silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
Eko önerilerde; "devir 1300 altına düşmeden debriyaja basmayınız" nedir?
Bunun nedeni
Aracın sahip olduğu hızına bağlı olarak ivmesinin bu devirin altına düşmesine neden olacak bir eğime sahip bir yolda olmadığınız sürece cut off sistemi nedeniyle
viteste süzülme yaparken 0 yakıt tüketimine sahipken
viteste değilken konfor araçları tüketicilerini de hesaba katarak 0,5 litrenin altına düşmemesi gereğidir.
Güvenlikle ilgili de kaygılar mevcuttur.. ve Güvenlik benim için her zaman 1. sıradadır.
Ayrıca fren sisteminin bağlı olduğu pompa sistemi motor devriyle tahrik olmaktadır.
Yani rölanti gibi belli bir devrin altında aracı durdurmak için ihtiyaç duyduğu basınca erişmesindeki güçlük ilk güvenlik nedenidir.
Siz motor devrinden bağımsız olarak hızınızı boş viteste arttırınca durmak için gerekenden daha az basınca sahip olacaktır.
Ayrıca aracın sürtünmeleri nedeniyle hız kaybı eğim nedeniyle giderildiği anda viteste tutmak araçtaki esp vb. sistemlerin müdahalesi için de imkan verecektir.
Son olarak araç vitesteyken aracın kompresyon ve sürtünmeleri nedeniyle yaşayacağı kritik noktayı aştığında araç hızlanmaya başlayacak zaten 0 olan yakıt tüketimi yeterli fren gücü istediğinizde güvenle yavaşlamanızı sağlayacaktır.
Bu mantıkla DSG sürüş profili değiştirme opsiyonuna sahip araçlarda yolun eğimi ve aracın motoruna binen yük azalırsa süzülmeye geçer...
Bunun nedeni
Aracın sahip olduğu hızına bağlı olarak ivmesinin bu devirin altına düşmesine neden olacak bir eğime sahip bir yolda olmadığınız sürece cut off sistemi nedeniyle
viteste süzülme yaparken 0 yakıt tüketimine sahipken
viteste değilken konfor araçları tüketicilerini de hesaba katarak 0,5 litrenin altına düşmemesi gereğidir.
Güvenlikle ilgili de kaygılar mevcuttur.. ve Güvenlik benim için her zaman 1. sıradadır.
Ayrıca fren sisteminin bağlı olduğu pompa sistemi motor devriyle tahrik olmaktadır.
Yani rölanti gibi belli bir devrin altında aracı durdurmak için ihtiyaç duyduğu basınca erişmesindeki güçlük ilk güvenlik nedenidir.
Siz motor devrinden bağımsız olarak hızınızı boş viteste arttırınca durmak için gerekenden daha az basınca sahip olacaktır.
Ayrıca aracın sürtünmeleri nedeniyle hız kaybı eğim nedeniyle giderildiği anda viteste tutmak araçtaki esp vb. sistemlerin müdahalesi için de imkan verecektir.
Son olarak araç vitesteyken aracın kompresyon ve sürtünmeleri nedeniyle yaşayacağı kritik noktayı aştığında araç hızlanmaya başlayacak zaten 0 olan yakıt tüketimi yeterli fren gücü istediğinizde güvenle yavaşlamanızı sağlayacaktır.
Bu mantıkla DSG sürüş profili değiştirme opsiyonuna sahip araçlarda yolun eğimi ve aracın motoruna binen yük azalırsa süzülmeye geçer...
Moderatör tarafında düzenlendi: