Spor suspansiyon


Solid_snake

Yeni Üye
Katılım
15 Eyl 2016
Mesajlar
29
Tepkime puanı
3
İsim
Emre
Sevgili golf tutkunu dostlar, 

Forumu 1 yıldır takip etmekteyim. Benim tutkum ise 6 sene onceye dayaniyor. Golf 6 ile baslayan Leonla devam edip " 7 " ile doruklarda olan.. Evet ona kısaca 7 diyorum. Bu rakam icinde bir olgunluk bir duruş barindiran, benimle iletisim kuran bir kod adi gibi. Tutkumun sonsuz ama bilgimin sınırlı olmasindan siz hocalarima bir kac soru sormak istiyorum,

1- sonradan servislerde spor suspansiyon uygulaması yapiliyor mu, yapilirsa bir sorun olurmu 

2- golf 6 nin direksyon sistemi ile 7 arasinda bir fark gibi sizce boyle bir sey var mı.

saygılar 

(110 ps tdi, 17" madrid jant)

 
@Solid_snake dostlar arasına hoş geldiniz. Serviste takılıyor spor yay. 2.5 cm civarı düşüş yaşarsınız. Biraz konfor kaybı olur. 

 
@yusuf hoşbulduk hocam ,yanıt icin tesekkurler. Siparis asamasindaki spor suspansiyon opsiyonuyla ayni degil mi?

 
@Solid_snake hocam ben eibach yay aldim DP Tuning haramidere civarinda en kaliteli yay firmasi oldugunu dusunuyorum orasi eibach yay Türkiye disbtutoru iyi pazarliga iyi fiyat veriyolar montajada yonlendiriliyor bi arastirmanizi oneririm 3.5 prokit takan arkadasimiz da var @Mete45 konfor hakkinda kendisine soralim bana kalirsa bayagi bi sertlesti ama yol tutusu savrulmamasi falan baya iyi yonde oldu.

 
@Solid_snake hocam ben eibach yay aldim DP Tuning haramidere civarinda en kaliteli yay firmasi oldugunu dusunuyorum orasi eibach yay Türkiye disbtutoru iyi pazarliga iyi fiyat veriyolar montajada yonlendiriliyor bi arastirmanizi oneririm 3.5 prokit takan arkadasimiz da var @Mete45 konfor hakkinda kendisine soralim bana kalirsa bayagi bi sertlesti ama yol tutusu savrulmamasi falan baya iyi yonde oldu.
Hocam öncelikle belirteyimki ben 18' janta geçeceğim için spor yay takmak elzemdi o yüzden gözü kapalı eibach prokit(3.5cm) taktırdım. İlk kullandığımda farklı bir araba kullanıyorum gibi geldi ama yarım saat sonra alıştım. Konfor konusunda gayet iyi vogtlant ve h&r yaylara göre. Şöyle söyleyeyim hem istediğinizi alıyorsunuz hemde konfordon feragat etmiyorsunuz. Zaten bu kadar fazla tercih edilmesinin sebeplerinden biride diğer markadaki muadillerine göre daha yumuşak yaylar olması. @GUL hocama sert gelmesinin sebebi büyük ihtimalle golf ve octavia arasındaki amortisör farkından meydana geliyordur. Golf'e eibach prokit takıp sertliğinden şikayet eden illaki vardır fakat ben duymadım. @GUL hocamın "Octavia'ya prokit takmadan önce stock yaylarla Golf mü yoksa Octavia mı daha konforluydu ?" sorusuna vereceği cevap, iki model arasında amortisörde kaynaklanan konfor farkını ayırt etmemiz açısından önem taşıyor. 

Saygılarımla

 
Sevgili golf tutkunu dostlar, 

Forumu 1 yıldır takip etmekteyim. Benim tutkum ise 6 sene onceye dayaniyor. Golf 6 ile baslayan Leonla devam edip " 7 " ile doruklarda olan.. Evet ona kısaca 7 diyorum. Bu rakam icinde bir olgunluk bir duruş barindiran, benimle iletisim kuran bir kod adi gibi. Tutkumun sonsuz ama bilgimin sınırlı olmasindan siz hocalarima bir kac soru sormak istiyorum,

1- sonradan servislerde spor suspansiyon uygulaması yapiliyor mu, yapilirsa bir sorun olurmu 

2- golf 6 nin direksyon sistemi ile 7 arasinda bir fark gibi sizce boyle bir sey var mı.

saygılar 

(110 ps tdi, 17" madrid jant)
Değerli Emre Hocam 

Golf tutkunu Dostlar arasına hoş geldiniz.

1. Servislerde spor yay uygulaması yapılıyor. Herhangi bir sorun olmaz. Sadece aracınızın motor ve şasi ağırlığına uygun yaylar takılmasına özen göstermeli. Servistekiler alışık olmayabilirler ancak siz yönlendirebilirsiniz veya merkezden sorsunlar çünkü ezbere iş yapabilirler.

Parça kodu : 5G4071677 
Sonuna A eklediğinizde 1.6tdi manuel 

Sonuna B ekleyince 1.6tdi dsg 

Modeline uygundur. 

Orijinal yaylar 15 mm yani 1.5 cm basık bir profile sahip olacak.  İlk bakışta basıklığı görülmeyecek kadar azdır.

Ancak içerisine oturur oturulmaz profilin düşük olduğunu anlayabilirsiniz.

2. Aracın direksiyon teknolojisi benzer olabilir. Hatta büyük ölçüde değişiklikler Golf 7' ye geçilmeden bir kaç yıl önce motor değişikliği ile eş zamanlı gerçekleşti. 

En önemli değişiklik  MQB denilen modüler şasiye geçilmesidir.  Yanı sıra Araçların ağırlık ve süspansiyon sistemi de değişince direksiyon tepkilerine verdiği tepkiler de doğal olarak farklı olacaktır.

Siz sormadınız ama yeri gelmişken söylemeliyim.

Golf 5 ile 6 arasında ciddi bir fark olmayışı gibi Golf 7 ile 8 arasında da ciddi farklar olmayacağını düşünüyorum.  Ancak Golf 6 ile 7 arasında motor ve şanzıman hariç ciddi farklar vardır.

 

Geri
Üst Alt