1.0 tsi manuel golf 7 bakım hakkında


halilgocem

Yeni Üye
Katılım
23 Ara 2022
Mesajlar
2
Tepkime puanı
1
Konum
İzmir
İsim
Halil
Araç
Golf 7.5
Merhabalar, 2022 aralıktan beri manuel 1.0 tsi golf 7 kullanıyorum, geçen sene ağır bakımlarını yaptırdım ve yağ olarak liqui moly 5w30 toptec 4200 kullandım ama öyle aman aman bi ekstrasını göremedim, araç 128 binde şuan motor kulağı ya da şanzıman kulağından olsa gerek titreşim bir miktar arttı, şimdi sizlere birkaç sorum var;

Mobil yağ seçicide baktığımda 0w20 ya da 5w40 yağ öneriyor bilemedim, sizin kullandığınız ve memnun kaldığınız bir marka ve viskozite var mı?


Motor takozu olarak Lemförder alsam işimi görür mü, yoksa servisten orijinal alıp değiştirmeyeceğim ona bütçe ayıracak durumda değilim şuan, lemförder iş görüyorsa en azından motor kulağını değişeyim diyorum.

Ayrıca lastiklerim ne aşırı iyi ne aşırı kötü ortalama düzeyde şuan diyebilirim ama, daha öncesinde birkaç kez ani fren yaptığımda araba kızaklayarak kaydı, abs devreye girmedi nedense, lastik çok mu önemli yoksa absnin her türlü devreye girmesi gerekiyordu da girmedi mi, çözümü nedir bir sıkıntı varsa?
 
Son düzenleme:

Lemforder marka şanzıman kulağı kullanıyorum. Arac Tiguan ve ürün gerçekten iyi. Lemforder iyi bir marka ve sönümleyici parçalarda önde gelir. Yetkili servisten alamayacaksanız en mantıklısı Lemförder doğal olarak.

Motor yağı meselesinde üretici kaput kilidini yanına küçük bir bilgi etiketi koymuş. Orada eğer VW 504 507 yazıyorsa Liqui Moly Toptec 4200 aracınızın yağıdır ama orada VW 508 509 yazıyorsa aracınızın yağı bu onayı taşıyan 0w 20'dir.

Lastik meselesinde yol tutuşu özellikle frenlemede kendisini belli ediyor. Lastik yol tutuşunu kaybettikçe daha fazla kayar ve bu da ABS nin daha fazla devreye girmesi demek oluyor. Yani lastiğinin yol tutuşu zayiflayinca ABS daha fazla devreye girer.
 
Bakın etiket şu şekilde
 

Ekli dosyalar

  • 1000095194.jpg
    1000095194.jpg
    35.2 KB · Görüntüleme: 11
  • 1000095193.jpg
    1000095193.jpg
    24.1 KB · Görüntüleme: 9
Yeni konu açmak istemediğim için buraya yazıyorum:

2 yılda bir bakım yapsam ( çünkü 2 yılda bir 10 bin km oluyor araba ) bı zararı olur mu? Yani her sene yapmak akıl kârı gelmiyor bana. Garantiyi bir köşeye bırakırsak tabi bu sorum
 
Yeni konu açmak istemediğim için buraya yazıyorum:

2 yılda bir bakım yapsam ( çünkü 2 yılda bir 10 bin km oluyor araba ) bı zararı olur mu? Yani her sene yapmak akıl kârı gelmiyor bana. Garantiyi bir köşeye bırakırsak tabi bu sorum
Fazla yol yapmayan araçlarda motor yağının az km kullanılması yağın bozulmayacağı anlamını taşımaz,

Araç fazla km yapsa bile yağ zamanla —>oksididasyona uğrar,

Böyle bir yağın ne kadar oksididasyona uğradığını laboratuvar anilizine göndermediğimiz sürece bilemeyiz, Analize göndersek bile çok ciddi maliyetli bir işlem olacağı için kimse böyle bir test yaptırmak istemez,

Burada karar tamamen size kalıyor, belki 2 sene değilde 18 ay gibi sürelere çekilebilir. Ancak 18 ay kullanımda olacak bir yağı da (etin kemiğini sıyırır) gibi 15 bin km boyunca kullanmamak iyi olur,

Yeni alınmış sıfır bir motor yağının kapağını açın ama hiç kullanmayın, 6-12 ay veya 18 ay sonra yağ bidonunun durup dururken (bidonun enjeksiyon birleşim) yerlerinden ve kapak kısmından sızdırdığına şahit olursunuz (koşullara göre bu süre kısalabilir/uzayabilir)

Kapağı açtığınız andan itibaren bidonun içine giren hava yağı yaşlandırmaya başlar ve zamanla oksididasyon oluşur.
 
Merhabalar, 2022 aralıktan beri manuel 1.0 tsi golf 7 kullanıyorum, geçen sene ağır bakımlarını yaptırdım ve yağ olarak liqui moly 5w30 toptec 4200 kullandım ama öyle aman aman bi ekstrasını göremedim, araç 128 binde şuan motor kulağı ya da şanzıman kulağından olsa gerek titreşim bir miktar arttı, şimdi sizlere birkaç sorum var;

Mobil yağ seçicide baktığımda 0w20 ya da 5w40 yağ öneriyor bilemedim, sizin kullandığınız ve memnun kaldığınız bir marka ve viskozite var mı?


Motor takozu olarak Lemförder alsam işimi görür mü, yoksa servisten orijinal alıp değiştirmeyeceğim ona bütçe ayıracak durumda değilim şuan, lemförder iş görüyorsa en azından motor kulağını değişeyim diyorum.

Ayrıca lastiklerim ne aşırı iyi ne aşırı kötü ortalama düzeyde şuan diyebilirim ama, daha öncesinde birkaç kez ani fren yaptığımda araba kızaklayarak kaydı, abs devreye girmedi nedense, lastik çok mu önemli yoksa absnin her türlü devreye girmesi gerekiyordu da girmedi mi, çözümü nedir bir sıkıntı varsa?
X marka bir motor yağı ile
Y marka bir motor yağının arasındaki kalite farkını normal bir kullanıcının anlaması neredeyse imkansızdır,

Bidonu 3.000 liraya satılan en kaliteli motor yağı ile bidonu 1.500 liraya satılan orta kalite bir motor yağı arasındaki kalite farkı %10 ‘u geçmez,

Motor yağının markasından ziyade önemli olan araç üreticisinin önerdiği (onay sertifikasına sahip) olan ve doğru viskozitede motor yağını kullanmaktır.

Aracınız için (Golf 7 1.0 TSI için) kullanacağınız yağın VW504.00 / 507.00 üretici onayına sahip 5W-30 veya 0W-30 yağlar uyumludur.
 
Fazla yol yapmayan araçlarda motor yağının az km kullanılması yağın bozulmayacağı anlamını taşımaz,

Araç fazla km yapsa bile yağ zamanla —>oksididasyona uğrar,

Böyle bir yağın ne kadar oksididasyona uğradığını laboratuvar anilizine göndermediğimiz sürece bilemeyiz, Analize göndersek bile çok ciddi maliyetli bir işlem olacağı için kimse böyle bir test yaptırmak istemez,

Burada karar tamamen size kalıyor, belki 2 sene değilde 18 ay gibi sürelere çekilebilir. Ancak 18 ay kullanımda olacak bir yağı da (etin kemiğini sıyırır) gibi 15 bin km boyunca kullanmamak iyi olur,

Yeni alınmış sıfır bir motor yağının kapağını açın ama hiç kullanmayın, 6-12 ay veya 18 ay sonra yağ bidonunun durup dururken (bidonun enjeksiyon birleşim) yerlerinden ve kapak kısmından sızdırdığına şahit olursunuz (koşullara göre bu süre kısalabilir/uzayabilir)

Kapağı açtığınız andan itibaren bidonun içine giren hava yağı yaşlandırmaya başlar ve zamanla oksididasyon oluşur.
2 yılda 10 bin km yapıyoruz az çok. Ne diyorsunuz hocam hiç mi oluru yok sizce? Anlattıklarınızı anladım ama anlamak istemiyorum diyelim. İşime gelmiyor çünkü.

2 yıl 10 bin km çok olur diyorsunuz yani doğru anladıysam. Siz onu 1.5 yıl yapın diyorsunuz
 
X marka bir motor yağı ile
Y marka bir motor yağının arasındaki kalite farkını normal bir kullanıcının anlaması neredeyse imkansızdır,

Bidonu 3.000 liraya satılan en kaliteli motor yağı ile bidonu 1.500 liraya satılan orta kalite bir motor yağı arasındaki kalite farkı %10 ‘u geçmez,

Motor yağının markasından ziyade önemli olan araç üreticisinin önerdiği (onay sertifikasına sahip) olan ve doğru viskozitede motor yağını kullanmaktır.

Aracınız için (Golf 7 1.0 TSI için) kullanacağınız yağın VW504.00 / 507.00 üretici onayına sahip 5W-30 veya 0W-30 yağlar uyumludur.

Hocam aslında benim bir ricam olacak normal yeni üyeler arama yapmıyor bu yağ sorunu ile alakalı yüzlerce başlığımız var…

Sen bir başlık açsan tüm modelleri eklesen ve sabitli bir konu olsa güzel olmaz mı…

örnek ilk sayfadaki bilgiler o kadar değerli ki..

https://www.golftutkusu.com/topic/12886-0w-20-motor-yagi-ana-konu-1-0-1-5-tsi-motor-icin/
 
2 yılda 10 bin km yapıyoruz az çok. Ne diyorsunuz hocam hiç mi oluru yok sizce? Anlattıklarınızı anladım ama anlamak istemiyorum diyelim. İşime gelmiyor çünkü.

2 yıl 10 bin km çok olur diyorsunuz yani doğru anladıysam. Siz onu 1.5 yıl yapın diyorsunuz
Olmaz hocam 2 yıl çok uzun bir süre, bakım maliyetlerinden kısayım derken bu sefer de motorda oluşabilecek potansiyel arıza intimalini çok fazla artırmış olursunuz,

Sizin durumunuzda 1,5 yıl öneririm, Ancak filtreler olarak Bosch, Wunder, Filtron, Valeo gibi (2. kalite) düşük kalite filtrelerden uzak durunuz,

Mutlaka Mann, Hengst, Mahle gibi kaliteli kaliteli filtre markalarını tercih ediniz,
 
Hocam aslında benim bir ricam olacak normal yeni üyeler arama yapmıyor bu yağ sorunu ile alakalı yüzlerce başlığımız var…

Sen bir başlık açsan tüm modelleri eklesen ve sabitli bir konu olsa güzel olmaz mı…

örnek ilk sayfadaki bilgiler o kadar değerli ki..

https://www.golftutkusu.com/topic/12886-0w-20-motor-yagi-ana-konu-1-0-1-5-tsi-motor-icin/
Zamanında böyle bir başlık açmıştım hocam ama sonra unutuldu gitti,

Aslında siz haklısınız dediğiniz gibi yeni üyeler arama motorunu kullansa böyle bir durum olmayacak.
 
X marka bir motor yağı ile
Y marka bir motor yağının arasındaki kalite farkını normal bir kullanıcının anlaması neredeyse imkansızdır,

Bidonu 3.000 liraya satılan en kaliteli motor yağı ile bidonu 1.500 liraya satılan orta kalite bir motor yağı arasındaki kalite farkı %10 ‘u geçmez,

Motor yağının markasından ziyade önemli olan araç üreticisinin önerdiği (onay sertifikasına sahip) olan ve doğru viskozitede motor yağını kullanmaktır.

Aracınız için (Golf 7 1.0 TSI için) kullanacağınız yağın VW504.00 / 507.00 üretici onayına sahip 5W-30 veya 0W-30 yağlar uyumludur.
Kitapçığa baktığımda EN228 kalitesinde benzin için VW504.00 , o kalitede değilse VW 502.00 olarak yazıyor ama, ülkemizdeki yakıt kalitesi EN228 standartlarında mı acaba bilemedim.
Atılan linklerde okuduğuma göre;
“VW 504.00 onaylı 5w-30 olarak;
Liqui Moly TopTec 4200 LongLife III 5w-30
Liqui Moly LongLife III 5w-30
Mobil 1 ESP 5w-30
Motul 8100 X-clean+ 5w-30
Motul Specific 504 00 507 00 5w-30
Castrol Edge Professional LongLife III 5w-30
Castrol Edge LL 5w-30” bunlardan birini alsam oluyor, sanırım mobil1 esp 5w30 alacağım, bir sorun yaşamam diye düşünüyorum, ne dersiniz?
 

Ekli dosyalar

  • IMG_8928.jpeg
    IMG_8928.jpeg
    316.7 KB · Görüntüleme: 5
Kitapçığa baktığımda EN228 kalitesinde benzin için VW504.00 , o kalitede değilse VW 502.00 olarak yazıyor ama, ülkemizdeki yakıt kalitesi EN228 standartlarında mı acaba bilemedim.
Atılan linklerde okuduğuma göre;
“VW 504.00 onaylı 5w-30 olarak;
Liqui Moly TopTec 4200 LongLife III 5w-30
Liqui Moly LongLife III 5w-30
Mobil 1 ESP 5w-30
Motul 8100 X-clean+ 5w-30
Motul Specific 504 00 507 00 5w-30
Castrol Edge Professional LongLife III 5w-30
Castrol Edge LL 5w-30” bunlardan birini alsam oluyor, sanırım mobil1 esp 5w30 alacağım, bir sorun yaşamam diye düşünüyorum, ne dersiniz?
Bir motor yağı markasında karar verip, sürekli aynı motor yağını kullanmanız yararınıza olacaktır, Sürekli yağ markası değiştirmek motor için iyi bir şey değildir,

EN228 standardını bir akaryakıt standardıdır, şuan memlekette zaten tek tip akaryakıt mevcut,

502.00 standardı eski nesil bir yap standardıdır, LongLife tip bir yağ değildir.,

İster Mobil kullanın isterse de Liqui Moly kullanın aradaki farkı normal bir insanın anlaması mümkün değildir, Markadan daha önemli olan şey motor yağını güvenilir yetkili satıcılardan almanızdır, piyasada çok fazla sahte yağ mevcuttur 3 kuruş daha ucuz diye ne olduğu belirsiz satıcılara aldanmayınız. Sahte yağları artık etiketlerini vs.. çok iyi kopyalabiliryorlar dikkat..!! Distribütörler ‘den veya yetkili satıcılar harici bir yerden yağ almayınız..!!
 
Bir motor yağı markasında karar verip, sürekli aynı motor yağını kullanmanız yararınıza olacaktır, Sürekli yağ markası değiştirmek motor için iyi bir şey değildir,

EN228 standardını bir akaryakıt standardıdır, şuan memlekette zaten tek tip akaryakıt mevcut,

502.00 standardı eski nesil bir yap standardıdır, LongLife tip bir yağ değildir.,

İster Mobil kullanın isterse de Liqui Moly kullanın aradaki farkı normal bir insanın anlaması mümkün değildir, Markadan daha önemli olan şey motor yağını güvenilir yetkili satıcılardan almanızdır, piyasada çok fazla sahte yağ mevcuttur 3 kuruş daha ucuz diye ne olduğu belirsiz satıcılara aldanmayınız. Sahte yağları artık etiketlerini vs.. çok iyi kopyalabiliryorlar dikkat..!! Distribütörler ‘den veya yetkili satıcılar harici bir yerden yağ almayınız..!!

Hocam dışı küçük bir soru; Petrol ofisinin normal mazot ve vmax yakıtlarının EN standartlarını bilyormusunuz? Çok bakındım internette ancak bu tür bir bilgi bulamadım.

Yani sorumun maksadı araçlarımıza Türkiye de normal mazot koymanın bir dezavantajı var mı?
 

Hocam dışı küçük bir soru; Petrol ofisinin normal mazot ve vmax yakıtlarının EN standartlarını bilyormusunuz? Çok bakındım internette ancak bu tür bir bilgi bulamadım.

Yani sorumun maksadı araçlarımıza Türkiye de normal mazot koymanın bir dezavantajı var mı?
Devlet artık 2 farklı akaryakıt tipini kaldırıldı,

tüm benzin pompaları V Max benzin
tüm mazot pompoları V Max dizel

Shell için de aynı şey geçerli, Fuel Save yakıt kaldırıldı, tüm yakıtlar (benzin/dizel) V Power olarak geliyor,

Total, Opet, Shell, BP vs.. tüm markalar için aynı şey geçerli,

Bilindik akaryakıt üreticilerinde pompaların üzerinde veya sayaç makinasının üzerinde (EN228 / E5) ve (EN590 / B7) ifadeleri yazmaktadır.
 

Geri
Üst