Etsi aracın bir süre sonra eco moda geçmemesi

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Guvenc01
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Guvenc01

Yeni Üye
Katılım
13 Haz 2022
Mesajlar
23
Tepkime puanı
5
Konum
ANKARA
İsim
Guvenc
Araç
Golf style 1.0 etsi
Merhabalar herkese, Bende 2022 yılı 1.0 etsi golf var, 4-5 aydır vites kolu hatası alıyorum. Bu konu zaten can sıkıcı bir durumdu. Buna ek olarak da birkaç gündür araca biniyorum gazdan ayağımı çektiğimde eco moda giriyor araç bildiğiniz gibi, buraya kadar normal ama birkaç kilometre gittikten sonra araçta gazdan ayağımı çekmeme rağmen eco moda almıyor kendini ve araç salınım yapamıyor. Dolayısıyla hızı yavaşlıyor. Nedenini anlamadım, elektrik aküsüyle mi alakalı bir durum anlayamadım? Bu konuda yardımcı olabilecek olursa çok sevinirim. 3 sene dolmadan bunların yaşanması yorucu gerçekten...
 

E-tsi hakkında pek bilgim yok.

Varsayımım hibrit aküsü dolu olmayabilir. Uzunca bir müddet yol alıp dolması gerekiyor olabilir.

Nasıl ki tsi lardaki start stop sistemi akü zayıf olunca devreye girmiyor, e-tsi hibrit akü çalışma sistemi de buna benzer olabilir.
 
Merhaba @Guvenc01,
eTSI için kullanılan 48V akü yeterince dolu değilse salınım moduna girmiyor araç. Reküperasyon (geri kazanım, aküyü şarj etmek) yapmak için de ayağınızı gazdan çektiğinizde fren yapmaya başlıyor yavaş yavaş. Aracınız otomatik ve vites de spor modda olursa da motoru kapatmadan TSI araçlar gibi devir rölantiye düşüp o şekilde salınım yapar. Alternatör ya da akünüzde problem olabilir. Aküyü dolduramayacak kadar kısa mesafe ya da çok az fren yaptığınız bir yolda gidiyor olabilirsiniz. Bir de medya ekranından araç ayarlarında "Hibrit Sistem" diye bir kısım var. Orada geri kazanım Otomatik olarak mı seçili "Düşük" olarak mı seçili? Aracımı sıfır aldığımda ilk 50-100 km bende de devreye girmiyordu . Bolu dağını indikten sonra akü yeterince şarj olup devreye girmeye başladı.
 
Merhaba @Guvenc01,
eTSI için kullanılan 48V akü yeterince dolu değilse salınım moduna girmiyor araç. Reküperasyon (geri kazanım, aküyü şarj etmek) yapmak için de ayağınızı gazdan çektiğinizde fren yapmaya başlıyor yavaş yavaş. Aracınız otomatik ve vites de spor modda olursa da motoru kapatmadan TSI araçlar gibi devir rölantiye düşüp o şekilde salınım yapar. Alternatör ya da akünüzde problem olabilir. Aküyü dolduramayacak kadar kısa mesafe ya da çok az fren yaptığınız bir yolda gidiyor olabilirsiniz. Bir de medya ekranından araç ayarlarında "Hibrit Sistem" diye bir kısım var. Orada geri kazanım Otomatik olarak mı seçili "Düşük" olarak mı seçili? Aracımı sıfır aldığımda ilk 50-100 km bende de devreye girmiyordu . Bolu dağını indikten sonra akü yeterince şarj olup devreye girmeye başladı.
Hocam çok teşekkür ederim ayrıntılı cevabınız için. Bazen aracı çalıştırmadan 5-10 dakika müzik dinliyorum. O durumdan sonra bunu yaşadım. Dün açıkçası arabayı medya ekranından kurcaladım, hangi moddayım acaba diye ama aracın modunu değiştirmek ya da hangi modda olduğuma dair de bir şey bulamadım. "Hibrit Sistem" diye bir kısmı da hiç göremedim. Ama bugün biraz daha inceleyim. Dün 20 km lik bir yol gittim 5-6 km de normal eco moda geçti sonrasında da ayağımı gazdan çekmeme rağmen eco moda almadı. Dönüşte 20 km daha gittim yine aynı sorunu yaşadım. Bakalım bir süre izleyeceğim zaten vites kolu hatasını da mayıstaki servis randevum için bekletiyorum.
 
Bir de medya ekranından araç ayarlarında "Hibrit Sistem" diye bir kısım var. Orada geri kazanım Otomatik olarak mı seçili "Düşük" olarak mı seçili?

Merhaba bunu ben hiç görmedim ekran görseli paylaşır mısın hangi menüden nereye bakacağız…
 
Hocam çok teşekkür ederim ayrıntılı cevabınız için. Bazen aracı çalıştırmadan 5-10 dakika müzik dinliyorum. O durumdan sonra bunu yaşadım. Dün açıkçası arabayı medya ekranından kurcaladım, hangi moddayım acaba diye ama aracın modunu değiştirmek ya da hangi modda olduğuma dair de bir şey bulamadım. "Hibrit Sistem" diye bir kısmı da hiç göremedim. Ama bugün biraz daha inceleyim. Dün 20 km lik bir yol gittim 5-6 km de normal eco moda geçti sonrasında da ayağımı gazdan çekmeme rağmen eco moda almadı. Dönüşte 20 km daha gittim yine aynı sorunu yaşadım. Bakalım bir süre izleyeceğim zaten vites kolu hatasını da mayıstaki servis randevum için bekletiyorum.
Aracınız günlerce yatmıyorsa ve akünüz gerçekten ömrünü doldurmadıysa 5-10 dakikalık müzik dinleme kısmında sıkıntı olacağını sanmıyorum. Mümkünse aracın verilerini okuyan bir cihazla iki akünün de voltaj değerlerine ve şarj olup olmadığına bakmanızı öneririm. Vites kolu arızası da bilinen bir arıza geçmiş olsun.

Merhaba bunu ben hiç görmedim ekran görseli paylaşır mısın hangi menüden nereye bakacağız…

Ekte araç sık kullanılanlar menüsünü (Geri Kazanım) ve araç ayarları (Hibrit Sistem) sayfasını paylaşıyorum. Düşük seçeneği Otomatik seçeneğine göre freni daha az hissettirmekte. Yazılımların üç aşağı beş yukarı aynı olduğunu düşünerek böyle bir şey yazdım fakat sanıyorum ki Golf 8 yazılımında bu menü bulunmuyor. Yanlış yönlendirme yaptığım için kusura bakmayın.

Asistanlar menüsünde "Eko Asistanı" satırı sizlerde mevcut mu acaba? Bende de bu satır yok. Son görsele ekledim. Tam emin olmamakla birlikte Hibrit Sistem menüsünün görevini burası gerçekleştiriyor olabilir.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_8238.jpeg
    IMG_8238.jpeg
    120.2 KB · Görüntüleme: 28
  • IMG_8240.jpeg
    IMG_8240.jpeg
    129.7 KB · Görüntüleme: 25
  • IMG_8241.jpeg
    IMG_8241.jpeg
    119.8 KB · Görüntüleme: 24
  • IMG_8244.jpeg
    IMG_8244.jpeg
    98.8 KB · Görüntüleme: 24
  • IMG_8245.jpeg
    IMG_8245.jpeg
    103 KB · Görüntüleme: 25
  • 326034313_561358135629278_7675528383292229953_n.jpg
    326034313_561358135629278_7675528383292229953_n.jpg
    180.4 KB · Görüntüleme: 27
Aracınız günlerce yatmıyorsa ve akünüz gerçekten ömrünü doldurmadıysa 5-10 dakikalık müzik dinleme kısmında sıkıntı olacağını sanmıyorum. Mümkünse aracın verilerini okuyan bir cihazla iki akünün de voltaj değerlerine ve şarj olup olmadığına bakmanızı öneririm. Vites kolu arızası da bilinen bir arıza geçmiş olsun.



Ekte araç sık kullanılanlar menüsünü (Geri Kazanım) ve araç ayarları (Hibrit Sistem) sayfasını paylaşıyorum. Düşük seçeneği Otomatik seçeneğine göre freni daha az hissettirmekte. Yazılımların üç aşağı beş yukarı aynı olduğunu düşünerek böyle bir şey yazdım fakat sanıyorum ki Golf 8 yazılımında bu menü bulunmuyor. Yanlış yönlendirme yaptığım için kusura bakmayın.

Asistanlar menüsünde "Eko Asistanı" satırı sizlerde mevcut mu acaba? Bende de bu satır yok. Son görsele ekledim. Tam emin olmamakla birlikte Hibrit Sistem menüsünün görevini burası gerçekleştiriyor olabilir.


Benim araç Mk8 life ama buradaki eko asistanı varmı yokmu inan hiç hatırlamıyorum ama yok herhalde…

IMG_3865.jpeg
 
Aracınız günlerce yatmıyorsa ve akünüz gerçekten ömrünü doldurmadıysa 5-10 dakikalık müzik dinleme kısmında sıkıntı olacağını sanmıyorum. Mümkünse aracın verilerini okuyan bir cihazla iki akünün de voltaj değerlerine ve şarj olup olmadığına bakmanızı öneririm. Vites kolu arızası da bilinen bir arıza geçmiş olsun.



Ekte araç sık kullanılanlar menüsünü (Geri Kazanım) ve araç ayarları (Hibrit Sistem) sayfasını paylaşıyorum. Düşük seçeneği Otomatik seçeneğine göre freni daha az hissettirmekte. Yazılımların üç aşağı beş yukarı aynı olduğunu düşünerek böyle bir şey yazdım fakat sanıyorum ki Golf 8 yazılımında bu menü bulunmuyor. Yanlış yönlendirme yaptığım için kusura bakmayın.

Asistanlar menüsünde "Eko Asistanı" satırı sizlerde mevcut mu acaba? Bende de bu satır yok. Son görsele ekledim. Tam emin olmamakla birlikte Hibrit Sistem menüsünün görevini burası gerçekleştiriyor olabilir.
Hocam mayıs ayında bakım zamanı geliyor orada ölçüm yaptırmayı düşünüyorum. vites kolu hatasını da en az maddi zararla nasıl atlatırsak öyle yaptırmayı düşünüyorum. Servis iyi niyetle beraber uygun bir şey yaparsa yaptırıp geçerim, yoksa başka çözüm yolları ararım. Yani içimdeki golf sevgisi azaldı diyebilirim maalesef.

Fotoğrafları paylaşmışsınız teşekkürler, ben kendi arabamda göremedim bu menüleri ama yine bakacağım. Acaba geçen bakımda güncelleme mi yapılmadı. Yazılımım mı eski anlamadım. Teşekkürler hocam, ilginiz için.
 
Hocam mayıs ayında bakım zamanı geliyor orada ölçüm yaptırmayı düşünüyorum. vites kolu hatasını da en az maddi zararla nasıl atlatırsak öyle yaptırmayı düşünüyorum. Servis iyi niyetle beraber uygun bir şey yaparsa yaptırıp geçerim, yoksa başka çözüm yolları ararım. Yani içimdeki golf sevgisi azaldı diyebilirim maalesef.

Fotoğrafları paylaşmışsınız teşekkürler, ben kendi arabamda göremedim bu menüleri ama yine bakacağım. Acaba geçen bakımda güncelleme mi yapılmadı. Yazılımım mı eski anlamadım. Teşekkürler hocam, ilginiz için.

Vites kolu arızası artık servis dışında tamir ediliyor İstanbulda üyemiz @İlker34 görüş istersen kargo yaparak çözülebilirsiniz…
 
Son düzenleme:
Aracınız günlerce yatmıyorsa ve akünüz gerçekten ömrünü doldurmadıysa 5-10 dakikalık müzik dinleme kısmında sıkıntı olacağını sanmıyorum. Mümkünse aracın verilerini okuyan bir cihazla iki akünün de voltaj değerlerine ve şarj olup olmadığına bakmanızı öneririm. Vites kolu arızası da bilinen bir arıza geçmiş olsun.



Ekte araç sık kullanılanlar menüsünü (Geri Kazanım) ve araç ayarları (Hibrit Sistem) sayfasını paylaşıyorum. Düşük seçeneği Otomatik seçeneğine göre freni daha az hissettirmekte. Yazılımların üç aşağı beş yukarı aynı olduğunu düşünerek böyle bir şey yazdım fakat sanıyorum ki Golf 8 yazılımında bu menü bulunmuyor. Yanlış yönlendirme yaptığım için kusura bakmayın.

Asistanlar menüsünde "Eko Asistanı" satırı sizlerde mevcut mu acaba? Bende de bu satır yok. Son görsele ekledim. Tam emin olmamakla birlikte Hibrit Sistem menüsünün görevini burası gerçekleştiriyor olabilir.
Hocam merhabalar, dün aracımı inceledim bu arada benim araç 2022 1.0 etsi ondan mı bilemedim fakat menüde hibrit sistem yok, ara yüzümüz de farklı sizinkiyle. Sizin model nedir ?
 
Merhabalar herkese, Bende 2022 yılı 1.0 etsi golf var, 4-5 aydır vites kolu hatası alıyorum. Bu konu zaten can sıkıcı bir durumdu. Buna ek olarak da birkaç gündür araca biniyorum gazdan ayağımı çektiğimde eco moda giriyor araç bildiğiniz gibi, buraya kadar normal ama birkaç kilometre gittikten sonra araçta gazdan ayağımı çekmeme rağmen eco moda almıyor kendini ve araç salınım yapamıyor. Dolayısıyla hızı yavaşlıyor. Nedenini anlamadım, elektrik aküsüyle mi alakalı bir durum anlayamadım? Bu konuda yardımcı olabilecek olursa çok sevinirim. 3 sene dolmadan bunların yaşanması yorucu gerçekten...

DSG vites seçici sorunu bir dönem yaşandı; sonra parça revize oldu.
Garanti süresi içerisinde olanları değiştirdiler. Garanti bittikten sonra kimisinden 30-35 bin TL kimisinden de çok daha makul ücretler talep ettiler.
Sorun vites seçicinin kontaklarından kaynaklanıyor, tozlanma vs. nedeniyle temassızlık olabiliyor.

Skoda için şöyle bir teknik bülten var. Elinizden geliyorsa deneyin, düzelecektir. O parçayı cırt kablo toplayıcı ile yerine sabitliyorlar.
SK_RU_2207_03_4_яверсияРемонтселектораКППOCTAVIA_A8Событие
https://filebin.net/w34e0fb86dr9ex1y

start-stop döngüsü konusunda 12v kısıtlı gibi bir uyarı aldınız mı hiç? Bu alternatör kaynaklı olabileceği gibi 48v üniteyle de ilgili olabilir. etsi'larda alternatörün geleneksel yöntemlerle voltaj çıkışının ölçülerek sağlamlığının testi de zor. Alternatör araç motor yükü ve akü/batarya doluluğuna göre değişken voltaj uyguluyor. Yani 14 volta da verebilir 12 volt da.

Klima, ısıtıcı açıksa mild-hyb. start-stop döngüsü ilk 5-10 dk. araç ısınana kadar çalışmayabilir. Ama zaten birkaç senedir kullandığınızı varsayarak az çok duruma hakimsinizdir, bir gariplik var diyorsanız bir serviste diagnostik yapıp baksınlar derim.
 
Hocam merhabalar, dün aracımı inceledim bu arada benim araç 2022 1.0 etsi ondan mı bilemedim fakat menüde hibrit sistem yok, ara yüzümüz de farklı sizinkiyle. Sizin model nedir ?

Merhabalar,

Ben 8.5 kullanıyorum. Teorik düşünerek, yanlış yönlendirme yaptığımı bir önceki mesajımda belirtmiştim fakat sanırım gözünüzden kaçmış. Gördüğüm kadarıyla bu menü maalesef 8 lerde bulunmuyor.
 
DSG vites seçici sorunu bir dönem yaşandı; sonra parça revize oldu.
Garanti süresi içerisinde olanları değiştirdiler. Garanti bittikten sonra kimisinden 30-35 bin TL kimisinden de çok daha makul ücretler talep ettiler.
Sorun vites seçicinin kontaklarından kaynaklanıyor, tozlanma vs. nedeniyle temassızlık olabiliyor.

Skoda için şöyle bir teknik bülten var. Elinizden geliyorsa deneyin, düzelecektir. O parçayı cırt kablo toplayıcı ile yerine sabitliyorlar.
SK_RU_2207_03_4_яверсияРемонтселектораКППOCTAVIA_A8Событие
https://filebin.net/w34e0fb86dr9ex1y

start-stop döngüsü konusunda 12v kısıtlı gibi bir uyarı aldınız mı hiç? Bu alternatör kaynaklı olabileceği gibi 48v üniteyle de ilgili olabilir. etsi'larda alternatörün geleneksel yöntemlerle voltaj çıkışının ölçülerek sağlamlığının testi de zor. Alternatör araç motor yükü ve akü/batarya doluluğuna göre değişken voltaj uyguluyor. Yani 14 volta da verebilir 12 volt da.

Klima, ısıtıcı açıksa mild-hyb. start-stop döngüsü ilk 5-10 dk. araç ısınana kadar çalışmayabilir. Ama zaten birkaç senedir kullandığınızı varsayarak az çok duruma hakimsinizdir, bir gariplik var diyorsanız bir serviste diagnostik yapıp baksınlar derim.

Hocam şu sıralar hava iyi olduğu için sanırım, araç vites kolu hatası vermiyor. Kışın sürekli bu hatayı alıyordum. Mayısta servise götüreceğim ama hangi servise götürme konusunda da emin değilim.

start-stop döngüsü konusunda 12v kısıtlı gibi bir uyarı almadım. Start stopta bir sorun yaşamıyorum. Arabayı çalıştırıyorum birkaç kilometre normal eco mod çalışıyor ayağımı gazdan çekince fakat sonrasında ayağımı gazan çeksem de ekrandaki eco mod ikonu çıkmıyor. Dediğiniz gibi etsi mantığına az çok hakimim klima açıkken fln çalışmıyor normal ama özellikle klima kapalıyken de aynı sorunu yaşıyorum. Ben şahsımca etsi olayını çok mantıklı ve iyi bulmadım. Biraz uzun yol gidersem belki sistem kendine gelir. Zamana bırakacağım mayıs ayı gibi servise giderim. Teşekkür ederim ilginize.
 
Merhabalar,

Ben 8.5 kullanıyorum. Teorik düşünerek, yanlış yönlendirme yaptığımı bir önceki mesajımda belirtmiştim fakat sanırım gözünüzden kaçmış. Gördüğüm kadarıyla bu menü maalesef 8 lerde bulunmuyor.

Merhabalar,

Ben 8.5 kullanıyorum. Teorik düşünerek, yanlış yönlendirme yaptığımı bir önceki mesajımda belirtmiştim fakat sanırım gözünüzden kaçmış. Gördüğüm kadarıyla bu menü maalesef 8 lerde bulunmuyor.


Bu menü Mk8 araca ait…


IMG_3883.jpeg
 


Geri
Üst