Yurdumun ikinci el kültürünün en olmazsa olmaz kavramı bir zamanlar ismine "şipitak" denen sonra "açılır tavan penceresi" ve " sunroof" olan; nihayetinde panoramik olanına terfi eden "cam tavan" dır.
Bu donanim bulunmadıgi zaman bir aracın fûl veya fül hatta füll (doğrusu elbette full ancak sahibinden com ilan sözlüğüne göre bu tanımlar var.) olmasına imkan vermez.
Midline veya Comfortline satarken olmazsa olmaz değildir, ancak Highline satarken Bu araç "full değilmiş" denilerek burun kivrılmasına ve ilgisiz kalınmasına yol açabilecek ehemmiyette bir donanımdır.
Peki ya cam tavan dışında daha fazla donanıma sahipse diğerlerinden nasıl ayırt edilecektir?
Işte zekâ burada devreye girer ve yaratıcılıkta sınır tanımayarak ikinci el otomobil dünyasına ait jargonda "gırtlağına kadar donanımla dolu tabiŕ edilecek" benzetmesine başvurur. Fakat bu kadar uzun tabir bize terstir. Kısaltmak gerekir. O halde "gırtlak dolu" demek yeterlidir. Yok yok bu da uzun oldu diyenler "gırtlak" der gecer.. Bu noktada anlayan anlar, anlamayanlar anlayanlara sorararak bilgilenirler. Fakat anlayanlara sorun: gırtlak nedir? Cam tavanla başlar hepsi. En bilinen meşhur örnekle başlamış olurlar ve meşru kılmış olurlar sonrasındaki listeyi. Ben bu doluluğu "uzay gemisi" olarak adlandırıyorum.
Bana kalırsa AFL veya AFS denen viraj ve hıza duyarlı Bi-Xenon farlar olmazsa olmazdır. En üst donanım seviyesinde dahi bulunmayışı ise gırtlak listesine cam tavanın hemen altına yazılacak olması anlamına gelir.
Ben bu güne kadar kızılötesi kablosuz ısıtmalı ön cam göremedim. Bu olursa diğer dolu araçlara eksik dolu gözüyle bakacağız yani
Son bir şey daha... Donanım paketlerinde seviyeli veya basamaklı kademeli olarak adlandırma ve algının engellenmesi gereklidir. Highline en üst paket değildir. Midline Plus donanım da en alt seviyede değildir. Biri diğerinden üstün veya düşük de değildir.
Bu donanım seviyeleri farklı kullanım amaçlarına hitap eden donanım paketleridir.