silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,342
- İsim
- Murat İNCİ
Jant ve Lastik Ölçüleri
Lastik alırken kullandığınız jant belirleyicidir.
Belirli Jant alırken Jantların kendine özgü ölçü aralığı bulunur.
205/55/R16 ölçülerinde lastik takılmış olan janta 215/55/R16 takmanız mümkündür.
Hatta araçlarını performanslı kullanmayı sevenler jantın lastiği sıkıca sarması ve kaymaması için özellikle maksimum değerleri tercih ederler.
Midline Plus Donanımı
Lyon Jantlar:
6.0 J x 15
5 x 112
ET43
195/65 /R15 lastikler
Orijinal Yedek Parça Kodu: 5G0601025AA 5G0601025H
Dover Jantlar:
6.5Jx 16
ET48
5 x 112
205/55/R16 lastikler
Ağırlığı: 18.8 kg
Orijinal Yedek Parça Kodu: 5G0601025BP
Dijon Jantlar:
7.0J x17
ET49
5 x 112
225/45 R17 lastikler
Ağırlığı: Lastikler Dahil : 21.77
Durban Jantlar:
7.5J x 18
ET51
5 x 112
225/40/R18 Lastikler
Ağırlığı: 21.2 kg
Bu bilgilerdeki kısaltmaların açılımı:
1. 5 bijona sahip
2. 112 mm PCD(Pitch Circle Diameter) Bijon, somun anahtar delik aralığı Çapı olan
3. ET(ofset) Değerleri:
Almanca "Einpress Tiefe" kelimelerinin kısaltmasıyla anılan bu değerler Jantların iç kısmına bazı durumlarda ön yüzlere basılmaktadır.
Üçtür ofset vardır.
A) inset( pozitif ofset)
B)outset(negatif ofset)
C) 0 ofsetli araçlarda vardır.
Jant göbeği jantın tam ortasındadır.
Tüm bu verilerin uyuşması gerekir ve belli bir miktarda tolore imkanı da vardır. Tolore sınırı aşılırsa jantın bağlandığı bijon uzunluğu ve çapı uymayacak veya aracın lastik takılan aks uzantısı poryalarının deliklerine uymayacaktır.
Bunlar uymasa da takmak mümkün ama buna bilim demek yerine simya demek daha doğru sanki.
Çünkü bağlantı elemanlarının mukavemeti, soğuk ve sıcakta ya da tork altındaki mukavemet, esnemeleri tam olarak bilenebilirse sorun yok. ama uymadığı durumarda spacer ya da flanş, adaptör, bilezik ve benzeri isimlerle anılan malzemeler devreye girer uydurmak için.
Bu parçalardan plastik olanlara bilezik deniliyor, sonradan takılan jantlarda jantın ortasındaki delik ile "porya"daki çıkıntı arasındaki boşluğu doldurup bijonların üstüne binen yükü azaltıyor.
Spacer aracın iz genişliğini arttırmak için lastiklerin kaportadan dışarı taşacak şekilde görünmesini de sağlayan yapılan uygun ölçülerde olmayan jant montajında jantın fren kaliperlerine sürtmesini de engeller.
Jantla disk arasına demirden 1 ila 8 mm lik bir disk-spacer (flanş ) kullanılması istenmese de "kabul edilebilir sınırlardır" ama apaçi araçlarıda bu parça matematik derslerine müzik öğretmeni girdiği için veya matematik dersleri itina ile kırıldığı için mm olan ölçü santimetre ve hatta inch olarak anlaşılmıştır. Profesyonel olarak tuning yapan firmalarda metallerin genleşme katsayıları, ısı iletkenlikleri, vb. özelliklerinin farklı olmasından dolayı spacer denen bu aparatlar çoğunlukla alüminyumdan yapılıyormuş. ama alelade alüninyum değil Duraluminyum olarak da geçen sert aluminyum malzeme ve bu Kütük halde bulunup lazım olduğu kadar kestirerek alıyor, sonra da CNC tornacıda işletiyorsun.
Aracınızda 17" lastikler olsa da üretici 16" jantlarla kış lastiklerine müsaade ediyor...
Dolayısıyla; Audi'de standart jantlar yelpazesi çok geniş
205/55/ R 16 ve ET 45 7J 5 x 112 ;
Dolayısıyla;
piyasada şu Audi'lerin jant kapaklarına takılan 5 kollu tek göbeğe bağlı Audi amblemi yerine Vw amblemli olanı satıldığına göre
Her ne kadar ama ET(ofset) Değerlerini bulamasam da benzer olmalı...
http://www.ebay.com/itm/4-For-VW-4F0-601-165-N-Logo-Emblem-Wheel-Center-Hub-Cap-Cover-Rim-Star-Design-/391023967559?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AVolkswagen&hash=item5b0ad83d47&vxp=mtr
Lastik alırken kullandığınız jant belirleyicidir.
Belirli Jant alırken Jantların kendine özgü ölçü aralığı bulunur.
205/55/R16 ölçülerinde lastik takılmış olan janta 215/55/R16 takmanız mümkündür.
Hatta araçlarını performanslı kullanmayı sevenler jantın lastiği sıkıca sarması ve kaymaması için özellikle maksimum değerleri tercih ederler.
Midline Plus Donanımı
Lyon Jantlar:
6.0 J x 15
5 x 112
ET43
195/65 /R15 lastikler
Orijinal Yedek Parça Kodu: 5G0601025AA 5G0601025H
Dover Jantlar:
6.5Jx 16
ET48
5 x 112
205/55/R16 lastikler
Ağırlığı: 18.8 kg
Orijinal Yedek Parça Kodu: 5G0601025BP
Dijon Jantlar:
7.0J x17
ET49
5 x 112
225/45 R17 lastikler
Ağırlığı: Lastikler Dahil : 21.77
Durban Jantlar:
7.5J x 18
ET51
5 x 112
225/40/R18 Lastikler
Ağırlığı: 21.2 kg
Bu bilgilerdeki kısaltmaların açılımı:
1. 5 bijona sahip
2. 112 mm PCD(Pitch Circle Diameter) Bijon, somun anahtar delik aralığı Çapı olan
3. ET(ofset) Değerleri:
Almanca "Einpress Tiefe" kelimelerinin kısaltmasıyla anılan bu değerler Jantların iç kısmına bazı durumlarda ön yüzlere basılmaktadır.
Üçtür ofset vardır.
A) inset( pozitif ofset)
B)outset(negatif ofset)
C) 0 ofsetli araçlarda vardır.
Jant göbeği jantın tam ortasındadır.
Tüm bu verilerin uyuşması gerekir ve belli bir miktarda tolore imkanı da vardır. Tolore sınırı aşılırsa jantın bağlandığı bijon uzunluğu ve çapı uymayacak veya aracın lastik takılan aks uzantısı poryalarının deliklerine uymayacaktır.
Bunlar uymasa da takmak mümkün ama buna bilim demek yerine simya demek daha doğru sanki.
Çünkü bağlantı elemanlarının mukavemeti, soğuk ve sıcakta ya da tork altındaki mukavemet, esnemeleri tam olarak bilenebilirse sorun yok. ama uymadığı durumarda spacer ya da flanş, adaptör, bilezik ve benzeri isimlerle anılan malzemeler devreye girer uydurmak için.
Bu parçalardan plastik olanlara bilezik deniliyor, sonradan takılan jantlarda jantın ortasındaki delik ile "porya"daki çıkıntı arasındaki boşluğu doldurup bijonların üstüne binen yükü azaltıyor.
Spacer aracın iz genişliğini arttırmak için lastiklerin kaportadan dışarı taşacak şekilde görünmesini de sağlayan yapılan uygun ölçülerde olmayan jant montajında jantın fren kaliperlerine sürtmesini de engeller.
Jantla disk arasına demirden 1 ila 8 mm lik bir disk-spacer (flanş ) kullanılması istenmese de "kabul edilebilir sınırlardır" ama apaçi araçlarıda bu parça matematik derslerine müzik öğretmeni girdiği için veya matematik dersleri itina ile kırıldığı için mm olan ölçü santimetre ve hatta inch olarak anlaşılmıştır. Profesyonel olarak tuning yapan firmalarda metallerin genleşme katsayıları, ısı iletkenlikleri, vb. özelliklerinin farklı olmasından dolayı spacer denen bu aparatlar çoğunlukla alüminyumdan yapılıyormuş. ama alelade alüninyum değil Duraluminyum olarak da geçen sert aluminyum malzeme ve bu Kütük halde bulunup lazım olduğu kadar kestirerek alıyor, sonra da CNC tornacıda işletiyorsun.
Aracınızda 17" lastikler olsa da üretici 16" jantlarla kış lastiklerine müsaade ediyor...
Dolayısıyla; Audi'de standart jantlar yelpazesi çok geniş
205/55/ R 16 ve ET 45 7J 5 x 112 ;
Dolayısıyla;
piyasada şu Audi'lerin jant kapaklarına takılan 5 kollu tek göbeğe bağlı Audi amblemi yerine Vw amblemli olanı satıldığına göre
Her ne kadar ama ET(ofset) Değerlerini bulamasam da benzer olmalı...
http://www.ebay.com/itm/4-For-VW-4F0-601-165-N-Logo-Emblem-Wheel-Center-Hub-Cap-Cover-Rim-Star-Design-/391023967559?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AVolkswagen&hash=item5b0ad83d47&vxp=mtr
Moderatör tarafında düzenlendi: