silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
Golf 7'de Fren Sistemleri
*Auto hold ile elektromekanik park freni arasındaki en önemli fark elektromekanik park freninin sadece arka tekerlekleri kontrol eden mekanik sistemle freni devreye alan ve devreye girerken siz "ciuvvv" diye bir mekanik bir ses duymanızdır.
Bu elektromekanik fren sistemi en son teknolojiye ait fren sistemi olduğunu da hatırlatalım.
Auto hold ise mevcut fren sistemini kullanır ve dört tekerleği de kilitler.
Bundan başka aracınızın Auto Hold sisteminin devrede olmasına karşın aktive olmadan durmak ve kalkış yapmak mümkündür.
İlk olarak kademeli fren pedalının hassasiyetine alışmalısınız. İlk aşamada sert sonra daha yavaşlayan bir şiddetle basmayı alışkanlık haline getirebilirseniz. Sonrasında aracın hareket etmesini önleyecek kadar hafif basarak aracın kaymasını engelleyebilirsiniz. Gösterge ekranınızdaki yeşil fren işaretinden Auto Hold'un devreye sokmadan fren pedalını kullanmayı deneye yanıla öğrenebilirsiniz.
Servis yetkilileri size hem doğru hem de hatalı bilgi vermiş. Size verdikleri ileri düzey kullanıcı için geçerli olmalı. Söz gelimi bir kaç hocam Auto Hold'un sürekli devrede olmasının aracın parçalarını gereksiz yere yorduğu ve gereksiz yakıt tüketimine neden olduğu gerekçesiyle önermediği gibi sadece gerekeceği zaman açmak kaydıyla kapalı tutar. Kendisinin haklılığına itimadım tamdır ve ben de ikna olduğum için öyle yapıyorum.
Ancak bir de işin bir başka boyutu var. Sürekli devrede olmak üzere icat ve imal edilmiş bir sistemi yıllarca yapılan deney ölçüm ve gözlemleri fazlaca hafife almak olur Auto Hold'u kapalı tutmak diye düşünüyorum. Fakat bu normal kullanıcı bilgi düzeyinde ve aracın herhangi bir özelliğini merak etmeyip üç pedal ve bir direksiyondan ibaret olarak düşünenler için daha doğru. Ayrıca acemilikten veya dikkatsizlikten aracın kayması halinde hafif ya da ciddi kazalara, hasarlara yol açmanın da önüne geçmek için en güzel yöntem bu olabilir. Düşünsenize yokuş yukarı durmak bir acemi için kabusken artık sorun olmaktan çıkıyor bir de üstüne hava bile atabiliyor.
Ayrıca sürekli açık kalması üzerine yapılmış bir sistemi kapalı tutmanın da aracınızın ilgili veya bağlantılı sistemlerinde uzun vadede hasara zararlara yol açıp açamayacağını da bilemiyoruz. Kısacası servis yetkilisi standart kullanıcı için düzeyindekiler için kullanımının gerekli olmakla birlikte ileri düzey kullanıcılar için gereksiz ve hatta zararlı bir sistem olduğunu söylemek istemiş olabilir.
İşin özü, bu Golf bir harika Hocam
Unutmadan söyleyeyim araç hareket halindeyken eski usul yanaşmak için kapıyı açıp bakayım derseniz park freni devreye girer ve zınk diye olduğunuz yerde kalırsınız ona göre.[sm=evillol.gif]
ışık açıksa Auto Hold devrededir.
*Auto Hold Devrede ise elektromekanik el freni yeterli motor gücü sağlandığında kapanır, yani devre dışı kalarak frenleri serbest bırakır ve aracınız hareket eder.
Auto Hold'un yalnızca devrede olması halinde hem devreye girmesi hem de devreden çıkması gerekli koşullar sağlanıyorsa otomatik olarak gerçekleşecektir.
Fakat Manuel olarak devreye sokulduysa bira ayağınız frene basılı iken devre dışı bırakmak için Elektromekanik park frenine aynı aynda basılı tutmak gerekir. Aksi halde arka tekerleği sürükleye sürükleye ilerlersiniz. Yani aynı anda basmadan devreden çıkmaz.
Unutmadan söyleyeyim, soğuk iklimde yaşıyorsanız el frenini çekili bıraktığınız gecelerde hava sıfırın altında sıcaklıklara sık sık düşüyorsa bu özelliği kapalı tutmanızı öneririm çünkü balataların disklere yapışması ve mekanizma serbest bıraksa dahi ayrılmayıp sizi olduğunuz yere mahkum etmesi olasılığına karşı aracı viteste bırakmak yeterlidir.
Golf'ün fren sistemi ve bu sistemi harekete geçiren fren pedalı çok işlevli ve kademelidir.
Özellikle ticari araçlarda yoğun biçimde fark ettiğimiz yüksek hızda frenleme veya kısa mesafede araç yüklüyken durdurma sorununu vites küçülterek fren servosuna (hidroliği pompasına) daha fazla yağ pompalanmasını ve dolayısıyla yavaş yavaş azalan fren hidroliği basıncı kaybını ve artan basınç ihtiyacının karşılama sorununu çözerdik. Bir başka deyişle frenlerinize ihtiyaç duyduğunuzda araç yüklü veya yüksek hızda ise fern pedalı bassak da işe yaramaz "sağırlaşırdı", baktık olmadı işi kaba kuvvete döker pedalın üstüne çıkarcasına basmak zorunda kalırdık aracı durdurmak için.
Oysa Golf'te buna ihtiyaç yok. Çünkü,
*Fren desteği (BAS) var. Bunun anlamı
Fren destek sistemi, acil frenleme durumunda sürücünün fren pedalına aniden basması durumunda fren kuvvetini artırır. Bunun sonucunda
tam frenleme basıncının hızla oluşturulması sağlanır, fren kuvveti artar ve fren mesafesi kısalır.
Böylece ABS de daha çabuk ve etkili şekilde devreye girer.
*Auto hold ile elektromekanik park freni arasındaki en önemli fark elektromekanik park freninin sadece arka tekerlekleri kontrol eden mekanik sistemle freni devreye alan ve devreye girerken siz "ciuvvv" diye bir mekanik bir ses duymanızdır.
Bu elektromekanik fren sistemi en son teknolojiye ait fren sistemi olduğunu da hatırlatalım.
Auto hold ise mevcut fren sistemini kullanır ve dört tekerleği de kilitler.
Bundan başka aracınızın Auto Hold sisteminin devrede olmasına karşın aktive olmadan durmak ve kalkış yapmak mümkündür.
İlk olarak kademeli fren pedalının hassasiyetine alışmalısınız. İlk aşamada sert sonra daha yavaşlayan bir şiddetle basmayı alışkanlık haline getirebilirseniz. Sonrasında aracın hareket etmesini önleyecek kadar hafif basarak aracın kaymasını engelleyebilirsiniz. Gösterge ekranınızdaki yeşil fren işaretinden Auto Hold'un devreye sokmadan fren pedalını kullanmayı deneye yanıla öğrenebilirsiniz.
Servis yetkilileri size hem doğru hem de hatalı bilgi vermiş. Size verdikleri ileri düzey kullanıcı için geçerli olmalı. Söz gelimi bir kaç hocam Auto Hold'un sürekli devrede olmasının aracın parçalarını gereksiz yere yorduğu ve gereksiz yakıt tüketimine neden olduğu gerekçesiyle önermediği gibi sadece gerekeceği zaman açmak kaydıyla kapalı tutar. Kendisinin haklılığına itimadım tamdır ve ben de ikna olduğum için öyle yapıyorum.
Ancak bir de işin bir başka boyutu var. Sürekli devrede olmak üzere icat ve imal edilmiş bir sistemi yıllarca yapılan deney ölçüm ve gözlemleri fazlaca hafife almak olur Auto Hold'u kapalı tutmak diye düşünüyorum. Fakat bu normal kullanıcı bilgi düzeyinde ve aracın herhangi bir özelliğini merak etmeyip üç pedal ve bir direksiyondan ibaret olarak düşünenler için daha doğru. Ayrıca acemilikten veya dikkatsizlikten aracın kayması halinde hafif ya da ciddi kazalara, hasarlara yol açmanın da önüne geçmek için en güzel yöntem bu olabilir. Düşünsenize yokuş yukarı durmak bir acemi için kabusken artık sorun olmaktan çıkıyor bir de üstüne hava bile atabiliyor.
Ayrıca sürekli açık kalması üzerine yapılmış bir sistemi kapalı tutmanın da aracınızın ilgili veya bağlantılı sistemlerinde uzun vadede hasara zararlara yol açıp açamayacağını da bilemiyoruz. Kısacası servis yetkilisi standart kullanıcı için düzeyindekiler için kullanımının gerekli olmakla birlikte ileri düzey kullanıcılar için gereksiz ve hatta zararlı bir sistem olduğunu söylemek istemiş olabilir.
İşin özü, bu Golf bir harika Hocam
Unutmadan söyleyeyim araç hareket halindeyken eski usul yanaşmak için kapıyı açıp bakayım derseniz park freni devreye girer ve zınk diye olduğunuz yerde kalırsınız ona göre.[sm=evillol.gif]
ışık açıksa Auto Hold devrededir.
*Auto Hold Devrede ise elektromekanik el freni yeterli motor gücü sağlandığında kapanır, yani devre dışı kalarak frenleri serbest bırakır ve aracınız hareket eder.
Auto Hold'un yalnızca devrede olması halinde hem devreye girmesi hem de devreden çıkması gerekli koşullar sağlanıyorsa otomatik olarak gerçekleşecektir.
Fakat Manuel olarak devreye sokulduysa bira ayağınız frene basılı iken devre dışı bırakmak için Elektromekanik park frenine aynı aynda basılı tutmak gerekir. Aksi halde arka tekerleği sürükleye sürükleye ilerlersiniz. Yani aynı anda basmadan devreden çıkmaz.
Unutmadan söyleyeyim, soğuk iklimde yaşıyorsanız el frenini çekili bıraktığınız gecelerde hava sıfırın altında sıcaklıklara sık sık düşüyorsa bu özelliği kapalı tutmanızı öneririm çünkü balataların disklere yapışması ve mekanizma serbest bıraksa dahi ayrılmayıp sizi olduğunuz yere mahkum etmesi olasılığına karşı aracı viteste bırakmak yeterlidir.
Golf'ün fren sistemi ve bu sistemi harekete geçiren fren pedalı çok işlevli ve kademelidir.
Özellikle ticari araçlarda yoğun biçimde fark ettiğimiz yüksek hızda frenleme veya kısa mesafede araç yüklüyken durdurma sorununu vites küçülterek fren servosuna (hidroliği pompasına) daha fazla yağ pompalanmasını ve dolayısıyla yavaş yavaş azalan fren hidroliği basıncı kaybını ve artan basınç ihtiyacının karşılama sorununu çözerdik. Bir başka deyişle frenlerinize ihtiyaç duyduğunuzda araç yüklü veya yüksek hızda ise fern pedalı bassak da işe yaramaz "sağırlaşırdı", baktık olmadı işi kaba kuvvete döker pedalın üstüne çıkarcasına basmak zorunda kalırdık aracı durdurmak için.
Oysa Golf'te buna ihtiyaç yok. Çünkü,
*Fren desteği (BAS) var. Bunun anlamı
Fren destek sistemi, acil frenleme durumunda sürücünün fren pedalına aniden basması durumunda fren kuvvetini artırır. Bunun sonucunda
tam frenleme basıncının hızla oluşturulması sağlanır, fren kuvveti artar ve fren mesafesi kısalır.
Böylece ABS de daha çabuk ve etkili şekilde devreye girer.
Moderatör tarafında düzenlendi: