Dr. Ecu Yazılım ve donanım hakkında bilgi almak istiyorum.


EmirDgn

Yeni Üye
Katılım
13 Kas 2016
Mesajlar
13
Tepkime puanı
0
İsim
Emirhan Doğan
Merhabalar ben Golf 7 1.6 TDI 2013 Model araca sahibim. 105hp ve 250nm torka sahip araç. Dr. Ecu'da yazılım attırmayı düşünüyorum sizce nasıl bir firma ? Yazılımın bana yakıt + sürüş de ne kadar artıları olacaktır ? Ve araçtan biraz daha zevk alabilmek için ses için ekstra bir şey yapmayı düşünüyorum, açık  hava filtresi takabilir miyim , nasıl bir ses verebilir ya da daha iyi bir sesi nasıl alabilirim acaba , çok aşırı masraflı olmayan fikirler verirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler...

 
Eger ki beni dinlersen 1500 tl ye oncelikle Gtd1449vz turbo al dp ile beraber yaptir derim ikisi yazilimla beraber 3 bini bulur ama cok artisini gorursun

Sonra yazilim yap lakin hava filtresini kutu ici itg bakabilirsin sonra da bir etilheksil nitrat alip biraz depoya dokup guc alabilirsin soguma yetmiyor ise methanol kit yap sonra elektronik ivir zivir kaliyor geriye nedir bunlar turbo timer ebc wideband gibi urunler

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Eger ki beni dinlersen 1500 tl ye oncelikle Gtd1449vz turbo al dp ile beraber yaptir derim ikisi yazilimla beraber 3 bini bulur ama cok artisini gorursun

Sonra yazilim yap lakin hava filtresini kutu ici itg bakabilirsin sonra da bir etilheksil nitrat alip biraz depoya dokup guc alabilirsin soguma yetmiyor ise methanol kit yap sonra elektronik ivir zivir kaliyor geriye nedir bunlar turbo timer ebc wideband gibi urunler

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
@beyaslan Turboya falan girmeyi düşünmüyorum o kadar aslında sadece sade bir kaç oynama yapmayı düşünüyorum

 
Eger ki beni dinlersen 1500 tl ye oncelikle Gtd1449vz turbo al dp ile beraber yaptir derim ikisi yazilimla beraber 3 bini bulur ama cok artisini gorursun

Sonra yazilim yap lakin hava filtresini kutu ici itg bakabilirsin sonra da bir etilheksil nitrat alip biraz depoya dokup guc alabilirsin soguma yetmiyor ise methanol kit yap sonra elektronik ivir zivir kaliyor geriye nedir bunlar turbo timer ebc wideband gibi urunler

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
@EmirDgn Bunları yaparsanız dsg'yi bir süre sonra elinize alırsınız. Dsg'nizin kodu DQ200 ve 250 tork destekliyor. Buda demekki elde edeceğiniz her tork dsg'niz için fazlaya kaçacak. Eğer manuel ise yine fazla masraf ve motor ömrüne eksi olacaktır. Açık hava filtresi değilde K&N kutu içi filtre, downpipe ve soft yazılım işinizi görmeye yeter. 

Yazılım için Maslak Powershop ile iletişime geçmenizi öneririm.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@EmirDgn Bunları yaparsanız dsg'yi bir süre sonra elinize alırsınız. Dsg'nizin kodu DQ200 ve 250 tork destekliyor. Buda demekki elde edeceğiniz her tork dsg'niz için fazlaya kaçacak. Eğer manuel ise yine fazla masraf ve motor ömrüne eksi olacaktır. Açık hava filtresi değilde K&N kutu içi filtre, downpipe ve soft yazılım işinizi görmeye yeter. 

Yazılım için Maslak Powershop ile iletişime geçmenizi öneririm.
@Mete45 Yazılımı Dr. ecuda tanıdıl aracılığıyla uyguna yaptırıcam o yüzden baika firmaya bakma gibi bi şansım yok. Peki K&N kutu içi filtrenin ses performansı nasıl olur ?

 
@Mete45 Yazılımı Dr. ecuda tanıdıl aracılığıyla uyguna yaptırıcam o yüzden baika firmaya bakma gibi bi şansım yok. Peki K&N kutu içi filtrenin ses performansı nasıl olur ?
Ses olarak hiçbir artınız olmayacaktır fakat yazılım olacağından mütevellit motoru rahatlatmak için çok faydası dokunacaktır.

 
@EmirDgn Bunları yaparsanız dsg'yi bir süre sonra elinize alırsınız. Dsg'nizin kodu DQ200 ve 250 tork destekliyor. Buda demekki elde edeceğiniz her tork dsg'niz için fazlaya kaçacak. Eğer manuel ise yine fazla masraf ve motor ömrüne eksi olacaktır. Açık hava filtresi değilde K&N kutu içi filtre, downpipe ve soft yazılım işinizi görmeye yeter. 

Yazılım için Maslak Powershop ile iletişime geçmenizi öneririm.
bilgilerin yanlışlık var şöyle ki d200 muhabbeti evet 250 nm dayanım sağlıyor diye bilirdik lakin Rsa bunu araştırmış tercüme hatasından kaynaklı yanlış bir bilgi var dedi 
yani vw d200 ü 250 torka kadar olan motorlarında kullanılmasını d250 sanırsam dgs 6 ileri onu da 350 nm torka kadar olan motorlarda kullanılsın demiş tercüme hatasından dolayı bu yanlış bilgi ortaya çıkmış neyse manuel de nasıl bir masraf çıkacakmış onun hakkında bile bilgin yok aynı sekilde ben de çıkmayacagının garantisini veremem 10 arabadan 1 tanesi hata vermiş olsa bu senin için yeterli delil olurken benim için istisnai bir durum olur dediğim Setup gayet iyi düşünülmüştür Ben isim vermek istemiyorum çoğu kişiye sordugum zaman o turbo olmaz oturmaz dediler şimdi yavaş yavaş o turbo yu kullanmaya başlıyorlar sadece bu yüzden benim setup ım ilerleyemedi zamanla bazı şeyler olmaza girince yapamadık şimdi herkes dediğim setup dan ilerliyor ucuz ve verimli bir setup Şİmdi bu setupda sadece 185 hp alındı 380 nm tork dpf üstünde kaldıki açılabilir diye düşünüyorum 200 beygir 420 nm tork verir diye düşünmemek elde değil hatta iyice aşır neşir olsan bu motorla bana kalırsa 250 beygir alınır enjektör filan girilerek umarım tecrübeme ve bilgime saygı duyarak yazarsanız sevinirim çünkü yardımcı ve kesin bilgiler paylaşmak istiyorum 

 
bilgilerin yanlışlık var şöyle ki d200 muhabbeti evet 250 nm dayanım sağlıyor diye bilirdik lakin Rsa bunu araştırmış tercüme hatasından kaynaklı yanlış bir bilgi var dedi 
yani vw d200 ü 250 torka kadar olan motorlarında kullanılmasını d250 sanırsam dgs 6 ileri onu da 350 nm torka kadar olan motorlarda kullanılsın demiş tercüme hatasından dolayı bu yanlış bilgi ortaya çıkmış neyse manuel de nasıl bir masraf çıkacakmış onun hakkında bile bilgin yok aynı sekilde ben de çıkmayacagının garantisini veremem 10 arabadan 1 tanesi hata vermiş olsa bu senin için yeterli delil olurken benim için istisnai bir durum olur dediğim Setup gayet iyi düşünülmüştür Ben isim vermek istemiyorum çoğu kişiye sordugum zaman o turbo olmaz oturmaz dediler şimdi yavaş yavaş o turbo yu kullanmaya başlıyorlar sadece bu yüzden benim setup ım ilerleyemedi zamanla bazı şeyler olmaza girince yapamadık şimdi herkes dediğim setup dan ilerliyor ucuz ve verimli bir setup Şİmdi bu setupda sadece 185 hp alındı 380 nm tork dpf üstünde kaldıki açılabilir diye düşünüyorum 200 beygir 420 nm tork verir diye düşünmemek elde değil hatta iyice aşır neşir olsan bu motorla bana kalırsa 250 beygir alınır enjektör filan girilerek umarım tecrübeme ve bilgime saygı duyarak yazarsanız sevinirim çünkü yardımcı ve kesin bilgiler paylaşmak istiyorum 
Şanzımanlar dahil her mekanik aletin bir güven katsayısı vardır. Dq200'ün güven katsayısını eğer RSA araştırıp bulmuşsa paylaşırsanız tüm foruma büyük bir faydada bulunmuş olursunuz.(@silvershadow hocamda bu konuyla ilgilenecektir şüphesiz) Ayrıca bu yanlış tercüme olayını kim nasıl yaptı onu da paylaşırsanız yine çok büyük bir yanlış anlaşılmanın önüne geçmiş olursunuz.

Beni yanlış anladığınızı düşünüyorum kesinlikle setup'ınıza saygım sonsuz hatta dizel aracım olsa uygulayıp denemek isterdim fakat burda yazan arkadaşımızın o maliyete girmek istemediğine istinaden bu yorumda bulundum yanlış anlamayınız.

Dediğiniz setup hangi çevrelerde kullanılıyor paylaşırsanız ayrıca memnun olurum çünkü daha önce dizelde turbo büyütme mevzusunu Corsa'cılar dışında duymadım.

Sonuç olarak kimsenin düşüncelerinize ve tecrübelerinize saygısızlık ettiği yok, somut olaya göredir yaptığım yorum. Gördüğüm üzere setup hazırlıyorsunuz ve büyük ilginiz var. Bu forumda modifiyeyle ilgilenen nadir üyelerden biriyim. Tecrübelerinizi paylaşmanız çok iyi olacaktır.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ses olarak hiçbir artınız olmayacaktır fakat yazılım olacağından mütevellit motoru rahatlatmak için çok faydası dokunacaktır.
@Mete45 ses için yani daha fazka masraf gerekecek anladığım kadarıyla. çok teşekkürler yardımlarınız için.

 
@Mete45 ses için yani daha fazka masraf gerekecek anladığım kadarıyla. çok teşekkürler yardımlarınız için.
Hocam ses istiyorsanız downpipe yaptırmanız kati suretle şarttır dizel araçta. Maslak sanayide İskender Usta var işinin piridir. Ona uğrarsanız tatmin eder sizi belki namını duymuşsunuzdur. 

Ayrıca yapacağınız yazılım sonucu aracın rahatlaması için kutu içi filtre takmanız yerinde olacaktır.

Nasıl bir yazılım düşünüyorsunuz ?

 
@Mete45 turbo dizel araçlar artık yeni nesil verimli turbo ile change yapıldıgı zaman çok yüksek güç ve verimli hale geliyor 
corsa 1.7 dti pompa enjeksiyondan göz açtı bu iş sonra 1.9 tdi pd 130 dan çıkış oldu 1.6 multijet 1.4 tdci derken 2009 yılında polo 1.6tdi çıkış yaptı ve bu motorlar incelenince baya güç alındıgı ortaya çıktı 
ilk başta gtc1244 sersinden turbo swaplandı gtc1549vz bakıldı yeterli kalınmayınca 1752 daha da istenilince 2260 hatta gtx 28 kullanıldıgı bile muamma (gtx28 twinscroll olup benzinli motor için turbodur eğerki dizel için tasarlanmış varsa yada uydurma bilemiyorum araşırmak lazım ) öncelikle motor kodları çok önemli cay motor ile clh motor arasında çok fark var yazılımında bile işten iyi anlayan birileri olmalı aracın ne yapacaklarını kestirebilmektir birde marka içinde parçalara bakmak gayet doğru sonuçlar verir 

 
@Mete45  Stage 1 yazılım en basitinden 105hp yi 140hpye çıkarıcam.  downpipe yide düşünücem teşekkürler 

 


Geri
Üst Alt