Hız sınırlayıcı ve Hız sabitleyici(Cruise Control ) (8T6)


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,340
İsim
Murat İNCİ
Hız sınırlayıcı ve Hız sabitleyici(Cruise Control yani kısaca CC)

Opsiyonel donanım kodu: 8T6

Tutarı: 551 TL. (Vergiler dahil)

Muafiyet ve Zorunluluklar:



Hız sınırlayıcı ve Hız sabitleyici



*Midline Plus donanımında alınırsa sinyal kolunun altına eklenen bir kolla idare edilir.



Eğer direksiyondan kumandalı istenirse

    a. Çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi ile birlikte alınmalıdır.

    b. Ehil bir usta tarafından Direksiyon, tuş takımı ve gateway yani modülle Highline'ınkine dönüştürülür.

  Comfortline araçlarda alınırsa fabrikasyon olarak direksiyondan kumanda edilecek şekilde tuş takımı değişir ve Highline ile aynı direksiyon gelir.

  Highline'da direksiyondan kumanda edilir ve standarttır.

*Cruise Control ilk nesillerden farklı olarak aynı zamanda hız sınırlayıcı ile birlikte geliyor.

*En önemli ayırt edici özelliği manuellerde  siz debriyaja basıp vites değiştirdikten sonra dahi devrede kalması.

*Sollamalarda siz belirlenen hızı aşarak sollamayı bitirdikten sonra gazdan ayağınızı çekince araç kendiliğinden yavaşlar ve belirlenen limite gelince CC tekrar  gazı devralır...

*Mode tuşuna basarak hız sınırlayıcıya geçilir. Bunun hız sınırını daha önce medya ekranından ayarlama imkanı da vardır. Bu limit hız sollama veya başka bir nedenle olsa da aşılamaz.

*0/I veya koldan kontrolde ON tuşu:

-Sinyal kolundaki düğmeyi ON konumuna iterek veya çok işlevli direksiyondaki 0/I düğmesine basarak Cruise Control açılır.

-Cruise Control açılır ancak devreye girmesi için RES veya SET tuşlarından birine basmalısınız. Bu iki tuşun aralarında fark vardır.

*SET tuşu :

-Mevcut hız kaydedilir ve korunur

-Aynı zamanda CC devredeyken hızı 1 kilometre 1 kilometre arttırmaya yarar.

*RES tuşu için:

-Kayıtlı hız geri çağrılır ve sabitleme kontrolü bu hızda devam eder.

-Aynı zamanda CC devredeyken hızı 1 kilometre 1 kilometre arttırmaya yarar.

-Ben genellikle RES tuşunu kullandığım için diğer tuşu aktive etmek hiç kullanmadım açıkçası.

Ancak şehirler  arası yoldan şehir içi uzun bir güzergaha girdiniz varsayalım bu durumda hızınız düşürdükten sonra set ile başlanınca önceki yüksek hız silinmiş olur . Güzel bir kısayol

*CNL tuşu:

Hız sabitleme kontrolü geçici olarak durdurulur. Ayarlanan hız hafızada kayıtlı kalır. AYnı işlevi fren pedalına dokunmak da görür.

*+ ve - tuşları:

hızı 10'ar 10'ar arttırır veya azaltır.

Cruise Control(CC) ile sürüş teknikleri...

İnceliklerini zamanla ve üstadlarımdan öğrendim ve bu ilkeleri uyguladığım sürece tüketim değerleri düşük ama en önemlisi lüzumsuz yere aracınızı da yormamış olursunuz.

Cruise Control(CC) ile sürüş ayrı bir sanat dalı olarak okullarda okutulacak denli incelikli bir mesele...

*Gaz kesmeden düşük hızda da olsa yol alınacak hızlarda her fırsatta kullanmalı.

* CNL veya boş vites veya frene basılınca CC devreden otomatikman çıkınca hafızadaki son hız silinmez ve RES tuşuna basılarak tekrar devreye alınabilir. On/Off tuşu kullanılırsa maalesef hafızadaki bu veri silinir ve başlattığınızda o anki hızınızdan başlar.

* Eğer ciddi bir yavaşlama olduysa CC'yi devreden çıkartarak gaza yüklenmesini önlemelidir.

*Yokuşa yaklaşırken CC'yi devreden çıkartıp - gaz kesmeden - kademeli olarak azaltmak tamamen aracın sahip olduğu ivmesini de kullanarak rampayı  çıkmak...

Çünkü CC yokuşlarda gaza yüklenince değer artışına neden oluyor.

*Yokuş inerken eğer meyil dikse uygun olan en yüksek viteste meyil az ise boş viteste inerek CC'yi devreden çıkartmak.

*sıkışık trafikte, ilerideki trafiğin durduğunu görerek CC'yi son ana kadar devrede tutmamak..."

*uzun hafif meyilli rampalarda cc kapatılmalı araba yer çekimi eşliğinde rampayı inmeli boş yere gaz vermemeli:)

*+ tuşunu kullanmak hele hele 2-3 kez basarak sürekli gaza yüklenmekle aynı sonuçları doğurduğundan çok fazla tercih edilmemeli.

Bunun yerine

"RES tuşu ile yumuşak biçimde hızınızı arttırarak  'ayağınızın altında yumurta varmış gibi...'gaza basmanızı simüle ederek hızınız arttırmak" benim keşfim...

Konu resmim elbette  Yasin Üstadımdan...

Pq7jA8.jpg


 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@silvershadow hocam; chatten konuşurken buraya yazayım dedim hem herkese bişey sormak istiyorum. 0/1 tuşu ile aktive edilmiş halde seyrederken, seyrettiğimiz hıza sabitlemek için hem "set" hem de "res" tuşu işe yarıyor olabilir mi?
 
maniax dedi:
@silvershadow hocam; chatten konuşurken buraya yazayım dedim hem herkese bişey sormak istiyorum. 0/1 tuşu ile aktive edilmiş halde seyrederken, seyrettiğimiz hıza sabitlemek için hem "set" hem de "res" tuşu işe yarıyor olabilir mi?
Cruise Control 0/I tuşu ile açılır ama sadece res tuşu ile aktive olur.

Fakat bir kez aktive oldu mu +,- veya res , set tuşlarıyla hız ayarı yapılır.

Eğer sizi doğru anladıysam:

Cruise Control un set tuşu ile aktive olması ve hızı sabitlemeyişinin nedeni;

Bunun nedeni set tuşuna basarak hızımızı azaltmak isterken Cruise Control ü devreye sokarak olası  bir kazayı önlemek olabilir

 
silvershadow dedi:
@silvershadow hocam; chatten konuşurken buraya yazayım dedim hem herkese bişey sormak istiyorum. 0/1 tuşu ile aktive edilmiş halde seyrederken, seyrettiğimiz hıza sabitlemek için hem "set" hem de "res" tuşu işe yarıyor olabilir mi?
Cruise Control 0/I tuşu ile açılır ama sadece res tuşu ile aktive olur.

Fakat bir kez aktive oldu mu +,- veya res , set tuşlarıyla hız ayarı yapılır.

Eğer sizi doğru anladıysam:

Cruise Control un set tuşu ile aktive olması ve hızı sabitlemeyişinin nedeni;

Bunun nedeni set tuşuna basarak hızımızı azaltmak isterken Cruise Control ü devreye sokarak olası  bir kazayı önlemek olabilir
@major24 hocam set ile aktive ediyormuş. @osmanturev hocam ise res ile. fakat set tuşunu denediğinde de aktive olmuş. kullanma kılavuzunda da set ile hız sabitlenir diyor. Böyle bi kafa karışıklığı oldu :)

 
@maniax

Israrınızda haklısınız küçük bir detay var.

Teşekkür ederim Hatamı düzelteyim sayenizde .

Kılavuz kitapçığa bakarak yanıtlayalım.

SET tuşu için:

Mevcut hız kaydedilir ve korunur

RES tuşu için:

Kayıtlı hız geri çağrılır ve sabitleme kontrolü bu hızda devam eder.

Ben genellikle RES tuşunu kullandığım için diğer tuşu aktive etmek hiç kullanmadım açıkçası.

Ancak şehirler  arası yoldan şehir içi uzun bir güzergaha girdiniz varsayalım bu durumda hızınız düşürdükten sonra set ile başlanınca önceki yüksek hız silinmiş olur . Güzel bir kısayol

 
maniax dedi:
@silvershadow hocam; chatten konuşurken buraya yazayım dedim hem herkese bişey sormak istiyorum. 0/1 tuşu ile aktive edilmiş halde seyrederken, seyrettiğimiz hıza sabitlemek için hem "set" hem de "res" tuşu işe yarıyor olabilir mi?
Cruise Control 0/I tuşu ile açılır ama sadece res tuşu ile aktive olur.

Fakat bir kez aktive oldu mu +,- veya res , set tuşlarıyla hız ayarı yapılır.

Eğer sizi doğru anladıysam:

Cruise Control un set tuşu ile aktive olması ve hızı sabitlemeyişinin nedeni;

Bunun nedeni set tuşuna basarak hızımızı azaltmak isterken Cruise Control ü devreye sokarak olası  bir kazayı önlemek olabilir
@major24 hocam set ile aktive ediyormuş. @osmanturev hocam ise res ile. fakat set tuşunu denediğinde de aktive olmuş. kullanma kılavuzunda da set ile hız sabitlenir diyor. Böyle bi kafa karışıklığı oldu :)
Hocam biraz ince denedim ilk cc yi 0/1 ile actiktan sonra set ile de res ile de bulunulan hiza sabitlenebiliyor. Sonra fren, cnl, gibi yollarla cc den ciktintan sonra res e basinca en son sabitlenmis hizda tekrar cc aktif oluyo. Res e degil de set e basarsak bu sefer hangi hizda sete basmissak o hizda sabitliyor. Orneklendirirsek : diyleim 90 la giderken 0/1 ile cc yi actik sonra ister set ister res tusuna bastigimizda hiz 90 a sabitlendi. Sonra frene bastik cc de hafizada 90 hizi kayitliyken cc deaktif oluyor. Hizimiz diyelim bu arada 85 e dustu diyelim tekrar res e basarsak hizimiz hafizadaki 90 da tekrar sabitlenir. Hizimiz 85 ken set e basarsak bu sefer hizimiz hafizadaki 90 a degil de 85 e sabitlenir. Uzun lafin kisasi set her zaman bulunulan hiza sabitler. Res ise ilk sabitlenen hiza sabitler.

Edit : @silvershadow Murat Hocam hizli davrandi ayni seyi tekrar niteliginde oldu benimki  8D

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@silvershadow @osmanturev

güzel bi ayrıntıyı tespit etmiş olduk bence de. ama ben şahsen cc'yi deaktif duruma getirdiğim her aksiyondan sonra tekrar sabitlemek istediğim hızı +/- ile ayarladıktan sonra hep res'e basıp o hıza çıkıyorum.

 
Ac karnina ictigim kahvenin de etkisiyle Azıcık da ben yazayım :)

Ben bir sebepten ötürü cc yı bozmak durumunda kaldığimda, CC li iken bizim 90, bozduktan sonra bizim 90 ın altında ise ayagimla yavaş yavaş gaz vererek hızını 90 a yaklaştırıyordu sonrasında RES tuşu ile hafizadaki (90) hızı çağırıyorum. Aksi halde araç 50 ile giderken cagirirsam fazla gaz yiyor araç.

Ama cc yı gaz vererek bozmussam ve hızın +90 a çıkmışsa bu sefer direk hızı cagirabilirim. Araç hafizadaki hıza düşene kadar gaz ve freni kullanmıyor. Ama gene de 90 a yaklastiktan sonra RES tusunu kullanmaya çalışıyorum.

 
major24 dedi:
Ac karnina ictigim kahvenin de etkisiyle Azıcık da ben yazayım :)

Ben bir sebepten ötürü cc yı bozmak durumunda kaldığimda, CC li iken bizim 90, bozduktan sonra bizim 90 ın altında ise ayagimla yavaş yavaş gaz vererek hızını 90 a yaklaştırıyordu sonrasında RES tuşu ile hafizadaki (90) hızı çağırıyorum. Aksi halde araç 50 ile giderken cagirirsam fazla gaz yiyor araç.

Ama cc yı gaz vererek bozmussam ve hızın +90 a çıkmışsa bu sefer direk hızı cagirabilirim. Araç hafizadaki hıza düşene kadar gaz ve freni kullanmıyor. Ama gene de 90 a yaklastiktan sonra RES tusunu kullanmaya çalışıyorum.
Değerli Ömer Hocam;

Güzel Bir detay yakalamışsınız :'(

 
silvershadow dedi:
@osmanturev

Değerli Hocam;

Çok güzel bir katkı oldu yine de

Ellerinize sağlık
Murat hocam, konusu gelmişken bende bilgimi aktarayım, hız sınırlayıcı aktifken o hızın üzerine çıkmanın bir yolu var. %95imizin bilmediğini duşunduğum mandal bu konuda devreye giriyor. Bende 3 ay önce çozmuş bulunmaktayım

 
ErsinEsk dedi:
@osmanturev

Değerli Hocam;

Çok güzel bir katkı oldu yine de

Ellerinize sağlık
Murat hocam, konusu gelmişken bende bilgimi aktarayım, hız sınırlayıcı aktifken o hızın üzerine çıkmanın bir yolu var. %95imizin bilmediğini duşunduğum mandal bu konuda devreye giriyor. Bende 3 ay önce çozmuş bulunmaktayım
 

@silvershadow , su telefonun kelime düzenleyicisi bazen ise yarasa da bazen yukarıdaki mesajim gibi içine de edebiliyor .

Bu arada bu mandal dediginiz şey nasıl birşey. İlk defa duydum.  Tamam gaza basınca ccnin üstüne çıkıyorum da mandal muhabbetini bilmiyordum.

 

Geri
Üst Alt