Nissan Qashqai 1.6 X-Tronic Dizel Platinum Premium Pack / 2015


eyo_men

Üye
Katılım
11 May 2015
Mesajlar
216
Tepkime puanı
5
İsim
Eymen Sönmez
Değerli Hocalarım herkese merhabalar,

Forumdan gerçekten uzuuun bir süre uzak kaldım. Antalya Expo2016'da çalıştığım için bu süre zarfında oluşan aşırı yoğunluktan dolayı sizleri ve neredeyse beraber kurmuş olduğumuz bu siteyi ihmal ettim.  X(

Bilenler bilir, bilmeyenler için belirteyim; siparişini verdiğim ve aylarca beklediğim, gırtlak dolu tabirini tam anlamıyla karşılayan 1.6 TDI DSG aracımı, Doğuş Finans'ın kredi vermemesi sebebiyle alamadım. Onca gün beklemenin ve bu olumsuz durumun siniri ve stresiyle, deneme sürüşü için gittiğim Nissan'dan kredi için bir deneme yapmamız ve onun da olumlu sonuçlanmasına istinaden, sınıfının en iyisi diye nitelendirilen ve en full paket olan Nissan Qashqai 1.6 X-Tronic Dizel Platinum Premium Pack / 2015 aracı aldım ve çıktım.  s=bigstar  Golften vazgeçip SUV tarzı bir araç almak bana da garip bir sürpriz oldu  8D  Beni en çok cezbeden şeyler ise Golf'te sipariş ettiğim neredeyse tüm özelliklerin, Platinum Premium da standart olarak yer alması oldu. Şirketimin beklenmedik bir sürprizle araç sağlaması sonucu tüm ihtiyaçlarımı o araçla (Renault Clio) karşıladığım için henüz 7.000 km'ye bile gelemedim :) Özellikleri aşağıda kısaca(!) yazacak olursam  8D

GÜVENLİK

Fren Destek Sistemi (Brake Assist)

Sürücü ve Yolcu Hava Yastığı

Yan ve Perde Hava Yastıkları

Otomatik Çarpışma Önleyici Sistem

Şerit Takip Uyarı Sistemi

Kör Nokta Uyarı Sistemi

Hareketli Nesne Algılama Sistemi

Yorgunluk Algılama Sistemi

Trafik İşareti Tanımlama Sistemi

Aktif Motor Freni

Elektrikli Park Freni

Otomatik Uzun Far Asistanı

Şerit Takip (Aktif Yol Kontrolü)

Otomatik Far Yükseklik Ayarı

TEKNOLOJİ

Nissan Connect Multimedya Sistemi

Navigasyon

7" Dokunmatik Ekran

Geri Görüş Kamerası

Çevre Görüş Sistemi (AVM)

Akıllı Park Sistemi

Bluetooth

Eco Sürüş Modu

Eco Sürüş Göstergesi

Stop / Start Sistemi

Gecikmeli Sönen Ön Far Aydınlatma Sistemi

KONFOR

Otomatik Klima (Çift Bölge Kontrollü)

Hız Sabitleyici (Cruise Control)

Hız Sınırlayıcı (Speed Limiter)

Akıllı Anahtar - Anahtarsız Giriş

Anahtarsız Çalıştırma - Start / Stop Düğmesi

Otomatik Kararan İç Dikiz Aynası

Ambiyans Aydınlatma

Deri Direksiyon Simidi ve Vites Topuzu

Sürücü ve Yolcu Diz Destekli Orta Konsol

Deri Döşeme

Isıtmalı Ön Koltuklar

Sürücü Koltuğu - Elektrikli 4 Yöne Ayarlanabilen

Sürücü Koltuğu - Manuel Bel Destekli

Yolcu Koltuğu - Manuel Bel Destekli

Ön Kol Dayama ve Entegre Eşya Gözü

Arka Kol Dayama

DIŞ DONANIM

Cam Tavan

Tavan Rayı

Karartılmış Arka Camlar

LED Gündüz Farları

Bi-LED Far Sistemi

Ön Sis Farı

Otomatik Yanan Ön Farlar

Yağmur Sensörlü Ön Silecekler

Ön Park Sensörü

Arka Park Sensörü

Krom Cam Çerçeveleri

Gövde Rengi Yan Aynalar

Yan Aynalara Entegre Edilmiş Sinyal

Elektrik Kumandalı Yan Aynalar

Elektrikli Katlanabilir Yan Aynalar

Otomatik Katlanan Yan Aynalar

Isıtmalı Yan Aynalar

Gövde Rengi Kapı Kolları

LED'li Stop Lambaları

Alüminyum Alaşımlı Jantlar 19"

İÇ DONANIM

Yol Bilgisayarı

Radyo CD MP3 Çalar

Hoparlör - 4 Adet + 2 Tweeter

Krom İç Kapı Kolları

İçecek Gözü - Arka 2 Adet

İçecek Gözü - Ön 2 Adet

İçecek Gözü - Kapılar

Aydınlatmalı Torpido Gözü

Parlak Siyah Konsol

Güç Soketi (12V) - 2 Adet

Katlanabilir Arka Koltuk (60/40 oranında)

Bagaj Bölme (Karakuri Board)

Bagaj Aydınlatması
Kısaca beni cezbeden özellikler bunlardı. :)  Daha detaylı ve görselli açıklamalar http://www.nissan.com.tr/otomobil-modelleri/qashqai/ozellikler adresinde mevcut, göz atmanızı öneririm :)

Merakla beklenilen teknik özelliklere gelecek olursak;

MOTOR

Motor Hacmi (cc) : 1598

Motor Gücü (ps/dd) : 130/4000

Maximum Tork (Nm/dd) : 320/1750

Silindir / Valf Adedi : 4 / 16

Emisyon Normu / Yakıt Tipi : EU5/Eurodizel

CO2 salımı(gr/km) : 119

PERFORMANS

Maksimum Hız (km/s) : 183

Hızlanma 0-100 km/s (sn) : 11,1

YAKIT TÜKETİMİ (l/100km)³

Şehir içi : 5,3

Şehir dışı : 4,2

Karışık : 4,6

Yakıt Deposu Kapasitesi (lt.) : 55

FRENLER

Ön / Arka : Disk / Disk

BOYUTLAR-KAPASİTELER

Uzunluk x Genişlik x Yükseklik (mm) : 4377 x 1806 x 1590 / 1595

Dingil Mesafesi (mm) : 2646

Bagaj Hacmi / Koltuklar yatıkken (lt) : 401 / 1569

Boş ağırlık (kg) : 1461

Minimum Dönüş Çapı (m) : 10,72

Lastik Ebadı : 225/45 R19

ARAZİ KULLANIMI

Yaklaşma Açısı (º) : 18

Ayrılma Açısı (º) : 25

Yerden Yükseklik (mm) : 180
Diyeceksiniz ki bu kadar gereksiz bilgi ne işimize yarayacak, hemen cevap veriyorum, ne bileyim ben. Belki karşılaştırma yaparsınız  s=lol  

Tabi ki fabrika verileri her zaman ütopik ortamlarda geçerli olmuştur. Reel kullanımda bir depoyla 860 km. civarı gitmekteyim. Şehir içi dur kalklar ve ani hızlanmalar dahil (Malum tork efsane  s=s15 ) yol bilgisayarına göre 5.4 - 6.7 arası yakmaktayım. Uzun yolda Balıkesir'e giderken deneme fırsatım oldu, giderken 120 km'nin altına neredeyse düşmedim ve bu yakıt olarak canımızı biraz yaktı  s=lol  Yol bilgisayarına göre şehir dışı 6.4 ile kendi çapımda negatif yönlü bir rekor kırdım. Fakat dönüş yolunda ise kendimi arabama affettirmek için sakin bir şekilde kullandım (90 ve 110'u çok geçmeyerek) ve eve vardığımda yol bilgisayarı 3.6'yı gösteriyordu.  &:   :mad:

Araçta en çok memnun olduğum özellik yüksek olması, gerekince kaldırımları yol olarak kullanabilmek, gerçekten efsane bir nimet.  s=s15  Çevre görüş sistemiyle etrafı 360 derece herşeyiyle görebilmek de mükemmel ve olmazsa olmaz bir özellik. Otomatik çarpışma önleyici de bir kaç kazadan paçamı kurtarmama yardımcı oldu. Kafama estiği zaman boş yolda sport moda alıp da gazlamak jet hissini uyandırıyor stres atmak için bire bir!  :)  İçinin geniş olması ayrıca bir rahatlık, ayaklarımın ön koltuklar tarafından taciz edilmediği ender arabalardan birisi de bu oldu  s=lol

Beğenmediğim yönleri ise cam tavanımız panoramik ve devasa olmasına karşın sadece pencere görevi görüyor, açılmıyor  :-  Otomatik çarpışma önleyici özelliği olsa da ACC aradığım bir özellik oldu. Beğendiklerim ve beğenmediklerim aslında geniş bir spektrumda, onları güncellemeye devam edebilirim :)  

Benim burada unuttuklarım muhakkak vardır, aklınıza takılanlar illa ki olur, olmasın.  s=lol  Şaka bi yana tabi ki aklınıza takılanlar merak ettikleriniz hepsi için artık buralardayım  B)

1.jpg

 
Hocam yeni aracınız hayırlı olsun. Araç dıştan ve içten güzel olsa da trim sesi 1 sene içinde başlıyor. Umarım sıkıntı etmez güzel güzel binersiniz.

 
Hocam nissan ın kullandığı acc ve şerit takip sistemleri Almanların ki ile karşılaştırılamaz bence reno ile olabilir ama neden diyeceksiniz.
Golfte ki şerit takip direksiyonu titretir eğer müdahale etmez iseniz kendi çevirir direksiyonu. Çok keskin olmayan virajları dahi dönebilir. Nissan da ki reno grubundaki gibi bir sesli ikaz sistemi müdahale etmiyor bildiğim kadarı ile.Acc dersek tam anlamıyla 0-180 arası çalışan bir acc si var yani trafikte veyahut öndeki araca göre tamamen durup tekrar kendi kendine kalkma özelliğine sahip. Renault grubunda ise yanılmıyorsam 30 km altında devreden çıkıyor. Donanım olarak farklar ortaya çıkıyor benim görüşüme göre.
Ama hayırlı olsun kazasız belasız binin 11.1 sn sizi tatmin ediyorsa ne mutlu.
Renault motorlarının en sevdiğim kısmı çok az yakması. Ciddi anlamda yakıt derdiniz olmuyor.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
Hocam yeni aracınız hayırlı olsun. Araç dıştan ve içten güzel olsa da trim sesi 1 sene içinde başlıyor. Umarım sıkıntı etmez güzel güzel binersiniz.
Evet Yusuf hocam, maalesef 1 seneyi geçirdik ve sesler artmaya başladı :) Çok teşekkürler iyi dilekleriniz için.

Hocam nissan ın kullandığı acc ve şerit takip sistemleri Almanların ki ile karşılaştırılamaz bence reno ile olabilir ama neden diyeceksiniz.
Golfte ki şerit takip direksiyonu titretir eğer müdahale etmez iseniz kendi çevirir direksiyonu. Çok keskin olmayan virajları dahi dönebilir. Nissan da ki reno grubundaki gibi bir sesli ikaz sistemi müdahale etmiyor bildiğim kadarı ile.Acc dersek tam anlamıyla 0-180 arası çalışan bir acc si var yani trafikte veyahut öndeki araca göre tamamen durup tekrar kendi kendine kalkma özelliğine sahip. Renault grubunda ise yanılmıyorsam 30 km altında devreden çıkıyor. Donanım olarak farklar ortaya çıkıyor benim görüşüme göre.
Ama hayırlı olsun kazasız belasız binin 11.1 sn sizi tatmin ediyorsa ne mutlu.
Renault motorlarının en sevdiğim kısmı çok az yakması. Ciddi anlamda yakıt derdiniz olmuyor.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Karşılaştırılamama konusunda üç görüşünüze de kesinlikle katılıyorum. Şerit takipte sadece ses ile ikaz var haricinde titremek ya da şerite sokmaya çalışmak kısmı hikaye kalmış.  :-  

ACC kısmı dediğiniz gibi, yağmurlu havada, biraz dikkatsizliğim yüzünden ağır ağır akan trafikte rölantide giderken öndeki araca dokundurdum ve ne otomatik freni ne de ikaz sistemleri devreye girmedi. Sadece vurmaya milim kala ön park sensörü öttü.  s=kop  

11.1 sn'den ziyade 320 torkla şehir içinde kaçmalar, böyle cüsseli bir araca göre efsane derecesinde seri. Bu da bana gayet yeterli :)  Yakıt konusu da Renault motorun tek sevdiğim yönü diyebilirim  s=lol  İyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim.  s=bigstar

 
qashqai sınıfında lider bir araç, güzel günlerde kullanın. Aldığınız donanımları ile de keyifli. Golf ile kıyaslamak doğru olmaz tabii ki ama beğendiğim araçlardan biri, şu dönemde yeni tasarımı ile peugeot 3008 bence çok dişli bir rakip oldu. Ama yine insanımızdaki fransız ön yargısı nedeni ile nissanın alışıla gelmiş aracı daha çok satacaktır. 

Şirket aracınız olunca fazla km de yapmamışsınız. :) ileride satarken bulunmaz hint kumaşı olacaktır aracınız.

Detaylı iç-dış fotoları beklemekteyiz.

 
Can Hocam,

3008'in avantajlarının başında Euro6'ya geçmiş olması bulunuyor. Nissan hâlâ Euro5 motorlarla devam ediyor. Bakalım insanımız yani yakışıklı Fransız'a ne kadar ilgi gösterecek :)

En kısa zamanda fotoları yüklemeye çalışacağım :)  

 

Geri
Üst Alt