DSG Şanzımanın Farklı Versiyonları


fcsrn

Moderatör
Katılım
7 May 2015
Mesajlar
5,134
Tepkime puanı
568
Konum
Amasya>Merkez-Sivas>Merkez
İsim
Eren
@Nature and cars Nazım Abi rica etti, bende konuyu açtım.

"Vw otomobilleri hangi motorunda hangi dsg şanzımanı kullanıyor? Kafama takılan ve net cevap alamadığım 2.0 tdi motorlu passat 6 ileri dsg, tiguan 2.0tdi motorlarda 7 ileri dsg şanzıman kullanma sebebi nedir? Servis ikisi de kuru tip şanzıman diyor madem öyle Passat'ta neden bu 7 ileri şanzımanı kullanmıyor?" dedi. 

Hangi motor da hangi şanzımanın neden kullanıldığını bilen var mıdır acaba?  

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Asagidaki tablo da cok guzel ozetlenmis. Bizim Golf lerde DQ200 var. 7 ileri kuru kavrama max tork dayanimi 250Nm. Diger araclarda da tork dayanimina gore seri degisiyor.

1.JPG

 
@Nature and cars Nazım Abi rica etti, bende konuyu açtım.

"Vw otomobilleri hangi motorunda hangi dsg şanzımanı kullanıyor? Kafama takılan ve net cevap alamadığım 2.0 tdi motorlu passat 6 ileri dsg, tiguan 2.0tdi motorlarda 7 ileri dsg şanzıman kullanma sebebi nedir? Servis ikisi de kuru tip şanzıman diyor madem öyle Passat'ta neden bu 7 ileri şanzımanı kullanmıyor?" dedi. 

Hangi motor da hangi şanzımanın neden kullanıldığını bilen var mıdır acaba?  
Değerli Eren Hocam 

Bu sorunun yanıtı burada mevcut.



passat 2.0 da kullanılan özel bır versiyonu..








 
Burada anlatmış fakat aralarındaki fark nedir bilen var mı?

IMG_2907.PNG

IMG_2908.PNG

IMG_2909.PNG

IMG_2910.PNG

IMG_2911.PNG

IMG_2912.PNG

IMG_2913.PNG

IMG_2918.PNG

IMG_2919.PNG

IMG_2920.PNG

 
Burada anlatmış fakat aralarındaki fark nedir bilen var mı?
Değerli Hocam 

Tamamen bir ve aynı mekanizmaya sahip olmakla birlikte aralarındaki yegane farkın birinin dikey diğerinin yanlamasına yerleştirilmiş motora uygun şekilde değiştirilmiştir 

Ancak Üstadımızı davet edelim kendisi düzeltme veya ekleme yapabilir müsait olduğunda  @EMRAH ATTS

 
Değerli Hocam 

Tamamen bir ve aynı mekanizmaya sahip olmakla birlikte aralarındaki yegane farkın birinin dikey diğerinin yanlamasına yerleştirilmiş motora uygun şekilde değiştirilmiştir 

Ancak Üstadımızı davet edelim kendisi düzeltme veya ekleme yapabilir müsait olduğunda  @EMRAH ATTS
Cevabınız icin teşekkür ederim hocam. S tronic ve tiptronic aynı mekanizma ayni mantık ben öyle anlıyorum. Multitronic de ayni mekanizmanın farklı şekilde konum alması gibi mi acaba?

 
Dsg 6 vites olanlar hocam 2.0 tdı 3c passatlarda kullanıldı 1.4 tsı 140 bg golf 5 lerdede aynı şekilde var yine yarı otomatik ıslak kavramalı bir şanzıman 7 vites kuru kavramaya göre daha uzun omurlu oluyor 7 vites dsg günümüzde islak kuru kavramalı olanlarda var fakat ıslak tipleri 1.4 tsı 1.6 tdı larda malesef kullanılmamış caravelle t6 lar ve golfR da s3 te kullanılmış
Bildiğimiz gibi audı'lerde stronik deniyor aslında bir fark yok ama a4 Q5 a6 motorları 2010 sonrasında geriye doğru olduğu için quattro'larda kullanılan tıpi tamamen farklı bir dsg sanzımanın yarıdan çoğu mekatronikten oluşuyor
Kısa bir notla sonlandırmak istıyoru dsg nin çeşitleri çok olsada çalışma prensipleri aynıdır Kimisinde mecatronik içerisindeki basınçla vitesler değişiyor kimisinde ise şanzımanın basıncı ile mekatroniğe gelen basınç yön buluyor

 
Cevabınız icin teşekkür ederim hocam. S tronic ve tiptronic aynı mekanizma ayni mantık ben öyle anlıyorum. Multitronic de ayni mekanizmanın farklı şekilde konum alması gibi mi acaba?
Multi şanzımanlar 6 7 8 vites olarak üç secenekten oluşuyor son kullanılanlar 8 vites fakat dsg ile hiç bir benzerliği yoktur iki tane kasnak üzerinde zincır vasıtasıyla çalışıyor sistem dağ bisikleti gibi kasnaklar kapanıp açıldıkca hız artıp azalır
 
Selamlar

Çok güzel açıklamalar var,teşekkürler.

Peki makyajlı Golf 7 de hangisi kullanılacak belli mi?

Eskisi mi kalacak ,değişecek mi?

Değişecekse ıslak tip olacak mı?

 
Selamlar

Çok güzel açıklamalar var,teşekkürler.

Peki makyajlı Golf 7 de hangisi kullanılacak belli mi?

Eskisi mi kalacak ,değişecek mi?

Değişecekse ıslak tip olacak mı?
Resmi bir açıklama yok ancak

Motor ve şanzıman değişikliğinin eş zamanlı olacağını tahmin ediyorum 

 
@aydancan degerli hocam çook büyük ihtimal dsg den kolay kolay vazgecmiycekler fakat motor olarak 1.5 tsı 130 ps secenekleri çok dile geliyor

tam otomatiğe dönerse yakıt ortalamaları artacaktır

 
Multi şanzımanlar 6 7 8 vites olarak üç secenekten oluşuyor son kullanılanlar 8 vites fakat dsg ile hiç bir benzerliği yoktur iki tane kasnak üzerinde zincır vasıtasıyla çalışıyor sistem dağ bisikleti gibi kasnaklar kapanıp açıldıkca hız artıp azalır
Bisiklet ornegi daha güzel açıklama oldu. Teşekkürler Emrah hocam 

bu mekanizmayı sanırım Toyota coralla 1.4d-4d M/M de kullanıyor doğru mudur hocam?

 
toyotada varmı yokmu emin değilim ama cvt hondalar cvt nissanlar tabiki bunlar 01j kodlu olan audı şanzımanına kafa tutabileceğini hiç sanmıyorum

 

Bisiklet ornegi daha güzel açıklama oldu. Teşekkürler Emrah hocam 

bu mekanizmayı sanırım Toyota coralla 1.4d-4d M/M de kullanıyor doğru mudur hocam?
Değerli @GolfSaver hocam, bildiğim kadarıyla dizellerde kullanılan MultiMode şanzıman, yarı otomatik yani robotize şanzıman, fakat benzinlilerde kullanılan Multidrive S şanzıman ise sizin dediğiniz meknizmaya sahip.

 

Geri
Üst Alt