Torsiyon Çubuklu ve bağımsız süspansiyon sistemi


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,340
İsim
Murat İNCİ
Üstteki torsiyon çubuklu yani 1.2 tsi ve 1.6 tdi'ın,

Golf-Achsen-Verbundlenker-Achse-19-fotoshowImageNew-6ee07b52-652055.jpg


alttaki ise diğer modellerde bulunan bağımsız süspansiyon 1.4 tsi, 2.0 tdi...

Golf-Achsen-Mehrlenker-Achse-19-fotoshowImageNew-5f1643f-652054.jpg


 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Teşekkürler hocam @silvershadow hocam.

Birde her iki aracı karşılaştıran bir video vardı sanki onu aradım ama bulamadım. 

tamam buldum buradaymış.




 
Moderatör tarafında düzenlendi:
pratikte konfor ve güvenli sürüş açısından çok fark oluyor mu?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
pratikte çok konfor ve güvenli sürüş açısından çok fark oluyor mu?
Aracım 1.6 tdi golf ve torsiyon çubuklu. Önceki aracım başka marka bağımsız suspansiyonluydu.

Konfor açısından çok fark olduğunu söyleyemem hatta torsiyonlu sistem kasis geçişlerinde veya çukurlarda bir tık daha yumuşak hissettitirebiliyor ama yol tutuşu konusunda limitlerde bağımsız süspansiyonlar çok daha güvenli. Çok defa hissettim bunu.

 
sonradan bağımsız süspansiyona çeviremezmiyiz parça temin edip?

 
Murat hocam paylaşım için teşekkürler . Daha önce arkadaşımda golf6 1.4 tsi vardı ve onun süspansiyonları bağımsızdı gerçekten konfor olarak fark var yol tutuşta ise bir fark göremedik . Gerçi benim araç ambition donanım biraz sert karşılaştırmak ne kadar doğru bilmiyorum ama bağımsız olmasını isterdim .

 
sonradan bağımsız süspansiyona çeviremezmiyiz parça temin edip?
Görsellere bakınca aşağıda değişecek parçaların sayısı bayağı fazla görünüyor. İmkansız değil ama çok uçuk bir fatura çıkacağı kesin.

 
Selamlar,

Benim Dizel yerine TSI tercih etme sebeplerimden biri bağımsız süspansiyon, 200.000 km de aracın maliyeti dizeli 10.000 tl geçebilir diye hesaplamıştım. (Gerçi sonradan öğrendiğim kadarıyla torsiyon çubuklu Golf diğer araçlardan çok farklı ve konforluymuş.) Bu fark  sessizlik, serilik ve bağımsız süspansiyon (güvenlik + Konfor) için değer diye düşünmüştüm.

Şimdi arka koltukta kızım ve eşim seheyat ediyorlar. Konfor olarak eşim çok memnun ama bunda bağımsız süspansiyon etkisi ne kadar bilmiyorum :)

Can. 

 
Selamlar bağımsız süspansiyon 1.4 ACT motorda var diye biliyorum yanılıyor muyum acaba? 1.4 TSI 125 hp lik motorda da var mı acaba?

 
Murat hocam paylaşım için teşekkürler . Daha önce arkadaşımda golf6 1.4 tsi vardı ve onun süspansiyonları bağımsızdı gerçekten konfor olarak fark var yol tutuşta ise bir fark göremedik . Gerçi benim araç ambition donanım biraz sert karşılaştırmak ne kadar doğru bilmiyorum ama bağımsız olmasını isterdim .
Değerli Hocam;

Ambition donanımda spor süspansiyon standarttır.  Hatta Sline donanımda daha da sert ve kısa yaylar bulunur . Diğer iki donanım seviyesinde süspansiyonlar "konfor" odaklı olduğu için alabildiğine yumuşak ve jantlar ile üzeindeki lastikler bu konfor hissini destekleyecek şekilde 16 inc'dir 

 
Değerli Hocam;

Ambition donanımda spor süspansiyon standarttır.  Hatta Sline donanımda daha da sert ve kısa yaylar bulunur . Diğer iki donanım seviyesinde süspansiyonlar "konfor" odaklı olduğu için alabildiğine yumuşak ve jantlar ile üzeindeki lastikler bu konfor hissini destekleyecek şekilde 16 inc'dir 
Aynen Murat hocam . Ondan benim araçla karşılaştırmak özellikle konfor açısından doğru olmaz . 

 


Geri
Üst Alt