tahtelbahir
Üye
- Katılım
- 14 Eyl 2016
- Mesajlar
- 84
- Tepkime puanı
- 59
- İsim
- Evren
Golf'ü aldığımdan beri neredeyse 1 ay geçmiş, ardında yeni olmasının da etkisiyle 2750 km yol yapmışım. Bu kısa zamanda aracı çok farklı yol koşullarında deneme fırsatım oldu. Böylece bir çok artı ve eksisini görme fırsatım oldu. Burada kısaca, canınızı sıkmadan bu izlenimlerden söz etmek istiyorum. Umarım konuya yorumlarınızla da katkı sağlarsınız.
En başta aracın hem yeni olmasına hem de fabrika değerlerindeki iyimserliğe atfen biraz fazla yaktığını söyleyebilirim. Çok da dikkatli kullanmadığınız zaman İstanbul trafiğinde 10-11 litreleri görmeniz içten bile değil. Bence bu manada aracın düşük yakıt tüketimi hesabına en büyük katkıyı viteste giderken sağladığı serbest salınım veriyor. Bilhassa, serbest salınım sırasında aracın 0 litre yakması (en azından göstermesi), ortalama yakıt üzerinde ciddi müspet etki yarattığı muhakkak. Gerçekten de şehir içi trafiğinde düz vites Golf'ü az yaktırmak için ciddi bir çaba sarf etmeniz gerekiyor. Sık sık vites değişimi, gaz pedalına olabilecek en ufak dokunuşlarla temasınız, uzun erimli şehir içi kullanımda sürücüyü hatırı sayılır boyutta yoruyor ve hatta bezdiriyor. Bazen "niye az daha para bulup DSG almadın" diyesim oluyor kendi kendime...
Diğer yandan aracın uzun yol verisi de bir o kadar tatmin edici. Şu an görebildiğim en düşük oran 190 km sonunda ortalamanın 4,3 lt civarını göstermesiydi.
Bence Golf'ün en beğenilmesi gereken en iyi yanlarından biri tartışmasız yol tutuşu olmalı. Zira, daha önce aynı segmentte hiç bir otomobilde yaşamadığım bir güveni bana vermesi bence burada zikredilmeye değer. Sürüş sırasında aracı tehlikeye atacak durumlara pek girişmesem de bir kaç defa yoldan çıkarma denemelerimde yolu bırakmaması Golf hanesine olumlu katkı sağladığı aşikar. Bunu Hankook lastiklerle yapması da ayrı bir enteresanlık değil midir?
Eksi olarak ise aracın performansının beklediğim gibi olmaması. Belki Golf'den önce daha yüksek beygirli benzinli akabinde daha torklu bir dizel kullanmanın da etkisi vardır. Ancak aracın yüksek devirlere gelene kadarki performansı pek tatmin edici değil. Bunda 1.2 motorun yadsınamaz payı vardır elbet ancak insan ister istemez yeni teknoloji motordan daha fazla güç beklentisi oluyor. Anladığım kadarıyla bu araçtan performans bekliyorsanız üst devirlerde basmanız gerektiği kanısı var. Zira, 3500 devirden sonra bastığınızda 110 beygirlik gücü fark edebiliyorsunuz.
Gelgelelim, aracın ses sistemi BMW de dahil olmak üzere bir çok otomobil markasının önünde bir kaliteye sahip. Yüksek kaliteli Mp3 dinlediğinizde bariz farkı daha iyi anlıyorsunuz, ayrıca radyosunun da neredeyse her yerde çekmesi büyük bir artı.
Son olarak iç ambians aydınlatmaları benim gibi gece araç kullanmayı sevenler için harikulade olduğunu söylemem gerekir. Teşekkürler.
Hepinizi saygı ve muhabbetle selamlıyorum.
Evren
En başta aracın hem yeni olmasına hem de fabrika değerlerindeki iyimserliğe atfen biraz fazla yaktığını söyleyebilirim. Çok da dikkatli kullanmadığınız zaman İstanbul trafiğinde 10-11 litreleri görmeniz içten bile değil. Bence bu manada aracın düşük yakıt tüketimi hesabına en büyük katkıyı viteste giderken sağladığı serbest salınım veriyor. Bilhassa, serbest salınım sırasında aracın 0 litre yakması (en azından göstermesi), ortalama yakıt üzerinde ciddi müspet etki yarattığı muhakkak. Gerçekten de şehir içi trafiğinde düz vites Golf'ü az yaktırmak için ciddi bir çaba sarf etmeniz gerekiyor. Sık sık vites değişimi, gaz pedalına olabilecek en ufak dokunuşlarla temasınız, uzun erimli şehir içi kullanımda sürücüyü hatırı sayılır boyutta yoruyor ve hatta bezdiriyor. Bazen "niye az daha para bulup DSG almadın" diyesim oluyor kendi kendime...
Diğer yandan aracın uzun yol verisi de bir o kadar tatmin edici. Şu an görebildiğim en düşük oran 190 km sonunda ortalamanın 4,3 lt civarını göstermesiydi.
Bence Golf'ün en beğenilmesi gereken en iyi yanlarından biri tartışmasız yol tutuşu olmalı. Zira, daha önce aynı segmentte hiç bir otomobilde yaşamadığım bir güveni bana vermesi bence burada zikredilmeye değer. Sürüş sırasında aracı tehlikeye atacak durumlara pek girişmesem de bir kaç defa yoldan çıkarma denemelerimde yolu bırakmaması Golf hanesine olumlu katkı sağladığı aşikar. Bunu Hankook lastiklerle yapması da ayrı bir enteresanlık değil midir?
Eksi olarak ise aracın performansının beklediğim gibi olmaması. Belki Golf'den önce daha yüksek beygirli benzinli akabinde daha torklu bir dizel kullanmanın da etkisi vardır. Ancak aracın yüksek devirlere gelene kadarki performansı pek tatmin edici değil. Bunda 1.2 motorun yadsınamaz payı vardır elbet ancak insan ister istemez yeni teknoloji motordan daha fazla güç beklentisi oluyor. Anladığım kadarıyla bu araçtan performans bekliyorsanız üst devirlerde basmanız gerektiği kanısı var. Zira, 3500 devirden sonra bastığınızda 110 beygirlik gücü fark edebiliyorsunuz.
Gelgelelim, aracın ses sistemi BMW de dahil olmak üzere bir çok otomobil markasının önünde bir kaliteye sahip. Yüksek kaliteli Mp3 dinlediğinizde bariz farkı daha iyi anlıyorsunuz, ayrıca radyosunun da neredeyse her yerde çekmesi büyük bir artı.
Son olarak iç ambians aydınlatmaları benim gibi gece araç kullanmayı sevenler için harikulade olduğunu söylemem gerekir. Teşekkürler.
Hepinizi saygı ve muhabbetle selamlıyorum.
Evren