Lastik Basınç Sensörü


mandufla

Katılımcı Üye
 
Katılım
18 Eki 2015
Mesajlar
734
Tepkime puanı
44
İsim
Deniz
Bugün öğlen sağ ön lastikte vida olduğunu gösterdi arkadaşım. Cikarmayalim dedim. İşimiz vardı çünkü. Eğer kaçak olursa LBS devreye girer dedim. İşimizi gördük ve ben kızımı okuldan almaya gittim. Aracı parkettim sağ taraf duvara yakın olacak şekilde. Yarım saat kadar sonra araca bindim çıktım kizimla yola. Araçta bir enteresanlik var. Bi langır lungur ses gelmeler direksiyonda cins cins hareketler vs. derken ben düşünüyorum noldu bu arabaya diye. Düşüne düşüne 100 metre kadar gittim ve kafada Şimşek çaktı lastik diye. Hemen durdum baktım. Aslan gibi jant üzerinde gitmişim biraz


Oturdum lastiği falan değiştirdim. Bu arada kriko duzeneginin olduğu parça bildiğin puzzle arkadaş. IQ lazım. Ben de yeteri kadar yok onu anladım. Krikoyu kaldırmak için kullandığımız kolu yerlestiremedim. Puzzle dan parça arttırdım. Neyse...

Canımı sıkan mevzu şu. LBS neden beni uyarmadi. Daha önceden hafızaya aldığımı net olarak hatırlıyorum. Yarın tekrar deneyeceğim. Siboptan hava kaçırtip uyarı verip vermediğini kontrol edeceğim. Bu konuyla alakali başka önerisi teorisi olan değerli üstatlarimin fikirlerini duymak isterim.

 
Hocam sensor yok bizde bildiğiniz üzere. Sistem araç ilerledikçe teker dönüş turuna göre hesap yapıp çalışır. Araca binerken kontrol etmekte lazım yani.

 
Hocam sensor yok bizde bildiğiniz üzere. Sistem araç ilerledikçe teker dönüş turuna göre hesap yapıp çalışır. Araca binerken kontrol etmekte lazım yani.
Yusuf Hocam cahilligimi mazur gör. Sattığım 2010 MK 5 jetta aracim bu konuda beni hiç yolda bırakmadı. 5 sene bindim. Bu uyarı sayesinde hemen lastikciye gidip yaptirirdim ve stepneyi kullanılmamış olarak sattım. Jettadaki sistem ile bu golf 7 sistemi farklı mı?
 
Yusuf Hocam cahilligimi mazur gör. Sattığım 2010 MK 5 jetta aracim bu konuda beni hiç yolda bırakmadı. 5 sene bindim. Bu uyarı sayesinde hemen lastikciye gidip yaptirirdim ve stepneyi kullanılmamış olarak sattım. Jettadaki sistem ile bu golf 7 sistemi farklı mı?
Jetta sistemini bilmiyorum ama golfte sensor yok. Forumda daha detaylı konular var bu konu ile alakalı.
 
Merhaba arkadaşlar....Bir ay kadar önce yazlık lastiklerimi yeniledim.Lastik basınçlarını kaydetmiştim.Bugün lastik basınç uyarısı verdi...Dışarıdan kontrol ettiğimde aksi bir durumla karşılaşmadım.Tekrar basınç ayarlarını kaydettim.Tekrar uyarı vermesini beklemelimiyim sizce lastikçiye göstermek için?

 
Merhaba arkadaşlar....Bir ay kadar önce yazlık lastiklerimi yeniledim.Lastik basınçlarını kaydetmiştim.Bugün lastik basınç uyarısı verdi...Dışarıdan kontrol ettiğimde aksi bir durumla karşılaşmadım.Tekrar basınç ayarlarını kaydettim.Tekrar uyarı vermesini beklemelimiyim sizce lastikçiye göstermek için?
Hocam bende de arka sağ lastik uyarı veriyor basınç kaybı diye. Ölçüyorum 25. Gidip hava vuruyorum 34-35. Yaklaşık 2- 3 hafta sonra aynı teker tekrar uyarı veriyor ve aynı döngü bayadır devam ediyor. Bence sizde bir kollayın derim ben.

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Lastik basınç uyarısı iki yöntemle yapılabilmektedir. Birincisini yukarıda arkadaş yazmış. ABS sistemi yardımıyla havası azalan tekerin dönüşündeki farktan uyarının tetiklenmesi. Bu durumun oluşabilmesi belli bir süre aracı sürmekle ancak mümkündür. Yani hızlı inen bir tekerle uyarı verene kadar jant üzerinde gitmek çok mümkündür. Bu yönteme hiç olmamasından iyidir yöntemi diyelim. ;) İkinci yöntemde ise her dört tekerin içinde sibopların iç kısmında pil ile çalışan bir basınç sensörü ve sıcaklık sensörü vardır. Bu sensörler de her bir tekerin durumunu anlık olarak BCM/ECU'ye iletirler. Ve anormal bir durum olması durumunda da anında uyarı verirler. Bu tür sensör arabanızda yoksa orijinal ya da OEM ürün alıp taktırabilirsiniz. Ayrıca OEM olanlarda BCM/ECU desteklemese dahi çakmaklığa takılan kendi monitöründen takip edilebilir. Her ikisinde de tamirat yapıldıktan, havalar tamamlandıktan sonra mevcut hali set edip uyarıyı söndürmek gerekiyor.

Her iki yöntemi kullanabilmek için VAG-COM ile kodlanması gerekiyor.

Orijinali/OEM şöyle bir şey.

Harici olan da böyle bir şey.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Lastik basınç uyarısı iki yöntemle yapılabilmektedir. Birincisini yukarıda arkadaş yazmış. ABS sistemi yardımıyla havası azalan tekerin dönüşündeki farktan uyarının tetiklenmesi. Bu durumun oluşabilmesi belli bir süre aracı sürmekle ancak mümkündür. Yani hızlı inen bir tekerle uyarı verene kadar jant üzerinde gitmek çok mümkündür. Bu yönteme hiç olmamasından iyidir yöntemi diyelim. ;) İkinci yöntemde ise her dört tekerin içinde sibopların iç kısmında pil ile çalışan bir basınç sensörü ve sıcaklık sensörü vardır. Bu sensörler de her bir tekerin durumunu anlık olarak BCM/ECU'ye iletirler. Ve anormal bir durum olması durumunda da anında uyarı verirler. Bu tür sensör arabanızda yoksa orijinal ya da OEM ürün alıp taktırabilirsiniz. Ayrıca OEM olanlarda BCM/ECU desteklemese dahi çakmaklığa takılan kendi monitöründen takip edilebilir. Her ikisinde de tamirat yapıldıktan, havalar tamamlandıktan sonra mevcut hali set edip uyarıyı söndürmek gerekiyor.

Her iki yöntemi kullanabilmek için VAG-COM ile kodlanması gerekiyor.

Orijinali/OEM şöyle bir şey.

Harici olan da böyle bir şey.
Güzel bilgiler tşk.

 

Geri
Üst Alt