silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
Bagaj kapağını uzaktan kumanda ile açma
https://youtu.be/6xSCBSMqCEY
Bu videoda öyle çok aman aman bir anlatıma gerek olmadığını düşünüyorum. Herif zaten elit Kuzey Amerika lehçesiyle canını okuyor İngilizcenin.
En iyisi videonun alt yazı özelliğini açıp alt yazıda gördüklerini Google Translate ile çevirebilirsin diye yol göstermiş olayım.
Gelelim bagaj kapağına;
Bu özellik bizde de var. Bagaj açma tuşuna basılı tutman halinde tık diye emniyet kilidinin attığını duyabilirsin, bagaj kapağını yukarı çekince kilit önceden açıldığından kapak yukarı kalkacaktır.
Bu uygulama aynen MK7'ye de uygulanabilir. Ancak hem sakıncaları ve benim de çekincelerim var.
Alçak tavanlı bir kapalı otoparktaysanız, ya da bagaj kapağı binanın tavanındaki kirişlere ya da çıkıntılı bir yerlere denk gelirse aynen bagaj kapağında en iyimser tahminle çizik ya da minik göçük anlamında bir gamzeniz , pesimist yaklaşımla nur topu gibi yırtık veya delik bir bagaj kapağınız oldu anlamına gelir. Bu anlattığım size kurgu değil forumda aktarılmış yaşanmış gerçek olduğunu da belirteyim.
Daha da kötümser olan hatta kötümseliği paronayaya yol açan, bu açılan yolda "orijinallliğin dışında herşey tehlikelidir" e varan tutuculuk çıkmazında son bulan gelenekselciliğe sahip benim yolumda giden gibiler içinse orijinalliğin dışındaki her şey ama her şey gereksiz ve "Alman mühendisler zaten iyi bir şey olsa yaparlardı" anlayışının takozuyla zinhar yerimizden kıpırdamayız.
Hem aklı selim her er kişi şunu kendine sormalı: Ama çift kademeli kilit neden yapıldı? Neden ikinci bir emniyet kilidine ihtiyaç var tek kilit takıp geçmek bu kadar kolayken?
Benim çekincelerimden biri de;
Bagaj kapağını bir karış yükseklikten bırakınca kendiliğinden tık diye kapanmasına bayılıyorum, bu eklenen kuvvetli amotisör kasma yapar mı? ilerleyen zamanda hem kilit hem menteşede zorlanmaya bağlı erkenden bozulmaya yol açar mı? Bagaj kapağının ağırlını dengelemekte kullanılan amortisörlerin yerine daha güçlü olanının takılması bagaj kapağının rijitliği ve dengesini bozar mı?
Ancak gençliğin içinde alev alev yanan ateşi merakı körükler, körüklenen merak farklı ve yeni şeyler arayışını sürdürüp durur.
Sen bu soruyu hala zıpkın gibi delikanlı ve yeniliğe meraklı Serdar Hocama sorsaydın keşke.. bilmem ki ne derdi?[sm=poke.gif] [mentioned]Negatiwe[/mentioned]
Ama bir açıdan uzaktan arabaya yaklaşırken bir düğmeye basınca bagaj kapağının açılması gayet şekil görünür ve bizi izleyenlere şaşkınlıkla birlikte olumlu bir etki bırakırdı diye düşünmeden de edemiyor olabilirsin. Tüm o düşüncelerini serbest bırakın ki uçsun gitsinler zehirlemeden aklınızı... Başkalarının beğenisi veya takdiri için yapılıp edilenler hem ne kadar erdemlidir tartışılır hem de sizin doğru bildiğiniz yolu da şaşırtabilir.
NOT:
Öncesindeki Peugeot GTi reklamını da mecburen izledim. Jantlar bizdeki Singapore'yi andırdı. Bir de Abartmışlar. hem de çok fena abartmışlar.
Tamam iyi güzel hızlı ama daha önce yazdığım bir yazı vardı frenleri de içeren... Umarım fren mesafelerini geliştirmişlerdir. Eh malum her hızlanan şey o hızda kalamayıp durdurulmak da isterse ne yapacağız? Fred Çakmaktaş gibi arabanın altından ayaklarımızı mı çıkartalım?
Moderatör tarafında düzenlendi: