1'nci ayın ardından Golf izlenimlerim


Katılım
14 Eyl 2016
Mesajlar
84
Tepkime puanı
59
İsim
Evren
Golf'ü aldığımdan beri neredeyse 1 ay geçmiş, ardında yeni olmasının da etkisiyle 2750 km yol yapmışım. Bu kısa zamanda aracı çok farklı yol koşullarında deneme fırsatım oldu. Böylece bir çok artı ve eksisini görme fırsatım oldu. Burada kısaca, canınızı sıkmadan bu izlenimlerden söz etmek istiyorum. Umarım konuya yorumlarınızla da katkı sağlarsınız.

En başta aracın hem yeni olmasına hem de fabrika değerlerindeki iyimserliğe atfen biraz fazla yaktığını söyleyebilirim. Çok da dikkatli kullanmadığınız zaman İstanbul trafiğinde 10-11 litreleri görmeniz içten bile değil. Bence bu manada aracın düşük yakıt tüketimi hesabına en büyük katkıyı viteste giderken sağladığı serbest salınım veriyor. Bilhassa, serbest salınım sırasında aracın 0 litre yakması (en azından göstermesi), ortalama yakıt üzerinde ciddi müspet etki yarattığı muhakkak. Gerçekten de şehir içi trafiğinde düz vites Golf'ü az yaktırmak için ciddi bir çaba sarf etmeniz gerekiyor. Sık sık vites değişimi, gaz pedalına olabilecek en ufak dokunuşlarla temasınız, uzun erimli şehir içi kullanımda sürücüyü hatırı sayılır boyutta yoruyor ve hatta bezdiriyor. Bazen "niye az daha para bulup DSG almadın" diyesim oluyor kendi kendime...

Diğer yandan aracın uzun yol verisi de bir o kadar tatmin edici. Şu an görebildiğim en düşük oran 190 km sonunda ortalamanın 4,3 lt civarını göstermesiydi. 

Bence Golf'ün en beğenilmesi gereken en iyi yanlarından biri tartışmasız yol tutuşu olmalı. Zira, daha önce aynı segmentte hiç bir otomobilde yaşamadığım bir güveni bana vermesi bence burada zikredilmeye değer. Sürüş sırasında aracı tehlikeye atacak durumlara pek girişmesem de bir kaç defa yoldan çıkarma denemelerimde yolu bırakmaması Golf hanesine olumlu katkı sağladığı aşikar. Bunu Hankook lastiklerle yapması da ayrı bir enteresanlık değil midir?

Eksi olarak ise aracın performansının beklediğim gibi olmaması. Belki Golf'den önce daha yüksek beygirli benzinli akabinde daha torklu bir dizel kullanmanın da etkisi vardır. Ancak aracın yüksek devirlere gelene kadarki performansı pek tatmin edici değil. Bunda 1.2 motorun yadsınamaz payı vardır elbet ancak insan ister istemez yeni teknoloji motordan daha fazla güç beklentisi oluyor. Anladığım kadarıyla bu araçtan performans bekliyorsanız üst devirlerde basmanız gerektiği kanısı var. Zira, 3500 devirden sonra bastığınızda 110 beygirlik gücü fark edebiliyorsunuz.  

Gelgelelim, aracın ses sistemi BMW de dahil olmak üzere bir çok otomobil markasının önünde bir kaliteye sahip. Yüksek kaliteli Mp3 dinlediğinizde bariz farkı daha iyi anlıyorsunuz, ayrıca radyosunun da neredeyse her yerde çekmesi büyük bir artı.

Son olarak iç ambians aydınlatmaları benim gibi gece araç kullanmayı sevenler için harikulade olduğunu söylemem gerekir. Teşekkürler.

Hepinizi saygı ve muhabbetle selamlıyorum.

Evren

 
@tahtelbahir benim golf deneyimim biraz farkli ondan bahsedeyim sifir aldigim ve kendim kullandigim 1.4 tsi manuel aracimla 22 bin km yol yaptim bagaj dolu ve ful yolcu dahil hic bir sikinti yasamadım araci daha 5. Vitese gecirdigimi hic hatirlamiyorum yakit konusunda fabrika verileri hic bir zaman yakalanmiyor uzun yolda 6 - 6.5 litre civarlarinda geziyordum aracimdan memnundum uzun yillar kulanmak icin almistim ama esim manuel kullanmakta zorlandigi icin 2016 model  dizel otamatik yine golf aldim ( her ne kadar yine mi golf aldin diyen sesler olsada aldim ) bu aracimlada su anda 1500 km yol yaptim ve iyiki dsg almisim diyorum yakit konusuna benzinli dahil hic bakmadim bakma zaten can sıkıyor ilk bakimdan sonrada benzin dizel dahil verileri dusuyor bunda emin olabilirsin aracini gule gulel kullan golf ayricaliktir keyfini cikart aracinin 

 
Golf'ü aldığımdan beri neredeyse 1 ay geçmiş, ardında yeni olmasının da etkisiyle 2750 km yol yapmışım. Bu kısa zamanda aracı çok farklı yol koşullarında deneme fırsatım oldu. Böylece bir çok artı ve eksisini görme fırsatım oldu. Burada kısaca, canınızı sıkmadan bu izlenimlerden söz etmek istiyorum. Umarım konuya yorumlarınızla da katkı sağlarsınız.

En başta aracın hem yeni olmasına hem de fabrika değerlerindeki iyimserliğe atfen biraz fazla yaktığını söyleyebilirim. Çok da dikkatli kullanmadığınız zaman İstanbul trafiğinde 10-11 litreleri görmeniz içten bile değil. Bence bu manada aracın düşük yakıt tüketimi hesabına en büyük katkıyı viteste giderken sağladığı serbest salınım veriyor. Bilhassa, serbest salınım sırasında aracın 0 litre yakması (en azından göstermesi), ortalama yakıt üzerinde ciddi müspet etki yarattığı muhakkak. Gerçekten de şehir içi trafiğinde düz vites Golf'ü az yaktırmak için ciddi bir çaba sarf etmeniz gerekiyor. Sık sık vites değişimi, gaz pedalına olabilecek en ufak dokunuşlarla temasınız, uzun erimli şehir içi kullanımda sürücüyü hatırı sayılır boyutta yoruyor ve hatta bezdiriyor. Bazen "niye az daha para bulup DSG almadın" diyesim oluyor kendi kendime...

Diğer yandan aracın uzun yol verisi de bir o kadar tatmin edici. Şu an görebildiğim en düşük oran 190 km sonunda ortalamanın 4,3 lt civarını göstermesiydi. 

Bence Golf'ün en beğenilmesi gereken en iyi yanlarından biri tartışmasız yol tutuşu olmalı. Zira, daha önce aynı segmentte hiç bir otomobilde yaşamadığım bir güveni bana vermesi bence burada zikredilmeye değer. Sürüş sırasında aracı tehlikeye atacak durumlara pek girişmesem de bir kaç defa yoldan çıkarma denemelerimde yolu bırakmaması Golf hanesine olumlu katkı sağladığı aşikar. Bunu Hankook lastiklerle yapması da ayrı bir enteresanlık değil midir?

Eksi olarak ise aracın performansının beklediğim gibi olmaması. Belki Golf'den önce daha yüksek beygirli benzinli akabinde daha torklu bir dizel kullanmanın da etkisi vardır. Ancak aracın yüksek devirlere gelene kadarki performansı pek tatmin edici değil. Bunda 1.2 motorun yadsınamaz payı vardır elbet ancak insan ister istemez yeni teknoloji motordan daha fazla güç beklentisi oluyor. Anladığım kadarıyla bu araçtan performans bekliyorsanız üst devirlerde basmanız gerektiği kanısı var. Zira, 3500 devirden sonra bastığınızda 110 beygirlik gücü fark edebiliyorsunuz.  

Gelgelelim, aracın ses sistemi BMW de dahil olmak üzere bir çok otomobil markasının önünde bir kaliteye sahip. Yüksek kaliteli Mp3 dinlediğinizde bariz farkı daha iyi anlıyorsunuz, ayrıca radyosunun da neredeyse her yerde çekmesi büyük bir artı.

Son olarak iç ambians aydınlatmaları benim gibi gece araç kullanmayı sevenler için harikulade olduğunu söylemem gerekir. Teşekkürler.

Hepinizi saygı ve muhabbetle selamlıyorum.

Evren
Değerli Evren Hocam 

Kalkışta gaza basmak yerine dokunmak;

Çabuk hızlanmak yerine yavaş yavaş devri arttırarak hızlanmak;

Fren enerjisi geri kazanımı özelliğini kullanmak için vites küçülerek daha hızla yavaşlatmak;

Cruise Control özelliğini efektif olarak kullanmak

Gibi zamanla kazanacağınız yetilerle daha da düşük tüketim verilerine ulaşmak mümkün 

Güzel günlerde kullanın 

 
Silvershadow, üstadım fren enerjisi geri kazanımı nedir? Zahmet olmazsa açıklar mısınız?

 
Silvershadow, üstadım fren enerjisi geri kazanımı nedir? Zahmet olmazsa açıklar mısınız?
Estağfurullah Değerli Hocam 

Zahmet ne demek?

Buradaki linkte mevcuttur.



Burada ise aklınıza takılabilecek inceliklerini sorguladım. 

Hatta hiç unutmam, Yusuf Hocam ile tanıştığımız mesaj da  budur. @yusuf



Sabrınızı zorlayabilecek kadar uzun ver detaylı yakıt tasarrufu hakkındaki mesajımı da sona ekledim...




 
Linkler için müteşekkirim. Selamlar. 

 

Geri
Üst Alt