Mercedes C200d AMG inceleme


gokberks

Üye
Katılım
28 Eyl 2015
Mesajlar
462
Tepkime puanı
82
Konum
İstanbul
İsim
Gökberk
Mesaj düzenlenmiştir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Tesekkur ederim degerli Hocam verdiğiniz bu kıymetli bilgiler için.

 
bu inceleme değilde yerme yazısı gibi olmuş sanki :)  elinize sağlık hocam bu tür incelemeleri 1-2 gün aracı test edip kullanan değilde gerçek kullanıcılarından dinlemek okumak daha güzel oluyor. Bu tür araçlara verilen paralardan dolayı beklenti daha fazla , fakat beklentiyi karşılamazsa en ufak kusurları gözünüzde daha da büyüyor. örn geçenlerde 525d ye bindim araç çok farklı fakat trim sesi rüzgar sesi  ondada var bu benim çok garibime gitmişti 300K lık araç sonuçta binince hiç bi ses duymucağımı sanmıştım en basitinden ama öyle değilmiş :)

 
Hocam inceleme için teşekkür ederiz. Bu fiyatlara yeniden araç alacak olsaydınız bu aracı almaz mıydınız?

 
Babamın aracı Mercedes Benz C200d AMG ile ilgili nacizane görüşlerimi paylaşmak istedim. Aracı aralık 2016'da sıfır olarak teslim aldık. Şu anda 11000 kmyi geçti. Ülkemizdeki 1.6 dizel otomatik sevdası ve mercedesin marka imajından dolayı c serisi d sınıfında en çok satan premium model. Aracın eksilerinden başlayacağım çünkü bu fiyat seviyesindeki bir araç için bu eksiler gerçekten çok can sıkıcı. Bildiğiniz üzere mercedes 1.6 dizel motoru renaultdan alıyor. Bana kalırsa gerçekten başarısız ve mercedese yakışmayan bir motor. Oldukça sesli çalışmasının yanında devir yükseldikçe artarak içeri gelen ses çok çok rahatsız edici oluyor. Buna bir de zf ve stronic/dsgnin yanına yaklaşamayacak 7gtronic şanzıman eklenince bu arabaya bu para verilir mi demeden edemiyorsunuz. Şunu açıkça söylemek istiyorum, liste fiyatı 244 bin lira olan bir aracın bu kadar kötü bir sürüş deneyimi yaşatması bana kalırsa hayal kırıklığı. Park sensörünün çalışma mantalitesi de gerçekten çok garip. Normal araçlar gibi engele yaklatığınızda değil vurmadan bir saniye önce uyarı veriyor. Alışmadan kullanmak inanılmaz zor. Motor ve şanzıman dışında en büyük eksisi Audio 20 diye geçen aracın multimedia sistemi. Bu sistemi araca koyan mühendis kesinlikle bu sistemi kullanmış olamaz. Bu kadar başarısız bir multimedia sistemi görmedim ve hiçbir arabada da olduğunu sanmıyorum. En basit işlemde bile kasım kasım kasılan, sürekli takılan ve kullanıcıyı bekleten audio 20 sistemini bu araca nasıl koymuşlar akıl sır erdirmek mümkün değil. Arayüzün yanında fiziksel olarak çin malı tablet görüntüsü hepinizin malumu ancak bir süre sonra alışıyorsunuz. Tablet dışında aracın iç mekanı neredeyse kusursuz. Neredeyse diyorum çünkü ön konsolda multimedia ve dörtlü flaşör butonlarının kalitesi çok kötü. Bu alan dışında araç genelinde malzeme kalitesi ve lüks olarak hem a4 hem de 3 serisinden önde. AMG paket 18 inç runflat lastikler ve sportif agility control süspansiyonla birlikte geliyor. Bozuk yollar ve çukurlardan geçerken oldukça sert bir araç olduğunu hissediyorsunuz. Tabi yol tutuşu da sertlikle doğru orantılı olduğu için yol tutuşu konusunda bir sorun yaşamadım bugüne kadar. Arkadan itişli olmasına rağmen ağırbaşlı bir araç ve kaymaya başladığında esp hemen devreye girip aracı toparlıyor. Çoğu kişinin söylediği karda arkadan itiş kullanılmaz gibi bir durum söz konusu değil. İstanbula yağan karda hiçbir sıkıntı yaşamadan espnin küçük müdahaleleriyle atlattık. Kendi aracım 116d ile karşılaştırdığımda c200'ün arkadan kayma eğiliminin çok daha az olduğunu söyleyebilirim. Performans konusunda da bu ağırbaşlılık devam ediyor. Araçtan performans beklentiniz çok değilse ideal bir araç. Özellikle şanzıman performanslı kullanıma pek uygun değil. ZF ya da dsg ile bu motor çok daha iyi performans gösterebilirdi. Donanım olarak panoramik cam tavan, ambiyans aydınlatması, katlanır aynalar, geri görüş kamerası, ısıtmalı deri koltuk vs. mevcut. Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Unuttuğum ya da merak ettiğiniz bir şey varsa yardımcı olmaya çalışırım. 











Güzel özetlemişsiniz @gokberks hocam. 

Merso C Serisi deyince aklıma gelenler: vestel tablet, isteksiz şanzıman, kaliteli direksiyon. kullanışsız torpido. renault motoru, fail moose test, güzel jant seçenekleri, gerçek cam tavan, güzel front led farlar.   :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
öncelikle kazasız belasız kullanmanızı temenni ederim. hem dış hem de iç tasarım güzel. ancak bu kadar yüksek fiyatlı bir araçtan herkesin beklentisi yüksek oluyor. maalesef karşılamaktan uzak.

 
Bu arabaya bayılıyodum ben yaaa yazınızı okuyunca soğudum resmen :/

 
Bu arabaya bayılıyodum ben yaaa yazınızı okuyunca soğudum resmen :/
Aracın herkesin üstündeki etkisi farklıdır.
Dediğim gibi sırf konsolunda saat var diye arabaya çöp diyen arkadaşım var benim.
Araba isterse 100 puan almış olsun her disiplinde. O saat orada oldukça almam diyordu. [emoji3]
O yüzden kullanın test edin araçla zaman geçirin. Gerekirse kiralayın uzun süre.

Kendim araç almadan önce aklımdaki araçları önce bayide didik didik ederim test sürüşüne çıkarım. Kiralarım, arabayla vakit geçiririm, işe gidip gelirim, ailemle dışarı çıkarım onlarında görüşlerini alırım.

Sonra ,fiyat ,bana hitap etmesi ve istediğim zaman kolayca satabilecekmiyim (dünyanın binbir türlü hali var derim)
bunlara bakarım.

Sonra alırım.

O yüzden herkesin görüşü (özellikle ülkemizde) beni çok bağlamaz.

İngiltere nin yol yapısı (yama-vs)

Bize daha çok benzediği için ingiliz yorumcuları daha çok takip ederim.
Almanlar bana biraz fanatik ve taraflı geliyor nedense.

Sizde kendi yapınıza göre bir tercih skalası oluşturup öyle araç tercih edin.
Kesinlikle soğumayın kendiniz tecrübe edin.

Araba tutkusu ile kalın...




 
benimde var öyle bi tanıdığım :D  saat olayına takık 

 
aracın fiyatı beklentileri çok yükseltiyor ancak beklentileri pek karşılayabildiğini söyleyemem. çeşitli forumlarda c200d kullanıcılarının karşılaştığı sorunları, şikayetlerini okuyabilirsiniz. araba 18 bin kmye geldi sayılır. gözlüklükte gözlük olunca bozuk yolda trim sesi yapıyor onun dışında genelde bahsedilen rüzgar sesi ya da sağ amortisörden gelen ses sorunuyla karşılaşmadım. dizel olduğu halde ekonomik bir araç değil. beşiktaş-atakent arası sakin sayılabilecek kullanımla 7.5 litre yaktı. 1.6 tdi a3 benzer kullanım şekliyle maksimum 6, 1.4 tsi golf de maksimum 7 litre yakardı. motor sesine katlanmaya değmiyor açıkçası. 

IMG_3755 2.JPG

 
Mercedes, Mercedestir ama nedense Almanya yerine Güney Afrika da üretilen C serisine güvenemiyorum, sanki Jetta ile Golf arasındaki kalite farkını Almanya ile Güney Afrika arasında görebiliriz gibi hissediyorum.

 
@gokberks hocam 244.000 TL'den bahsetmiş. Bence yazdığı yazıyı ve getirdiği eleştirileri bu minvalde tekrardan okumakta fayda var. 

 
@iamalegend güney afrika üretim diyince bahsetmeyi unuttuğum bir kaç sorunu anlatayım. öncelikle silecekler çok kalitesizdi, arabayı aldıktan iki hafta sonra garantiden değişti. bir diğer sorun ise kaputu açıp kapattıktan sonra hareket ettiğinzde kaput kapalı olduğu halde kaput açık uyarısı vermeye başlıyor. kaputu tekrar açıp sert bir şekilde kapatmadan uyarı susmuyor. golfle jetta arasındaki kadar büyük bir fark yok ancak güney afrika üretimlerin işçilik kalitesinin düşüklüğü herkesin kabul ettiği bir şey.

 

Global şirketlerin üretim yerlerine göre kalite  değişmez. Mercedes isterse Mozambik te üretilsin eğer Avrupa ya satılacaksa Avrupa kalite kriterlerini karşılamak zorundadır. Bunu dışındaki yorumlar sadece söylentiden ibarettir. 

 

Geri
Üst Alt