2016 Model Megane Sedan İncelemesi


fcsrn

Moderatör
Katılım
7 May 2015
Mesajlar
5,134
Tepkime puanı
569
Konum
Amasya>Merkez-Sivas>Merkez
İsim
Eren
   2016 Model Yeni Megane Sedan

88JG5a.jpgLQLJNj.jpg

Bugün arabayı yıkadıktan sonra ne yapsam ne yapsam diye düşünürken aklıma test sürüşü geldi. Arkadaşla gittik Renault bayisine, iki genç test sürüşüne geldik deyince biraz şaşırdılar ama herhangi bir ters söz demeden evraklar tamamlanınca teste çıktık. 

Araç güzel, ama çok güzel değil bence. Malumunuz test araçları en üst donanım ve full opsiyonlu oluyor. Bu araçta 1.5DCİ 110hp Otomatik şanzımandı. Öncelikle belirteyim, araçta eller serbest giriş ve çalıştırma sistemi mevcut. Yaklaşınca açılıyor uzaklaşınca kilitliyor, @MSE Hocamızın aracı gibi. 

Direksiyon gayet yumuşak çok hoşuma gitti. İlk dikkatimi çeken o oldu. Ortada 10" ekran var. Ben klimayı sadece ekrandan kontrol ediyoruz sanıyordum ama klima tuşları da ayriyetten varmış, ben tuşla kontrolü daha çok sevdiğimden bu habere sevindim.Çıktık yola, 5 farklı sürüş modu var, sport eco comfort ve hatırlayamadım 2 mod daha. Sportta sanki dsg yi S moda almışsınız gibi, göstergeler daha sportif hâl alıyor. Comfort moda alınca koltukta masajda başlıyor, göstergeler mavi ve klasiğe dönüyor. Düz yolda giderken ecoya aldım, hızlıca 2 vites birden yükseltti ve aracı baydı, geri comfort moda aldım. Eco mod sanki biraz fazla ekonomi odaklanmış gibi geldi, düz yolda aracı bayması aşırı geldi bana. Yanımda arkadaşımda vardı yukarıda da dediğim gibi. Arka taraf nasıl dedim, gayet iyi, ambiyans ışıkları çok güzel dedi. Şaşırdım açıkcası, Golfte yok ama Megane'da var, kıskandım valla.   Araçta şerit takip sistemi var, varda nasıl var bir sorun. Tek yaptığı şey siz sinyal vermeden şerit değiştirirken hangi tarafın çizgisine yaklaştıysanız o tarafın hoparlörlerinden uyarı sesi veriyor. Direkiyonda titreme, şeride geri sokma vb hiçbir müdahelesi yok. Bana saçma geldi açıkcası. Head-up Display de vardı araçta, düğmeye bastığınızda göstrge panelinin üstünde ön konsolun içinden çıkıyor, biraz küçük geldi ama gayet güzeldi. Beğendim. 

Motor bildiğiniz Renault motoru, performans güzel, tek düşündüren nokta şu oldu. Yarım depodan 1 diş az yakıt vardı ama menzil 210 km gösteriyordu. Şanzıman fena değil ama bir DSG değil tabi ki. Gaza ani basmalarda biraz geç kaldı. 

Bagajın altında ayağınızı sallayınca bagaj kapağı açılıyor. Bagaj kapağında herhangi bir düğme yok, ayağınızla veya kumandadan açmanıza imkan var sadece. Keşke bir düğme olsaydı. Bagaj kapağında ki Renault ambleminin ortasında geri görüş kamerası var ve orada sabit. Plaka lambasına takılan geri görüş kameraları gibi duruyor ve hafif çıkıntılı, içeri girip geri vitese takınca çıksa daha güzel olurdu. Orada o çıkıntı hoş olmamış, bir de bagajı oradan açmaya çalışan çok olur bence, bu da kameranın deforma olmasına neden olabilir. 

Araç güzel, dediğim gibi araç full+full. Fiyat teklifi almadım ama o aracın fiyatının 110bin civarında olduğunu söyledi yanımda ki görevli arkadaş. 

Bir diğer değinmek istediğim nokta, bayilerin müşteriye olan ilgileri, tutum ve davranışları. 

Burada(Sivas'ta) Renault ve Ford bayisi yanyana. Bugün de arkadaşla önce Megane sonra Mondeo test edelim dedik. Renaultun bahçeye girdiğimizde kapıda   karşılandık ve ilgi alaka gayet iyiydi. Test sırasında da görevli arkadaş oldukça ilgiliydi, benim clionun yedek anahtarını nerede yaptırabileceğime kadar konuştuk. Test parkurunu da bir hayli uzattık. Yani aracı öylesine görmeye gitsen bile görevliler ciddi düşünmeni sağlayabilir.

Renaulltan sonra Ford'a geçtik. Oraya Focus bende oldukça arada uğradığım için tanışıklığımız vardı, test sürüşüne bakan ablayla da muhabbetimiz oldukça iyiydi ama o abla işten ayrılmış malesef. Yerine gelen amca ile anlaşamadık pek, test sürüşü yapmak istediğimizi söyledik, biraz bekleyişten sonra ehliyetim istendi fotokopisi felan evraklar tamamlandı ama aracın anahtarını bulamadık. Başka bir görevli cebinde götürmüş, teste çıkamadık 20 dk bekleyişten sonra. Servis danışmanı sevdiğim Abimin de yanına uğrayıp ayrıldık bayiden. 

Ford ve VW bayileri müşteriyi memnun etmemek adına and içmiş sanki. Alacağınız varsa da almadan çıkarsınız. Bir daha da uğramazsınız. 

Aktaracaklarım bu kadar. Hatam olduysa kusura bakmayın. Atladığım, merak ettiğinizi siz sorun ben elimden geldiğince cevaplayayım. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ellerine sağlık eren çok güzel olmuş vw konusunda haklısın birinci golfümü istanbul erel den almıştım telefon ile aldım aracı görmeden :)  nasıl bir cesaretti bilmiyorum ama ilgisizdi yıl sonu ve tek araç kalmasından kaynaklı olsa gerek ve golf istememden kaynaklı herhalde ikinci golfümü de ankara eskihisar dan aldım onuda telefonda hatta eline daha gelmemişken aldım :)  st nin ismide Erendi st ile tefonla görüşerek aracın pazarlığını yapacakken bana daha önce başka bayilerden fiyat aldınız mı diye sordu benden evet yanıtını aldıktan sonra siz söylemeyin ben bir fıyat vereyim ondan sonra konuşlım dedi ve verdiği fiyat 102 bin tl idi bu fiyatı başka bayilerden alamadım  bilgilerimi aldı  aracı adıma ayırma işleri felan baya uğraştı ertesi gün şu saate kadar araç adınıza kayıtlı o saate kadar aracı isterseniz kapora göndermemiz gerktiğini felan anlattı bu arada telefon ile 1 saate yakın konuştuk neyse çok uzatmayım sadece telefon ile görüştüğüm st nin ilgi alakasını hiç unutmayacağım kişiden kişiyi yada bayiden bayiye değişiyor ilgi alaka 

 
Yeni Megane sedan testi ilk mesaja eklenmiştir. 
@fcsrn Eren eline sağlık. Megane ile ilgili tespitlerinin çoğunda hemfikirim.

Özellikle bagaj kapağı butonu bir komedi bana göre. Kamera olmayan modellerde bagaj kapağında buton var bagajı butona basarak açabiliyorsunuz. Kamera olanlarda buton yerine kamera koymmuşlar ve butonu iptal etmişler.

Dediğin gibi en dolu modeli senin test ettiğin taşıt.

Daha boş olanlarında ortadaki ekran Golf teki beğenmediğimiz Midline Plus ekranından bile küçük, manuel el freni vb. var.

Tipik Fransız yaklaşımı, taşıtın görünür yerindeki bazı özellikleri abart, görünmeyen arka plandakileri geçiştir maliyeti düşür.

Ayrıca Sedan Megan ın arka koltuk mesafesinin HB olanından bilr kötü olduğunu söylüyorlar inanasım gelmiyor.

Bayiler konusundaki tespitlerin de çok iyi olmuş.

Teşekkürler inceleme için.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@fcsrn

Harika bir konu oldu.

Diğer Merak edilen modelleri de görmek isteriz.

Ellerinize sağlık Eren Kardeşim 

 
@UĞUR_05 Teşekkürler Abi, aslında dediğin gibi birazda st ye göre değişiyor ama vw ve ford genel olarak böyle. 

@calik Teşekkürler Hocam. Şahsi fikrim araç hakkında, araç güzel ama o fiyat bandında başka araçlara yönelirim gibi geliyor. Hb olacaksa Golf sedan olacaksa Octavia alırdım sanırım.

@silvershadow Teşekkür ederim Abim. :)

Zaman buldukça test sürüşleri yapmayı planlıyorum bakalım. Hayırlısı. :)

 

(müzikle okuyunuz) :D

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Eren hocam sağolasin.

Birde yeni honda civici incelemeni tavsiye ederim. Önerme değil çok ekmek çikar yorum için ;)

Yeni Megane bence iyi bir grafik çizecek, talisman gibi hayal kirikligi olmayacaktir.

Ben hangi reno veya fransiz aracinin içine binsem bana bir gulme geliyor.

Bu araci merak ediyorum.

Ancak octavia varken civic veya megane ikinci planda kalirdi benim dunyamda.

 
Renault fanboyu dolu cevrem.Ve herkes ic mekan kalitesinden bahsediyor.bizim araclara gore trim sesi yol sesi plastik kullanimi olarak eskiye nazaran çok uçuk fark varmı acaba

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam emeğine sağlık güzel bir paylaşım olmuş.

Şahsen bende aracı birebir incelemedim fakat çok beğendim nedense civic ten bile daha dikkat çekici geldi bana. Yakıt durumu donanım seviyesi de gayet yeterli geldi bana.

Tam bir aile aracı olmuş izlenimi verdi bana.

 
İcon dci edc beyaz, Panoramik Cam Tavan fiyat 102,500tl

IMG_5443.JPG

 
Hazır konusu açılmışken iki aracı da kullanan biri olarak bir iki cümle de ben yazayım.

2016 Haziran da Megane4 Hb 1.2tce manuel ıcon donanım aldım,ekimde kaza yaptım araç pert oldu.Tekrar aynı aracı almak istemedim confort 1.2tsi aldım.

Performanstan başlarsak. 
Megane 1,2 130hp/200nm tork - Golf 1.2 110hp/175nm tork. Kağıt üstünde 0-10 de golf ciddi fark atıyor gibi duruyor ama gerçekte Megane daha seri özellikle spor modtta tsi ye göre çok canlı.Golf'ü teslim almaya kardeşim gitmişti ilk söylediği Megane daha iyi gidiyor oldu. 
Megane'nin direksiyon sistemi fazla elektrikli , fazla hissiz virajda ne olup bittiğini anlamıyorsun,Golf biraz daha hisli bu konuda.
Yalıtım konusunda Golf biraz daha iyi.Konfor olarak koltukları ikisinin de rahat ama Gölf'ün bej döşemesi içerde daha ferah ve kaliteli bir his uyandırırıyor.Megane'nin mortisör sistemi BENCE daha iyi.Arka amortisörlerin yerleştirilme şekli de faklı ama her bağımlı süspansiyon gibi viraj dönerken lastiğin biri ufak bir tümsekten geçsin kıç atıyordu :)
Tüketimde tsi tce'den açık ara daha iyi..Mega'nın da Golf'ün de iç kısmı oldukça tok kolay kolay kendini bırakacak gibi durmuyorlar.Megan'ı 4300km kullandım herhangi bir trim yoktu ama kaporttada birkaç yerde fabrikasyon işçilik hataları vardı ama serviste kısa sürede çözdüler.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt