silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
Hız sınırlayıcı ve Hız sabitleyici(Cruise Control yani kısaca CC)
Opsiyonel donanım kodu: 8T6
Tutarı: 551 TL. (Vergiler dahil)
Muafiyet ve Zorunluluklar:
*Midline Plus donanımında alınırsa sinyal kolunun altına eklenen bir kolla idare edilir.
Eğer direksiyondan kumandalı istenirse
a. Çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi ile birlikte alınmalıdır.
b. Ehil bir usta tarafından Direksiyon, tuş takımı ve gateway yani modülle Highline'ınkine dönüştürülür.
Comfortline araçlarda alınırsa fabrikasyon olarak direksiyondan kumanda edilecek şekilde tuş takımı değişir ve Highline ile aynı direksiyon gelir.
Highline'da direksiyondan kumanda edilir ve standarttır.
*Cruise Control ilk nesillerden farklı olarak aynı zamanda hız sınırlayıcı ile birlikte geliyor.
*En önemli ayırt edici özelliği manuellerde siz debriyaja basıp vites değiştirdikten sonra dahi devrede kalması.
*Sollamalarda siz belirlenen hızı aşarak sollamayı bitirdikten sonra gazdan ayağınızı çekince araç kendiliğinden yavaşlar ve belirlenen limite gelince CC tekrar gazı devralır...
*Mode tuşuna basarak hız sınırlayıcıya geçilir. Bunun hız sınırını daha önce medya ekranından ayarlama imkanı da vardır. Bu limit hız sollama veya başka bir nedenle olsa da aşılamaz.
*0/I veya koldan kontrolde ON tuşu:
-Sinyal kolundaki düğmeyi ON konumuna iterek veya çok işlevli direksiyondaki 0/I düğmesine basarak Cruise Control açılır.
-Cruise Control açılır ancak devreye girmesi için RES veya SET tuşlarından birine basmalısınız. Bu iki tuşun aralarında fark vardır.
*SET tuşu :
-Mevcut hız kaydedilir ve korunur
-Aynı zamanda CC devredeyken hızı 1 kilometre 1 kilometre arttırmaya yarar.
*RES tuşu için:
-Kayıtlı hız geri çağrılır ve sabitleme kontrolü bu hızda devam eder.
-Aynı zamanda CC devredeyken hızı 1 kilometre 1 kilometre arttırmaya yarar.
-Ben genellikle RES tuşunu kullandığım için diğer tuşu aktive etmek hiç kullanmadım açıkçası.
Ancak şehirler arası yoldan şehir içi uzun bir güzergaha girdiniz varsayalım bu durumda hızınız düşürdükten sonra set ile başlanınca önceki yüksek hız silinmiş olur . Güzel bir kısayol
*CNL tuşu:
Hız sabitleme kontrolü geçici olarak durdurulur. Ayarlanan hız hafızada kayıtlı kalır. AYnı işlevi fren pedalına dokunmak da görür.
*+ ve - tuşları:
hızı 10'ar 10'ar arttırır veya azaltır.
Cruise Control(CC) ile sürüş teknikleri...
İnceliklerini zamanla ve üstadlarımdan öğrendim ve bu ilkeleri uyguladığım sürece tüketim değerleri düşük ama en önemlisi lüzumsuz yere aracınızı da yormamış olursunuz.
Cruise Control(CC) ile sürüş ayrı bir sanat dalı olarak okullarda okutulacak denli incelikli bir mesele...
*Gaz kesmeden düşük hızda da olsa yol alınacak hızlarda her fırsatta kullanmalı.
* CNL veya boş vites veya frene basılınca CC devreden otomatikman çıkınca hafızadaki son hız silinmez ve RES tuşuna basılarak tekrar devreye alınabilir. On/Off tuşu kullanılırsa maalesef hafızadaki bu veri silinir ve başlattığınızda o anki hızınızdan başlar.
* Eğer ciddi bir yavaşlama olduysa CC'yi devreden çıkartarak gaza yüklenmesini önlemelidir.
*Yokuşa yaklaşırken CC'yi devreden çıkartıp - gaz kesmeden - kademeli olarak azaltmak tamamen aracın sahip olduğu ivmesini de kullanarak rampayı çıkmak...
Çünkü CC yokuşlarda gaza yüklenince değer artışına neden oluyor.
*Yokuş inerken eğer meyil dikse uygun olan en yüksek viteste meyil az ise boş viteste inerek CC'yi devreden çıkartmak.
*sıkışık trafikte, ilerideki trafiğin durduğunu görerek CC'yi son ana kadar devrede tutmamak..."
*uzun hafif meyilli rampalarda cc kapatılmalı araba yer çekimi eşliğinde rampayı inmeli boş yere gaz vermemeli
*+ tuşunu kullanmak hele hele 2-3 kez basarak sürekli gaza yüklenmekle aynı sonuçları doğurduğundan çok fazla tercih edilmemeli.
Bunun yerine
"RES tuşu ile yumuşak biçimde hızınızı arttırarak 'ayağınızın altında yumurta varmış gibi...'gaza basmanızı simüle ederek hızınız arttırmak" benim keşfim...
Konu resmim elbette Yasin Üstadımdan...
Opsiyonel donanım kodu: 8T6
Tutarı: 551 TL. (Vergiler dahil)
Muafiyet ve Zorunluluklar:
Hız sınırlayıcı ve Hız sabitleyici
*Midline Plus donanımında alınırsa sinyal kolunun altına eklenen bir kolla idare edilir.
Eğer direksiyondan kumandalı istenirse
a. Çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi ile birlikte alınmalıdır.
b. Ehil bir usta tarafından Direksiyon, tuş takımı ve gateway yani modülle Highline'ınkine dönüştürülür.
Comfortline araçlarda alınırsa fabrikasyon olarak direksiyondan kumanda edilecek şekilde tuş takımı değişir ve Highline ile aynı direksiyon gelir.
Highline'da direksiyondan kumanda edilir ve standarttır.
*Cruise Control ilk nesillerden farklı olarak aynı zamanda hız sınırlayıcı ile birlikte geliyor.
*En önemli ayırt edici özelliği manuellerde siz debriyaja basıp vites değiştirdikten sonra dahi devrede kalması.
*Sollamalarda siz belirlenen hızı aşarak sollamayı bitirdikten sonra gazdan ayağınızı çekince araç kendiliğinden yavaşlar ve belirlenen limite gelince CC tekrar gazı devralır...
*Mode tuşuna basarak hız sınırlayıcıya geçilir. Bunun hız sınırını daha önce medya ekranından ayarlama imkanı da vardır. Bu limit hız sollama veya başka bir nedenle olsa da aşılamaz.
*0/I veya koldan kontrolde ON tuşu:
-Sinyal kolundaki düğmeyi ON konumuna iterek veya çok işlevli direksiyondaki 0/I düğmesine basarak Cruise Control açılır.
-Cruise Control açılır ancak devreye girmesi için RES veya SET tuşlarından birine basmalısınız. Bu iki tuşun aralarında fark vardır.
*SET tuşu :
-Mevcut hız kaydedilir ve korunur
-Aynı zamanda CC devredeyken hızı 1 kilometre 1 kilometre arttırmaya yarar.
*RES tuşu için:
-Kayıtlı hız geri çağrılır ve sabitleme kontrolü bu hızda devam eder.
-Aynı zamanda CC devredeyken hızı 1 kilometre 1 kilometre arttırmaya yarar.
-Ben genellikle RES tuşunu kullandığım için diğer tuşu aktive etmek hiç kullanmadım açıkçası.
Ancak şehirler arası yoldan şehir içi uzun bir güzergaha girdiniz varsayalım bu durumda hızınız düşürdükten sonra set ile başlanınca önceki yüksek hız silinmiş olur . Güzel bir kısayol
*CNL tuşu:
Hız sabitleme kontrolü geçici olarak durdurulur. Ayarlanan hız hafızada kayıtlı kalır. AYnı işlevi fren pedalına dokunmak da görür.
*+ ve - tuşları:
hızı 10'ar 10'ar arttırır veya azaltır.
Cruise Control(CC) ile sürüş teknikleri...
İnceliklerini zamanla ve üstadlarımdan öğrendim ve bu ilkeleri uyguladığım sürece tüketim değerleri düşük ama en önemlisi lüzumsuz yere aracınızı da yormamış olursunuz.
Cruise Control(CC) ile sürüş ayrı bir sanat dalı olarak okullarda okutulacak denli incelikli bir mesele...
*Gaz kesmeden düşük hızda da olsa yol alınacak hızlarda her fırsatta kullanmalı.
* CNL veya boş vites veya frene basılınca CC devreden otomatikman çıkınca hafızadaki son hız silinmez ve RES tuşuna basılarak tekrar devreye alınabilir. On/Off tuşu kullanılırsa maalesef hafızadaki bu veri silinir ve başlattığınızda o anki hızınızdan başlar.
* Eğer ciddi bir yavaşlama olduysa CC'yi devreden çıkartarak gaza yüklenmesini önlemelidir.
*Yokuşa yaklaşırken CC'yi devreden çıkartıp - gaz kesmeden - kademeli olarak azaltmak tamamen aracın sahip olduğu ivmesini de kullanarak rampayı çıkmak...
Çünkü CC yokuşlarda gaza yüklenince değer artışına neden oluyor.
*Yokuş inerken eğer meyil dikse uygun olan en yüksek viteste meyil az ise boş viteste inerek CC'yi devreden çıkartmak.
*sıkışık trafikte, ilerideki trafiğin durduğunu görerek CC'yi son ana kadar devrede tutmamak..."
*uzun hafif meyilli rampalarda cc kapatılmalı araba yer çekimi eşliğinde rampayı inmeli boş yere gaz vermemeli
*+ tuşunu kullanmak hele hele 2-3 kez basarak sürekli gaza yüklenmekle aynı sonuçları doğurduğundan çok fazla tercih edilmemeli.
Bunun yerine
"RES tuşu ile yumuşak biçimde hızınızı arttırarak 'ayağınızın altında yumurta varmış gibi...'gaza basmanızı simüle ederek hızınız arttırmak" benim keşfim...
Konu resmim elbette Yasin Üstadımdan...
Moderatör tarafında düzenlendi: