18' O.Z. Superturismo LM Uygun Lastik


Mete45

Üye
Katılım
27 Tem 2016
Mesajlar
362
Tepkime puanı
51
Konum
İstanbul
İsim
Galip Metehan
Değerli hocalarım,

Eylül sonu gibi, almış olduğum OZ jantlarımı taktırmayı düşünüyorum. Bugüne kadar Michelin PS4 225/40/R18'leri taktırma kanaatindeydim fakat arabayı yıkattığım yerdeki iş sahibinin takacağım lastiğin yanağının ince olması sebebiyle jantına zarar gelebilir demesiyle kafamda soru işaretleri oluşmaya başladı. Sorularımı cevaplandırabilirseniz çok müteşekkir olacağım.

1) Taban genişledikçe aynı ölçüdeki yanak kalınlığının daha da kalınlaştığı ya da inceldiği; bunlar arasında bir orantı olduğunu duydum. Yani 245/40 ölçülerindeki 40, 265/40 ölçülerindeki 40'tan daha inceymiş. Bunun aslı astarı nedir acaba ?

2) İş sahibi run flat ya da yanak korumalı lastik almamın jant için daha güvenli olacağını söyledi. Haklı mıdır ? Neden ? Bu 2 farklı tip lastik ne işe yarar ?

3) Eskiden aklımda kalan bir bilgide her arabanın lastik taban genişliğinde güvenli bir sınırı olduğu, bu taban genişliği sınırı aşıldığında arabanın uzun vadede zarar göreceğini hatırlıyorum. Bununda yine hurafe olmayan gerçek hali nedir ? Benim torsiyonlu 1.2 aracımda bu taban genişliği sınırı nedir ?

4) Bu soruların cevapları ışığında aracıma takabileceğim en uygun lastik nedir ? (Yanağın 40 üstüne çıkmasını istemiyorum görüntü bozulacağından dolayı) Soruyu cevaplarken OZ jantların normal fabrika çıkışlı jantlara göre çok daha hafif olduğunu, zarar görmesinin bu yüzden daha muhtemel olduğunu göz önünde bulundurarak cevaplarsanız memnun olurum.)

@silvershadow Hocam bu sorulara cevap verebileceğini düşündüğünüz forumdaşlarımızı etiketleyebilir misiniz ?

@Balistique Mesut hocam sizde OZ kullanıcısısınız önerilerinizi yazabilir misiniz lütfen ?

Saygılarımla...

 
@Mete45 müthiş sorular ama ben ne yazıkki biraz cahil kaldım bu konularda :)  cevapları sabırsızlık ile bekliyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam bende sıra numarası ile cevap vermeye çalışayım

1. Doğru duymuşsunuz 40 dediğiniz konuda çoğu kişide kavram karmaşası var. Bu yanak yüksekliği değil, yanak yüksekliğinin yüzde olarak taban genişliğine oranıdır. Bu yüzden 265 in 40 ı 245 in 40 ından daha azdır.

2.Run flat lastikler jant korumada avantaj sağlayacaktır lakin önce o ölçülere yakın bir run flat lastikli araç test etmenizi öneririm. Konfor sizin için çok elzem değilse mantıklı tercih olur.

3. ve 4. Soruları boş bırakmak istiyorum :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
çok bildiğim bir konu değil o yüzden ahkam kesmek istemek ama bildiğim kadarıyla runflat lastiklerin jantlarıda farklı oluyor yani jantınız buna uygun değilse runflat tam tam olarak işlevini gerçekleştirebilir mi bilmiyorum.

runflat lastiklerin amacı jantı korumak değil lastik patlayıp havasız kalsada belli bir süre yola devam edebilmek. Jantı koruma konusunda nasıl bir etkisi olur bilmiyorum ama konfordan farkedilir seviyede kaybınız olur. Konfor için runflat lastikleri söküp normal lastik takan birsürü bmw vs kullanıcı var. Bir de bu runflatler hiç ucuz değil bilginiz olsun. Ben olsam runflat falan takmaz normal lastikle binerdim.

OZ jantın dayanaklılığını bilmem ama golf'ü durbanlarla kullandım 18 jant 40 yanaktı diye hatırlıyorum herhangi bir sorun yaşamadım. Şu andada başka model aracı 235 35 19 jant/lastikle kullanıyorum. konfor hariç bir sıkıntım yine yok. OZ'lara da bir zarar geleceğini pek sanmıyorum tabi tümsek/çukurlara çok dikkat etmek ve yavaş geçmek gerek. 

 
Değerli hocalarım,

Eylül sonu gibi, almış olduğum OZ jantlarımı taktırmayı düşünüyorum. Bugüne kadar Michelin PS4 225/40/R18'leri taktırma kanaatindeydim fakat arabayı yıkattığım yerdeki iş sahibinin takacağım lastiğin yanağının ince olması sebebiyle jantına zarar gelebilir demesiyle kafamda soru işaretleri oluşmaya başladı. Sorularımı cevaplandırabilirseniz çok müteşekkir olacağım.

1) Taban genişledikçe aynı ölçüdeki yanak kalınlığının daha da kalınlaştığı ya da inceldiği; bunlar arasında bir orantı olduğunu duydum. Yani 245/40 ölçülerindeki 40, 265/40 ölçülerindeki 40'tan daha inceymiş. Bunun aslı astarı nedir acaba ?

2) İş sahibi run flat ya da yanak korumalı lastik almamın jant için daha güvenli olacağını söyledi. Haklı mıdır ? Neden ? Bu 2 farklı tip lastik ne işe yarar ?

3) Eskiden aklımda kalan bir bilgide her arabanın lastik taban genişliğinde güvenli bir sınırı olduğu, bu taban genişliği sınırı aşıldığında arabanın uzun vadede zarar göreceğini hatırlıyorum. Bununda yine hurafe olmayan gerçek hali nedir ? Benim torsiyonlu 1.2 aracımda bu taban genişliği sınırı nedir ?

4) Bu soruların cevapları ışığında aracıma takabileceğim en uygun lastik nedir ? (Yanağın 40 üstüne çıkmasını istemiyorum görüntü bozulacağından dolayı) Soruyu cevaplarken OZ jantların normal fabrika çıkışlı jantlara göre çok daha hafif olduğunu, zarar görmesinin bu yüzden daha muhtemel olduğunu göz önünde bulundurarak cevaplarsanız memnun olurum.)

@silvershadow Hocam bu sorulara cevap verebileceğini düşündüğünüz forumdaşlarımızı etiketleyebilir misiniz ?

@Balistique Mesut hocam sizde OZ kullanıcısısınız önerilerinizi yazabilir misiniz lütfen ?

Saygılarımla...
Değerli Hocam 

1. ve 2. 

Lastiklerdeki yanak ölçüsü tabanın yanaklara oranıdır. Evet sizi uyaran kişi haklı.  Özellikle Michelin ler yanakları hafifçe kaldırıma sürtseniz veya kaldırıma çıkmak zorunda kalsanız ya da derin bir çukura/tümseğe  hızla girseniz balon yapma ve yarılma olasılığı yüksek.  

Michelin de ısrarlıysanız Yanakları desteklenmiş XL ibaresi bulunan modelleri tercih ederseniz bu risk oldukça azalacaktır. 

Ama size tavsiyem Goodyear F1 Eagle asmtrc 3 almanız yolunda.

Run flat lastikler yüksek yuvarlanma direnci ile hem ekonomik değiller hem de konforlu değiller.  Bir nevi dolma teker gibi düşünün. İçerisinde kalın Çelik destekler yanakların içerisinde hava yokken bile gidebileceği kadar destek sağlarken önemli ölçüde dayanıklı olmalılar. Ama dayanıklı olması demek; lastiğin, üzerine uygulanan kuvveti esneyerek absorbe etmek yerine süspansiyonlara ve dolayısıyla aracın içerisindekilere yansıtması demek. Kısacası tavsiye etmem.

3. 

Lastik genişliği konusunda üreticinin 1.2  motorlu araçlar için maksimum 18 inch jantlar ve ona uygun lastikleri önerdiklerini biliyorum.

Bakınız kaynaklardan biri de burada:

https://www.kunzmann.de/shop/en/wheels-19-inch-rims-brescia-golf-7-gti-genuine-volkswagen.htm

 Golf için R modelinde 235/ 35 R 19 ölçülerinde lastikleri alabildiğince göre 110 beygirlik üzerinde modellerde rahatlıkla bu lastikler kullanılabilir. 

Biliyorum çok tartışma yaratabilir, ancak yine de söylemeliyim:

*Geniş taban= iyi yol tutuş  değildir. Aerodinamik etkilerle bir araya geldiğinde ise yarayabilir.

*Gereksiz sürtünme nedeniyle aksatma organları ile motoru yorma sonucu erken yıpranma ya yol açabilir.

*Dahası, daha düşük hızlarda ve daha ince su katmanında aquaplaning, yani kızaklamaya neden olacaktır.

*Taşınan yükün artması yani sıra yuvarlanma direncinin yükselmesi nedeniyle hissedilen torkta azalmaya neden olacaktır. Dolayısıyla ilk kalkışta hızlanma azalacaktır.

*Yakıt tüketiminde artan sürtünme nedeniyle doğrudan yükselme 

*Fren değerlerinde beklenen farkı verememe gibi sonuçları vardır. (18 inch ile 19 inch arasındaki fark yoktur örneğin)

Peki ya neden butun spor arabalar geniş lastiklere sahip? Sadece güzel göründüğü icin mi ?

Geniş tabanın sırrı iyi yol tutuştan ziyade artan hızla doğru orantıda aracın artan havalanma isteğine karşılık aracin tasarımına eklenen aerodinamik parçalarla artan downforce yaraatmak ve araci yerde tutmak isterken bir yandan aracın lastiklerine binen ağırlığının artması etkisine alanı arttırarak birim santimetrekareye düşen ağırlığı azaltmaktır. Yani lastiklerin yüksek hızda artan ağırlık aşırı yük altında parçalanmalarını önlemektir.  Standart bir araç yuksek hızlarda kullanılacak şekilde tasarlanmayacağı için geniş lastikler araçta doğru ağırlık ve aerodinamik parçalarla bulunmadığı için fren ve yol tutuş değerlerinde iyileşme beklenemez. Ve evet bu işlevi yanı sıra estetik de görünüyor doğru. 

Konumuza dönersek; 

Her aracın tasarımına ve ağırlığına ve motor gücü ile kullanım amacı ve son hızına  uygun olan bir jant ve lastik ölçüsü vardır ve bu ölçü  Golf için 16" dır.  Bu durum elbette standart şehir içi limitleri için geçerlidir. 

Kanıtlarını buradaki testlerde görmeniz mümkün. 



4. OZ veya BBS tarzında yüksek performans jantları ciddi tasarım ve test süreçlerinde geçerek kullanıma sunulmaya hak kazanırlar. 

İnce yapıları onların narin ve kırılgan görünmelerine neden olsa da onların bu görünüşlerine  aldanmayın  çünkü yukarida anlattığım aerodinamik etkilere dayanacak sekikde standart bir janttan daha dayanıklıdırlar. 

Normalde daha geniş çaplı ve daha geniş taban genişliğine sahip bir jantın daha ağır olması beklenir. Yüksek teknoloji ile alaşım oranları ile oynanarak şu el aletleriyle kullanılan Vanadium tarzı acayip isimli dayanıklı madenleri bu karışımlara dahil ederek bu sorunu aşmış gözüküyorlar. 

Fakat onların hesaba katmadıkları replika jantların veya Cannes teki gibi normalde yol olan ama F1 pisti olarak da kullabilmaya musait kaymak gibi asfaltların olmadığı yerlerde kırılmaları sonucu ortaya çıkan fotoğrafların yarattığı sizdeki gibi güven bunalımlarıdır.

Kıdacası Sorun olmaz hocam, sorun olursa da garantiden değişirler :)

Dilerim sorularınıza yanıt bulmuşsunuzdur.

Başkasına gerek her zaman var ... 

Başka fikirler fikrimizi çeşitlendirir ve derinleştirir.

Mention edemediğim otomotiv sektöründen veya meraklı tüm o dostlar buyursun gelsinler dilerim. @calik @ansolak @DoğanARABACI @Victor Hugo

Saygılarımla selamlıyorum sizi. 

 
@silvershadow

Değerli Hocam,

Yorumlarınız ve paylaştığınız bilgiler için çok teşekkür ederim. 2 sorum daha oluştu verdiğiniz bilgilerden sonra:

1) Neden Goodyear F1 Eagle Asymmetric 3 ?

2) Bu modelin 225/40/R18 ebatları mı en uygun olacaktır yoksa 235 de düşünülebilir mi ? Hocam ayrıca tam model verebilir misiniz çünkü dediğiniz modele baktığım zaman ölçülerden sonra bir harf ve 2 rakam daha yazıyor hangisi uygun olacaktır emin olamadım.

Emeğiniz için teşekkür ederim.

Saygılarımla

 
Değerli Hocam 

1. Neden Goodyear F1 Eagle asmtrc 3

İlk neden :

Uluslararası bağımsız test kuruluşlarının testlerinde şu puanlara ulaşabilen başka da bir lastik yok.

Karşilastirabilrceginiz site burada.

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Goodyear/Eagle-F1-Asymmetric-3.htm

ikinci neden;

Tavsiyem üzerine alan dostlarımın tamamı memnun kaldı.

Kendileri de deneyimlerini paylaşabilir.

@yusuf

@Negatiwe

2. 235 ölçüsü SUV araçlar için geliştirilmiş geniş yanaklı bir modeldir. Size uygun değil maalesef.

Tam ölçü ve model özellikleri şöyle:

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 - 225/40 R18 

 
Değerli Hocam 

1. Neden Goodyear F1 Eagle asmtrc 3

İlk neden :

Uluslararası bağımsız test kuruluşlarının testlerinde şu puanlara ulaşabilen başka da bir lastik yok.

Karşilastirabilrceginiz site burada.

http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Goodyear/Eagle-F1-Asymmetric-3.htm

ikinci neden;

Tavsiyem üzerine alan dostlarımın tamamı memnun kaldı.

Kendileri de deneyimlerini paylaşabilir.

@yusuf

@Negatiwe

2. 235 ölçüsü SUV araçlar için geliştirilmiş geniş yanaklı bir modeldir. Size uygun değil maalesef.

Tam ölçü ve model özellikleri şöyle:

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 - 225/40 R18 
15' janttan 17' ye bu lastiklerle geçtim. Jantlar ve lastikler değiştikten sonraki ilk araç kullanışımda dönerken sanki virajda bir kuvvet içeri çekiyormuş gibi hissettim. Birkaç saat içinde alıştım ama çok güzel bir histi. Ben kışın kışlık lastik kullanmıyorum. O yüzden biraz ıslak zemin performansı iyi bir lastik almak istedim. Bu lastik her yönüyle isteklerimi karşıladı.

 
Geçtiğimiz haftaya kadar GY eagle f1 takiliydi sattiğim araçta. 

Ayni janta şimdiki araçta bridgestone var. Ses ve konfor olarak kesinlikle eagle f1

 
@Mete45  Öncelikle replika jantlar tercih etmediğiniz için sizi takdir ediyorum ,@silvershadow Murat hocam sağolsun gerekli açıklmaları zaten en doğru şekilde yapmış , bende runflat olayına karşıyım, ben sadece şunu söylemek istiyorum , OZ ve BBS maarkalarından çok çeşit ve çok ebatta jant kullandım ve biraz dikkatli kullanarak jantları korumayı başardım, fakat şunu tavsiye ederim , ben 18 ve yukarı çıkan ebatlardaki jantlarımın hiçbirini ekim ayının 15'i ile Mart ayının 15'i arasında  kullanmadım, nedeni yağmur suyu dolu çukurlar, bozulan asflat vs vs. Yedek kışlık jant ve lastik takımınız olmasını muhakkak öneririm ,

Asıl olay'a gelelim , istemiş olduğunuz ebatlar normal ebatlarınıza göre  4 x % 0,8 = Ø  değişkenliği anlamına geliyor  , kısaca 1000 kiloluk araçta jant başına 3 kg 'dan fazla direnç ortaya çıkar bu da fren mesafenizde atışlara sebep olu  lütfen  jant ağırlık ve yuvarlanma direncinizi göz ardı etmeyiniz , diğer sorularınızı Hocalarım zaten en güzel şekilde cevaplamış , bende farklı bir duruma ilginizi çekmek istedim.

 
Eagle F1 assy. 3  - Pilot sport 4 - Hankook Ventus V2 Evo12  Sıralama bu şekilde.

 
Banada farz oldu eagle F1 bendeki potanzada tıkır tıkır malesef

 

bridgestone performans modelleri bizim araçlarla çok uyumsuz. bendeki S002 potenzalardan hiç memnun değilim.

 

Geri
Üst Alt