Değerli hocalarım,
Eylül sonu gibi, almış olduğum OZ jantlarımı taktırmayı düşünüyorum. Bugüne kadar Michelin PS4 225/40/R18'leri taktırma kanaatindeydim fakat arabayı yıkattığım yerdeki iş sahibinin takacağım lastiğin yanağının ince olması sebebiyle jantına zarar gelebilir demesiyle kafamda soru işaretleri oluşmaya başladı. Sorularımı cevaplandırabilirseniz çok müteşekkir olacağım.
1) Taban genişledikçe aynı ölçüdeki yanak kalınlığının daha da kalınlaştığı ya da inceldiği; bunlar arasında bir orantı olduğunu duydum. Yani 245/40 ölçülerindeki 40, 265/40 ölçülerindeki 40'tan daha inceymiş. Bunun aslı astarı nedir acaba ?
2) İş sahibi run flat ya da yanak korumalı lastik almamın jant için daha güvenli olacağını söyledi. Haklı mıdır ? Neden ? Bu 2 farklı tip lastik ne işe yarar ?
3) Eskiden aklımda kalan bir bilgide her arabanın lastik taban genişliğinde güvenli bir sınırı olduğu, bu taban genişliği sınırı aşıldığında arabanın uzun vadede zarar göreceğini hatırlıyorum. Bununda yine hurafe olmayan gerçek hali nedir ? Benim torsiyonlu 1.2 aracımda bu taban genişliği sınırı nedir ?
4) Bu soruların cevapları ışığında aracıma takabileceğim en uygun lastik nedir ? (Yanağın 40 üstüne çıkmasını istemiyorum görüntü bozulacağından dolayı) Soruyu cevaplarken OZ jantların normal fabrika çıkışlı jantlara göre çok daha hafif olduğunu, zarar görmesinin bu yüzden daha muhtemel olduğunu göz önünde bulundurarak cevaplarsanız memnun olurum.)
@silvershadow Hocam bu sorulara cevap verebileceğini düşündüğünüz forumdaşlarımızı etiketleyebilir misiniz ?
@Balistique Mesut hocam sizde OZ kullanıcısısınız önerilerinizi yazabilir misiniz lütfen ?
Saygılarımla...
Eylül sonu gibi, almış olduğum OZ jantlarımı taktırmayı düşünüyorum. Bugüne kadar Michelin PS4 225/40/R18'leri taktırma kanaatindeydim fakat arabayı yıkattığım yerdeki iş sahibinin takacağım lastiğin yanağının ince olması sebebiyle jantına zarar gelebilir demesiyle kafamda soru işaretleri oluşmaya başladı. Sorularımı cevaplandırabilirseniz çok müteşekkir olacağım.
1) Taban genişledikçe aynı ölçüdeki yanak kalınlığının daha da kalınlaştığı ya da inceldiği; bunlar arasında bir orantı olduğunu duydum. Yani 245/40 ölçülerindeki 40, 265/40 ölçülerindeki 40'tan daha inceymiş. Bunun aslı astarı nedir acaba ?
2) İş sahibi run flat ya da yanak korumalı lastik almamın jant için daha güvenli olacağını söyledi. Haklı mıdır ? Neden ? Bu 2 farklı tip lastik ne işe yarar ?
3) Eskiden aklımda kalan bir bilgide her arabanın lastik taban genişliğinde güvenli bir sınırı olduğu, bu taban genişliği sınırı aşıldığında arabanın uzun vadede zarar göreceğini hatırlıyorum. Bununda yine hurafe olmayan gerçek hali nedir ? Benim torsiyonlu 1.2 aracımda bu taban genişliği sınırı nedir ?
4) Bu soruların cevapları ışığında aracıma takabileceğim en uygun lastik nedir ? (Yanağın 40 üstüne çıkmasını istemiyorum görüntü bozulacağından dolayı) Soruyu cevaplarken OZ jantların normal fabrika çıkışlı jantlara göre çok daha hafif olduğunu, zarar görmesinin bu yüzden daha muhtemel olduğunu göz önünde bulundurarak cevaplarsanız memnun olurum.)
@silvershadow Hocam bu sorulara cevap verebileceğini düşündüğünüz forumdaşlarımızı etiketleyebilir misiniz ?
@Balistique Mesut hocam sizde OZ kullanıcısısınız önerilerinizi yazabilir misiniz lütfen ?
Saygılarımla...