silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,342
- İsim
- Murat İNCİ
Camlarda buğu oluşmasını Nasıl Engelleriz?
Camda buğu oluşması şu fizik temel prensibine dayanıyor.
Hava ısındıkça nem içerme kapasitesi artıyor, soğudukça azalıyor.
İçinde yaşadığımız ve solduğumuz havada ve soluk verdiğimizde karbondioksitle beraber atılan su buharı soğuk cam yüzeye temas ettiğinde havanın için de duramayacak ve bulunduğu en soğuk yüzeyde yoğuşacaktır (terleyecektir) .Diğer bir deyişle su, gaz halden sıvı hale geçecektir. İşte başımızın derdi buğu böyle oluşur.
Araçta 1 kişi varken az 4-5 kişiyken çok buhar olmasının nedeni soluk verirken ortaya çıkan yan ürün olan su buharının da artmasıdır.
Yağmur yağdığında daha fazla olmasının nedeni ise havadaki nemin yağış esnasında en yüksek noktaya ulaşmasıdır.
Ortadan kaldırmak için (en azından benim bildiğim) üç çözüm var...
1. Havayı ısıtarak taşıdığı nem miktarını arttırmasını sağlamak.
2. İç mekan ısısı ile dışarıdaki sıcaklığı eşitlemek.
3. Havayı nemden arındırmak.
Birinciyi tercih ederseniz ısıtmayı sonuna kadar açarak ortam sıcaklığının artmasını beklemeliyiz. Bu esnada dışarıdan gelen havayı kapatabiliriz ancak ısı yükselir yükselmez ilk olarak kesinlikle dışarıdan gelen havayı açmalı..
İkinciyi seçersek en kolayı camları açarak iç ve dış ısıyı dengelemeliyiz; ki bu durumda üşüyeceğiz anlamına gelir.
sonuncuyu seçersek klima en düşük seviyede açık olması durumunda havadaki nemi arındırarak araç iç ortamına yollar ve bu esnada klima fanı açık olduğu gibi yüksek miktarda enerji tüketmez, hatta ölçümlerime göre ısıtma için harcadığımız enerji ile neredeyse başa baş; her yüz kilometrede sadece 0,5 litre yakıt tüketimi..(akşam saatlerinde ölçüm yaptığım için konfor araçları tüketimini farlar da etkilemiş olabilir.)
Camda buğu oluşması şu fizik temel prensibine dayanıyor.
Hava ısındıkça nem içerme kapasitesi artıyor, soğudukça azalıyor.
İçinde yaşadığımız ve solduğumuz havada ve soluk verdiğimizde karbondioksitle beraber atılan su buharı soğuk cam yüzeye temas ettiğinde havanın için de duramayacak ve bulunduğu en soğuk yüzeyde yoğuşacaktır (terleyecektir) .Diğer bir deyişle su, gaz halden sıvı hale geçecektir. İşte başımızın derdi buğu böyle oluşur.
Araçta 1 kişi varken az 4-5 kişiyken çok buhar olmasının nedeni soluk verirken ortaya çıkan yan ürün olan su buharının da artmasıdır.
Yağmur yağdığında daha fazla olmasının nedeni ise havadaki nemin yağış esnasında en yüksek noktaya ulaşmasıdır.
Ortadan kaldırmak için (en azından benim bildiğim) üç çözüm var...
1. Havayı ısıtarak taşıdığı nem miktarını arttırmasını sağlamak.
2. İç mekan ısısı ile dışarıdaki sıcaklığı eşitlemek.
3. Havayı nemden arındırmak.
Birinciyi tercih ederseniz ısıtmayı sonuna kadar açarak ortam sıcaklığının artmasını beklemeliyiz. Bu esnada dışarıdan gelen havayı kapatabiliriz ancak ısı yükselir yükselmez ilk olarak kesinlikle dışarıdan gelen havayı açmalı..
İkinciyi seçersek en kolayı camları açarak iç ve dış ısıyı dengelemeliyiz; ki bu durumda üşüyeceğiz anlamına gelir.
sonuncuyu seçersek klima en düşük seviyede açık olması durumunda havadaki nemi arındırarak araç iç ortamına yollar ve bu esnada klima fanı açık olduğu gibi yüksek miktarda enerji tüketmez, hatta ölçümlerime göre ısıtma için harcadığımız enerji ile neredeyse başa baş; her yüz kilometrede sadece 0,5 litre yakıt tüketimi..(akşam saatlerinde ölçüm yaptığım için konfor araçları tüketimini farlar da etkilemiş olabilir.)