DSG vites Hızlanırken Silkeleme ve Devir Saati Kademeli Artış


windshear

Üye
Katılım
13 Eyl 2016
Mesajlar
414
Tepkime puanı
425
Konum
Stockholm
İsim
Berker
Herkese merhaba,

DSG ile ilgili bir sorum olacak. Özellikle tsi sahiplerinden cevap alabilirsem sevinirim, ancak tdi sahipleride eğer sorun gerçekten dsg de ise belki karşılaşmışlardır diye yazıyorum.

Özellikle düşük devirlerde 1400-2500 arası ama zaman zaman neredeyse 4000 devir/dk kadar da yaptığı olabiliyor, özellikle havalar soğuk iken gaza yüklenip(dsg ye vites düşürecek kadar değil) hızlanmak istediğinizde alttan vuruntuyla beraber, araç ileri geri hafif hissedilen bir silkelemeyle beraber devir saati kademeli kademeli (artıp-anlık durup tekrar artma) şeklinde bir olay meydana geliyor.

Bu dertten muzdarip olan var mı aramızda? Servis buji ve bobinleri kontrol etti ve bujiden kesinlikle değil denildi. Ben DSG den şüpheleniyorum. Sizlerin bu duruma öneri ve tecrübelerinizi merak ediyorum.

Keyifli forumlar.

Video dan görebilirsiniz ;

https://youtu.be/l0Ls9kqUVYk

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam merhaba ;

Tamamen tecrübem ile sorununuzu 2 ana maddeye indirgeyebilirim , benim düşüncem sorununuzun temeli DSG kaynaklı;

ilk olarak MEKATRONİK sorunu ;

Bu parçanın arızaları genel basınç arızası şeklindedir,belirli bir basınçta çalışmayan mekatronik arızaya neden olur ve belirlenen basıncı karşılamayan mekatronik değiştirilir.Bu arızayı basınç sensörü kayıt altına alarak şanzıman beynine işler , ayrıca mekatronikte bulunan selenoid bobinlerde arıza çıkarabilir ve bu arızayı da yine şanzuman beyninden görebilirsiniz , bahsettiğim mekatronik sorunları devir problemlerine neden olabilir. 

Bir diğeri ise KAVRAMA ;

Kavrama ise manuel şanzımanlarda ki baskı balata gibi bir parçadır , yukarıdaki tanımdan anlayacağınız üzere DSG elektronik  çok hassas ve hızlı çalışan bir şanzıman olduğundan çalışma hassasiyeti çok dardır , 1 mm'yi bile bulmayan çalışma hassasiyeti nedeniyle olası değişiklikler, yani beyinden gelen düzensiz vites geçiş sinyalleri, bu dar toleransı bozar ve kavramanın değiştirilmesine neden olur .

Sonuç olarak ;

Benim şahsi fikrim DSG beyninden arıza sorgulaması yaptırıp durumu birde bu yönden değerlendirmeniz

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam merhaba ;

Tamamen tecrübem ile sorununuzu 2 ana maddeye indirgeyebilirim , benim düşüncem sorununuzun temeli DSG kaynaklı;

ilk olarak MEKATRONİK sorunu ;

Bu parçanın arızaları genel basınç arızası şeklindedir,belirli bir basınçta çalışmayan mekatronik arızaya neden olur ve belirlenen basıncı karşılamayan mekatronik değiştirilir.Bu arızayı basınç sensörü kayıt altına alarak şanzıman beynine işler , ayrıca mekatronikte bulunan selenoid bobinlerde arıza çıkarabilir ve bu arızayı da yine şanzuman beyninden görebilirsiniz , bahsettiğim mekatronik sorunları devir problemlerine neden olabilir. 

Bir diğeri ise KAVRAMA ;

Kavrama ise manuel şanzımanlarda ki baskı balata gibi bir parçadır , yukarıdaki tanımdan anlayacağınız üzere DSG elektronik  çok hassas ve hızlı çalışan bir şanzıman olduğundan çalışma hassasiyeti çok dardır , 1 mm'yi bile bulmayan çalışma hassasiyeti nedeniyle olası değişiklikler, yani beyinden gelen düzensiz vites geçiş sinyalleri, bu dar toleransı bozar ve kavramanın değiştirilmesine neden olur .

Sonuç olarak ;

Benim şahsi fikrim DSG beyninden arıza sorgulaması yaptırıp durumu birde bu yönden değerlendirmeniz
Bu kadar ayrıntılı ve güzel bir açıklama için çok teşekkür ederim. Aracım henüz 5000 km deyken şanzıman arası verip yolda bırakmıştı beni. Servis mekatroniğin beyin çipinin içindeki yazılımın çöktüğünü ve yeniden formatlanamayacağını belirterek mekatronik sipariş verip ücretsiz olarak montajı yapılmıştı. Şimdi aracım 37.000km de. Çok dik yokuşlarda çıkarken özellikle araç yeni çalıştığında benzer bir şekilde silkeleme problemi yaşıyorum. Ama bu durum sadece ikinci vitesteyken oluyor. (2 den 1 e düşürme veya 3 e atma esnasında).

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yurt dışı sitelerinde ve youtube dan görebildiğim kadarıyla aslında çoğu bu problemi yaşayanların problemi mekatronik ünite ya da baskı/balata setinden değil, kuru tip de olsa 1.9 lt yağ içermesi gereken yağ eksik olunca gerekli basınç kilitlenme anında sağlanamadığından yüklenme esnasında balatanın kaçırdığı yönünde. DQ200 de yağ kontrol çubuğu olmadığından yağı boşaltıp, yeni filtre + gereken miktarda yağ konulduğunda da yapıyorsa mekatronik ve/veya  baskı değişimine gidilebilir sanıyorum.



 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Evet yağ etki edebiliyor fakat devir saatindeki anlık değişkenlik bilgisi bu hususu çürütür gibi geliyor bana  , ama inşallah yanılıyorumdur. 

 
Herkese merhaba,

DSG ile ilgili bir sorum olacak. Özellikle tsi sahiplerinden cevap alabilirsem sevinirim, ancak tdi sahipleride eğer sorun gerçekten dsg de ise belki karşılaşmışlardır diye yazıyorum.

Özellikle düşük devirlerde 1400-2500 arası ama zaman zaman neredeyse 4000 devir/dk kadar da yaptığı olabiliyor, özellikle havalar soğuk iken gaza yüklenip(dsg ye vites düşürecek kadar değil) hızlanmak istediğinizde alttan vuruntuyla beraber, araç ileri geri hafif hissedilen bir silkelemeyle beraber devir saati kademeli kademeli (artıp-anlık durup tekrar artma) şeklinde bir olay meydana geliyor.

Bu dertten muzdarip olan var mı aramızda? Servis buji ve bobinleri kontrol etti ve bujiden kesinlikle değil denildi. Ben DSG den şüpheleniyorum. Sizlerin bu duruma öneri ve tecrübelerinizi merak ediyorum.

Keyifli forumlar.

Video dan görebilirsiniz ;

https://youtu.be/l0Ls9kqUVYk
Hocam arızanız giderildi mi?

 
@windshear hocam devir saatindeki kademeli artış neyin göstergesiymiş çözebildiniz mi?

 
@windshear hocam devir saatindeki kademeli artış neyin göstergesiymiş çözebildiniz mi?
Hocam kavrama kaciriyor tam isinmadan hava nemli ve/ve ya soguk ise. Isvecte su anda kullandigim TDI DSG de 3 ve 5. Viteslerde ayni durum söz konusu. Biraz yol yapip trafige girince kavrama isininca geciyor. Hepsi ayni kisacasi bi cözumu yok gözukuyor.

 
Degistirselerde bir kac bin km sonra yeniden yapacak, hic gerek yok :)
Hortlatacağım konuyu ama, bir gelişme oldu mu bu konu ile alakalı? Benim 1.6 tdi dsg de 3. Viteste yapıyor. Kavrama değişeli 7 bin km olduğunda başladı, ara sıra olarak devam ediyor. Yaklaşık 5 bin km’dir böyle biniyorum. Servise götürdüğümde teste çıkıldı, kavrama saat gibi dedi Formen. Yakıttan kaynaklanabileceğini söyleyip başka bir yerden yakıt almamı söyledi ama yakıt da derman olmadı. Siz böyle deyince tekrar servis randevusu almak istiyorum açıkçası. Çünkü 120 bin km bakımıma 2 bin km ve 1 ay kaldı. Açıkçası şu ağır bakım fiyatlarından dolayı servise götürmeyi düşünmüyordum eğer Mekatronik derlerse seve seve gidip bayılacağız. 

 
@windshear dostum benimde ilk on dakika kalkış yapıyorum 5. Ve 7. Viteste sangirti sesi geliyor ama sadece kalkışta..yola devam ederken bu viteslerde sıkıntı yok..On dakika sonra durup yeniden kalktıgımda bu ses yok..ne yapmam gerekir? Vites geçişlerinde ses yok

 
@windshear dostum benimde ilk on dakika kalkış yapıyorum 5. Ve 7. Viteste sangirti sesi geliyor ama sadece kalkışta..yola devam ederken bu viteslerde sıkıntı yok..On dakika sonra durup yeniden kalktıgımda bu ses yok..ne yapmam gerekir? Vites geçişlerinde ses yok

 

@windshear merhaba. Ankarada yaşıyorum. Golf 6 1.6 bse motor 7 ileri dsg aracımda da videodaki durumun bire-bir aynısı durum söz konusu. Benzinde 20 KM kullanınca sarsıntı ve devir dalgalanması geçiyor. Soğuk iken  3, 5 ve 7. Viteslerde yuklenme ve rampada titreme ve devir dalgalanmasi oluyor. Kavrama degisti. Yaklasik 1500 km sonra sorun tekrar basladi. Bu durum sadece tekli viteslerde mevcut. 2, 4. Ve 6 . Viteste hiçbir problem yok. Klasik kavrama titreşimi kalkışta 2. Viteste olur. Benim durumda böyle birşey yok. Bu durumla karşılaşan ve sorunu çözen arkadaşlar varsa memnun olurum. 

 

Geri
Üst Alt