fcsrn
Moderatör
2016 Model Yeni Megane Sedan
Bugün arabayı yıkadıktan sonra ne yapsam ne yapsam diye düşünürken aklıma test sürüşü geldi. Arkadaşla gittik Renault bayisine, iki genç test sürüşüne geldik deyince biraz şaşırdılar ama herhangi bir ters söz demeden evraklar tamamlanınca teste çıktık.
Araç güzel, ama çok güzel değil bence. Malumunuz test araçları en üst donanım ve full opsiyonlu oluyor. Bu araçta 1.5DCİ 110hp Otomatik şanzımandı. Öncelikle belirteyim, araçta eller serbest giriş ve çalıştırma sistemi mevcut. Yaklaşınca açılıyor uzaklaşınca kilitliyor, @MSE Hocamızın aracı gibi.
Direksiyon gayet yumuşak çok hoşuma gitti. İlk dikkatimi çeken o oldu. Ortada 10" ekran var. Ben klimayı sadece ekrandan kontrol ediyoruz sanıyordum ama klima tuşları da ayriyetten varmış, ben tuşla kontrolü daha çok sevdiğimden bu habere sevindim.Çıktık yola, 5 farklı sürüş modu var, sport eco comfort ve hatırlayamadım 2 mod daha. Sportta sanki dsg yi S moda almışsınız gibi, göstergeler daha sportif hâl alıyor. Comfort moda alınca koltukta masajda başlıyor, göstergeler mavi ve klasiğe dönüyor. Düz yolda giderken ecoya aldım, hızlıca 2 vites birden yükseltti ve aracı baydı, geri comfort moda aldım. Eco mod sanki biraz fazla ekonomi odaklanmış gibi geldi, düz yolda aracı bayması aşırı geldi bana. Yanımda arkadaşımda vardı yukarıda da dediğim gibi. Arka taraf nasıl dedim, gayet iyi, ambiyans ışıkları çok güzel dedi. Şaşırdım açıkcası, Golfte yok ama Megane'da var, kıskandım valla. Araçta şerit takip sistemi var, varda nasıl var bir sorun. Tek yaptığı şey siz sinyal vermeden şerit değiştirirken hangi tarafın çizgisine yaklaştıysanız o tarafın hoparlörlerinden uyarı sesi veriyor. Direkiyonda titreme, şeride geri sokma vb hiçbir müdahelesi yok. Bana saçma geldi açıkcası. Head-up Display de vardı araçta, düğmeye bastığınızda göstrge panelinin üstünde ön konsolun içinden çıkıyor, biraz küçük geldi ama gayet güzeldi. Beğendim.
Motor bildiğiniz Renault motoru, performans güzel, tek düşündüren nokta şu oldu. Yarım depodan 1 diş az yakıt vardı ama menzil 210 km gösteriyordu. Şanzıman fena değil ama bir DSG değil tabi ki. Gaza ani basmalarda biraz geç kaldı.
Bagajın altında ayağınızı sallayınca bagaj kapağı açılıyor. Bagaj kapağında herhangi bir düğme yok, ayağınızla veya kumandadan açmanıza imkan var sadece. Keşke bir düğme olsaydı. Bagaj kapağında ki Renault ambleminin ortasında geri görüş kamerası var ve orada sabit. Plaka lambasına takılan geri görüş kameraları gibi duruyor ve hafif çıkıntılı, içeri girip geri vitese takınca çıksa daha güzel olurdu. Orada o çıkıntı hoş olmamış, bir de bagajı oradan açmaya çalışan çok olur bence, bu da kameranın deforma olmasına neden olabilir.
Araç güzel, dediğim gibi araç full+full. Fiyat teklifi almadım ama o aracın fiyatının 110bin civarında olduğunu söyledi yanımda ki görevli arkadaş.
Bir diğer değinmek istediğim nokta, bayilerin müşteriye olan ilgileri, tutum ve davranışları.
Burada(Sivas'ta) Renault ve Ford bayisi yanyana. Bugün de arkadaşla önce Megane sonra Mondeo test edelim dedik. Renaultun bahçeye girdiğimizde kapıda karşılandık ve ilgi alaka gayet iyiydi. Test sırasında da görevli arkadaş oldukça ilgiliydi, benim clionun yedek anahtarını nerede yaptırabileceğime kadar konuştuk. Test parkurunu da bir hayli uzattık. Yani aracı öylesine görmeye gitsen bile görevliler ciddi düşünmeni sağlayabilir.
Renaulltan sonra Ford'a geçtik. Oraya Focus bende oldukça arada uğradığım için tanışıklığımız vardı, test sürüşüne bakan ablayla da muhabbetimiz oldukça iyiydi ama o abla işten ayrılmış malesef. Yerine gelen amca ile anlaşamadık pek, test sürüşü yapmak istediğimizi söyledik, biraz bekleyişten sonra ehliyetim istendi fotokopisi felan evraklar tamamlandı ama aracın anahtarını bulamadık. Başka bir görevli cebinde götürmüş, teste çıkamadık 20 dk bekleyişten sonra. Servis danışmanı sevdiğim Abimin de yanına uğrayıp ayrıldık bayiden.
Ford ve VW bayileri müşteriyi memnun etmemek adına and içmiş sanki. Alacağınız varsa da almadan çıkarsınız. Bir daha da uğramazsınız.
Aktaracaklarım bu kadar. Hatam olduysa kusura bakmayın. Atladığım, merak ettiğinizi siz sorun ben elimden geldiğince cevaplayayım.
Bugün arabayı yıkadıktan sonra ne yapsam ne yapsam diye düşünürken aklıma test sürüşü geldi. Arkadaşla gittik Renault bayisine, iki genç test sürüşüne geldik deyince biraz şaşırdılar ama herhangi bir ters söz demeden evraklar tamamlanınca teste çıktık.
Araç güzel, ama çok güzel değil bence. Malumunuz test araçları en üst donanım ve full opsiyonlu oluyor. Bu araçta 1.5DCİ 110hp Otomatik şanzımandı. Öncelikle belirteyim, araçta eller serbest giriş ve çalıştırma sistemi mevcut. Yaklaşınca açılıyor uzaklaşınca kilitliyor, @MSE Hocamızın aracı gibi.
Direksiyon gayet yumuşak çok hoşuma gitti. İlk dikkatimi çeken o oldu. Ortada 10" ekran var. Ben klimayı sadece ekrandan kontrol ediyoruz sanıyordum ama klima tuşları da ayriyetten varmış, ben tuşla kontrolü daha çok sevdiğimden bu habere sevindim.Çıktık yola, 5 farklı sürüş modu var, sport eco comfort ve hatırlayamadım 2 mod daha. Sportta sanki dsg yi S moda almışsınız gibi, göstergeler daha sportif hâl alıyor. Comfort moda alınca koltukta masajda başlıyor, göstergeler mavi ve klasiğe dönüyor. Düz yolda giderken ecoya aldım, hızlıca 2 vites birden yükseltti ve aracı baydı, geri comfort moda aldım. Eco mod sanki biraz fazla ekonomi odaklanmış gibi geldi, düz yolda aracı bayması aşırı geldi bana. Yanımda arkadaşımda vardı yukarıda da dediğim gibi. Arka taraf nasıl dedim, gayet iyi, ambiyans ışıkları çok güzel dedi. Şaşırdım açıkcası, Golfte yok ama Megane'da var, kıskandım valla. Araçta şerit takip sistemi var, varda nasıl var bir sorun. Tek yaptığı şey siz sinyal vermeden şerit değiştirirken hangi tarafın çizgisine yaklaştıysanız o tarafın hoparlörlerinden uyarı sesi veriyor. Direkiyonda titreme, şeride geri sokma vb hiçbir müdahelesi yok. Bana saçma geldi açıkcası. Head-up Display de vardı araçta, düğmeye bastığınızda göstrge panelinin üstünde ön konsolun içinden çıkıyor, biraz küçük geldi ama gayet güzeldi. Beğendim.
Motor bildiğiniz Renault motoru, performans güzel, tek düşündüren nokta şu oldu. Yarım depodan 1 diş az yakıt vardı ama menzil 210 km gösteriyordu. Şanzıman fena değil ama bir DSG değil tabi ki. Gaza ani basmalarda biraz geç kaldı.
Bagajın altında ayağınızı sallayınca bagaj kapağı açılıyor. Bagaj kapağında herhangi bir düğme yok, ayağınızla veya kumandadan açmanıza imkan var sadece. Keşke bir düğme olsaydı. Bagaj kapağında ki Renault ambleminin ortasında geri görüş kamerası var ve orada sabit. Plaka lambasına takılan geri görüş kameraları gibi duruyor ve hafif çıkıntılı, içeri girip geri vitese takınca çıksa daha güzel olurdu. Orada o çıkıntı hoş olmamış, bir de bagajı oradan açmaya çalışan çok olur bence, bu da kameranın deforma olmasına neden olabilir.
Araç güzel, dediğim gibi araç full+full. Fiyat teklifi almadım ama o aracın fiyatının 110bin civarında olduğunu söyledi yanımda ki görevli arkadaş.
Bir diğer değinmek istediğim nokta, bayilerin müşteriye olan ilgileri, tutum ve davranışları.
Burada(Sivas'ta) Renault ve Ford bayisi yanyana. Bugün de arkadaşla önce Megane sonra Mondeo test edelim dedik. Renaultun bahçeye girdiğimizde kapıda karşılandık ve ilgi alaka gayet iyiydi. Test sırasında da görevli arkadaş oldukça ilgiliydi, benim clionun yedek anahtarını nerede yaptırabileceğime kadar konuştuk. Test parkurunu da bir hayli uzattık. Yani aracı öylesine görmeye gitsen bile görevliler ciddi düşünmeni sağlayabilir.
Renaulltan sonra Ford'a geçtik. Oraya Focus bende oldukça arada uğradığım için tanışıklığımız vardı, test sürüşüne bakan ablayla da muhabbetimiz oldukça iyiydi ama o abla işten ayrılmış malesef. Yerine gelen amca ile anlaşamadık pek, test sürüşü yapmak istediğimizi söyledik, biraz bekleyişten sonra ehliyetim istendi fotokopisi felan evraklar tamamlandı ama aracın anahtarını bulamadık. Başka bir görevli cebinde götürmüş, teste çıkamadık 20 dk bekleyişten sonra. Servis danışmanı sevdiğim Abimin de yanına uğrayıp ayrıldık bayiden.
Ford ve VW bayileri müşteriyi memnun etmemek adına and içmiş sanki. Alacağınız varsa da almadan çıkarsınız. Bir daha da uğramazsınız.
Aktaracaklarım bu kadar. Hatam olduysa kusura bakmayın. Atladığım, merak ettiğinizi siz sorun ben elimden geldiğince cevaplayayım.
Moderatör tarafında düzenlendi: