İLK YIL BAKIMIMIZI DA YAPTIK ŞÜKÜR


arfkync

Katılımcı Üye
 
Katılım
9 Ara 2015
Mesajlar
515
Tepkime puanı
69
İsim
aRif
Sevgili Dostlar; bugün son zamanlarda çok yaktığını düşündüğüm, 1,6 tdi-dsg aracımı ilk yıl bakımına götürdüm (13,600) km de.TDİ aldık çok bineriz diye TSİ varken daha fazla biniyorduk :) boşunamı aldık diye düşünmüyor değilim. İstanbul'da ismi lazım değil bir vw yetkili servisinden randevumuzu aldık gittik karşıladılar aracı teslim ettik.ve ön söför tarafı sileceğimden ve arka sileceğimden aldığım günden beri memnu değilim dedim değişim yapamayız dediler.garantisi 1 aymış ok dedik ücretle değiştirmek istemedik kaldı. soğuk havalarda önden gelen gıcırtıyı dedim yağlama yaparız efendım dediler.8,30 da teslim ettim 15:00 gelip alabılırsınız dedi 14:00 bağladık.servis danışmanı arkadaş nazik olmaya çalışarak çay kahve içermisiniz diye sordu olur bir çay alırım dedim bir daha sordu. olur dedim teklif var ama ikram yok bende baktım çay gelmiyor kalktım....Aracı teslim aldık malum servis danışmanı arakadaşlar mükemmel hizmet verdiklerini düşünüp efendim mükemmel derseniz memnun oluruz ankete dedi tabi dedim bende.aracı aldım dıştan bir su tutup silmişler yarım yamalak içine bir hava bile tutmamışlar bardaklıkdaki toz bile duruyordu. eyvallah dedik.biraz bindim aracın gerçekten çekişi farketti yakıt için erken ama 7,4 lerden 6,9 lara düştük. teker basınçlarını 31 ps ye ayarladık dedi ben 35 psi yazıyo dedim efendim 35 psi aşırı yükleme yaparsanız yapın dedi.onuda öğrendik.

Esas meseleye gelince . işçilikte yüzde 10 indirim yaptılar 18 tl....Servis bakım  fiyatı : 635,44 tl tuttu.. biraz bilgilendirme biraz da tecrübe olsun diye  paylaşmak istedim...

 
@arfkync

Bize de hayırlı olsun demek düşer... :)
sağolun murat hocam ALLAH razı olsun hazır sizi bulmuşken engin bilgilerinize ihtiyacımız var.malumunuz ilk defa bir TDİ aracım oluyo bir rivayete göre dizel araçların her 5-6 binde hava filitresini değiştirmesi çekiş yakıt ve motor ömrü için iyi oluyormuş yapılmalı mıdır.orjinal parça kullanarak ??

 
sağolun murat hocam ALLAH razı olsun hazır sizi bulmuşken engin bilgilerinize ihtiyacımız var.malumunuz ilk defa bir TDİ aracım oluyo bir rivayete göre dizel araçların her 5-6 binde hava filitresini değiştirmesi çekiş yakıt ve motor ömrü için iyi oluyormuş yapılmalı mıdır.orjinal parça kullanarak ??


Estağfurullah Değerli Hocam 

Hava filtresi bulunduğunuz yere göre değişir. Toprak veya şose yollarda kullanmak gerekirse veya etrafınızda yol yapımı ve inşaat ile çevriliyse... kesinlikle.

Bunun dışındaki tevatür Hocam inanmayın. 

Ben bir yıl sonunda değişen hava filtresini sıfır hava filtresiyle yan yana getirerek karşılaştırdım.  Yapılan değişime acıdım.. Çünkü aralarında fark yoktu.

Ancak yağ filtresi, yağ tapası ve yağ değişimini ilk bir kaç binde kesinlikle öneririm. 

Yakıt tasarrufundan ziyade motorun ilk bir kaç bin kilometrede alışma aşamasında fazlaca metal çapak üretmesi ve bunun motor çaresine ve silindirli zarar vermesi nedeniyle...

Saygılarımla 

 
Estağfurullah Değerli Hocam 

Hava filtresi bulunduğunuz yere göre değişir. Toprak veya şose yollarda kullanmak gerekirse veya etrafınızda yol yapımı ve inşaat ile çevriliyse... kesinlikle.

Bunun dışındaki tevatür Hocam inanmayın. 

Ben bir yıl sonunda değişen hava filtresini sıfır hava filtresiyle yan yana getirerek karşılaştırdım.  Yapılan değişime acıdım.. Çünkü aralarında fark yoktu.

Ancak yağ filtresi, yağ tapası ve yağ değişimini ilk bir kaç binde kesinlikle öneririm. 

Yakıt tasarrufundan ziyade motorun ilk bir kaç bin kilometrede alışma aşamasında fazlaca metal çapak üretmesi ve bunun motor çaresine ve silindirli zarar vermesi nedeniyle...

Saygılarımla 
anlaşılmıştır sayın hocam tşk ederim yılda 1 kere bakıma sokmak yeterli gelecek sanırım :)

 
Estağfurullah Değerli Hocam 

Hava filtresi bulunduğunuz yere göre değişir. Toprak veya şose yollarda kullanmak gerekirse veya etrafınızda yol yapımı ve inşaat ile çevriliyse... kesinlikle.

Bunun dışındaki tevatür Hocam inanmayın. 

Ben bir yıl sonunda değişen hava filtresini sıfır hava filtresiyle yan yana getirerek karşılaştırdım.  Yapılan değişime acıdım.. Çünkü aralarında fark yoktu.

Ancak yağ filtresi, yağ tapası ve yağ değişimini ilk bir kaç binde kesinlikle öneririm. 

Yakıt tasarrufundan ziyade motorun ilk bir kaç bin kilometrede alışma aşamasında fazlaca metal çapak üretmesi ve bunun motor çaresine ve silindirli zarar vermesi nedeniyle...

Saygılarımla 
Murat Bey müsaadenizle:

@arfkync. Ülkenin her tarafı ağır şantiye olduğundan ben tam arada değişin derim. 6 ayda bir veya km yarısında. Sökülen temiz çıkmıştır doğrudur ama ülkenin pis ve tozlu havası genelde çok zorlayıcı bana göre.

Gözünüze Almanya da 1 sene ıslık çalarak dolaşan bir Golf ile Türkiye de Şile otobanında 500 hafriyat kamyonu arasında canını kurtarmaya çalışan bir Golf hayal edin, belki ne demek istediğim daha iyi anlaşılır.

Selamlar.

 
Sevgili Dostlar; bugün son zamanlarda çok yaktığını düşündüğüm, 1,6 tdi-dsg aracımı ilk yıl bakımına götürdüm (13,600) km de.TDİ aldık çok bineriz diye TSİ varken daha fazla biniyorduk :) boşunamı aldık diye düşünmüyor değilim. İstanbul'da ismi lazım değil bir vw yetkili servisinden randevumuzu aldık gittik karşıladılar aracı teslim ettik.ve ön söför tarafı sileceğimden ve arka sileceğimden aldığım günden beri memnu değilim dedim değişim yapamayız dediler.garantisi 1 aymış ok dedik ücretle değiştirmek istemedik kaldı. soğuk havalarda önden gelen gıcırtıyı dedim yağlama yaparız efendım dediler.8,30 da teslim ettim 15:00 gelip alabılırsınız dedi 14:00 bağladık.servis danışmanı arkadaş nazik olmaya çalışarak çay kahve içermisiniz diye sordu olur bir çay alırım dedim bir daha sordu. olur dedim teklif var ama ikram yok bende baktım çay gelmiyor kalktım....Aracı teslim aldık malum servis danışmanı arakadaşlar mükemmel hizmet verdiklerini düşünüp efendim mükemmel derseniz memnun oluruz ankete dedi tabi dedim bende.aracı aldım dıştan bir su tutup silmişler yarım yamalak içine bir hava bile tutmamışlar bardaklıkdaki toz bile duruyordu. eyvallah dedik.biraz bindim aracın gerçekten çekişi farketti yakıt için erken ama 7,4 lerden 6,9 lara düştük. teker basınçlarını 31 ps ye ayarladık dedi ben 35 psi yazıyo dedim efendim 35 psi aşırı yükleme yaparsanız yapın dedi.onuda öğrendik.

Esas meseleye gelince . işçilikte yüzde 10 indirim yaptılar 18 tl....Servis bakım  fiyatı : 635,44 tl tuttu.. biraz bilgilendirme biraz da tecrübe olsun diye  paylaşmak istedim...
Hocam hayırlısı olsun, yetkili servisin ismini paylaşır mısınız?

 
@arfkync

servis ücretleri kurdan dolayı güncellenmiş galiba. 580-590 civarında idi 635 mi oldu indirimli hali?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Geçen hafta ben de ilk yıllık bakımımı Doğuş Oto Şaşmaz'da yaptırdım. Cam suyu ekletmedim, ödediğim tutar 621 TL

 
Aslında uygun rakamlar, Bir önceki aracım İ30'du son bakımda 2016 haziran ayında 550 Tl'lik bir ücret ödemiştim. Standart yağ su değişimi. 

 
1.2 TSI DSG ilk bakımı Temmuz 2016'da 580 TL imiş,ilk sahibi yaptırmış.

 
-Daha önce TSİ araçlarımı bir çok kez servise bakım amaçlı götürmüştü ama çok da farketmiyordu araç bakıma girip girmediği,ama durum TDİ de farklı gaza hafif basınca bile hemen tepkileri artmaya başladı.nefes aldı diyebiliriz.

-Anladığım kadarıyla tsi-tdi çokta  farketmiyor ortalaması 550-650 arası extra bir şey çıkmazsa tabi.182 tl si işçilik çokta fazla gelmedi bana sanki bundan da yüzde 10 iskonto yapıldı.yani toplam tutarı yüzde 70-75 parça fiyatı. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@arfkync hocam zaten vw nin sitesinde benzin dizel ayrımı olmadan 628 lira yazıyor, dizelin ilerideki bakımları sanıyorum masraflı oluyor.

 

Beşiktaş1903 dedi:
Hocam o cam suyuna takıklar nedense bence size ekletmediğiniz için indirim yapmamışlar
dolu olsa bile ekliyorlar
Hocam randevu alırken birkaç defa sordum ama maalesef indirim yapamıyoruz dediler :)  İndirimsiz hali 630 TL idi, cam suyu eklemediler 9 TL düşmüşler.. Bagajda birkaç ay önce aldığım antifrizli cam suyum vardı onu doldurmuşlar, boş bidonu da bagaja tekrar koymuşlar :D  

 

Geri
Üst Alt