DCC ve ST Coil


toprak10

Yeni Üye
Katılım
9 Mar 2025
Mesajlar
5
Tepkime puanı
2
Konum
İstanbul
İsim
Ahmet Can TOPRAK
Araç
Seat Leon FR
Herkese iyi forumlar dilerim. 2017 Seat Leon FR 1.4 EcoTSİ aracım var. Aracımda adaptif şasi kontrol (DCC) mevcut. Ancak bir önceki sahibi orijinal yayları çıkartmış ve ST Coil taktırmış. Aşırı sert olmasından dolayı arka süspansiyonları patlatmış. Uzun yolda genelde hızlı gitmeyi severim, coillerden dolayı araba hızı çok hissettirmiyor. Uzun yolda coiller çok iyi ancak İstanbul'un şehir içi yolları çok bozuk olduğundan şehir içi inanılmaz bir konfor kaybım var. Aracın orijinal yayı ve amörtisörleri takılı durumda iken Spor ve Comfort modu arasında çok farkı oluyor mu acaba, ST Coilleri çıkartmaya değer midir? DCC'li Golf kullanan arkadaşlarımız aydınlatırsa sevinirim. Elimde orijinal yaylarım mevcut ve orijinal amörtisör de temin etme durumum mevcut.
 

Uzun süreli olarak hiç DCC li araç kullanmadım bu yüzden farklı modları denemek aklıma hiç gelmedi, ancak teorik olarak temel DCC amacı zaten istendiğinde sert, istendiğinde yumuşak süspansiyon. Yani işin görüntü tarafını(araç alçatma) bir tarafa bırakırsak orijinal hali ile zaten istendiğinde sert istendiğinde yumuşak olarak amortisörlerinizi ayarlayabiliyor olmanız gerekir. Bu durumda eğer aracı alçaltmak gibi bir niyetiniz yoksa bence tüm sistemi (yaylar, amortisörler) orijinal haline getiriniz. Ayrıca Volkswagen de olduğu gibi sizin araçta da zaten fabrikasyon -15mm alçaltılmış olması gerekiyor.


Aksi halde zaten standart süspansiyonlarda bile -30mm civarları oldukça sert üstüne birde -30mm alçaltılmış DCC özellikli aracı sport moduna almak amortisörlere resmen çin işgencesi gibi bir şey olmalı. Araç traktör moduna falan geçiyordur herhalde.


Orijinal sistemle DCC araç kullanan arkadaşların yorumlarını bende merak ediyorum.
 
DCC sisteme sahip olan bir araca coil falan takmak enteresan muhtemelen bir önceki sahibi DCC ne demek ne işe yarar gibi soruların cevabını bilmeden yapmış yada kasap…
Benim araç Mk8 be DCC sonradan yapmayı düşünmüştüm anahtar teslim 145k yani büyük para…
Bence orijinal sistemine dön keyfine bak…
 
DCC sisteme sahip olan bir araca coil falan takmak enteresan muhtemelen bir önceki sahibi DCC ne demek ne işe yarar gibi soruların cevabını bilmeden yapmış yada kasap…
Benim araç Mk8 be DCC sonradan yapmayı düşünmüştüm anahtar teslim 145k yani büyük para…
Bence orijinal sistemine dön keyfine bak…
😁 Hocam aldığım arkadaş farkındadır DCC’nin, hatta Leonlarda TR’de 1 2 araçta olduğunun da farkında. Ben sadece kullanan arkadaşlardan Sporla Comfort arasında çok mühim bi fark olup olmadığı konusunda bir fikir almak istemiştim. Ona göre orijinale dönecektim.
 
😁 Hocam aldığım arkadaş farkındadır DCC’nin, hatta Leonlarda TR’de 1 2 araçta olduğunun da farkında. Ben sadece kullanan arkadaşlardan Sporla Comfort arasında çok mühim bi fark olup olmadığı konusunda bir fikir almak istemiştim. Ona göre orijinale dönecektim.

Orjinal iyidir 😂
 
Bazılırı DCC taktırmanın hayalini kurar bazılarıda çöpe atar,ülkemiz için şsşırmıyorum artık ortalık kasaptan geçilmiyor!
Confort ve Spor modları arası hissedilir bir fark olmasadı o işin mantığı olmazdı,neden yapsınki adamlar böyle birşeyi işe yaramasa,üstelik Almanlar!
Ben gözüm kapalı orjinale dönerdim,ama tabiki sen bilirsin..
 
Golf ya da leonda deneyimlemedim ancak skoda süperb de deneyimledim aktif olarak aracı hem uzun yolda hem de şehir içinde kullanıyorum modlar arası geçişte süspansiyon ve direksiyon tepkileri değişiyor comfort modda süspansiyon yumuşak vurmalar az kendini en güzel viyadük geçişlerinde hissettiriyor spor modda birleşim yerinden geçtiğinde o ek yerini ve aradaki hafif çukuru tek parça arkayı esnetmeden alıp götürüyor ama comfort modda o ek yeri ve hafif çukurda arkayı löpürdetip öyle devam ediyor çok aradığım bir özellikmi tartışılır ancak aracımda dcc olsaydı ve başka sisteme dönülmüş olsaydı ben orjinal haline çevirirdim önceki sahibi daha agresif kullandığı için belki o yönde bir modifikasyona gitmiş olabilir ama benim için dcc li bir araç yeterli ve keyifli olurdu
 
Bazılırı DCC taktırmanın hayalini kurar bazılarıda çöpe atar,ülkemiz için şsşırmıyorum artık ortalık kasaptan geçilmiyor!
Confort ve Spor modları arası hissedilir bir fark olmasadı o işin mantığı olmazdı,neden yapsınki adamlar böyle birşeyi işe yaramasa,üstelik Almanlar!
Ben gözüm kapalı orjinale dönerdim,ama tabiki sen bilirsin..
18 jantta öyle çok bir fark olacağını düşünmediğimden bu konuyu açtım kullanan arkadaşlar yorum yapsın diye. Zaten her türlü sert bir coilden orijinal yaya geçince konfor artışı illa olacak. Mevzu burada comfort mod ile spor arasındaki geçişte bariz bir fark var mı yoksa göstermelik bir sürüş modu mu onu merak ettim.
 
Comfort ile Spor mod arasında bariz fark var. Bunun en çok otobandaki mini çukurlarda yada +200 ile döndüğünüz uzun soluklu virajlarda anlıyorsunuz.
 

Geri
Üst