Merhaba arkadaşlar. 105.000 de 2009 model 1,3 cdti opel combo aracım var kış başladığında aracım ufak ufak beyaz duman çıkarmaya başlamıştı. Sorun giderek arttı, avcılar rampayı çıkarken aracın arkası resmen sis perdesi gibi oluyordu. Aracımı motoru yormamak ve yakıt tüketimi az olsun düşüncesi ile genelde düşük devirde kullanıyorum.
Aracı bakımını yaptırdığım ustaya gösterdim enjektörlerde sorun olabileceği (mazot akıtması olabilir) ustasına göstermemiz gerektiğini söyledi.
Kafamda soru işareti kalmasın aracı yapalım derken daha fazla zarar vermeyelim diye opel yetkili servise gittim. Randevusuz gittiğim için 2 saatten fazla bekledim, servis sorumlusu arkadaş arıza tespiti ücreti 170 tl olduğunu ama insiyatif kullanarak bu ücretin benden alınmayacağını belirtti. Usta aracı incelemiş araçta herhangi sorun olmadığı filtrelerin tıkandığını sadece temizlik yaptıklarını sorunun kalmadığını aracı devirli kullanmam gerektiğini arada bir uzun yola çıkıp 3000 - 3500 devirde kullanarak bu tıkanıklığı engelleyebilirsin bu motor devirli kullanmayı sever bas sıkıntı olmaz dedi. Ustanın ve servis sorumlusu arkadaşın tavsiyesi ile 3/4 dolu olan depoya 2 kutu dizel yakıt katkısı koyduk. (Enjektör vs temizliği için)
Korkarak gittiğim servisten (acaba turbomu sorun çıkardı, motorda mı sorun var ? ) temizlik yapıldıktan sonra depoya 2 kutu dizel katkısı koyup 85 tl ödeyip için rahat ayrıldım. Ustadan ve servis sorumlusu arkadaştan Allah razı olsun ellerine sağılık.
Faydası olursa diye katkının resmini paylaşıyorum. ( usta 2 depoda bir tam dolu depoya 2 tane koyabilirsin dedi ama ben 10.000 de bir bakımla birlikte depoya 2 kutu koyarım diye düşünüyorum.
Aracı bakımını yaptırdığım ustaya gösterdim enjektörlerde sorun olabileceği (mazot akıtması olabilir) ustasına göstermemiz gerektiğini söyledi.
Kafamda soru işareti kalmasın aracı yapalım derken daha fazla zarar vermeyelim diye opel yetkili servise gittim. Randevusuz gittiğim için 2 saatten fazla bekledim, servis sorumlusu arkadaş arıza tespiti ücreti 170 tl olduğunu ama insiyatif kullanarak bu ücretin benden alınmayacağını belirtti. Usta aracı incelemiş araçta herhangi sorun olmadığı filtrelerin tıkandığını sadece temizlik yaptıklarını sorunun kalmadığını aracı devirli kullanmam gerektiğini arada bir uzun yola çıkıp 3000 - 3500 devirde kullanarak bu tıkanıklığı engelleyebilirsin bu motor devirli kullanmayı sever bas sıkıntı olmaz dedi. Ustanın ve servis sorumlusu arkadaşın tavsiyesi ile 3/4 dolu olan depoya 2 kutu dizel yakıt katkısı koyduk. (Enjektör vs temizliği için)
Korkarak gittiğim servisten (acaba turbomu sorun çıkardı, motorda mı sorun var ? ) temizlik yapıldıktan sonra depoya 2 kutu dizel katkısı koyup 85 tl ödeyip için rahat ayrıldım. Ustadan ve servis sorumlusu arkadaştan Allah razı olsun ellerine sağılık.
Faydası olursa diye katkının resmini paylaşıyorum. ( usta 2 depoda bir tam dolu depoya 2 tane koyabilirsin dedi ama ben 10.000 de bir bakımla birlikte depoya 2 kutu koyarım diye düşünüyorum.