Merhaba, Golf olmasa da Yeti ile buradayım


rsimsek

Üye
Katılım
2 Nis 2017
Mesajlar
384
Tepkime puanı
193
Konum
Anadolu yakası
İsim
Recep Şimşek
Merhabalar, İstanbul'da yaşıyorum. Halen 2011 model Skoda Yeti 1.2 TSI Active DSG sahibiyim. VAG grubu olunca kodlar birbirine uyuyor ve ben de VAG-COM konusunda bu forumdan çok faydalandım. Emeği geçenlere teşekkür ediyorum.

Bir çok özelliği açtığım aracımda halen yapamadığım ya da bendeki kablo (15.7.0) ve VCDS'de çıkmayan alanlar için yakın mühitte kablosu olan bir arkadaştan yardımcı olmasını bekliyorum. Kabloyu emaneten de verebilir. Özellikle 12.12 sürüm kabloyu denemek isterim.

Şimdiden teşekkürler.

 
Merhabalar, İstanbul'da yaşıyorum. Halen 2011 model Skoda Yeti 1.2 TSI Active DSG sahibiyim. VAG grubu olunca kodlar birbirine uyuyor ve ben de VAG-COM konusunda bu forumdan çok faydalandım. Emeği geçenlere teşekkür ediyorum.
Bir çok özelliği açtığım aracımda halen yapamadığım ya da bendeki kablo (15.7.0) ve VCDS'de çıkmayan alanlar için yakın mühitte kablosu olan bir arkadaştan yardımcı olmasını bekliyorum. Kabloyu emaneten de verebilir. Özellikle 12.12 sürüm kabloyu denemek isterim.
Şimdiden teşekkürler.
Hocam sizdeki kablo 12.12 den çok daha iyi. Sizin araca ait tüm kodlara da sahiptir. Çıkıyorsa o özellikler aracınızda olmayabilir.
 
Merhaba Yusuf bey, öncelikle ilginize teşekkür ederim. Buradan devam edeyim, dediğiniz doğrudur. Çünkü her yeni sürüm bir öncekilerden daha fazla model ve ECU/BCM desteği sunuyor. Fakat açtığım özellikler yanında bazılarına toslamış bulunuyorum. Örneğin önceki kasa Yeti'de çift far mevcut ve ikinci far yuvasında sis farları ile gündüz farları aynı yuva içinde. Gündüz farları açıkken sadece arka parklar ya da stoplar park seviyesinde yansın istedim, ilgili kodları da bulduğum halde bendeki kablo ile ilgili kanallara ulaşamadım. Ben de Byte 18 deki araba modelini/profilini 0C Lighting: VW Caddy (2K/VN337) Rest of World (RoW) with Double Halogen (H7) Headlights (20/21, Superb Combi/Vagon da aynı etkiyi veriyor) yaparak en azından düğme sıfır konumundayken gündüz farları ile birlikte parkları da yaktım. Düğmeyi park pozisyonuna alınca aynı lambalar yanarken ön gündüz farları düşük seviyede yanmaya devam ediyor. Aynı durum farları açınca da devam ediyor. Arka parklarla ilgili araştırmalarımda Scandinavian türü gündüz farı seçilmesi durumunda istediğimin karşılanacağını forumlarda okudum. Fakat benim kabloda o olanlar çıkmamaktadır. Örnek verilen ekran görüntülerinde 12.12 olduğundan ben de o kablo ile denemek istedim. Yanınlarda yardımcı olmak isteyen olursa herdaim müsaitim. ;)

Yapılanlar;

1. Araç hareket edip 15km/sa hıza ulaştığında kapıların otomatik kilitlenmesi.
Araç durduğunda kontak anahtarının çıkarılması ya da şoför kapısının açılması ile tüm kilitler açılır.
2. Dönüş farı olarak dönülen taraftaki ön sis farının yanması.
3. Geri viteste ayna joystiği R konumundaken sağ aynanın kaldırımı gösterecek şekilde aşağı inmesi,
aynı zamanda farlar açıkken ön sislerin yanması. Bir süre ileri gidince aynanın eski konumuna gelmesi.
4. Sisler açıkken selektör yapınca sislerin sönmesi.
5. Konfor (tek tık)/otoban sinyal sayısının 3 ten 4 e çıkarılması.
6. Kumandadan açma tuşuna tek basınca sadece şoför kapısının, ikinci basışta tüm kapıların açılması.
7. Açma tuşuna basılı tutunca camların ve cam tavanın açılması, kapatma tuşu ile tersi.
8. Gündüz farlarının elle açılıp kapanması; selektörde tutarken sağa sinyal ve kontağın açıldıktan sonra 3 saniye tutularak açılması. Sola sinyal ile kapatılması.
9. El frenini çekince açık olan gündüz farlarının sönmesi/kapanması.
(09-Cent.Elekt.->Coding->Long Coding Helper->LCode2 den Bayt 11, Bit 0 işaretlenerek)
10. Coming Home özelliğinin park edip arabadan inerken yapılan selektör ile sis farları üzerinden elle 10 sn. geri sayım ile başlatılması/yapılması.
11. Arka sol sis lambası ile arabanın kapısının açılması ile emniyet tedbiri olarak yanması.
12. Belli hızlarda panik frende abs devreye girdiğinde arka dörtlülerin yanması. (Denenmedi ?)
13. Selamlama/Karşılama, kontağı açınca devir ve hız ibrelerinin sona gidip sıfıra inmesi.
(17-Instruments->Adaptation->Listeden Staging/indicator_celebration Yes)
14. Ön ve arka cam sileceklerinin ağlama/son damla modunun açılması.


Yapılmak istenenler;

?. Gündüz farları ile arka parkların ya da fren lambalarının düşük seviyede birlikte yanması.
?. Emniyet kemeri takılı değilse uyarması (Sanırım emniyet kemeri sensörleri yok, ya da ben bulamadım).
?. Sisler kapalıyken selektör yapınca sislerin de yanması. (bu madde 4. madde ile çelişiyor, o açıkken olmuyor)
?. Amerikan park ayarı (ön sinyallerin düşük voltajda yanması)


Donanımsal;

1. Gündüz farlarının LED ampül ile değiştirilmesi (arıza ışığını söndüremedim)
2. İç tavan ışık ampullerinin LED ampul ile değiştirilmesi
3. Arka plaka ampullerinin LED ampul ile değiştirilmesi ve VAG-COM ile ayarlanması

4.Satın alınan rüzgarlıkların montajı yapılacak

5.Ön arka paçalık takılacak


6.Yan bar takılacak.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Merhaba Yusuf bey, öncelikle ilginize teşekkür ederim. Buradan devam edeyim, dediğiniz doğrudur. Çünkü her yeni sürüm bir öncekilerden daha fazla model ve ECU/BCM desteği sunuyor. Fakat açtığım özellikler yanında bazılarına toslamış bulunuyorum. Örneğin önceki kasa Yeti'de çift far mevcut ve ikinci far yuvasında sis farları ile gündüz farları aynı yuva içinde. Gündüz farları açıkken sadece arka parklar ya da stoplar park seviyesinde yansın istedim, ilgili kodları da bulduğum halde bendeki kablo ile ilgili kanallara ulaşamadım. Ben de Byte 18 deki araba modelini/profilini 0C Lighting: VW Caddy (2K/VN337) Rest of World (RoW) with Double Halogen (H7) Headlights (20/21, Superb Combi/Vagon da aynı etkiyi veriyor) yaparak en azından düğme sıfır konumundayken gündüz farları ile birlikte parkları da yaktım. Düğmeyi park pozisyonuna alınca aynı lambalar yanarken ön gündüz farları düşük seviyede yanmaya devam ediyor. Aynı durum farları açınca da devam ediyor. Arka parklarla ilgili araştırmalarımda Scandinavian türü gündüz farı seçilmesi durumunda istediğimin karşılanacağını forumlarda okudum. Fakat benim kabloda o olanlar çıkmamaktadır. Örnek verilen ekran görüntülerinde 12.12 olduğundan ben de o kablo ile denemek istedim. Yanınlarda yardımcı olmak isteyen olursa herdaim müsaitim. [emoji6]
Yapılanlar;
1. Araç hareket edip 15km/sa hıza ulaştığında kapıların otomatik kilitlenmesi.
Araç durduğunda kontak anahtarının çıkarılması ya da şoför kapısının açılması ile tüm kilitler açılır.
2. Dönüş farı olarak dönülen taraftaki ön sis farının yanması.
3. Geri viteste ayna joystiği R konumundaken sağ aynanın kaldırımı gösterecek şekilde aşağı inmesi,
aynı zamanda farlar açıkken ön sislerin yanması. Bir süre ileri gidince aynanın eski konumuna gelmesi.
4. Sisler açıkken selektör yapınca sislerin sönmesi.
5. Konfor (tek tık)/otoban sinyal sayısının 3 ten 4 e çıkarılması.
6. Kumandadan açma tuşuna tek basınca sadece şoför kapısının, ikinci basışta tüm kapıların açılması.
7. Açma tuşuna basılı tutunca camların ve cam tavanın açılması, kapatma tuşu ile tersi.
8. Gündüz farlarının elle açılıp kapanması; selektörde tutarken sağa sinyal ve kontağın açıldıktan sonra 3 saniye tutularak açılması. Sola sinyal ile kapatılması.
9. El frenini çekince açık olan gündüz farlarının sönmesi/kapanması.
(09-Cent.Elekt.->Coding->Long Coding Helper->LCode2 den Bayt 11, Bit 0 işaretlenerek)
10. Coming Home özelliğinin park edip arabadan inerken yapılan selektör ile sis farları üzerinden elle 10 sn. geri sayım ile başlatılması/yapılması.
11. Arka sol sis lambası ile arabanın kapısının açılması ile emniyet tedbiri olarak yanması.
12. Belli hızlarda panik frende abs devreye girdiğinde arka dörtlülerin yanması. (Denenmedi ?)
13. Selamlama/Karşılama, kontağı açınca devir ve hız ibrelerinin sona gidip sıfıra inmesi.
(17-Instruments->Adaptation->Listeden Staging/indicator_celebration Yes)
14. Ön ve arka cam sileceklerinin ağlama/son damla modunun açılması.
Yapılmak istenenler;
?. Gündüz farları ile arka parkların ya da fren lambalarının düşük seviyede birlikte yanması.
?. Emniyet kemeri takılı değilse uyarması (Sanırım emniyet kemeri sensörleri yok, ya da ben bulamadım).
?. Sisler kapalıyken selektör yapınca sislerin de yanması. (bu madde 4. madde ile çelişiyor, o açıkken olmuyor)
?. Amerikan park ayarı (ön sinyallerin düşük voltajda yanması)
Donanımsal;
1. Gündüz farlarının LED ampül ile değiştirilmesi (arıza ışığını söndüremedim)
2. İç tavan ışık ampullerinin LED ampul ile değiştirilmesi
3. Arka plaka ampullerinin LED ampul ile değiştirilmesi ve VAG-COM ile ayarlanması
4.Satın alınan rüzgarlıkların montajı yapılacak
5.Ön arka paçalık takılacak
6.Yan bar takılacak.
 
Yeti değeri tam olarak bilinmeyen bir araç hocam. Güle güle kullanın.
Bir de 17.1 ile deneriz dilerseniz hocam. 16.8 de var elimde. İstanbul güngörende oturuyorum.
 
Teşekkür ederim, hepimiz kazasız, belasız, cezasız, herkese saygılı gönlümüzce kullanırız inşallah.

İlgin için teşekkür ediyorum. Yakın zamanda o tarafa gelmem zor gibi, anadolu yakası yakın bir yerde kablosu olan birileri çıkar umarım.;)

 
Değerli Hocam 

Dostlar arasına hoş geldiniz.

 
Aramiza hoşgeldiniz Hocam. Bir ara bende Yeti düşünmüştüm. Keyifli arac hayirli olsun .

 
Cümleten hoşbulduk, teşekkür ederim.

Yeti Hesaplısından bütçeye ve ihtiyaca göre iyi bir araba bence. 1375 kg ağırlığa göre şehir içi 8-9 lt/100km tüketimlerde olsa da dizel kahrı çekmeye değdirmiyor. Bu motor şehir dışı basmaya göre 7 lt/100km altına düşebiliyor. Ayrıca MTV'de de üzmüyor. ;)

 
Cümleten hoşbulduk, teşekkür ederim.
Yeti Hesaplısından bütçeye ve ihtiyaca göre iyi bir araba bence. 1375 kg ağırlığa göre şehir içi 8-9 lt/100km tüketimlerde olsa da dizel kahrı çekmeye değdirmiyor. Bu motor şehir dışı basmaya göre 7 lt/100km altına düşebiliyor. Ayrıca MTV'de de üzmüyor. [emoji6]
Yeti gerçekten çok değişik bir araç.
Hem doblo gibi ticari havası var hem yerden yüksek crossover gibi, hemde hb bir araba havası var.

1.2 motor o ağırlığı çekmekte zorlanmaz.
Ama gönül isterki 2.0 tdi 4X4 olsun.
İyi günleriniz olsun aracınızla.
Araba tutkunları arasına hoşgeldiniz hocam.
 
Yeti gerçekten çok değişik bir araç.
Hem doblo gibi ticari havası var hem yerden yüksek crossover gibi, hemde hb bir araba havası var.

1.2 motor o ağırlığı çekmekte zorlanmaz.
Ama gönül isterki 2.0 tdi 4X4 olsun.
İyi günleriniz olsun aracınızla.
Araba tutkunları arasına hoşgeldiniz hocam.
Teşekkür ederim. Zaten kendisi crossover sınıfına dahil oluyor. Dağ, ova, çayır, bayır maceranız yoksa 4x4 2.0 motor gereksiz bence. Öyle bir macera için biraz hafif kalabilir.

Turbo olunca TSI motorlar psikolojik bu motor bu kasayı çekmez önyargısını kırıyor. Hatta arka koltuklar katlanarak ya da sökülerek alt kısımda malzemeler üst kısımda iki kişinin yatabileceği yatak şekline getirilebiliyor. Kısa gezilerde güzel bir seçenek. Nette güzel bir örneği vardı şu an bulamadım.

 

Geri
Üst Alt