Sis Farı ve Sürücü Kapısındaki Göçük


killem all

Üye
Katılım
1 Nis 2016
Mesajlar
30
Tepkime puanı
0
İsim
Selçuk
Selamlar;

Geçtiğimiz haftalarda gece yolculuğu sırasında önüme aniden domuz yavruları çıktı. Domuzlara çarpmamak için direksiyonu hafif sağa kırdım ve ani fren yaptım.

Domuzlar önüme o kadar ani çıktılar ki 20 km. hızda dahi gitsem çarpışma kaçınılmazdı. Yine de şanslıydım; sanırım bir yavru domuza tekerlekten vurdum. Çünkü tekerlekte ve jantta domuzun kılları sıyrılmıştı. 

Çarpışmanın etkisiyle domuz, sürücü kapısına da çarptı. Arabamı kenara çekip el feneriyle durum değerlendirmesi yaptığımda ön tamponumun ve farlarımın sapa sağlam olduğunu fark ettim. Açıkçası ben tamponumun yerlerde olmasını beklemiştim o an. Tabi saniyelik bir an olduğu için olayı net hatırlamıyorum; ama domuza tekerlekten çarptığıma eminim artık. 

Tekrar arabaya bindiğimde ise sol sis farını kontrol edin uyarısıyla karşılaştım. Arabamı benzinliğe çekip bir güzel su tuttum; o an sis farımın çalışıp çalışmadığını kontrol ettiğimde çalışmadığını gördüm. Üstelik sürücü kapısında da avuç içinden daha küçük bir çökme (boya da dökülme vs yok) fark ettim. 

Çok gergin ve sinirliydim; durumu çevreme anlattığımda ise bu kazadan ucuz kurtulduğumu anladım. Çünkü domuz çarpmaları çok tehlikeli olabiliyormuş. 

Sis farımı servisle görüşüp kendi imkanlarımla değiştirmek istedim; servis de bana 350 tl (işçilik dahil) yapabileceklerini söylediler. Kapıdaki çökme için bir ustaya (oto elektrik ustasıydı) gösterdiğimde ise bana kapının kıvrımlı yerinde göçme olduğu için boyanın atabileceğini söylediler.

İşte benim sorum burada başlıyor. Siz ne düşünüyorsunuz; kaportada bulunan kıvrımlı yerlere vakumlu düzeltme işlemi uygulanması boya atmalara neden olabiliyor mu?

Bir adet sis farının değişimi işçilik dahil 350 tl uygun bir ücret mi?

Arabamın fotolarını da ekliyorum:

20161119_150501.jpg

20161119_150444.jpg

 
Öncelikle geçmiş olsun, Allah daha büyük kazalardan korusun. Aracınızda pek birşey yok gibi.

Boyasız göçük düzeltme ile kapınız ilk hali gibi olur. Boya atması olacağını sanmıyorum.

 
 gecmıs olsun domuz carpması taklayla falan sonuclanabiliyor ucuz atlatmısınız

kasko varsa sis farınıda kaskodan halledebilirsin.

 
 geçmiş olsun hocam göçük düzeltme ile hallolur gibi ve sis farında da bir kırıklık felan görünmüyor gibi içerisinde kablo felan çıkma ihtimali yada ampul yudan oynamış olabilir eliniz ile hafif vurunca belki düzelir 

 
Hocam geçmiş olsun öncelikle. Kıvrım yeindeki kaporta göçmelerine iç taraftan masaj yaparak düzeltme yapılabiliyor diye biliyorum. Birde yağlı çekiç diye bi uygulama var ama o yöntem buna uygulanıyor mu bilmiyorum. Benim çamurluk kıvırımına kapı çarpmıştı sivri bir göçmeydi tam kıvrım  üstünde yağlı çekiçle düzeltildi hiçbirşey farkedilmiyor. Ama işin ustalarına sormak lazım yine.

 
Hocam geçmiş olsun. Kapı rahat çözülür. Sis farı çok zarar görmemiş olabilir. Eğer zarar gördü ise de 350 yüksek. Far ve tırnakları değişecek. İkisi 150 tl civarı tutar en fazla. İşçilik çok alıyor servis. Yine de değiştirilebilir.

Tırnaklar zarar görmediyse arka kapaktan yerine oturtulur ampül değişir. Direksiyonu ters yöne kırarak lastiğin önündeki kapağı açın. Orayı biraz inceleyin. Sadece ampul değişimi ile düzelir mı belli olur.

 
Öncelikle geçmiş olsun, Allah daha büyük kazalardan korusun. Aracınızda pek birşey yok gibi.

Boyasız göçük düzeltme ile kapınız ilk hali gibi olur. Boya atması olacağını sanmıyorum.


 gecmıs olsun domuz carpması taklayla falan sonuclanabiliyor ucuz atlatmısınız

kasko varsa sis farınıda kaskodan halledebilirsin.
Kaskoyu deldirmememi tavsiye ettiler; açıkçası arabamın kazalı gibi bir kaydı olmasını ben de istemiyorum.

 geçmiş olsun hocam göçük düzeltme ile hallolur gibi ve sis farında da bir kırıklık felan görünmüyor gibi içerisinde kablo felan çıkma ihtimali yada ampul yudan oynamış olabilir eliniz ile hafif vurunca belki düzelir 
Hocam, oto elektrikçisine götürdüm; sis farı içerden parçalanmış, dağılmış dedi. Zaten sis farının camına bastırınca geriye doğru hareket etmekte. 

Hocam geçmiş olsun öncelikle. Kıvrım yeindeki kaporta göçmelerine iç taraftan masaj yaparak düzeltme yapılabiliyor diye biliyorum. Birde yağlı çekiç diye bi uygulama var ama o yöntem buna uygulanıyor mu bilmiyorum. Benim çamurluk kıvırımına kapı çarpmıştı sivri bir göçmeydi tam kıvrım  üstünde yağlı çekiçle düzeltildi hiçbirşey farkedilmiyor. Ama işin ustalarına sormak lazım yine.
Yağlı çekic uygulamasını duymamıştım. En kısa sürede araştırıcam. 

Hocam geçmiş olsun. Kapı rahat çözülür. Sis farı çok zarar görmemiş olabilir. Eğer zarar gördü ise de 350 yüksek. Far ve tırnakları değişecek. İkisi 150 tl civarı tutar en fazla. İşçilik çok alıyor servis. Yine de değiştirilebilir.

Tırnaklar zarar görmediyse arka kapaktan yerine oturtulur ampül değişir. Direksiyonu ters yöne kırarak lastiğin önündeki kapağı açın. Orayı biraz inceleyin. Sadece ampul değişimi ile düzelir mı belli olur.
Hocam, sis farının ampulu kırılmış. Sis farının içindeki parçalarda darbenin etkisiyle dağılmış. Sis farının ön camı insanı yanıltıyor. Ön cam da en ufak çizik, kırılma yok. Fiyat bana da çok yüksek geldi; ama orjinal parça olması nedeniyle servise yaptırmayı düşünüyorum. Henüz son pazarlığımı yapmadım.

Umarım kapı dediğiniz gibi çok kolay hallolur. Açıkçası arabama alalı 7 ay oldu; kapıdaki göçüğü gördükçe binesim gelmiyor.

 
Kaskoyu deldirmememi tavsiye ettiler; açıkçası arabamın kazalı gibi bir kaydı olmasını ben de istemiyorum.

Hocam, oto elektrikçisine götürdüm; sis farı içerden parçalanmış, dağılmış dedi. Zaten sis farının camına bastırınca geriye doğru hareket etmekte. 

Yağlı çekic uygulamasını duymamıştım. En kısa sürede araştırıcam. 

Hocam, sis farının ampulu kırılmış. Sis farının içindeki parçalarda darbenin etkisiyle dağılmış. Sis farının ön camı insanı yanıltıyor. Ön cam da en ufak çizik, kırılma yok. Fiyat bana da çok yüksek geldi; ama orjinal parça olması nedeniyle servise yaptırmayı düşünüyorum. Henüz son pazarlığımı yapmadım.

Umarım kapı dediğiniz gibi çok kolay hallolur. Açıkçası arabama alalı 7 ay oldu; kapıdaki göçüğü gördükçe binesim gelmiyor.
İstanbulda ve anadolu yakasında iseniz ender elektronikten fiyat alabilirsiniz. 

 
@yusufilginize teşekkür ederim. Didim'de yaşıyorum. Ender Elektroniği duymuştum; internet ortamında sis far satın alıp taktırmak mantıklı görünmeye başladı.

Açıkçası kapıdaki göçük kafamı daha çok kurcalıyor. 

 
@yusufilginize teşekkür ederim. Didim'de yaşıyorum. Ender Elektroniği duymuştum; internet ortamında sis far satın alıp taktırmak mantıklı görünmeye başladı.

Açıkçası kapıdaki göçük kafamı daha çok kurcalıyor. 
Göçük konusunda rahat olun. Çok kolay bir şekilde düzelir. 

 
Geçmiş olsun dedikleri gibi daha büyük sorunlar olabilirdi ama en az zararla atlatılmış bana kalırsa. Kapı işi halledilir bir şekilde kafanıza takmayın bence.

 
Selamlar;
Geçtiğimiz haftalarda gece yolculuğu sırasında önüme aniden domuz yavruları çıktı. Domuzlara çarpmamak için direksiyonu hafif sağa kırdım ve ani fren yaptım.
Domuzlar önüme o kadar ani çıktılar ki 20 km. hızda dahi gitsem çarpışma kaçınılmazdı. Yine de şanslıydım; sanırım bir yavru domuza tekerlekten vurdum. Çünkü tekerlekte ve jantta domuzun kılları sıyrılmıştı. 
Çarpışmanın etkisiyle domuz, sürücü kapısına da çarptı. Arabamı kenara çekip el feneriyle durum değerlendirmesi yaptığımda ön tamponumun ve farlarımın sapa sağlam olduğunu fark ettim. Açıkçası ben tamponumun yerlerde olmasını beklemiştim o an. Tabi saniyelik bir an olduğu için olayı net hatırlamıyorum; ama domuza tekerlekten çarptığıma eminim artık. 
Tekrar arabaya bindiğimde ise sol sis farını kontrol edin uyarısıyla karşılaştım. Arabamı benzinliğe çekip bir güzel su tuttum; o an sis farımın çalışıp çalışmadığını kontrol ettiğimde çalışmadığını gördüm. Üstelik sürücü kapısında da avuç içinden daha küçük bir çökme (boya da dökülme vs yok) fark ettim. 
Çok gergin ve sinirliydim; durumu çevreme anlattığımda ise bu kazadan ucuz kurtulduğumu anladım. Çünkü domuz çarpmaları çok tehlikeli olabiliyormuş. 
Sis farımı servisle görüşüp kendi imkanlarımla değiştirmek istedim; servis de bana 350 tl (işçilik dahil) yapabileceklerini söylediler. Kapıdaki çökme için bir ustaya (oto elektrik ustasıydı) gösterdiğimde ise bana kapının kıvrımlı yerinde göçme olduğu için boyanın atabileceğini söylediler.
İşte benim sorum burada başlıyor. Siz ne düşünüyorsunuz; kaportada bulunan kıvrımlı yerlere vakumlu düzeltme işlemi uygulanması boya atmalara neden olabiliyor mu?
Bir adet sis farının değişimi işçilik dahil 350 tl uygun bir ücret mi?
Arabamın fotolarını da ekliyorum:
 
 
 
/monthly_2016_11/20161119_150501.thumb.jpg.af937564b7e666046992514185303339.jpg
/monthly_2016_11/20161119_150444.thumb.jpg.1e052b52a05fc6b491d0708a1fbc1d37.jpg


Çok geçmiş olsun hocam. Benzer olay benim de başıma geldi. Seyir halindeyken köpek aniden yolumuza çıktı. Önce sis farına çarpıp savrularak sol şoför kapısının kıvrımlı yerini ve sol kapı altı marşpiyeli yamulttu (çok şükür o darbeye rağmen köpeğe birşey olmadı) ancak bizim araca sizin aldığınız darbeden daha fazla hasar verdi.
Sis farının ayağı kırılmıştı kendim söküp tamir ettim. Yamulan kısım için de vakum uygulattım 100 lira karşılığında yaptılar. Dört dörtlük olmadı ama boya ihtiyacına gerek kalmadan düzelmiş oldu. Özellikle marşpiyel kısmına ilave takarak kamufle ettim (tam düzelmemişti).sol kapıda çok dikkatli baktığımda belli olan ufak bir iz kaldı, o da nazarlık olsun :) :)  [emoji4]
Resimleri paylaşıyorum IMG_5026.JPGIMG_5027.JPG

son halinin net resimlerini telefonumda bulunca paylaşırım  s=bigstar


Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
/monthly_2016_11/IMG_5596.thumb.JPG.3bc58d1d46a7c3fb456af45c02d1f6ad.JPG

En yakın bu resimi bulabildim [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Ekli dosyalar

  • IMG_5596.JPG
    IMG_5596.JPG
    306.4 KB · Görüntüleme: 0

@brsdogrugünaydınlar; sanırım benzer sıkıntıyı yaşamışız. Kapıdaki sıkıntınız çözülmüş besbelli; umarım benim de tamirden sonra sizinki gibi olur.

 

Geri
Üst Alt