Mertoglugokhan
Yeni Üye
- Katılım
- 29 Ocak 2017
- Mesajlar
- 27
- Tepkime puanı
- 0
- İsim
- Gökhan
Tesekkurler hocam.malum hasar kayit sistemi gozumu korkutuyor.Hocam geçmiş olsun servisi tercih edin daha garanti olur
Tesekkurler hocam sagolun.Hocam geçmiş olsun servisi tercih edin daha garanti olur
Sagolun hocam verdigiz bilgiler icin.ozon yetkili serviste tanidigimiz ilgilenecek araci biraktik.insallah sorunsuz teslim aliriz.Hocam öncelikle geçmiş olsun.Aracınızı nerede yaptırırsanız yaptırın ama mutlaka bol bol fotosunu çekip saklayın,satarken ilanada koyarsınız hiç sıkıntı olmaz.Aracın dengesini sarsmayacak küçük bir kaza.
Ayrıca artık herkes servislerin ne kadar hesabı şişirdiğini bildiği için sorun olmuyor.Ama işinin ehli bir kaporta boyacınız varsa tercih edilebilir.Servis harici yaptırısanız ve tampon değişecekse mutlaka orjinal isteyin size tse belgeli diye tabir yerinde ise yoklama çekebilirler sakın aldanmayın 1. Kalite dedikler leğen pilastiğinin bir tık iyisi.
Allah razi olsun cok tesekkur ederim. beterin beteri var dediginiz gibi.Ozona biraktim aracimi hayirlisi diyelim artik.tecrubelerinizi paylastiginiz icin cok sagolun.[mention=2931]Mertoglugokhan[/mention] hocam büyük geçmiş olsun ALLAH daha beterleriyle sınamasın. önce iyi bir ustada tespit yaptırın.çünkü servise gidince tekerleğim patlak diyorsunuz sunroof'u değiştirmemiz gerekiyor diyorlar sistem bu.geçmiş zamanlarda serviste çok hasar yaptıran biri olarak pek bir avantajını görmedim hasar kaydı şişirmekten başka. servisi ciddi mekanik problemlerde tercih etmenizi öneririm. İstanbul yazmışsınız anadolu yakasındaysanız usta önerebilirim.
Cok tesekkurler hocam haklisiniz saklayacagim.[mention=2931]Mertoglugokhan[/mention] geçmiş olsun. Geçen hafta benzer hasarlı bir kaza geçirdim. Karşı taraf suçluydu. Önce bende sizin gibi hasar kaydı olayından düşünceliydim ancak sonuç olarak servise bıraktım. Sağlam bir ustanız yoksa servis en mantıklı seçenek. Fotoğrafları ve faturayı sakladığınız sürece satışta pek değer kaybı olmaz.
Aracımdan soğuttular ikinci kazası oldu ikiside benden kaynaklı değil.Teşekkürler hocam.Pasifik mavilerin çektiği nedir ya... çok geçmiş olsun gerçekten üzücü bir durum inş eskisi gibi olur sizde olayı unutursunuz.
Haklisiniz hocam fakat ön mekanik aksamda jant lastikten darbe aldığı için temiz olsun bizim olsun mantığıyla yetkili servise bırakmak durumunda kaldık.Aracımı yetkili serviste ki onarımdan yeni aldım sayılır. Aracımda ki hasar en fazla 7000-8000 civarı tutardı ama çok daha fazla bir rakam tuttu. Ancak Yetkili servis ufak tefek hasar almış parçalar dahi olsa aracın fabrikadan çıkan ölçüsünü yakalamaya çalışıyor. Bu nedenle özel serviste bu iş yapar dedikleri parçaları yetkili serviste değiştirebiliyorlar. Güvendiğiniz ve araçtan anlayan bir usta varsa özel serviste yaptırabilirsiniz bunun dışında aracınızı kesinlikle yetkili servise götürmenizi tavsiye ederim.
Çok sağolun bu fikir hiç aklima gelmedi zaten niyetim R tampon difizör egsoz uygulamasıydı hatırlatmış oldunuz çok teşekkürlerGeçmiş olsun gerçekten.Can sıkıcı bir durum. Bence serviste yaptırın hatta yaptırırken orjinal tampon yerine R tampon farkını vererek R Tampon sahibi olabilirsiniz.
Hocam çok teşekkür ederim bu bilgiler gerçekten etkili olacak yarın bunları göz önüne alarak tekrar görüşeceğim.Sağlıklı bilgileriniz ve ayırdığınız vakit için minnettarım var olumKasko/Trafik sigortalı bir taşıtta serviste hasar tutarı şişirilemez. Servis kendi isteğine göre parça değişemez. Neticede sigorta eksperi görüyor ve mutabık kaldıkları parça değişimi ve onarımı yapılıyor. Sigorta eksperi de sigorta şirketinin hakkını korumaya çalıştığı için gereksiz parça değişimini istemez ve bu şekilde karşılıklı çekişerek karar verilir. Kesin olan şey ise yetkili serviste ise aracınız "orijinal parça dışında parça takılamaz".
Yetkili serviste hasar tutarının özel servisten fazla olmasının sebebi esas olarak orijinal parça kullanımı ve parça tamirine gidilmemesi, o nedenle tutara önem vermemek gerekir (her ne kadar değer kaybında etkili olduğunu düşünseniz de bence tam olarak etkili değil). Aklı selim bir değer kaybı tespitinde "hasarın tutarı ön planda olmaz". Hangi parça ve aksamların hasar gördüğü ve nasıl onarım yapıldığı çok önemli değer kaybı için.
Diyelim ki Golf ümüz hasarlandı.
1. Yetkili servis tümüyle orijinal parça ile ve çoğunlukla parça değişimi ile onarım yapacak 15.000,00 TL
2. Özel servis kısmen orijinal kısmen muadil parça ile ve çoğunlukla parça onarımı ile onarım yapacak 5.000,00 TL
Hangisini seçmeli?
Ben hiçbir şekilde 2. maddeyi seçmem. Her zaman için 1.
İsterse 50.000,00 TL tutsun, sigorta şirketi ödedikten sonra bir önemi yok.
Aracımın kaybedeceği değer kaybı mı (ki onu STK ya başvurup alabilirsiniz) yoksa aracın yetkili serviste orijinal parçalar ile onarılması mı önemli?
Elektronik aksam
Hava yastıkları
Aktif pasif güvenlik eleman ve sistemleri, çok farklı özellikli gövde üzerinde kaynak ve tamir işlemleri
Bunların yetkili servis ortamında onarılmasını her zaman en önde tutmak gerek teknik olarak diye düşünüyorum.
İnşallah hiçbirimize gerekmez diyorum..
NOT:
Yetkili servisin en iyi yanı: Orijinal parça kullanılacak olması.
Yetkili servisin zayıf tarafı: En kaliteli kaporta ustası yetkili serviste genelde olmaz maalesef. Burada mümkünse tanıdık bildik bir ustaya ulaşıp yetkiili serviste aracı ona emanet etmek.
Özel servisin en iyi yanı: En iyi butik kaporta ustasını siz bulup seçebilirsiniz.
Özel servisin zayıf tarafı: Yukarıda saydıklarım.
Çok teşekkürler. Evet kalamışta bir mekanın valeleri tarafından gerçekleşti.Hocam çok geçmiş olsun, burası kalamış/fenerbahçe mi?