1.6 TDI CXXB Motorda OBD ile DPF Rejenarasyonunu Kapatmak

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan UBC53
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

UBC53

Üye
Katılım
19 May 2024
Mesajlar
444
Tepkime puanı
344
Konum
İstanbul/b.paşa
İsim
Ataberk
Araç
Volkswagen Golf MK7 ''15 Highline dsg 1.6 TDİ
Herkese iyi forumlar dilerim 2-3 gündür obd cihazı ile aracımın özelliklerini kurcalıyorum elm327 çift anakartlı car scanner uygulaması ile bir takım hoş detaylar ekledim aracıma.

lakin bir parametre dikkatimi çekti dpf pasif rejeni kapatabiliyorum hani 1000 devire sabitleyip fan açıyor ya o işte.

açıklamaya not olarak şunları yazmışlar; bu özelliği sürekli kısa mesafe kullanımda veya bazı durumlarda kapatılması gerekiyorsa kapatın. sürekli kullanımda partikül filitreniz dolacak motor arızalarıyla karşılaşabilirsiniz tarzında bi açıklama vardı.

size sorum şu ben bu özelliği kapatsam. zaten arada gazlamaya çıkıyorum yüksek devir kullanıyorum bir sorun yaşarmıyım?

yeri geliyor günde 200-300 km uzun yol yapıyorum yeri geliyor 5-6 km kısa mesafe kullanmam gerekiyor.

(lütfen benzinli al demeyin tsi motorla uğraşamam hiç çok yakıyor :D :D) dizel motorları seviyorum ayrıca

şimdiden cevaplar için teşekkür ediyorum.
 

Re-jenerasyonu kapatırsan partikül filtren ortalama 400 -500 km sonra arızaya geçecek ve çıkartıp temizletmek gerekecektir. Pasif Re-jenerasyonu hiç bir şekilde yüksek devirde kullanarak kendin yapamazsın. Aracın kendi kendine bazı parametreleri ayarlayarak bunu yapar. Kısaca böyle bir işlem yapmamalısın.
 
Herkese iyi forumlar dilerim 2-3 gündür obd cihazı ile aracımın özelliklerini kurcalıyorum elm327 çift anakartlı car scanner uygulaması ile bir takım hoş detaylar ekledim aracıma.

lakin bir parametre dikkatimi çekti dpf pasif rejeni kapatabiliyorum hani 1000 devire sabitleyip fan açıyor ya o işte.

açıklamaya not olarak şunları yazmışlar; bu özelliği sürekli kısa mesafe kullanımda veya bazı durumlarda kapatılması gerekiyorsa kapatın. sürekli kullanımda partikül filitreniz dolacak motor arızalarıyla karşılaşabilirsiniz tarzında bi açıklama vardı.

size sorum şu ben bu özelliği kapatsam. zaten arada gazlamaya çıkıyorum yüksek devir kullanıyorum bir sorun yaşarmıyım?

yeri geliyor günde 200-300 km uzun yol yapıyorum yeri geliyor 5-6 km kısa mesafe kullanmam gerekiyor.

(lütfen benzinli al demeyin tsi motorla uğraşamam hiç çok yakıyor :D :D) dizel motorları seviyorum ayrıca

şimdiden cevaplar için teşekkür ediyorum.
Sakın bu hatayı yapmayın, araç re-jenerasyon moduna geçtiğinde bir çok değişiklik oluyor arka planda, örneğin bunlardan bir tanesi 'post injection', egzoza tam olarak yanmamış (çiğ) yakıt atarak egzoz içinde bir yanma oluşturup sıcaklık artışı ile kurumları oradan çıkartmayı amaçlaması gibi, üstelik egzoz da bulunan valflerde kapanıp egzozdaki sıcaklığı arttırıyor. Yaklaşık 700 dereceler.

4000 5000 devir gazlamak temizlemek yerine doldurabilir bile, tabiki performanslı sürebilirsiniz lakin bu temizlediğiniz anlamına gelmez, en etkili temizlik 80-90kmh hızla 2.500 devirde yapılır, araç otomatikse ellemesenizde olur zaten.

Dip not: Motor Post injection yaparken araç piston üst ölü noktadan aşağı doğru dönerken -egzoz valfleri açılmak üzereyken- bir püskürtme daha yapıyor, ve bu püskürtme doğrudan egzoza gidiyor, çok daha fazla teknik detayı var, daha iyi bilen kişiler aydınlatırlar..
 
Elm cihazı ile nasıl yapıyorsun hocam
car scanner pro uygulaması ile gizli özellik kısmından hocam çift anakartlı model olduğu için arıza kaydı okumanın yanında gizli özelliklere ve uzun kodlama vs yapabiliyorum ayrıca dsg basıncı maf map sensörleri vesaire tüm değerleri okuyabiliyorum çok kullanışlı bir cihaz

multimedya açılış ekranında powered by dynaudio yazısı dahi ekleyebiliyorsunuz

renkli mfa ekranın temasını karbon yaptım ama multimedyanın temasını karbon yapamadım bilen birisi nasıl yapabileceğimi söylerse ayrıca sevinirim. 6.5 highline teyip var aracımda
 
Sakın bu hatayı yapmayın, araç re-jenerasyon moduna geçtiğinde bir çok değişiklik oluyor arka planda, örneğin bunlardan bir tanesi 'post injection', egzoza tam olarak yanmamış (çiğ) yakıt atarak egzoz içinde bir yanma oluşturup sıcaklık artışı ile kurumları oradan çıkartmayı amaçlaması gibi, üstelik egzoz da bulunan valflerde kapanıp egzozdaki sıcaklığı arttırıyor. Yaklaşık 700 dereceler.

4000 5000 devir gazlamak temizlemek yerine doldurabilir bile, tabiki performanslı sürebilirsiniz lakin bu temizlediğiniz anlamına gelmez, en etkili temizlik 80-90kmh hızla 2.500 devirde yapılır, araç otomatikse ellemesenizde olur zaten.

Dip not: Motor Post injection yaparken araç piston üst ölü noktadan aşağı doğru dönerken -egzoz valfleri açılmak üzereyken- bir püskürtme daha yapıyor, ve bu püskürtme doğrudan egzoza gidiyor, çok daha fazla teknik detayı var, daha iyi bilen kişiler aydınlatırlar..
anladım hocam evet rejene girdiği zaman aracın sesi gidişi dahi değişiyor en iyisi fazla kurcalamamak olacak.
 
Bende de car scanner pro var dediğin yerlerde var sanki aktif de hiç aklıma gelmedi maf enjektor vs bende bakıyorum da dsg basıncına nereden bakıyoruz acaba
 
Bende de car scanner pro var dediğin yerlerde var sanki aktif de hiç aklıma gelmedi maf enjektor vs bende bakıyorum da dsg basıncına nereden bakıyoruz acaba
hocam önce bağlantı profilini mqb pq26 tsi tfsi 1-2 lt can-usd+ at/dsg olarak ayarla

sonra canlı veriye girdiğinde bir şey sorucak sağdaki seçeneği seç

ardından dq200 pressure supply: actual pressure yi seç ve izle

5 kere kontak aç kapa yap en son kontak açık olsun bar değeri eğer 1 dakikanın altında hemen 0 a iniyorsa tüpte kaçak var demektir

normalde de yolda giderken 42-60 bar arası gezmesi lazımmış yanlışım varsa affola bu şekilde söylediler bana
 

Geri
Üst