- Katılım
- 2 Ara 2015
- Mesajlar
- 1,315
- Tepkime puanı
- 69
- İsim
- Ahmet
Arkadaşlar,
Sizinde bildiğiniz gibi Murat hocamın@Silvershadow tabiri ile uzay mekiği olan golfümüzle geçtiğimiz ay itibari ile ayrıldık.Yeni sahibi olan Gökay kardeşime de hayırlı olsun oda forumumuzda.
Zaman zaman düşünürdüm golfümü sattıktan sonra ne alabilirim diye. Çünki hayat şartları elverdiği sürece bir sonraki daha iyi olsun istiyor insan. Ve inanın golften sonra alacağınız araç için Türkiye şartlarında(vergiler-yakıt) seçenekleriniz çok azalıyor. Hadi premium olsun diyorsunuz birde segment atlayalım diyorsunuz.
Önünüzde kalıyor 4 seçenek
MERCEDES -BMW-AUDİ-VOLVO
Alfanın guilia sıda yolda olmasına rağmen 2.0 motorları vergi dilimlerindeki mantıksızlıktan dolayı elemek zorunda kaldım.
Mercedes C180
BMW 3.20 ied
Audi A4 1.4 TFSİ COD
VOLVO S60 T3
Bu yukarıdaki araçları distribütöründen ikame alabildiğimi aldım ve kullandım.
Alamadığımı kiralama şirketleri aracılığı ile kiralayıp test ettim.
Araçların meblağları yüksek olduğu için bu yolu tercih ettim tam olarak emin olmak istedim.
Aslında testleri yaparken aklımızda hep yer eden ve bu testleri bitirsek te gidip alsak dediğimiz bir kral vardı hep içimizde.
Arada çoğul konuşuyorum çünki GTA ankara ekibimiz ile testlerin bir kısmını gerçekleştirdik.
Aynı aracı 4 farklı kişi inceleyip kullanınca daha objektif sonuçlara ulaşacağımızı biliyorduk.
Çok kısa özet geçeyim her araç için.
Mercedes C class
iç mekan olarak kalite algısı en yüksek araç idi, ayrıca testteki nappa deri direksiyona sahip tek araçtı tek kelime ile muhteşem.
Audi A4
En güncel kasaya sahip araç idi quattro ve yol tutuşu aklımıza kazınan özellikleri idi.
Fakat 2 çekerli versiyon ve 1.4 motorla orta halli bir performans sergiliyor. İnsan daha fazlasını bekliyor açıkçası ve tasarımın biraz daha çekici olmasını.
Volvo S60
Tam bir iskandinav.
Kaliteli malzemeleri ve güven hissi üst düzeyde ama eskiyen bir tasarıma sahip ayrıca oldukça ağır bir araçtı. Yeni 1.6 152 bg lik motoru ile yine a4 ayarı bir performans sergiliyordu. Ayrıca bagajı bir c segmenti kadardı buda büyük bir eksi idi.
BMW 3 Series
İç malzeme kalitesi volvo ile aynı ayar düşmüyor çoğu yerde ama mercedes daha kaliteli hissettirdi kesinlikle.
İdrive kontrol ünitesi bu segmentte en hızlı çalışan ve beklentilerinize cevap vereni idi.
Testteki en güçlü ünite 1.6 ve 170 bg bu araçta idi ve açık ara hepsine göre oldukça iyiydi 200 üstünde bile çok istekli hızlanması mevcut. Kolayca 240 gördük 4 kişi olmamıza rağmen araç içinde. Arkadan itişin muazzam hazzı bu güçlü motorla birleşince ve buna ahenkle katılan yine bir alman klasiği ve testteki en iyi şanzıman olan (ZF 8 ileri) ile birleşince insan resmen aşık oluyor. Servotronic ve testteki en hisli ayrıca en iyi tepkilerine sahip direksiyonu da kapanışı yapıyordu.
Testteki arkadan itiş olan araçlar sadece Mercedes ve Bmw idi. Premium araçlar arkadan itiş olmalı bence ve mercedes ve bmw nin bu başarısının altında muhakkak bununda katkısı olduğunu düşünüyorum.
En azından c segmenti maliyet kaygılı modelleri hariç hala bu geleneği sürdürmekteler.
Ve sonuca geçelim,
Herkesin zevkleri, beğenileri ve bunlara bağlı tutkuları da değişkenlik gösterebilir.
Fakat biz Ankara ekibimiz olarak;
Semih hocam
Cihan hocam
Burak hocam
Ara ara da Emekli Murat hocam.
3 serisinde birleştik.
Çeşitli ingiliz, avusturalyalı, amerikan
Otomobil inceleyenleri tarafından da sınıfının lideri olarak belirlenen aracı seçmiş olduk.
Sonra bu aracı almak içim çalışmalara başladım.
Uzun bir araç arama tarama sürecinden sonra BMW premium selection dan Utku Bey in yoğun çabaları sayesinde 3.20i luxury glacier silver aracıma kavuştum. Bir kaç resim paylaşayım.
Herkesin gönlündeki araca kavuşması dileği ile....
Sizinde bildiğiniz gibi Murat hocamın@Silvershadow tabiri ile uzay mekiği olan golfümüzle geçtiğimiz ay itibari ile ayrıldık.Yeni sahibi olan Gökay kardeşime de hayırlı olsun oda forumumuzda.
Zaman zaman düşünürdüm golfümü sattıktan sonra ne alabilirim diye. Çünki hayat şartları elverdiği sürece bir sonraki daha iyi olsun istiyor insan. Ve inanın golften sonra alacağınız araç için Türkiye şartlarında(vergiler-yakıt) seçenekleriniz çok azalıyor. Hadi premium olsun diyorsunuz birde segment atlayalım diyorsunuz.
Önünüzde kalıyor 4 seçenek
MERCEDES -BMW-AUDİ-VOLVO
Alfanın guilia sıda yolda olmasına rağmen 2.0 motorları vergi dilimlerindeki mantıksızlıktan dolayı elemek zorunda kaldım.
Mercedes C180
BMW 3.20 ied
Audi A4 1.4 TFSİ COD
VOLVO S60 T3
Bu yukarıdaki araçları distribütöründen ikame alabildiğimi aldım ve kullandım.
Alamadığımı kiralama şirketleri aracılığı ile kiralayıp test ettim.
Araçların meblağları yüksek olduğu için bu yolu tercih ettim tam olarak emin olmak istedim.
Aslında testleri yaparken aklımızda hep yer eden ve bu testleri bitirsek te gidip alsak dediğimiz bir kral vardı hep içimizde.
Arada çoğul konuşuyorum çünki GTA ankara ekibimiz ile testlerin bir kısmını gerçekleştirdik.
Aynı aracı 4 farklı kişi inceleyip kullanınca daha objektif sonuçlara ulaşacağımızı biliyorduk.
Çok kısa özet geçeyim her araç için.
Mercedes C class
iç mekan olarak kalite algısı en yüksek araç idi, ayrıca testteki nappa deri direksiyona sahip tek araçtı tek kelime ile muhteşem.
Audi A4
En güncel kasaya sahip araç idi quattro ve yol tutuşu aklımıza kazınan özellikleri idi.
Fakat 2 çekerli versiyon ve 1.4 motorla orta halli bir performans sergiliyor. İnsan daha fazlasını bekliyor açıkçası ve tasarımın biraz daha çekici olmasını.
Volvo S60
Tam bir iskandinav.
Kaliteli malzemeleri ve güven hissi üst düzeyde ama eskiyen bir tasarıma sahip ayrıca oldukça ağır bir araçtı. Yeni 1.6 152 bg lik motoru ile yine a4 ayarı bir performans sergiliyordu. Ayrıca bagajı bir c segmenti kadardı buda büyük bir eksi idi.
BMW 3 Series
İç malzeme kalitesi volvo ile aynı ayar düşmüyor çoğu yerde ama mercedes daha kaliteli hissettirdi kesinlikle.
İdrive kontrol ünitesi bu segmentte en hızlı çalışan ve beklentilerinize cevap vereni idi.
Testteki en güçlü ünite 1.6 ve 170 bg bu araçta idi ve açık ara hepsine göre oldukça iyiydi 200 üstünde bile çok istekli hızlanması mevcut. Kolayca 240 gördük 4 kişi olmamıza rağmen araç içinde. Arkadan itişin muazzam hazzı bu güçlü motorla birleşince ve buna ahenkle katılan yine bir alman klasiği ve testteki en iyi şanzıman olan (ZF 8 ileri) ile birleşince insan resmen aşık oluyor. Servotronic ve testteki en hisli ayrıca en iyi tepkilerine sahip direksiyonu da kapanışı yapıyordu.
Testteki arkadan itiş olan araçlar sadece Mercedes ve Bmw idi. Premium araçlar arkadan itiş olmalı bence ve mercedes ve bmw nin bu başarısının altında muhakkak bununda katkısı olduğunu düşünüyorum.
En azından c segmenti maliyet kaygılı modelleri hariç hala bu geleneği sürdürmekteler.
Ve sonuca geçelim,
Herkesin zevkleri, beğenileri ve bunlara bağlı tutkuları da değişkenlik gösterebilir.
Fakat biz Ankara ekibimiz olarak;
Semih hocam
Cihan hocam
Burak hocam
Ara ara da Emekli Murat hocam.
3 serisinde birleştik.
Çeşitli ingiliz, avusturalyalı, amerikan
Otomobil inceleyenleri tarafından da sınıfının lideri olarak belirlenen aracı seçmiş olduk.
Sonra bu aracı almak içim çalışmalara başladım.
Uzun bir araç arama tarama sürecinden sonra BMW premium selection dan Utku Bey in yoğun çabaları sayesinde 3.20i luxury glacier silver aracıma kavuştum. Bir kaç resim paylaşayım.
Herkesin gönlündeki araca kavuşması dileği ile....