silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
Golf'ün kapısını tek hamlede kapatmak
Size pek az kişinin bildiği bir özellik söyleyeyim.
Aracın kapısının camlar kapalı olduğunda kapanmasını önleyen aracın içinde sıkışan havadır.
Hatta bunu en iyi sert kapatılan kapıda aracın içerisindekilerin zonklayan kulakları ispatıdır.
BMW bir dönem Coupe'lerinde devasa kapının ürettiği güçlü basıncı azaltmak ve kolayca kapanmasını sağlamak için her kapıyı açtığınızda camın 2 parmak aşağıya inmesi ile çözmüştü.
Bizde durum biraz daha geliştirilmiş. Kapatılan kapının ürettiği güçlü basıncı azaltmak ve kolayca kapanmasını sağlamak için aracın ayak kısımlarından gelen ve tamponun içinde sona eren tek yönlü hava tahliye kanalları icat etmişler. Dolayısıyla kapı dahil çok çalışılmış ayrıntılarla dolu bir araca sahipsiniz.
Eşim dahil tüm binenlere "yavaş" demekten dilimde tüy bitti.
Ama nihayet hızlandırılmış bir kursla sürekli yolcularım için bu sorun çözüldü.
Kapının çarpmadan tek hamleyle kapanmasına alışmak biraz el alışkanlığı...
Şuna dikkat etmeniz yeterli.
Kapının kapanmasına fotoğraftaki kadar iki üç karış kala bir stop noktası var onun bulunduğu yerde tutarsan kapı orada durur ve hareket ettirmek için normalden biraz daha kuvvet harcamak gerekir. İşte bu noktaya gelince yavaşça itip buradan itibaren kendi ağırlığı ve ivmesiyle kendiliğinden kapanmasını sağlamak..
Bizim araçlarımızda kademeli kapı olmadığı söylenir, doğrudur nedere bırakırsanız orada kalır ama en azından fotoğrafta da görüldüğü gibi 1 tane var.
Size pek az kişinin bildiği bir özellik söyleyeyim.
Aracın kapısının camlar kapalı olduğunda kapanmasını önleyen aracın içinde sıkışan havadır.
Hatta bunu en iyi sert kapatılan kapıda aracın içerisindekilerin zonklayan kulakları ispatıdır.
BMW bir dönem Coupe'lerinde devasa kapının ürettiği güçlü basıncı azaltmak ve kolayca kapanmasını sağlamak için her kapıyı açtığınızda camın 2 parmak aşağıya inmesi ile çözmüştü.
Bizde durum biraz daha geliştirilmiş. Kapatılan kapının ürettiği güçlü basıncı azaltmak ve kolayca kapanmasını sağlamak için aracın ayak kısımlarından gelen ve tamponun içinde sona eren tek yönlü hava tahliye kanalları icat etmişler. Dolayısıyla kapı dahil çok çalışılmış ayrıntılarla dolu bir araca sahipsiniz.
Eşim dahil tüm binenlere "yavaş" demekten dilimde tüy bitti.
Ama nihayet hızlandırılmış bir kursla sürekli yolcularım için bu sorun çözüldü.
Kapının çarpmadan tek hamleyle kapanmasına alışmak biraz el alışkanlığı...
Şuna dikkat etmeniz yeterli.
Kapının kapanmasına fotoğraftaki kadar iki üç karış kala bir stop noktası var onun bulunduğu yerde tutarsan kapı orada durur ve hareket ettirmek için normalden biraz daha kuvvet harcamak gerekir. İşte bu noktaya gelince yavaşça itip buradan itibaren kendi ağırlığı ve ivmesiyle kendiliğinden kapanmasını sağlamak..
Bizim araçlarımızda kademeli kapı olmadığı söylenir, doğrudur nedere bırakırsanız orada kalır ama en azından fotoğrafta da görüldüğü gibi 1 tane var.
Moderatör tarafında düzenlendi: