Merhaba arkadaşlar,
Aranıza az evvel katıldım.Birçok vw ya da golf'e özel forum sitelerine denk geldim ama sitenin adından da anlaşılacağı gibi TUTKU kısmı burada yaşıyor. Geçtiğimiz hafta 2011 model 1.4 TSI Otomatik vites Comfortline sahip oldum. Aracı alırken tanıdığım bir expertiz firmasına da gösterdim ve bir kaç problemini bilerek satın aldım aracı. Tecrübeli arkadaşların bilgi ve yönlendirmesi dahilinde hareket etmek istiyorum, zira haftaya Vw servisine bakıma götürmeyi düşünüyorum.
1- Expertiz ve özel yetkili Vw servisinde ilk kalkışta hafif titreme olduğu söylendi. Sanıyorum bu araçlar için kronik bir arıza.Sağolsun satın aldığım adamla beraber, Vw servisine hiç üşenmeden gittik. Servis yetkilisi aracı ustaya denetti fakat usta titreme ile alakalı birşey sezmedi. Buna rağmen servis yetkilisi arkadaş ; Bugüne kadar bakımların burada yapıldığından dolayı İYİ NİYET garantisi kapsamında Kasım ayına kadar şanzumanın değişebileceğini söyledi. Fakat ; genel merkeze şanzumanı ücretsiz olarak değiştirebilmesi için "evet aracınız bu değerlerde titreme yapıyor" diyebilmesi için gerçekten o değerlerde olması gerekiyormuş. Bu durumda ne yapmamı önerirsiniz ? Ki bu titreme genelde sabahları araç ilk çalıştığında hafif oluyor.
2- Expertizde turbo valfinin değişmesi gerektiği çıktı (yanlis hatırlamıyorsam B034 hatası) , özel yetkili servis çok önemli bir problem olmadığını, turbodaki mekanizmanın bir defaya mahsus sekteye uğraması bile bu hata kodunu sisteme düşürebileceğini söyledi. Hatta, turboyu söküp içindeki birikmiş kurumları temizledikten sonra hiçbir sorun teşkil etmeyeceğini söyledi.
3- Far ayarım "0" konumundayken gündüz vakti kısa far yanık kalıyor. Orta kısım (göz simgesi) getirdiğimde farlarım kapanıyor ama göstergeler ve teyp ışığı açık kalıyor. Bu normal midir?
4- En garibime giden olay, şofor mahalinde ki camın otomatik olarak inip kalkmaması.Tuş biraz tahrip olmuş, takılı kalıyor anca öyle kendiliğinden kaldırıyor ama ben onu düzeltmek zorunda kalıyorum.
5- Özellikle yokuş tırmanırken aracın ön kısmından gaza biraz abanıp araç hızlanınca aracın ön tarafından çıtçıtçıtçıt diye sesler geliyor. (İki elektrik kablosunu birbirine çarptırdığınızda çıkan ses gibi)
6- Sabahları ilk çalıştırdıgımda direksiyonu sola (genelde) çevirirken direksiyondan tabiri caizse yine çıtçıtçıtçıt sesleri geliyor ve daha sonra geçiyor..
7- 2.el RCD 510 Türkçe menü bi ekran buldum letgo'da. Bu tür cihazlar alırken nelere dikkat etmeliyim?Sanıyorum adamın bir passat'ı var ve aracın üstünde bakabilirsin dedi. İnternete bakıyorum RCD 510 diye arama yapıyorum 350-550 TL'ye de var 2000 TL'ye de var.Ne tür farklar var bunlar arasında ?
Biraz uzun oldu biliyorum ama bu tür konularda biraz tecrübesizim, umarım hoş karşılar yardımlarınızı esirgemezsiniz.Şimdiden çok teşekkür ediyorum yardımcı olan olmayan arkadaşlara.
Aranıza az evvel katıldım.Birçok vw ya da golf'e özel forum sitelerine denk geldim ama sitenin adından da anlaşılacağı gibi TUTKU kısmı burada yaşıyor. Geçtiğimiz hafta 2011 model 1.4 TSI Otomatik vites Comfortline sahip oldum. Aracı alırken tanıdığım bir expertiz firmasına da gösterdim ve bir kaç problemini bilerek satın aldım aracı. Tecrübeli arkadaşların bilgi ve yönlendirmesi dahilinde hareket etmek istiyorum, zira haftaya Vw servisine bakıma götürmeyi düşünüyorum.
1- Expertiz ve özel yetkili Vw servisinde ilk kalkışta hafif titreme olduğu söylendi. Sanıyorum bu araçlar için kronik bir arıza.Sağolsun satın aldığım adamla beraber, Vw servisine hiç üşenmeden gittik. Servis yetkilisi aracı ustaya denetti fakat usta titreme ile alakalı birşey sezmedi. Buna rağmen servis yetkilisi arkadaş ; Bugüne kadar bakımların burada yapıldığından dolayı İYİ NİYET garantisi kapsamında Kasım ayına kadar şanzumanın değişebileceğini söyledi. Fakat ; genel merkeze şanzumanı ücretsiz olarak değiştirebilmesi için "evet aracınız bu değerlerde titreme yapıyor" diyebilmesi için gerçekten o değerlerde olması gerekiyormuş. Bu durumda ne yapmamı önerirsiniz ? Ki bu titreme genelde sabahları araç ilk çalıştığında hafif oluyor.
2- Expertizde turbo valfinin değişmesi gerektiği çıktı (yanlis hatırlamıyorsam B034 hatası) , özel yetkili servis çok önemli bir problem olmadığını, turbodaki mekanizmanın bir defaya mahsus sekteye uğraması bile bu hata kodunu sisteme düşürebileceğini söyledi. Hatta, turboyu söküp içindeki birikmiş kurumları temizledikten sonra hiçbir sorun teşkil etmeyeceğini söyledi.
3- Far ayarım "0" konumundayken gündüz vakti kısa far yanık kalıyor. Orta kısım (göz simgesi) getirdiğimde farlarım kapanıyor ama göstergeler ve teyp ışığı açık kalıyor. Bu normal midir?
4- En garibime giden olay, şofor mahalinde ki camın otomatik olarak inip kalkmaması.Tuş biraz tahrip olmuş, takılı kalıyor anca öyle kendiliğinden kaldırıyor ama ben onu düzeltmek zorunda kalıyorum.
5- Özellikle yokuş tırmanırken aracın ön kısmından gaza biraz abanıp araç hızlanınca aracın ön tarafından çıtçıtçıtçıt diye sesler geliyor. (İki elektrik kablosunu birbirine çarptırdığınızda çıkan ses gibi)
6- Sabahları ilk çalıştırdıgımda direksiyonu sola (genelde) çevirirken direksiyondan tabiri caizse yine çıtçıtçıtçıt sesleri geliyor ve daha sonra geçiyor..
7- 2.el RCD 510 Türkçe menü bi ekran buldum letgo'da. Bu tür cihazlar alırken nelere dikkat etmeliyim?Sanıyorum adamın bir passat'ı var ve aracın üstünde bakabilirsin dedi. İnternete bakıyorum RCD 510 diye arama yapıyorum 350-550 TL'ye de var 2000 TL'ye de var.Ne tür farklar var bunlar arasında ?
Biraz uzun oldu biliyorum ama bu tür konularda biraz tecrübesizim, umarım hoş karşılar yardımlarınızı esirgemezsiniz.Şimdiden çok teşekkür ediyorum yardımcı olan olmayan arkadaşlara.