serhat_VwGolf
Üye
- Katılım
- 30 Eyl 2016
- Mesajlar
- 203
- Tepkime puanı
- 14
- İsim
- Serhat
Arkadaşlar herkese merhaba;
Uzun yıllardır hayalini kurduğum Gol’üme yaklaşık 20 gün önce kavuştuk. Araba bir nevi eşim tarafından doğum günü hediyem olarak geldi J
Bundan önceki aracımız yine VW olup Polo 1.4 TDI DSG idi. O aracı da sıfır almış olmamıza rağmen bana yakışmayacak şekilde yaptığım hata ile geçirmiş olduğum kazadan dolayı araç perte çıktı. Başka bir araba olsaydı sonuçları çok daha vahim olabilirdi. Allah şükürler olsun başkasının canına zarar vermediğim gibi büyük bir sıkıntı yaşamadan atlattım
Golf’ümüz ile 1000 km devirmiş bulunmaktayız. Araçla ilgili nacizane görüşlerimi paylaşmak istiyorum sizlerle.
Araç 1.2 TSI DSG Comfortline olup, Sürüş ve Işık konfor paketleri bulunmaktadır. Aracı ilk aldığım andan itibaren en çok dikkatimi çeken, arabanın oturduğunuzda sizi tamamen sarması oldu.
Aracın benzinli olması sebebiyle de çalışma sesi neredeyse hiç yok. Özellikle sürüş esnasında izolasyonun iyi olması gayet keyifli bir sürüş veriyor. Yol tutuşunda ise arabayı çok zorlamadığımdan dolayı çok net bir şey diyemeyeceğim fakat uzun süreli kullanan arkadaşlardan da dinlediğim üzere herhangi bir sıkıntı yaşayacağımı da sanmıyorum.
Arabanın iç mekânı bizi ilk cezbeden şeylerden biri oldu. Gerek iç mekanda kullanılan plastik, gerek ambiyans aydınlatması gayet başarılı ve çekici. Gece kullanımlarında arka kısımda ki tavan aydınlatması açıldığı zaman, şoförü rahatsız etmemekte.
Kararan iç dikiz aynasının bu kadar işe yarayacağını tahmin etmemiştim.
Ses sistemi Polo’ya nazaran çok daha başarılı. Ön hoparlörleri kapatıp sesi arkaya vermeme rağmen sanki ses önlerden geliyormuş gibi hissettiriyor. Vites geçişleri olağan üstü yumuşak ve sakin. Özellikle direksiyondaki kulakçıklardan vites geçişleri çok iyi ve hiçbir şekilde hissettirmiyor. (Daha önce kullanmış olduğum Fluence, Toyota 1.4 dizel, Peugeot 2008 1.6 dizel gibi araçlarda vites geçişlerinde inanılmaz kasılmalar var).
Start-Stop ile ilgili olarak ta bazı arabalarda ki buna Polo da dahil, ayak frenden çekildi anda arabayı çalıştırmakta. Gol’te ise Start-Stop sistemi, siz ayağınızı frenden kaldırsanız bile gaza basmadan çalışmıyor. Start-Stop sistemi olmazsa olmazlardan biridir bence. Start-Stop sistemi bir çok kişi için bir çeşit kabus gibi. Ne hikmetse bu özelliği araçta gereksiz bulan, arabaya zarar verdiğini ve hatta yakıt sarfiyatını arttırdığını düşünen bir çok kişi mevcut. Arkadaşlar eğer ki start-stop araca zarar verse veya yakıtı arttırsa sizce VW mühendisleri her araca bu özelliği koyar mıydı? J
Bir çok yerde DSG şanzımanın sürekli sıkıntı çıkardığı, hiç kullanışlı olmadığı şeklinde bir çok paylaşımlar yapılmakta. Arkadaşlar DSG şanzımanda sıkıntı çıkmaz (tabi ki en nihayetinde kul yapısı illa sıkıntı çıkabilir J) DSG şanzımanda sıkıntı yaşamamak için Start-Stop sisteminin mutlaka devrede olması gerekmektedir. Eğer ki Start-Stop devrede değilse şanzıman bir süre sonra ısınacak (özellikle çok dik rampalarda uzun süre dur-kalk yapılırsa) araç uyarı verecektir. Bu esnada yapılmaıs gerekn aracı kenara çekip soğumasını beklemek olacaktır. Eğer zorlanırsa tabiki DSG şanzıman arızaya geçecek ve ciddi masraflara yol açacaktır.
Bir diğer konu ise yakıt sarfiyatı. Forumlarda, gruplarda çok araştırdım. Kimine göre TSI motor sakin kullanımda az yakarken (6-7 lt civarı) kimine göre ise 9 lt altına asla düşmüyor. Sanırım insanların es geçtiği konu araç kullanımındaki kriterlere ve DSG şanzıman kullanımına dikkat etmemesi. Çünkü araç yeni olmasına ve İstanbul içinde trafikte kullanmama rağmen ortalama en fazla 6.8 lt gördüm. Kaldı ki sakin kullanımda uzun yolda (42 km’de fotoğrafta görüldüğü üzere ve İstanbul'u bilen arkadaşlar için İstikamet Dudullu-Güneşli arası) yakıt tüketimi 4.3 lt kaldı. İlk andan itibaren toplamda 350 TL’lik benzin aldım, 1060 km ve yol bilgisayarı 490 km daha menzil veriyor (sanırım en fazla 400 km daha yapar.) evet TDI dan sonra fazla ama TSI’dan korktuğumdan daha az. Tabi ki bu yakıt sarfiyatlarında sakin kullanım, sürekli fren kullanmama vb konular çok önemli.
Araç gayet oturaklı, sürüş esnasında güvenliğini size hissettirmekte. 1.2 TSI olmasına rağmen 110 ps lik güç gerçekten çok iyi. Sanırım TDI’dan geçtiğim için gaza yüklendiğimde ilk andaki o sesi duymadığımdan hantal gibi geliyor. Fakat turba çok çabuk devreye girip vitesi düşürerek aracın ok gibi fırlamasını sağlıyor. Aynı anda ağırlaşan direksiyon, aracın hâkimiyetinin sizde olduğunu hissettirmekte.
Şimdi gelelim bu kadar çok övdüğüm aracın bana göre olan eksik/kusurlu kısımlarına. Donanım olarak neredeyse Full olan arabada aynaların otomatik kapanmaması sanırım benim için ilk eksik. Arkada diz ve baş mesafesi çok iyi ve iki kişi çok rahat otururken, arka orta altta bulunan çıkıntı üçüncü kişi için biraz sıkıntılı durum oluşturuyor. Sanırım 4x4 araçlar için olan o çıkıntı yer, normal araçlarda olmasa tadından yenmeyecek.
Aracın iç hacmi geniş iken bir diğer sıkıntılı nokta bagaj konusu. Orijinal ebatlarda yedek lastik olduğundan dolayı, bagajın bir kısmı bu sebeple yok oluyor.
Dilim döndüğünce gözlemlerimi/deneyimlerimi sizinle paylaşmak istedim. Herkese kazasız, keyifli sürüşler dilerim.
Sürç-i lisan ettiysek affola.
Saygılarımla
Uzun yıllardır hayalini kurduğum Gol’üme yaklaşık 20 gün önce kavuştuk. Araba bir nevi eşim tarafından doğum günü hediyem olarak geldi J
Bundan önceki aracımız yine VW olup Polo 1.4 TDI DSG idi. O aracı da sıfır almış olmamıza rağmen bana yakışmayacak şekilde yaptığım hata ile geçirmiş olduğum kazadan dolayı araç perte çıktı. Başka bir araba olsaydı sonuçları çok daha vahim olabilirdi. Allah şükürler olsun başkasının canına zarar vermediğim gibi büyük bir sıkıntı yaşamadan atlattım
Golf’ümüz ile 1000 km devirmiş bulunmaktayız. Araçla ilgili nacizane görüşlerimi paylaşmak istiyorum sizlerle.
Araç 1.2 TSI DSG Comfortline olup, Sürüş ve Işık konfor paketleri bulunmaktadır. Aracı ilk aldığım andan itibaren en çok dikkatimi çeken, arabanın oturduğunuzda sizi tamamen sarması oldu.
Aracın benzinli olması sebebiyle de çalışma sesi neredeyse hiç yok. Özellikle sürüş esnasında izolasyonun iyi olması gayet keyifli bir sürüş veriyor. Yol tutuşunda ise arabayı çok zorlamadığımdan dolayı çok net bir şey diyemeyeceğim fakat uzun süreli kullanan arkadaşlardan da dinlediğim üzere herhangi bir sıkıntı yaşayacağımı da sanmıyorum.
Arabanın iç mekânı bizi ilk cezbeden şeylerden biri oldu. Gerek iç mekanda kullanılan plastik, gerek ambiyans aydınlatması gayet başarılı ve çekici. Gece kullanımlarında arka kısımda ki tavan aydınlatması açıldığı zaman, şoförü rahatsız etmemekte.
Kararan iç dikiz aynasının bu kadar işe yarayacağını tahmin etmemiştim.
Ses sistemi Polo’ya nazaran çok daha başarılı. Ön hoparlörleri kapatıp sesi arkaya vermeme rağmen sanki ses önlerden geliyormuş gibi hissettiriyor. Vites geçişleri olağan üstü yumuşak ve sakin. Özellikle direksiyondaki kulakçıklardan vites geçişleri çok iyi ve hiçbir şekilde hissettirmiyor. (Daha önce kullanmış olduğum Fluence, Toyota 1.4 dizel, Peugeot 2008 1.6 dizel gibi araçlarda vites geçişlerinde inanılmaz kasılmalar var).
Start-Stop ile ilgili olarak ta bazı arabalarda ki buna Polo da dahil, ayak frenden çekildi anda arabayı çalıştırmakta. Gol’te ise Start-Stop sistemi, siz ayağınızı frenden kaldırsanız bile gaza basmadan çalışmıyor. Start-Stop sistemi olmazsa olmazlardan biridir bence. Start-Stop sistemi bir çok kişi için bir çeşit kabus gibi. Ne hikmetse bu özelliği araçta gereksiz bulan, arabaya zarar verdiğini ve hatta yakıt sarfiyatını arttırdığını düşünen bir çok kişi mevcut. Arkadaşlar eğer ki start-stop araca zarar verse veya yakıtı arttırsa sizce VW mühendisleri her araca bu özelliği koyar mıydı? J
Bir çok yerde DSG şanzımanın sürekli sıkıntı çıkardığı, hiç kullanışlı olmadığı şeklinde bir çok paylaşımlar yapılmakta. Arkadaşlar DSG şanzımanda sıkıntı çıkmaz (tabi ki en nihayetinde kul yapısı illa sıkıntı çıkabilir J) DSG şanzımanda sıkıntı yaşamamak için Start-Stop sisteminin mutlaka devrede olması gerekmektedir. Eğer ki Start-Stop devrede değilse şanzıman bir süre sonra ısınacak (özellikle çok dik rampalarda uzun süre dur-kalk yapılırsa) araç uyarı verecektir. Bu esnada yapılmaıs gerekn aracı kenara çekip soğumasını beklemek olacaktır. Eğer zorlanırsa tabiki DSG şanzıman arızaya geçecek ve ciddi masraflara yol açacaktır.
Bir diğer konu ise yakıt sarfiyatı. Forumlarda, gruplarda çok araştırdım. Kimine göre TSI motor sakin kullanımda az yakarken (6-7 lt civarı) kimine göre ise 9 lt altına asla düşmüyor. Sanırım insanların es geçtiği konu araç kullanımındaki kriterlere ve DSG şanzıman kullanımına dikkat etmemesi. Çünkü araç yeni olmasına ve İstanbul içinde trafikte kullanmama rağmen ortalama en fazla 6.8 lt gördüm. Kaldı ki sakin kullanımda uzun yolda (42 km’de fotoğrafta görüldüğü üzere ve İstanbul'u bilen arkadaşlar için İstikamet Dudullu-Güneşli arası) yakıt tüketimi 4.3 lt kaldı. İlk andan itibaren toplamda 350 TL’lik benzin aldım, 1060 km ve yol bilgisayarı 490 km daha menzil veriyor (sanırım en fazla 400 km daha yapar.) evet TDI dan sonra fazla ama TSI’dan korktuğumdan daha az. Tabi ki bu yakıt sarfiyatlarında sakin kullanım, sürekli fren kullanmama vb konular çok önemli.
Araç gayet oturaklı, sürüş esnasında güvenliğini size hissettirmekte. 1.2 TSI olmasına rağmen 110 ps lik güç gerçekten çok iyi. Sanırım TDI’dan geçtiğim için gaza yüklendiğimde ilk andaki o sesi duymadığımdan hantal gibi geliyor. Fakat turba çok çabuk devreye girip vitesi düşürerek aracın ok gibi fırlamasını sağlıyor. Aynı anda ağırlaşan direksiyon, aracın hâkimiyetinin sizde olduğunu hissettirmekte.
Şimdi gelelim bu kadar çok övdüğüm aracın bana göre olan eksik/kusurlu kısımlarına. Donanım olarak neredeyse Full olan arabada aynaların otomatik kapanmaması sanırım benim için ilk eksik. Arkada diz ve baş mesafesi çok iyi ve iki kişi çok rahat otururken, arka orta altta bulunan çıkıntı üçüncü kişi için biraz sıkıntılı durum oluşturuyor. Sanırım 4x4 araçlar için olan o çıkıntı yer, normal araçlarda olmasa tadından yenmeyecek.
Aracın iç hacmi geniş iken bir diğer sıkıntılı nokta bagaj konusu. Orijinal ebatlarda yedek lastik olduğundan dolayı, bagajın bir kısmı bu sebeple yok oluyor.
Dilim döndüğünce gözlemlerimi/deneyimlerimi sizinle paylaşmak istedim. Herkese kazasız, keyifli sürüşler dilerim.
Sürç-i lisan ettiysek affola.
Saygılarımla