http://www.auto-motor-und-sport.de/vw/golf/vii-typ-5g/technische-daten/
4.1 karma hocam, şehir dışı 3.8. Güç arttıkça haliyle daha çok yakıtla beslemek gerekiyor, motorun yapısını değiştirmeden, sadece yazılım gibi yahut fiziki etkisi az olan değişikliklerle olan geliştirmelerde mecbur daha fazla tüketim ile güç artışı olur. Neticede yakıt ve hava karışımı giriyor, temel prensip madde de yok olmuyor. Bir kısmı gaz oluyor bir kısmı yanma tepkimesiyle ısı ve patlama oluyor, emisyonu da arttıramayacağınıza göre mecbur yanma daha verimsiz olacak öyle düşünün. Aslında bu durum 1.6 tdi'ın ve dsg'nin artık ciddi bir revizyon istediğinin göstergesi; tork sınırında sürekli debelenip durmak, rakiplerin yakın tüketimlerle çok daha yüksek güç değerleri elde etmesi net göstergeler, tabi vag artık dizel yatırımı yapar mı pek sanmıyorum.
Tabi itirazınızda haklısınız, zira 105'lik tdi ile zorlayıp 3.7 değerleri kaç defa yakalamışlığım var ki fabrika verisi neredeyse yarım litre altında. Tdi motorlar bu halde 4 lt altına zor iner gibi geliyor.