silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,340
İsim
Murat İNCİ
Bir döneme damga vuran unutulan amortisör takozları

GTI veya R teslim edilirken mutlaka kontrol etmelisiniz çünkü orijinal body kitli, spor süspansiyonlu ya da DCC'li araçlarda olma olasılığı yüksek...

Aracın transport aşamasında salınımdan dolayı zarar görmesini engellemek amacıyla süspansiyon hareketini kısıtlama mantığına dayalı olarak fabrika montajı sonunda takılan ve teslimat esnasında unutulan amortisör takozları..

*Ön amortisör körüğü içerisinde her birinde 3 adet bulunuyor

*İlk fotoğraftaki gibi lastik körüğü yukarı kaldırmak gerek anladığım kadarıyla.

*Aracın ön amotisörlerine uygulananlar dıştan bakılınca görülmüyor.. Çünkü amotisör körüğünün içerisinde.

Ancak arkadakiler sonderece açık ve net süspansiyon yaylarının üzerine takılan esnemesini önleyen parçalar.

Burada ilk kez fark ettiğim bir modeli daha var arka amotisörlerin üzerindeki süspansiyon yaylarını tutan...

Bu fotoğrafı indirip dikkatle inceler misiniz?

sqo11z.jpg




Fabrikadan araç teslim edilirken bayiye amortisörlere takoz koyuyor çoğu firma TIRda seyahat ederken salınım nedeniyle veya inip binerken araç esnemesin diye. Normalde farklı takoz modelleri gördüm ama vwdekini yani amortisör milinin etrafına sarılanı ve dışarıdan kesinlikle farkedilmeyenini ilk defa görüyorum.

Bence araçlarınızı kontrol etmenizde fayda var. Linkteki fotoğraflara bakarsanız zaten anlıcaksınız. Firmalar butip şeyleri araç üzerinde unutmakta çok ünlüler aracınızda takozlar halen sökülmemiş olabilir . Bu da sakıncalar doğurabilir. Yurtdışında baya bir insanın farklı markalarda başına gelmiş.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Orijinalden alıntı:  Jaazz

Selam Arkadaşlar,

Çok karışık duygular içindeyim,  hem çok keyifliyim hem de  çok sinirli ve kızıgın,  şöyle ki;

Bazı arkadaşlar bilirler aracımı aldığımdan beridir Durban 18" Jant konforsuzluğundan yakınıyordum; yok lastiktendir, yok janttandır, yok süspansiyondandır derken 6 ay geçti, 3500km yol yaptık.   

Gittim comfortline araç test ettim, dedim pamuk gibi, highline ve Dijon jant test aracı bulmaya çalışıyordum, muhtemelen onu da test edebilseydim, sonunda kararımı verecektim.

Kararımda %90 ihtimalle Durbanları Dijonlarla takas etmek , ama tüm süspansiyon sistemiyle birleikte bunu yapmak isteyecektim.  %10 ihtimalle de aracı satmaya karar verecektim.

Hergün frorumları siteleri araştırır olmuştum, arabayı kullanıren zevk alıyordum ama bu kadar sert olmamalıydı, sürekli diken üstünde huzursuz kullanıyordum, araca binenlerde rahtsız oluyordu.

Aracı ilk aldıktan sonra şikayetlerimi buraya yazdığımda yanlış hatırlamıyorsam Tarık hocam süspansiyon içinde olan takoz gibi disklerden bahsetmiş ve resimlerini paylaşmıştı. Hemen 2 gün sonra servise gittim, araca tekrar baktılar ve çıkarmışız , normal bu dediler.

Dün yine forumlarda gezerken şu sayfayı buldum, bu disk şeklindeki amaortisör takozlarına nasıl bakacağımızı varsa nasıl çıkaracağımızı anlatmışlar.

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?6978296-Quick-Guide-to-Remove-Strut-Pucks

Üstümü giydiğim gibi garaja indim, kriko ile kaldırdım aracı ve Bingo [ :( ]    Pembe pembe orada duruyor diskler.  Her iki ön lastikte de 3 er adet vardı.  Arkalar farklı ve görünmüyor. Linkte yazana göre de sadece önde oluşmuş.

Hemen çıkardım, atladım test ettim, dünya varmış, pamuk gibi oldu araba, 6 ay boyunca resmen işkence çekmişiz.  [:'(]

Başta yazdığım gibi şimdi yüzümde gülümseme çünkü başka bir keyif oldu aracı kullanması, ve çok sevdiğim Durbanlarımdan ayrılmamış oldum.  Diğer tarafta çok sinirli ve kızgınım bayiye (Rekor);  tekrar götürdüğüm halde baktık çıkarmışız deyip geri gönderdiler ve 6 ay bu sıkıntıyı çekmeme sebep oldular.

Şimdi hafta içi götüreceğim aracı ve ciddi hesap soracağım başta müdürleri olmak üzere, durumu doğuş a ve almanya ya da yazacağım, aracın süspansiyonları 6 ay boyunca zarar da görmüş olabilir, ya da zamanından önce ömürlerini tamamlayabilirler, bilemiyorum.  Sizlerinde tavsiyelerini almak isterim, hangi taleplerle gideyim bu bayiye ben şimdi ?[sm=s19.gif][sm=s19.gif]

Fotoğrafları da ekliyorum.  Dijonlarda durumu bilmiyorum ama bu disk takozlar Durbanlarda kesin geliyor, ve birçok araç benim gibi yollarda bu lastikler ince yanak ondan böyle diyerek dolaşıyor; hem konforu minimize ediyor hem de güvenliği.

Siz dostlardan ricam bu sıkıntıyla karşılaşan, konfordan ciddi rahatsız olanlara bunu kendilerinin aşağıdaki ve verdiğim linkteki resimlerde olduğu gibi basitçe kontrol etmeleri, kesinlikle bayi ve servislere güvenmemeleri gerektiğini aktarmanız olacaktır. 



 
@silvershadow

Hocam ben geçen hafta bir yerde okumuştum bu yazıyı eve gidince baktım benim sadece ön süspansiyonlar böyleydi elimi soktum sıyırdım amatisör lastiğini baktım yok arkaya bakim dedim arkalar bu şekilde değil heralde bağımsız oldukları için ne yay görünüyor nede amortisör dışında koruma mevcut ince plastik bakmaya gerek yok heralde diymi hocam :)

 
Redline dedi:
@silvershadow

Hocam ben geçen hafta bir yerde okumuştum bu yazıyı eve gidince baktım benim sadece ön süspansiyonlar böyleydi elimi soktum sıyırdım amatisör lastiğini baktım yok arkaya bakim dedim arkalar bu şekilde değil heralde bağımsız oldukları için ne yay görünüyor nede amortisör dışında koruma mevcut ince plastik bakmaya gerek yok heralde diymi hocam :)
Standart araçlarda bulunmuyor hocam,

fabrika çıkışlı body kit olan ve spor süspansiyon olan araçlarda oluyor bir de

 
Gezinirken forumda şimdi gördüm bu konuyu ciddi önem arz ediyor açıkcası. Benim aracım 18" Durban ile gelecek ve buna bağlı spor süspansiyon ile. Aracı almaya gittiğimiz zaman direk elimizle sıyırsak fark edebilir miyiz ?? Yoksa kriko ve ya lift mi gerekli bunun için ?

 
mcanerol dedi:
Gezinirken forumda şimdi gördüm bu konuyu ciddi önem arz ediyor açıkcası. Benim aracım 18" Durban ile gelecek ve buna bağlı spor süspansiyon ile. Aracı almaya gittiğimiz zaman direk elimizle sıyırsak fark edebilir miyiz ?? Yoksa kriko ve ya lift mi gerekli bunun için ?
Değerli Hocam;

Teslim almaya gidince lifte kaldırmalarını isteyin.

Biz baktık ettik diyecekler. ama görünce inanacağım deyin

ya da

Ön süspansiyonlardan çıkan takozları istiyorum deyin.

Maalesef liftte görülebilir en rahat.

Ulaşılması çok kolay bir yer değil çünkü.

ama lifte kaldırmadan da olabilir çok zor olsa da.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Nasıl bir sorumsuzluktur bu ya 6 ay boyunca bu takozlar araca zararda vermiştir servisteki elemanların çoğu sanayi kafasında galiba.

 
arkadaşlar ben aracı teslim alırken bana takozları vermelerini istedim. Toplam 4 tane verdiler. Ama yukarıdaki resimlerde 6 tane gözüküyor. Bir araçta normalde kaç takoz oluyor. Benimkileri eksik vermiş olmasınlar. Halen araçta takılı  takozlar olmasın :)

 
Madem böyle konuyu hortlatalım bir çok insan yararlanmaya devam etsin, bu lastiklerin 60 basınçla şişirilip kullanıcıya da öyle teslim edilmesinden 10 kat daha kötü bir durum s=s20 @silvershadow En son bayide ne sonuca vardığınızı yazmamışsınız, ne gibi bir sonuçla karşılaştınız?

 
Takozlar alınmayınca süspansiyon pat küt sesler çıkarması gerekir,hiçmi tümsek,çukur vs geçilmiyor s=s15

 
forerunner dedi:
arkadaşlar ben aracı teslim alırken bana takozları vermelerini istedim. Toplam 4 tane verdiler. Ama yukarıdaki resimlerde 6 tane gözüküyor. Bir araçta normalde kaç takoz oluyor. Benimkileri eksik vermiş olmasınlar. Halen araçta takılı  takozlar olmasın :)
Değerli Hocam;

Her birinde 3 olmak üzere 6 tane olmalı...

 
ErsinEsk dedi:
Madem böyle konuyu hortlatalım bir çok insan yararlanmaya devam etsin, bu lastiklerin 60 basınçla şişirilip kullanıcıya da öyle teslim edilmesinden 10 kat daha kötü bir durum s=s20 @silvershadow En son bayide ne sonuca vardığınızı yazmamışsınız, ne gibi bir sonuçla karşılaştınız?
Değerli Hocam;

Mesajda yaşanan durum, kendi yorumlarımı da içeren aktarmadır. dolayısıyla sonucuyla ilgili bilgi sahibi değilim; ama size katılıyorum bilsek güzel olurdu.

 
Oryantasyon esnasında operatörlere durumu aksettirmeyen  yöneticilerin suçudur bu , yeni bir model çıktığında koca servisten iş yoğunluğu nedeniyle rast gele seçilmiş tek bir teknisyeni eğitime gönderip, devamında tüm servisten aynı performansı beklemek ne yazık ki kör cahillik , devamında da artan müşteri şikayetleri ile beraber düşen müşteri memnuniyetsizliği , aslında temel sorun yetkin ve yetişkin eleman yetiştirmedeki ülke problemimize dahi dayanıyor. Aşağıda görselde paylaştığım Gazlı yay , amartisör vs. tatlı-sıkı çalışan yardımcı ekipmanların serbest salınımda iken doğru taşınabilmesini sağlamak için hareketinin kısıtlanması hem taşınan ,hem taşıyan hem insan sağlığı için önem arz ettiğini dünyada bilmeyen ne yazık ki kalmadı....

Ekli dosyayı görüntüle 6467

 

Merhabalar.. Ben d artık bir Golf sahibi oldum ve merak ettiğim bir şey var.. Golf 7 MidPlus Sahibiyim ve lastik basıncını nasıl yapmalıyım..Önerilen ve arabada yazan haricinde 4 kişilik bir kullanım için 195/65/15 için ideal ya da tecrübe ile sabit lastik basınçları ne olmalı.. Yardımcı olursanız sevinirim.. Teşeekürler..

 

Geri
Üst Alt