Golfün Aklıma Gelen Tüm Eksileri(Düzenlendi)


kangaster

Üye
Katılım
8 Mar 2017
Mesajlar
51
Tepkime puanı
11
İsim
Mustafa
Merhaba saygi deger hocalarim, benim amacim bu arabayi alan kullanan veya alacak olanlara bir nebze de olsa fikir verebilmek yardimci olabilmektir ve eger benim bilmedigim cozumleri varsa yazdigim maddelerin degerli goruslerinizle cozum bulmaktir golf elbette cok guzel bir arac fakat bu yazdiklarimin hicbiri uydurma bilgi veya kotuleme kampanyasi degildir 2016 sonunda aldigim golfumu begenerek kullaniyorum gercekten super bir araba gerek malzeme gerek iscilik gorus acisi vs vs vs lakin gozlemledigim bazi eksileri maddeler halinde yazacagim cozumu varsa altina yazarsaniz sevinirim. NOT: COK TİTİZ BİR KULLANİCİYİM.

1) arabada yarim depo veya fazla benzin varsa park ederken veya kasisden gecerken rezil bir ses geliyor calkanti sesi 

2) start stop 5 6 kmh hizda iken devreye giriyor bazen ve direksiyon kitleniyor fren sisiyor dar yoldan gecerken kaza yaptirir acik ve net.

3) alcantra koltuklar cok guzel lakin cabuk tiftikleniyor.

4)koltuk kafaliklarinin koltuga girdigi yer halkaya sifir ve atiyor sunger gorunuyor rezalet otesi bir durum. Fluenceda bile oralarda koltugun kumasina sekil vermisler ve atmasi sunger gozukmesi imkansiz.

5)surucu tarafindaki silecek iz birakiyor yagmur yagarken ve buyuk bir bolum bulanik gorunuyor.

6)bazi golflerde ortadaki ekranin ortasina dokununca icine gocuyor bende de mevcut kotu bir durum can sikiyor.

7)hiz sabitleyiciyle alinca arabayi mute tusu yok radyoyu kapatmak zorunda kaliyorsunuz acilen bir sessizlik lazim olsa bazi golflerde sesli komut tusu ne ilginctir ki mute tusu olarak kullanilabiliyor bende deaktif.

8)ortadaki ekran radyodayken sag yuvarlak tusu cevirince fm istasyon listesini aciyor acmasi gereken yer frekans araligi menusu fakat ilkin orayi acip sonra cevirmek zorunda kaliyorsunuz.

9) direksiyon cok cabuk ciziliyor.

10)radyo dinlerken fm listenizde 1 e kaydettiginiz atiyorum fenomenden 2 ye kaydettiginiz numberone a gecerken eger ki direksiyondan yapayim derseniz gecmiyor 2 ye geciyor ve tekrar 1 e donuyor rezalet bir durum daha.

11)yalitim biraz daha iyi olabilirdi mesela 120 kmh de gelen ruzgar sesi 140 kmh da gelmeye baslayabilirdi.

Bunlar disinda gercekten on numara kucuk gibi gorunebilir ama benim canimi sikiyor yukarda yaziklarim aracim 1.2 tsi dsg comfortline surus konfor paketli golf.

Cevaplarini bildikleriniz varsa veya goruslerinizi paylasmak isterseniz yazmayi unutmayin lutfen ;)

Saygi ve sevgilerimle..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Start-Stopun 6km/s de devreye girmesi çok fazla değil mi ? dediğiniz gibi kaza yaptırır. Araç durmadan bende devreye girmiyor, motoru kapalı olan araçta ise 2km/h ye çıktığı anda tekrar çalıştırıyor.

Mute tuşu radyo üzerinde  olması lazım (5.8'' MIB 1) ancak sesli komut tuşunu mute olarak çalışacak şekilde sanırım kodlayabilirsiniz.

Kafalıkların etrafında sünger görünüyor mu hiç dikkat etmemişim, sıradaki binişimde ilk işim ona bakmak olacak.

Silecekler konusunda diyecek bir şey yok, araçta değiştirdiğim ilk şey sileceklerdi ama onlarda çok iyi değil. Sanırım sürücü tarafına 650mm yerine 600mm polo sileceği takarak sorunu çözen birisi vardı.

 
Bana göre eksikleri :

1. En yüksek donanım paketinde bile anahtarsız çalıştırma, geri görüş kamerası, gündüz ledleri gibi her markankın üst paketinde olan donanımların olmaması. 

2. Arka süspansiyonların(dizel motor) bağımsız olmayışı. Önceki aracımda bağımsızdı ve Golf'te farkı çok net hissediyorum. Önceki aracımla aynı hızda ve açıda girdiğim virajlarda Golf'te ekranda ışık çümbüşü oluyor ve kayma eğilimini hissediyorum. Tedirgin ediyor haliyle. Bir önceki nesilde standart olan bir donanımmış. Marka imajı açısından da ayrıca kötü bir durum.

 
start-stop un dediğiniz hız aralıklarında devreye girdiğini benim araçta hız gözlemlemedim.

 
Kasislerde gıcırdaması,fren balata ötmesi., halojen far tasarımı ve bir miktarda dizel için ses yalıtımı daha iyi olabilir..

 
Merhaba saygi deger hocalarim, benim amacim bu arabayi alan kullanan veya alacak olanlara bir nebze de olsa fikir verebilmek yardimci olabilmektir ve eger benim bilmedigim cozumleri varsa yazdigim maddelerin degerli goruslerinizle cozum bulmaktir golf elbette cok guzel bir arac fakat bu yazdiklarimin hicbiri uydurma bilgi veya kotuleme kampanyasi degildir 2016 sonunda aldigim golfumu begenerek kullaniyorum gercekten super bir araba gerek malzeme gerek iscilik gorus acisi vs vs vs lakin gozlemledigim bazi eksileri maddeler halinde yazacagim cozumu varsa altina yazarsaniz sevinirim. NOT: COK TİTİZ BİR KULLANİCİYİM.

1) arabada yarim depo veya fazla benzin varsa park ederken veya kasisden gecerken rezil bir ses geliyor calkanti sesi 

2) start stop 5 6 kmh hizda iken devreye giriyor bazen ve direksiyon kitleniyor fren sisiyor dar yoldan gecerken kaza yaptirir acik ve net.

3) alcantra koltuklar cok guzel lakin cabuk tiftikleniyor.

4)koltuk kafaliklarinin koltuga girdigi yer halkaya sifir ve atiyor sunger gorunuyor rezalet otesi bir durum. Fluenceda bile oralarda koltugun kumasina sekil vermisler ve atmasi sunger gozukmesi imkansiz.

5)surucu tarafindaki silecek iz birakiyor yagmur yagarken ve buyuk bir bolum bulanik gorunuyor.

6)bazi golflerde ortadaki ekranin ortasina dokununca icine gocuyor bende de mevcut kotu bir durum can sikiyor.

7)hiz sabitleyiciyle alinca arabayi mute tusu yok radyoyu kapatmak zorunda kaliyorsunuz acilen bir sessizlik lazim olsa bazi golflerde sesli komut tusu ne ilginctir ki mute tusu olarak kullanilabiliyor bende deaktif.

8)ortadaki ekran radyodayken sag yuvarlak tusu cevirince fm istasyon listesini aciyor acmasi gereken yer frekans araligi menusu fakat ilkin orayi acip sonra cevirmek zorunda kaliyorsunuz.

9) direksiyon cok cabuk ciziliyor.

10)radyo dinlerken fm listenizde 1 e kaydettiginiz atiyorum fenomenden 2 ye kaydettiginiz numberone a gecerken eger ki direksiyondan yapayim derseniz gecmiyor 2 ye geciyor ve tekrar 1 e donuyor rezalet bir durum daha.

11)yalitim biraz daha iyi olabilirdi mesela 120 kmh de gelen ruzgar sesi 140 kmh da gelmeye baslayabilirdi.

Bunlar disinda gercekten on numara kucuk gibi gorunebilir ama benim canimi sikiyor yukarda yaziklarim aracim 1.2 tsi dsg comfortline surus konfor paketli golf.

Cevaplarini bildikleriniz varsa veya goruslerinizi paylasmak isterseniz yazmayi unutmayin lutfen ;)

Saygi ve sevgilerimle..
Peki bu sorunları yasatmayacak olan araç hangisidir sizce. Toyota, mazda, nissan, Citroen Vs...

 
Her aracın kendine göre eksileri vardır hocam. Önemli olan kendinize uyanı bulmak
Deneme yanılma ile bulmak hem masraflı olur hemde zaman açısından imkansız. Burada devreye tecrübe giriyor;  tecrübelerin paylaşıldığı en güzel ortamda burası :) burada konu sahibinin maddeler halinde yazdığı şeyler 2015 model 1.4 manuel comfort sahibi birisi olarak benim hiç dikkatimi çekmedi ve okuduktan sonra bile bazilarini sorun olarak görmedim (belkide golfü sevdiğim den arkadaş için sorun gibi görünen örneğin start stobun araç tam durmadan devreye girmesi golfe has bir özellik gibi geliyor bana) konuyu açan arkadaşà onun için soruyorum. Sorunu az olan/olmayan araçlar sizce hangileridir diye.

 
 ​

Yusuf hocamin da belirttigi gibi her aracin kendine gore eksileri vardir ben golfu cok begendigim.icin aldim oturakliligi gorus acilari rahatligi tipi ic tasarimi toyota sevmiyorum mazda ve citroen ise asla almayacagim markalardir :) sedan alacak olsam octaviya veya yeni civic alirdim ama gereklilik dusunuldugunde sedan gereksiz bana ve sedan konforu hatchbak rahatligi golfte mevcut ben golfun eksilerini yazdim belki bilen vardir cozumlerini diye hocam hala da severek kulllaniyorum mali durum el verse bmw 3 alsak hayalim skyline gtr ama hayall tabiki :D

 
1) arabada yarim depo veya fazla benzin varsa park ederken veya kasisden gecerken rezil bir ses geliyor calkanti sesi.
1.

A) Yıllarını çeyrek depo ve bitiş çizgisi arası kullanan ben ve benim gibiler için duyulması imkansız bir sestir. (Uzmanlar çeyrek depo üstünde  bir dolulukta kullanılmasını öneriyorlar)

B ) Zenginliğin sesidir. :000043-medium:

C) Fazladan taşınan 25 kg'ın her yüz km de 0,25 litre fazladan yaktırdığını bilerek kendini avutanlar için duyulmaması gereken bir sestir.

D) kendi sınıfında en sessiz araçlardan birinde bir yarı dolulukta içme suyu şişesi ile aracı kullanmaya kalkınca ne olacağını bilmeyenlerin yakınacağı bir sestir.

E) Haklısınız 

2) start stop 5 6 kmh hizda iken devreye giriyor bazen ve direksiyon kitleniyor fren sisiyor dar yoldan gecerken kaza yaptirir acik ve net.
2.

A)Kontak çıkarılmadığı sürece "direksiyon kilitlenemez" ama sertleşir.

B ) Direksiyon çevrilmek için zorlandığı anda start stop devreden çıkar ve motor çalışır.

C) Saatte 6 Km/s hızla fren şişmez, şişmez. Ama 30-40  km/s hızdan bahsetmiyoruz, lütfen mübalağa etmeyelim.

D) Evet araç tam durmadan start stop devreye girer; ancak bu hız 1-2 km/saattir.

Bu hızda frene ihtiyaç varsa frenler motor kapansa bile tutar be elektromekanik park frenini de uzun süreli çekerseniz hidrolik güce ihtiyaç olmadan tekerlekleri o saniye kilitler.

E) Haklısınız.

3) alcantra koltuklar cok guzel lakin cabuk tiftikleniyor
3.

A) kronik sorunlar arasında sayılan bu durum günlük yaşantınızda hangi kıyafetleri ağırlıklı olarak kullandığınıza bağlı olarak (  kot pantolon veya feryatları bol kargo pantolonlar gibi) ağırlaşabilir veya kumaş pantolon vb kıyafetler tercih ediliyorsa hiç görülmeyebilir.

B ) işte bu konuda yazılmış olanlar.





C) Kum beji denen ve aslen shetland olan kumaşta acık renk kumaş olduğundan bu durum daha belirgin olarak gözlenir.

D) tiftiklenen kısmı ozellikle sürücü tarafında inip binerken sürtünülen ve  kumaş olan tarafıdır ve ancantra kısmı bu anlamda sorunsuzdur.

E) Haklısınız

[SIZE= inherit]4)koltuk kafaliklarinin koltuga girdigi yer halkaya sifir ve atiyor sunger gorunuyor rezalet otesi bir durum. Fluenceda bile oralarda koltugun kumasina sekil vermisler ve atmasi sunger gozukmesi imkansiz.[/SIZE]
4.

A) Ben karşılaşmadım

B )  Geçtiğimiz günlerde platformumuzda açılan konu dolayısıyla kendisiyle müşerref oldum. Ancak kronik olduğunu düşünmüyorum. Çünkü üç yılda nice titiz kullanılar geldi kimileri kaldı ama çoğu geçti gitti ancak biri bile bahsetmedi.

C) Rezaletin ötesi buysa bana kalırsa Fluence ile kıyaslandığınıza göre bir onceki aracıniz bilmem o muydu? ama C tipi ehliyetle kullanılması gereken Fluence'taki hatalara ne ile nitelediniz merak ettim doğrusu. 

Ben insanlık suçu derim mesela  :000043-medium:

Bunlar bizi insan yerine koymadıkları be kendimizi insan gibi hissettitmedikleri için..

D ) Haklısınız 

5)surucu tarafindaki silecek iz birakiyor yagmur yagarken ve buyuk bir bolum bulanik gorunuyor.


5.

A) Bu durum kronik sorunlardan ..



B ) aracınız halen garantideyse ve ilk bakım geçmediyse garantiden değıstiriyorlar genellikle. Yokuşa süren servisler de yok değil.

C) bu kadar basit bir meselede cözum üretememelerini anlayamadım. Can sıkıcı bir durum.

D) Haklısınız.

6)bazi golflerde ortadaki ekranin ortasina dokununca icine gocuyor bende de mevcut kotu bir durum can sikiyor.
6.

A) Hangi bazı golfler onlar? Fotoğraflarını görelim. Yoook, "Bir arkadaş bahsetti" beya "Kuzenimindi kızdı arabayı sattı" gibi cümlelerle söze girecekseniz ben almayayım.

B )  Bu konuda tek bir örnek bile görmedim. Ola ki ben görmemişim ve siz buraya "Donanım Haber" gibi bir yerden okuduğunuzla yazdıysanız  üzülürüm veya buradan bir fotoğraf paylaşırsanız yine de tek örnek sizin "Bazı" diyebileceğiniz örnek sayısının yanından bile geçmez ve yine üzülürüm. 

C) dokunmatik ekranın kapasitif olanı daha el yaklaştığında aktive oluyor.  Sizinki kapasitif olmadığı için ( ki benim de Comfortline dı) aynı hassasiyeti beklemek acimasizlik olur. Ama bu onun ekranına ilk çıkan dokunmatik telefonlar gibi parmakla adeta vurarak aktive etmemiz anlamina da gelmiyordu.

C) Haklısınız.

7)hiz sabitleyiciyle alinca arabayi mute tusu yok radyoyu kapatmak zorunda kaliyorsunuz acilen bir sessizlik lazim olsa bazi golflerde sesli komut tusu ne ilginctir ki mute tusu olarak kullanilabiliyor bende deaktif..
7.

A) Bu dilemma ile yıllar önce karşılaşıldı. Çözümü yok maalesef.

B ) Bu da yıllar önce verdiğim yanıtım.



C) Haklısınız 

 8)ortadaki ekran radyodayken sag yuvarlak tusu cevirince fm istasyon listesini aciyor acmasi gereken yer frekans araligi menusu fakat ilkin orayi acip sonra cevirmek zorunda kaliyorsunuz.
8.

A) Hocam sizi anlamak zor...

Az önce mute tuşu olmadığından yakınıyorsunuz. Ki haklısınız  

"Şimdi kim uzanıp da ses tuşunun üzerine bir kez dokunacak ? "

Diyorsunuz. Ki, yine haklısınız. 

Ama direksiyondaki kanal değiştirme tuşunu neden kullanmıyorsunuz?

Çünkü medya cihazındaki o tuş zaten kanal aramak için...

B ) Basit bir ayar var medya cihazında radyo kısmında onu yapınca daha önceden kaydettiğiniz istasyonları dinleyebilirsiniz. Detaylı anlatımı burada 



D ) Haklısınız 

9) direksiyon cok cabuk ciziliyor.
9.

A) Bu da kronik sorunlar arasında. 

B ) Bu da bir dilemma.. işte size yine daha önce verdiğim bir yanıt.



C) Haklısınız 

10)radyo dinlerken fm listenizde 1 e kaydettiginiz atiyorum fenomenden 2 ye kaydettiginiz numberone a gecerken eger ki direksiyondan yapayim derseniz gecmiyor 2 ye geciyor ve tekrar 1 e donuyor rezalet bir durum daha.
10.

A) Bu sorunun yanıtını 8 de vermiştim.

B ) Haklısınız 

11)yalitim biraz daha iyi olabilirdi mesela 120 kmh de gelen ruzgar sesi 140 kmh da gelmeye baslayabilirdi.
11.

A) size katılmıyorum. Sınıfında referans olan bir araçtan bahsediyoruz.

B ) Bu hızdan sonra ses geldiği konusunda da fikir birliği var. Bunu diyerek  bıraksanız kabul eder, saygıyla karşılardım. Ancak 120 yerine 140 km/s  referans değerine nereden ve nasıl ulaştınız? Merak ettim Neden 150 km/s değil mesela?

Hem ola ki sizi dinledi Vw mühendisleri ama siz o 20 km/s fark ile ne değişirdi? Bu 20 km/s lik farkı pek çok sürücü anlayamaz ki.

Yurdumun otobanlarında hız sınırı 120 km/s ve %10 lük aşma hakkıyla beraber 132 Km/s tir.

Aşmanızı size de başka hiç kimseye de önermem. Direkt adrese ceza gelir.

C) Önden çekişli bir araç için tehlike sınırı 140-150 km/s tir. Bunu aştığimizda dümdüz bir çizgideysek ve yan rüzgar almıyorsak sorun yok... Ancak bu hızlarda en küçük bir ağırlık transferi veya direksiyon hareketi sonrası olacaklardan araçlarımızdaki elektronik sistemler sizi koruyamaz. Bu hızın üstünde sadece arkadan itişli ve tecrübeli sürücüler kurtulabilir.(mesela ben kurtulamam) 

D) Haklısınız 

Siz keşke bizim kronik sorunlar listemize bir eka göz atsaydınız... eminim listeyi 20 ye çıkartabilirsiniz. :D

Eğer Elinde odunla üzüm bağına dalan birine üzüm yemek isteyip istemediği sorulmayacağı gibi "haklısınız" diyerek uzaklaşılması gereken duruma uygun olarak her yanıt gurubuna şıklara "Haklısınız " ekledim.  Sizi tanımıyorum ve bazı iddialı insanların kendilerinin fikirleri dışında bir fikir duymaya tahammüllerinin olmayabileceği gerçeğinden hareketle ve nick name inizin de güçlü çağrışımıyla bu kisilerden biri olabileceğinizi ummayarak ama varsayarak haklı olduğunuzu duymaktan başka yanıtları gerçek bir yanıt olarak alamayabileceğinizi varsayarak bu şıkkı her yanıtının sonuna mutlaka ekledim.

Yok sizi yanlış anladıysam zaten bu şıkkı görmezden geliniz ve her ölümlü gibi hata yapma lüksüne sığınan benim tek lüksünü mazur görüp gülümseyerek  bağışlayınız.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Degerli hocam ugrasip tek tek yazdiginiz icin oncelikle tesekkurlerimi sunmak istiyorum gelelim biraz beni yanlis anladiginiz noktalara :)

1) depodan 2015 model hig golfte ses gelmiyor cunki dalga kirani var sonradan cikartmislar tipki torpido gozunde 16 modellerde kilidi kaldirmalari gibi fiyat artiyor malzemeden caliniyor her yeni yil vw in iyilestirmeye gittigi kitapciginda yaziyor olmamasi gerek ben de her zaman ceyre depo kalinca benzin alirim ve 3/4 u kadar doldururum genelde 100 kusur liralik oluyor

2)start stopum 6 kmh hizda iken bazen devreye giriyor belirttiginiz gibi 1 2 kmh  de girmiyor direksiyon kitleniyor yazmisim sertlesiyor bence ayni sey siz onu cevirmeye calisip tekrardan arac calisina kadar kaza bizi bulabilir dar yollarda 

3)koltuk tiftiflenmesi oluyor gozlemledim lakin inip bindigimiz yerlerde elbette daha cok kumasimsi yerleri kastetmistim.ben ki oralarda oluyor.

4)nasil farkina varamadiniz anlamis degilim acikcasi onceki aracim fluence degildi yalniz bir cok arabayi belirli periyodlarda kullanmisligim vardir fluencede koltuk kafaliklarinin girdigi yere koltuga sekil vermis adamlar deriye ve demirine kadar gidiyor bu sekil ve kumas gofte ise  yuvarlagina sifir sekilde?

5) goz attim kronik sorunlar konusuna yalniz ben diger arkadaslar da gorsun diye toptan bi liste yapmak istedim biliyorrum orada bu sorunun kronik oldugunu sadece toparlamaknicin yazdim bu maddeyi

6) bendeki golfte ortadaki mm ekraninim tam ortasina dokunmatigin opere etmesi gerektigi kadar basinca en dista nasi desem plastik gibi ekran var ya anlatamadim ama :) ekranim sabit oldugu ic kismiyla arasinda bosluk hissediliyor

7)sesli komut tusunu mute tusu olarak kullansak fena mi olurdu ustelik bunu takinti ettmistim baktigim diger golfte sesli komut tusu mute olaraknkullaniliyodu 

8)direksiyondaki kanal degistirmeyi kullaninca fm listesinde 2 ye geliniyor illa ki ve orda kafayi yiyor alet ben bu sag yuvarlak var ya ona takildim olmasi gereken onu cevirince frekans araligi acmak bende fm istasyon listesinaciyo yenilerde boyoe yanlis dusunuus sadece tabi ki bence :)

9)direksiyon oturup kalkarken fermuarli bir sey illka ki giyiliyor montun yagmurlugun ciziyor cabuk cizilmeye musait :)

10) direksiyondan kumanda ederken radyongecislerini 2 de soeun oluyor servisen sorucam

11)120 km de aynalardan bariz ses geliyor tabi ki referans teskil edecek bir  yalitimi var aracin ama bu ses 140 da gelse iyi olurdu ddedim 120 130 kmh da guvenli gittigimi hissetmisimdir hep 140 kmh da sanki bir sey olacak gibi gelir uzun yolda size hic olmadi mi? :)

Birazcik ufacik azicik yazimin icinde bir gicik olma sezdiyseniz ozur dilerim sizin yazinizda cok azicik sezdim ben saygilarimla.. telefondan biraz zor yazdim yanlislar icin kusura bakmayin saatte biraz gecti :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Degerli hocam ugrasip tek tek yazdiginiz icin oncelikle tesekkurlerimi sunmak istiyorum gelelim biraz beni yanlis anladiginiz noktalara [emoji4]
1) depodan 2015 model hig golfte ses gelmiyor cunki dalga kirani var
Sadece buna bilgi olmasi adına yazıyorum. Aracım 2015 eylül üretim ekim teslim. Dalgakiran yok. Zenginlik sesini 20 güne bir duyarım
 

Okuduklarım arasında gözümden kaçmış olabilir ancak benim beğenmediğim özellikler şu şekilde:

1. Arka çamurluğun yükleme alanının akıntısız şekilde olması nedeniyle bagajdan süzülen sular kirler çamur şeklinde orada birikiyor. Çok can sıkıcı.

2. Potansiyel rakiplerindeki krom cam çıtası golfde olmadığı gibi plastik cam çıtalarının arka kapılardaki birleşme yerleri çok amatörce. Üst üste oturmuyor arada boşluk bile kalıyor. 

3. B sütunu piano black kaplaması aşırı hassas bir malzeme parmakla bile çizilebiliyor. Dış mekan için daha dayanıklı bir malzeme olabilirmiş.

4. Aynı şekilde iç mekanlardaki piano black kaplamalar premium hissi veriyor ama çok çabuk toz tutuyor.

5. Direksiyon biraz daha küçültülebilir, hafif kalınlaştırılabilir ve altı daha fazla düzleştirilebilir (Makyajlı kasa A3 deki gibi). Muhtemelen 8. jenerasyonda farklı bir direksiyon tasarımı göreceğiz.   

Bunların dışında güzel bir araba yalan yok :)

 

Geri
Üst Alt