golfucubaha
Yeni Üye
- Katılım
- 16 May 2017
- Mesajlar
- 29
- Tepkime puanı
- 13
- İsim
- baha
Volkswagen'in tartışmasız en iyi modellerinden olan Golf, 2018 yılı için hazırlıklara başladı. Farklı çizgi ve donanımlarla ile çıkması beklenen Golf modelini gelin beraber inceleyelim.
Volkswagen’nin efsane tadındaki kompakt arabası Golf yenilenme sürecine girdi. Doğuşu 1974 yılında olan Golf, Beetle(kaplumbağa) modelinin halefi olarak çıkış yaptı. VW’nin bile belki de tahmin edemeyeceği başarılara imza attı. Golf, uzun soluklu yaşamına MK1 kod adıyla başlamıştı. Önden çekişli hatchback arabaların dünyadaki en büyük temsilcisi olmayı da başarmıştı. Volkswagen Beetle’ın yerini alacak olan Golf için VW gereğinden fazla önem ve yatırım yaparak tüm riskleri almış. Arkadan itiş ve arkadan motorlu devrini Golf artık bitirmişti. Sonuca baktığımızda 7.nesline kadar süre gelen bir model haline gelmiştir. Golf 4.neslinde yakaladığı başarıyı 7.neslinde yakalamış olsa da 2018 yılı için planladığı 8.nesli hepsinden daha ses getirecek gibi duruyor. Diğer bir gerçekte olanda, firmaların orta segment modellerine yüklediği donanımlar o kadar fazla ki , Yeni Golf 8 modelini Passat ayarında görmemiz bizi şaşırtmayacaktır. Ferdinand Porsche’nin Audi ile başlattığı eser artık zirveye ulaştı! Kalite anlayışı sönmediği sürece Golf yine sınıf liderliğine devam edecektir. Önümüzdeki sene içerisinde muhtemelen Golf 8’in çıkışını göreceğiz. Zaten ilk sızma fotoları çıkmaya başladı. Bakalım genel olarak Volkswagen Yeni nesil Golf 8 için neler düşünmüş.
Dış Tasarımı Daha Kompakt Geliyor
Golf 8 için ortaya çıkan ve gerçeklik payı tam olarak net olmayan fotoğraflardan yorumlama yapacağız. Gördüğümüz resimlerde aslında temel görünümü belli oluyor. Birden fazla şekillerde karşımıza çıkan Golf 8, yeni bakışlarıyla göz dolduruyor. Ön tarafında farların yapısının değiştiğini görüyoruz. Far yapısı daha ince ve keskin bir yapıya bürünmüş. Led aydınlatmaların “U” şeklinde olanından vazgeçilerek daha çok mercek etrafında dolanan tasarıma yer verilmiş. Ön tarafında gördüğümüz diğer bir değişim tamponda olmuş. Baktığımız zaman krom detaylar eklenerek sportif hava oluşturulmaya çalışılmış. Alt ızgara kısmına devam eden tampon, Golf’ü doğuştan sporcu havasına bürütmüş.
Arka kısımdan devam edersek; stop far grubunun makyajlandığını görüyoruz. Arka kısmın tasarım çizgileri hakkında yorum yapacak olursak, Audi’nin biraz da olsa parmağı olduğunu hissettiriyor. Arka duruşun tokluğu ve far yapısı Audi’nin hatchback sınıfında olan A3 ile benzer tasarımlar taşıdığını söyleyebiliriz. Biraz daha alt kısımlara baktığımızda difüzör parçasının araca uyumlu ve burada da krom detaylara yer verildiği gözden kaçmıyor. Kroma verilen şekil itibari ile sanki Golf 8’e çift egzoz çıkışı görünümü verilmiş. Ancak Golf 8 içinde hazırlanacak “R” versiyonunun egzoz çıkışları kesinlikle çift olacaktır. Dış yapısı eğer bu gördüğümüz şekilde çıkarsa da radikal bir değişim olmayacaktır.
Golf 8’in Asıl Yeniliği İç Kabinde Toplanmış
VW grubunun üstüne en çok düştüğü bölümün incelemesine geldik. Biraz geriye doğru gidersek, genel olarak VW araçlarının iç yapılarında çeşitli deformasyonlar olduğunu bir çok kişi görmüştür. Bu kronik hastalık 7. nesil Golf ile sonlanmıştı. Kalite anlayışını bir tık daha yukarı alan VW, yenilenecek olan Golf’ün iç yapısını eşsiz donanım ve kalitede sunması bekleniyor. Kalite algısını çok iyi aşılayan Alman üretici, hız kesmeden buna devam edeceği gözüküyor. Sızan resimlere baktığımız zaman dijital unsurların çoğaldığını fark ediyoruz. Tesla markasından alışık olduğumuz ve sonradan moda haline gelen büyük dokunmatik ekran Golf 8 için de koyulmuş. Tahmini olarak 10 inç büyüklüğünde düşünülen Multimedya ekran içinde kolaylık sağlayacak özellikler ile gelecektir. Golf 7 versiyonunda da bulunan Apple CarPlay ve Android Auto gibi ekstra yazılımların olması kesindir diyebiliriz. Birde bu ekranın yönetimi sesli komut şeklinde olması muhtemeldir. Kendi sınıfında olan Renault Megan’ın dikine büyük ekran furyasına Golf, dikdörtgen ekranla cevap vermesi bekleniyor. Gösterge panelinin de değişken yapıda ve renkli TFT ekranlı olması bekleniyor. Genel olarak baktığımız zaman iç yapısı köklü değişime uğramış, bir üst sınıf otomobilleri ile yarışacak düzeye gelmiş.
Güvenlik Paketleri 7. Nesil ile Aynı Olması Bekleniyor
Volkswagen, özellikle güvenlik unsurlarının gelişim sürecinde Golf modelinden çok yardım aldı. Yardımcı asistan teknolojisi tümü ile Golf’de kullanılmıştı. Golf 8’de de devam edecek olan ikincil çarpışma önleyici sistemi, ön araç mesafe kontrol, şerit takip asistanı, kör nokta uyarıcısı, şehir içi kullanımlarda 60 km/h hıza kadar otonom sürüş gibi özellikler, belki daha çok geliştirilerek sunulabilir.
Golf 8 için Farklı Motor Üniteleri Hazırlanıyor
Edinilen bilgilere göre Golf’ün 8. versiyonuna da 1.5 litre hacminde yeni nesil ünite koyulacağı söyleniyor. Son zamanlarda gördüğümüz bu motor, 1.6 TDI’ın yerini almıştı. Bununda sebebi Volkswagen’nin emisyon skandalından sonra insanlarda ki algıyı değiştirmek olabilir. VW grubu yatırımını fazlaca yaptığı 1.5 üniteden oldukça ümitli. Önemli bir konuya değinmek gerekirsek, Golf 8’in kilosunda da değişiklik olacağı. Kasa yapısı, kullanılan farklı malzemeler ile hafifletilmeye gidilmiş. Hafifletme operasyonundan sonra yaklaşık olarak 75 ile 90 kilogram arasında hafif olması bekleniyor. Buda 1.5 litre motorun daha çok performans sağlayacağı ve yakıt sarfiyatında ciddi düşüşler sağlayacağı anlamına geliyor. Yeni kasa Golf 8’in birde GTI ve R versiyonları kısmı var. GTI versiyonu 2.0 litre hacminde 200 ile 250 beygir arasında bekleniyor. R versiyonun motoruna geldiğimizde ise Focus RS ve Subaru Impreza WRX gibi rakiplerine ayak uydurabilecek cinsten olacağı kesin. Audi tabanlı motor üniteleri Golf 8 için göreve çağrılabilir. Audi S4’Ün 3.0 TFSİ ünitesi fazla gelebileceği için muhtemelen S3 versiyonun 2.0 TFSİ 310 beygirlik motoru kullanılabilir.
Golf 8 hakkında yazdığımız, kasa yapısı ve özelliklerinin bu şekilde çıkma ihtimali yüksek. Bu şekilde çıkacağını kabul edersek, VW’nin Golf 8 için fazlaca mesai harcadığını görüyoruz. Efsanenin devamı için ellerinden gelen her detay düşünülmüş. Dış yapısı biraz makyajlanmış gibi gözükse de, müşterilerini mest edecek unsurlar iç kabininde olacaktır. Bizim bu şekilde kısıtlı anlatımda bile tatminkar ölçü ve donanımlarda gözüküyorsa, yollara çıkacağı zaman eminim daha da fazlası olacaktır . Özellikle Golf 4 ile başlayan yüksek imaj, 8. versiyonuna kadar ilerlemiş olacaktır. Şimdi yapmamız gereken 2018 yılını beklemek ve ondan öncesinde bu yıl içerisinde hangi fuarda sergilenecek onu takip etmemiz gerekiyor. Fiyat konusuna gelecek olursak şartlar neyi gösterir bilemeyiz ancak yine 74 bin TL civarları başlayıp 116 bin TL’ye kadar giden aralıklarda olabilir. Bu hali ile Golf 8 sizce de köklü bir değişime maruz kalmış mı?
Volkswagen’nin efsane tadındaki kompakt arabası Golf yenilenme sürecine girdi. Doğuşu 1974 yılında olan Golf, Beetle(kaplumbağa) modelinin halefi olarak çıkış yaptı. VW’nin bile belki de tahmin edemeyeceği başarılara imza attı. Golf, uzun soluklu yaşamına MK1 kod adıyla başlamıştı. Önden çekişli hatchback arabaların dünyadaki en büyük temsilcisi olmayı da başarmıştı. Volkswagen Beetle’ın yerini alacak olan Golf için VW gereğinden fazla önem ve yatırım yaparak tüm riskleri almış. Arkadan itiş ve arkadan motorlu devrini Golf artık bitirmişti. Sonuca baktığımızda 7.nesline kadar süre gelen bir model haline gelmiştir. Golf 4.neslinde yakaladığı başarıyı 7.neslinde yakalamış olsa da 2018 yılı için planladığı 8.nesli hepsinden daha ses getirecek gibi duruyor. Diğer bir gerçekte olanda, firmaların orta segment modellerine yüklediği donanımlar o kadar fazla ki , Yeni Golf 8 modelini Passat ayarında görmemiz bizi şaşırtmayacaktır. Ferdinand Porsche’nin Audi ile başlattığı eser artık zirveye ulaştı! Kalite anlayışı sönmediği sürece Golf yine sınıf liderliğine devam edecektir. Önümüzdeki sene içerisinde muhtemelen Golf 8’in çıkışını göreceğiz. Zaten ilk sızma fotoları çıkmaya başladı. Bakalım genel olarak Volkswagen Yeni nesil Golf 8 için neler düşünmüş.
Dış Tasarımı Daha Kompakt Geliyor
Golf 8 için ortaya çıkan ve gerçeklik payı tam olarak net olmayan fotoğraflardan yorumlama yapacağız. Gördüğümüz resimlerde aslında temel görünümü belli oluyor. Birden fazla şekillerde karşımıza çıkan Golf 8, yeni bakışlarıyla göz dolduruyor. Ön tarafında farların yapısının değiştiğini görüyoruz. Far yapısı daha ince ve keskin bir yapıya bürünmüş. Led aydınlatmaların “U” şeklinde olanından vazgeçilerek daha çok mercek etrafında dolanan tasarıma yer verilmiş. Ön tarafında gördüğümüz diğer bir değişim tamponda olmuş. Baktığımız zaman krom detaylar eklenerek sportif hava oluşturulmaya çalışılmış. Alt ızgara kısmına devam eden tampon, Golf’ü doğuştan sporcu havasına bürütmüş.
Arka kısımdan devam edersek; stop far grubunun makyajlandığını görüyoruz. Arka kısmın tasarım çizgileri hakkında yorum yapacak olursak, Audi’nin biraz da olsa parmağı olduğunu hissettiriyor. Arka duruşun tokluğu ve far yapısı Audi’nin hatchback sınıfında olan A3 ile benzer tasarımlar taşıdığını söyleyebiliriz. Biraz daha alt kısımlara baktığımızda difüzör parçasının araca uyumlu ve burada da krom detaylara yer verildiği gözden kaçmıyor. Kroma verilen şekil itibari ile sanki Golf 8’e çift egzoz çıkışı görünümü verilmiş. Ancak Golf 8 içinde hazırlanacak “R” versiyonunun egzoz çıkışları kesinlikle çift olacaktır. Dış yapısı eğer bu gördüğümüz şekilde çıkarsa da radikal bir değişim olmayacaktır.
Golf 8’in Asıl Yeniliği İç Kabinde Toplanmış
VW grubunun üstüne en çok düştüğü bölümün incelemesine geldik. Biraz geriye doğru gidersek, genel olarak VW araçlarının iç yapılarında çeşitli deformasyonlar olduğunu bir çok kişi görmüştür. Bu kronik hastalık 7. nesil Golf ile sonlanmıştı. Kalite anlayışını bir tık daha yukarı alan VW, yenilenecek olan Golf’ün iç yapısını eşsiz donanım ve kalitede sunması bekleniyor. Kalite algısını çok iyi aşılayan Alman üretici, hız kesmeden buna devam edeceği gözüküyor. Sızan resimlere baktığımız zaman dijital unsurların çoğaldığını fark ediyoruz. Tesla markasından alışık olduğumuz ve sonradan moda haline gelen büyük dokunmatik ekran Golf 8 için de koyulmuş. Tahmini olarak 10 inç büyüklüğünde düşünülen Multimedya ekran içinde kolaylık sağlayacak özellikler ile gelecektir. Golf 7 versiyonunda da bulunan Apple CarPlay ve Android Auto gibi ekstra yazılımların olması kesindir diyebiliriz. Birde bu ekranın yönetimi sesli komut şeklinde olması muhtemeldir. Kendi sınıfında olan Renault Megan’ın dikine büyük ekran furyasına Golf, dikdörtgen ekranla cevap vermesi bekleniyor. Gösterge panelinin de değişken yapıda ve renkli TFT ekranlı olması bekleniyor. Genel olarak baktığımız zaman iç yapısı köklü değişime uğramış, bir üst sınıf otomobilleri ile yarışacak düzeye gelmiş.
Güvenlik Paketleri 7. Nesil ile Aynı Olması Bekleniyor
Volkswagen, özellikle güvenlik unsurlarının gelişim sürecinde Golf modelinden çok yardım aldı. Yardımcı asistan teknolojisi tümü ile Golf’de kullanılmıştı. Golf 8’de de devam edecek olan ikincil çarpışma önleyici sistemi, ön araç mesafe kontrol, şerit takip asistanı, kör nokta uyarıcısı, şehir içi kullanımlarda 60 km/h hıza kadar otonom sürüş gibi özellikler, belki daha çok geliştirilerek sunulabilir.
Golf 8 için Farklı Motor Üniteleri Hazırlanıyor
Edinilen bilgilere göre Golf’ün 8. versiyonuna da 1.5 litre hacminde yeni nesil ünite koyulacağı söyleniyor. Son zamanlarda gördüğümüz bu motor, 1.6 TDI’ın yerini almıştı. Bununda sebebi Volkswagen’nin emisyon skandalından sonra insanlarda ki algıyı değiştirmek olabilir. VW grubu yatırımını fazlaca yaptığı 1.5 üniteden oldukça ümitli. Önemli bir konuya değinmek gerekirsek, Golf 8’in kilosunda da değişiklik olacağı. Kasa yapısı, kullanılan farklı malzemeler ile hafifletilmeye gidilmiş. Hafifletme operasyonundan sonra yaklaşık olarak 75 ile 90 kilogram arasında hafif olması bekleniyor. Buda 1.5 litre motorun daha çok performans sağlayacağı ve yakıt sarfiyatında ciddi düşüşler sağlayacağı anlamına geliyor. Yeni kasa Golf 8’in birde GTI ve R versiyonları kısmı var. GTI versiyonu 2.0 litre hacminde 200 ile 250 beygir arasında bekleniyor. R versiyonun motoruna geldiğimizde ise Focus RS ve Subaru Impreza WRX gibi rakiplerine ayak uydurabilecek cinsten olacağı kesin. Audi tabanlı motor üniteleri Golf 8 için göreve çağrılabilir. Audi S4’Ün 3.0 TFSİ ünitesi fazla gelebileceği için muhtemelen S3 versiyonun 2.0 TFSİ 310 beygirlik motoru kullanılabilir.
Golf 8 hakkında yazdığımız, kasa yapısı ve özelliklerinin bu şekilde çıkma ihtimali yüksek. Bu şekilde çıkacağını kabul edersek, VW’nin Golf 8 için fazlaca mesai harcadığını görüyoruz. Efsanenin devamı için ellerinden gelen her detay düşünülmüş. Dış yapısı biraz makyajlanmış gibi gözükse de, müşterilerini mest edecek unsurlar iç kabininde olacaktır. Bizim bu şekilde kısıtlı anlatımda bile tatminkar ölçü ve donanımlarda gözüküyorsa, yollara çıkacağı zaman eminim daha da fazlası olacaktır . Özellikle Golf 4 ile başlayan yüksek imaj, 8. versiyonuna kadar ilerlemiş olacaktır. Şimdi yapmamız gereken 2018 yılını beklemek ve ondan öncesinde bu yıl içerisinde hangi fuarda sergilenecek onu takip etmemiz gerekiyor. Fiyat konusuna gelecek olursak şartlar neyi gösterir bilemeyiz ancak yine 74 bin TL civarları başlayıp 116 bin TL’ye kadar giden aralıklarda olabilir. Bu hali ile Golf 8 sizce de köklü bir değişime maruz kalmış mı?
Moderatör tarafında düzenlendi: