Golf 7 2012 dizel partikül sorunu


Recep37

Yeni Üye
Katılım
25 Kas 2016
Mesajlar
11
Tepkime puanı
1
İsim
Recep
Öncelikle herkeze hayirli geceler aracim golf 7 2012 dizel yeni aldigim icin pek bilgim yok ama siteyi elimden geldigince takip edip coğu şeyi ögreniyorum buradan bilgi veren herkeze cok tsk edirim malum gösterge ekranında portekül ikaz ışığı yandı araştırdım 4. Viteste 2 bin 3 bin devirde manuel vitesge 10 - 15 dakka gitmem gerekiyormuş sorum şuki hava şartlari buna hiç elverişli değil buralar kar buz başka nasıl bir yöntem uygulayabilirim veya havalar düzelene dek aracı kullanmayım mı biraz uzun oldu ama kusura kalmayın

 
Aracınızı şu şartlarda normal kullanın. Biraz devirli kullanmaya özen gösterin. İlk fırsatta 3-4 bin devir aralığında kullanırsınız 10-15dk.

 
Yusuf hocam herzaman olduğu gibi yine hızır gibi yetiştiniz saolun formlarda çok önemli çok baş agrıtır die gözümü korkuttular tabiki önemli ama şehir icinde biraz devirli bineyim ilk fırsatta da uygulamayı yapacağım tekrar tsk..ler hayırlı geceler..

 
Yusuf hocam herzaman olduğu gibi yine hızır gibi yetiştiniz saolun formlarda çok önemli çok baş agrıtır die gözümü korkuttular tabiki önemli ama şehir icinde biraz devirli bineyim ilk fırsatta da uygulamayı yapacağım tekrar tsk..ler hayırlı geceler..
Hocam İlk fırsatta bu işlemi yaptıktan sonra bazen yine ışık yanmasa da devir saatine baktığınızda 1.000 devirde çalıştığını, aracın fan açtığını ve egzozdan yanık kokusu geldiğini gözlemlediğiniz de bilinki o anda araç rejenerasyon yapıyor yani partükül temizliği yapıyordur., sizde ki uyarı ışığı yanması ise filtrenin gerektiğinden biraz daha fazla dolduğunu göstermek amacıyla uyarı verme durumu., Yani demek istediğim lamba söndükten sonra araç kullanım şeklinize bağlı olrak araç hafta da 1 yada 2 hafta da bir partikül temizliği yapar bu esnada araç az önce belirttiği gibi rolantide biraz daha yüksek devirde ve biraz daha sesli çalışır., bunu hissettiğiniz an "eğer mümkünse" aracı 10-15 dk. arası biraz devirli kullanırsanız rejenerasyon işleminin sonlanması daha ileri düzeyde filtre dolmamış olur., Çünkü gösterge ekranından uyarı lambası yakarak aracın verdiği uyarı doluluk seviyesi  2. seviyede doluluk olduğu yani sınıra yakın olduğunu belirtmesi anlamındadır., Umursanılmaması daha ileri seviyede pahalı bir masraf açar

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGillesHocam herşey dediginiz gibi aynen oluyor bende daha hararet göstergesi 90 a gelmeden neden fan açıyor diyordum dediklerinizi harfiyen yapacagım cok tsk ederim kafamdaki bütün soruları da cevaplamış oldunuz 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Aracınızı şu şartlarda normal kullanın. Biraz devirli kullanmaya özen gösterin. İlk fırsatta 3-4 bin devir aralığında kullanırsınız 10-15dk.
Arkadaşlar DPF temizliği için illa 3000-4000 devir bandı gerekli değildir. Burda önemli olan kesintisiz çalışmadır. Normalde VAG kablo ile DPF regeneration işlemi 1500 gibi devirde yapılır bu bile DPF iç ısısının rejenerasyon sıcaklığına ulaşmasını sağlar. 2000 devir civarı 15-20 dk kesintisiz sürüşler yeterlidir...

 
Her gün sabah akşam sadece 1-2 km yol yapıyorsanız bu şartlarda kullanmamalısınız. Kullanacak iseniz ve yol yapamıyorsanız bari rölantide bırakıp 15-20 dk da rejenrasyonu bitirmesini bekleyin derim. Rölantide iken 1500 rpm gibi bir hıza çıkarıp 10-15 dk da bitirmesini sağlayabilirsiniz.

Rölantide bu işlemi yaparlen Ara sıra gazdan ayağınızı çektiğinizde bakın 800 rpm hıza düşerse temizlik bitti demektir.

1-2 km sabah akşam sürerseniz dolmaya devam eder ve temizleyemez. 

 
Arkadaşlar DPF temizliği için illa 3000-4000 devir bandı gerekli değildir. Burda önemli olan kesintisiz çalışmadır. Normalde VAG kablo ile DPF regeneration işlemi 1500 gibi devirde yapılır bu bile DPF iç ısısının rejenerasyon sıcaklığına ulaşmasını sağlar. 2000 devir civarı 15-20 dk kesintisiz sürüşler yeterlidir...
Çok doğru, 2000 rpm yeterli çok yüksek hızlara çıkmaya gerek yok. 

 
Hocam İlk fırsatta bu işlemi yaptıktan sonra bazen yine ışık yanmasa da devir saatine baktığınızda 1.000 devirde çalıştığını, aracın fan açtığını ve egzozdan yanık kokusu geldiğini gözlemlediğiniz de bilinki o anda araç rejenerasyon yapıyor yani partükül temizliği yapıyordur., sizde ki uyarı ışığı yanması ise filtrenin gerektiğinden biraz daha fazla dolduğunu göstermek amacıyla uyarı verme durumu., Yani demek istediğim lamba söndükten sonra araç kullanım şeklinize bağlı olrak araç hafta da 1 yada 2 hafta da bir partikül temizliği yapar bu esnada araç az önce belirttiği gibi rolantide biraz daha yüksek devirde ve biraz daha sesli çalışır., bunu hissettiğiniz an "eğer mümkünse" aracı 10-15 dk. arası biraz devirli kullanırsanız rejenerasyon işleminin sonlanması daha ileri düzeyde filtre dolmamış olur., Çünkü gösterge ekranından uyarı lambası yakarak aracın verdiği uyarı doluluk seviyesi  2. seviyede doluluk olduğu yani sınıra yakın olduğunu belirtmesi anlamındadır., Umursanılmaması daha ileri seviyede pahalı bir masraf açar
Aynen Budur. İyi özetlemişsiniz. 

 
dediğiniz gibi yaşadığım yer küçük bir yer evimle iş yeri arası 1 km var yok ve yakıttan tasarruf sağlamak için devirsiz biniyordum bugün ne kadar dışarıda kar çok olsada ana yola çıkıp bu sorunu halletmek istedim çok şükür kazasız belasız sorun halloldu hepinize değerli bilgilerinizi benimle paylaştığınız için teşekkür ederim 

 
@calik @Recep37 @Lycian Bu arada bir ilave yapayım farz edelim ki araç rejenerasyon yapıyor ve o esnada mazot lambası yandı araç bunu anlıyor ve rejenerasyon işlemini tamamlamadan yarım bırakıyor., Taa ki siz yakıt alana kadar., yakıt alıp sürüşe devam ederseniz işlem kaldığı yerden devam ediyor.., tabi ben hemen 10.dk içinde yakıt alıp sürüşe devam etmiştim., daha uzun süre "park etmek" gibi olursa ne olur bilmem :) büyük ihtimal normal şartlarda ki gibi rejenerasyon işlemi sırasında aracı stop edip işlemi bitirmesini beklememekle aynı sonuç ortaya çıkar.,

Ayrıca ben rejenerasyon işlemi esnasında uzun süreli ışıklarda rolantide beklemek yada sıkışık trafikte yol almak gibi durumlarda da aracın geçiçi süre rejenerasyonu askıya aldığını gözlemledim en azından ben de öyle oldu.., ve park halinde motorun rolantide çalıştırılarak yapılan partikül temizleme işlemininde aynı şekilde; hem pek sağlıklı olmadığını düşünmekteyim, hem yine sistem bunu anlıyıp işlemi olması gerektiğinden kısa tutuyor., biz ara-sıra gaza basıp belki de aracın 800 devir e indiğini gözlemleyip işlemin tamamlanıp bittiğini zannediyoruz ama bence bu durumda da sistem bunu anlıyarak işlemi yine tam tamamlamadan bitiriyor., En azından benim gözlemlediğim bu., Yani en iyi temizleme işlemi sürüş esnasında oluyor..

 
@calik @Recep37 @Lycian Bu arada bir ilave yapayım farz edelim ki araç rejenerasyon yapıyor ve o esnada mazot lambası yandı araç bunu anlıyor ve rejenerasyon işlemini tamamlamadan yarım bırakıyor., Taa ki siz yakıt alana kadar., yakıt alıp sürüşe devam ederseniz işlem kaldığı yerden devam ediyor.., tabi ben hemen 10.dk içinde yakıt alıp sürüşe devam etmiştim., daha uzun süre "park etmek" gibi olursa ne olur bilmem :) büyük ihtimal normal şartlarda ki gibi rejenerasyon işlemi sırasında aracı stop edip işlemi bitirmesini beklememekle aynı sonuç ortaya çıkar.,

Ayrıca ben rejenerasyon işlemi esnasında uzun süreli ışıklarda rolantide beklemek yada sıkışık trafikte yol almak gibi durumlarda da aracın geçiçi süre rejenerasyonu askıya aldığını gözlemledim en azından ben de öyle oldu.., ve park halinde motorun rolantide çalıştırılarak yapılan partikül temizleme işlemininde aynı şekilde; hem pek sağlıklı olmadığını düşünmekteyim, hem yine sistem bunu anlıyıp işlemi olması gerektiğinden kısa tutuyor., biz ara-sıra gaza basıp belki de aracın 800 devir e indiğini gözlemleyip işlemin tamamlanıp bittiğini zannediyoruz ama bence bu durumda da sistem bunu anlıyarak işlemi yine tam tamamlamadan bitiriyor., En azından benim gözlemlediğim bu., Yani en iyi temizleme işlemi sürüş esnasında oluyor..
Ali bey,

Gözlemlerinizi paylaştığınız için teşekkür ediyoruz. Anlattıklarınız benim de teknik dökumanlarda okuduklarımla tamamen örtüşmekte. Rejenerasyon işlemi ECU kontrolünde ve birçok etmene göre ayarlanmakta. Olayı en basit hale indirgersek bu araçlarla arasıra keyif sürüşü dediğimiz turlara çıkarmamız gerekiyor. Gerçi Golf'le bunu yapmanın da keyfine diyecek yok zaten :'(

 
@calik @Recep37 @Lycian Bu arada bir ilave yapayım farz edelim ki araç rejenerasyon yapıyor ve o esnada mazot lambası yandı araç bunu anlıyor ve rejenerasyon işlemini tamamlamadan yarım bırakıyor., Taa ki siz yakıt alana kadar., yakıt alıp sürüşe devam ederseniz işlem kaldığı yerden devam ediyor.., tabi ben hemen 10.dk içinde yakıt alıp sürüşe devam etmiştim., daha uzun süre "park etmek" gibi olursa ne olur bilmem :) büyük ihtimal normal şartlarda ki gibi rejenerasyon işlemi sırasında aracı stop edip işlemi bitirmesini beklememekle aynı sonuç ortaya çıkar.,

Ayrıca ben rejenerasyon işlemi esnasında uzun süreli ışıklarda rolantide beklemek yada sıkışık trafikte yol almak gibi durumlarda da aracın geçiçi süre rejenerasyonu askıya aldığını gözlemledim en azından ben de öyle oldu.., ve park halinde motorun rolantide çalıştırılarak yapılan partikül temizleme işlemininde aynı şekilde; hem pek sağlıklı olmadığını düşünmekteyim, hem yine sistem bunu anlıyıp işlemi olması gerektiğinden kısa tutuyor., biz ara-sıra gaza basıp belki de aracın 800 devir e indiğini gözlemleyip işlemin tamamlanıp bittiğini zannediyoruz ama bence bu durumda da sistem bunu anlıyarak işlemi yine tam tamamlamadan bitiriyor., En azından benim gözlemlediğim bu., Yani en iyi temizleme işlemi sürüş esnasında oluyor..
Yakıt ile ilgili söyledikleriniz doğru.

Diğer konu ile ilgili uzun süre rölantide beklemede iken rejenerasyonu erken mi bitiriyor bir bilgim yok, bir servis dökümanı vb. den rastlarsak paylaşalım.

Şunu bilgi olarak ilave edebilirim. Kış şartlarında ilk çalıştırma ve normal kullanımda yağ sıcaklığının 90 C değerine ulaşması 25 - 30 dakika sürüyor. Ben sürekli yağ sıcaklığına baktığım için bunu gözlemledim. Yaz şartlarında bu süre daha az. Rejenerasyon için hem yağ sıcaklığının normal sıcaklığa hem de katalizatörün rejenerasyon sıcaklığına ulaştırılması gerekiyor. Kış şartlarında soğuk çalıştıma ile 20 dakikada rejenerasyonu tamamlaması zor hatta imkansız bu duruma göre.

O nedenle en çaresiz durumlarda, yani sabah ve akşam işe git gel yolumuz 10 dakikanın altında ise rejenerasyonu asla bitiremeyeceği için, rölantide bekletip bitirmesini (belki de erken keserek bitirmesini) sağlıyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Mrn dün bende de oldu sarı tel gibi olan ikaz ışığı yanıp sönüyordu. Araç turbodan kesildi gitmiyo yani
Sonra motor ikaz ışığıda yandı biri sabit motor ikazı sarı diğeri tel gibi olan yanıp sönüyor. Aracı pc bağladık sırun ne diye bir şey çıkmadı sadece eksoz üzerindeki müşür mü ne o sorunu vermiş usta sildi hataları şimdi sadece motor ikazı yanıyor sabit diğeri yanmadı çekişte sorun yok buralar kar buz çok araçın her yanı buzla kaplı ondan mıdır diye bekliyorum bende

 

Geri
Üst Alt