık nedeniyle işler çıkmaza giriyor. Yoksa yapan çok bulunur. Ülkemizde bu tür ürünlerin üretimi çok daha kolay ve az maliyetli olması gerekirken, fiyatlar yurt dışı ile yarışıyor. Halbuki eskiden bildiğim ülkemizde bolca polyester ustası, kalıp ustası vardı. Bu tür malzemeler basitçe üretilebiliyordu.

Basit bir bagaj üstü spoiler alayım diyorsun 3cm*140cm bir parça fiber yada polyester ürüne 150-200€ istiyorlar. Türkiye'de bunun üretim maliyeti 1/3 bile değildir. Bir teneke reçine ne kadar 2-3k TL olsun hadi.


Son olarak da şöyle bir şey var. Bizdeki golfler Amerika daki gibi 300-350hp değil. Böyle bir body yapacaksın 240-260 taban lastik atacaksın içeriden 1.4-1.5tsi olacak.
Burada yazdığın spoiler konusuna katılıyorum benim de başıma geldi. En az 4-5 kere kargo iade süreciyle uğraştık. Gelen ürünler hem pahalı hem de oldukça kalitesiz. Boyasız gelenler hadi neyse de boyanarak gelen parçalarda kaç kere çiziklere denk geldik.

Ücreti en tepeden alacaklar, kalite en altta olacak, işçilik eksilerde olacak. Maalesef ülkemizde durum bu, çok kazanma hırsı. Kimse estetik olarak yaklaşmıyor olaya, herkes cepçi.

Maxton’u bilirsiniz Avrupa’da çokça yaygındır işleri. Ülkede onu taklit eden bir iki firma var, biraz daha kaliteli ekler üretiyorlar ama onlarda bile sıkıntı var.

Asıl problemse kağıt gibi ürün üretip, uyumsuz parçalarına maxton parası isteyen esnaflar.
 
Son düzenleme:
Bu tarz işlemleri anca fiber ustasına yaptırabilirsin genelde fiber ustaları İstanbul avcılar Früzköy tarafında var dediğim gibi paraya bakar…

Sendeki araç güncel golf sekiz mi badi kit var mı yoksa normal tampon mu kullanıyorsun…

Eğer normal bir mk8 kullanıyorsan önce mevcut badi kitlerden git bence farın stopunu değiştir jantını değiştir ön tampon arka tampon Spoiler bir tadına bak onun tadını aldıktan sonra diğer işlere girebilirsin…
Far, stop değiştirmek modifiye üzerine bir işlem gibi görülse de aslında öyle değil. Üst donanım seviyelerine ulaşma isteğiyle alakalı. Mesela burada bir örnek paylaşayım, araç impression, stickerları görmeyelim, arabada müthiş bir dtm kit var. Farkındaysan far, stop gibi şeylerle ilgilenilmemiş. Modifiye zaten plastik aksam, far, stop değil ki.

Yürütme organlarına yükseltme yapmak ve bu sürece destek olacak aerodinamik güncellemeler için de body kit uygulamak demek.

Siz de farkındasınızdır ki ortalık plastik eklentili araç dolu, özellikle ticari sınıf sürücüleri çok seviyor bu işlemleri.

Sanki olay dönüyor dolaşıyor iki olguya dayanıyor. Birincisi ekonomik sebepler, ikincisi ekonomiden öte estetik bilincinin olmaması.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3089.jpeg
    IMG_3089.jpeg
    204.6 KB · Görüntüleme: 20
Far, stop değiştirmek modifiye üzerine bir işlem gibi görülse de aslında öyle değil. Üst donanım seviyelerine ulaşma isteğiyle alakalı. Mesela burada bir örnek paylaşayım, araç impression, stickerları görmeyelim, arabada müthiş bir dtm kit var. Farkındaysan far, stop gibi şeylerle ilgilenilmemiş. Modifiye zaten plastik aksam, far, stop değil ki.

Yürütme organlarına yükseltme yapmak ve bu sürece destek olacak aerodinamik güncellemeler için de body kit uygulamak demek.

Siz de farkındasınızdır ki ortalık plastik eklentili araç dolu, özellikle ticari sınıf sürücüleri çok seviyor bu işlemleri.

Sanki olay dönüyor dolaşıyor iki olguya dayanıyor. Birincisi ekonomik sebepler, ikincisi ekonomiden öte estetik bilincinin olmaması.

Şahsi fikrim bütçe, forumda çok örneği var yazarlar sonra sorarsın pahalı der çıkar işin içinde ya zaten pahalı bir şey bunlar…

Bir işlem yapmaya karar vermeden önce bütçe kenarda durması gerek sonrasın da istediğin şey araştırılıp evet budur diyerek hayata geçirebilir…

Mantık olarak baktığımız zaman ucuz olan zaten bir şey yok bir tampon boyamaya şuan İstanbulda iyi bir boyacı 8bine boyuyor…
Bahsettin tamponlar kesinle yapılır ama bu işlem uzun araç bırakacaksın tampon üstünden işlemler aylarca sürebilir diğer taraftan yurt dışında bulacaksın getirteceksin bu o işlerden daha kolay ama dediğim gibi bütçe var ise…

Ben şahsen sizin bu düşüncenizi takdir ediyorum ve bu işi yapacağınızı düşünüyorum ve heyecanla bekliyorum…
 
orijinal tamponlar hasarı daha fazla emerek hasarın bagaj kapağına vs. gelme ihtimalini azaltıyor kanaatindeyim. asyadan gelen kalitesiz malzemeden yapılıp, şık gözüken tamponlar aynı şiddetteki kaza durumunda çabuk kırılıp, hasarın bagaj kapağına ulaşmasına sebebiyet verebiliyor diye düşününüyorum.
 
orijinal tamponlar hasarı daha fazla emerek hasarın bagaj kapağına vs. gelme ihtimalini azaltıyor kanaatindeyim. asyadan gelen kalitesiz malzemeden yapılıp, şık gözüken tamponlar aynı şiddetteki kaza durumunda çabuk kırılıp, hasarın bagaj kapağına ulaşmasına sebebiyet verebiliyor diye düşününüyorum.
Kesinlikle dediğiniz doğru. Esneklik payları yok denilecek kadar az fakat yönünü Asya’ya çevirdiğinde durum bu, Avrupa işi plastik aksamlar orijinal aksamlardan bile kaliteli yapılıyor. Maxton bu konuda çok ünlü zaten. Roket bunny’yi zaten bilirsiniz Asya’da Japonlar hariç kartonun bir üst kademesi kalite kullanılıyor.

Türkiye’de kendi kalıpçılarıyla çalışan pist modifiyecileri tanıyorum. Onların da malzeme kalitesi çok iyi yani olay görünüşten öte işlevsellik.
 


Geri
Üst