1.2 TSi mı 1.4 TSi mı sorunsalı?


Ensar

Üye
Katılım
21 Nis 2017
Mesajlar
68
Tepkime puanı
33
İsim
Ensar
Herkese kolay gelsin. Azimli bir şekilde para biriktiriyorum piyasanın düşmesi ile birlikte Allah nasip ederse golf alacam. Fakat aklıma takılan bi kaç soru var. Bunu sizin bilgilerinizden faydalanarak çözmek istiyorum.

65-70 bin kmlerde 1.4 tsi 122 beygir mi

Yoksa

40-60 bin kmde 1.2 tsi 105 yada 110 beygir mi

1.4 için aklıma takılan sorulardan biriside boyasız Comfortline mı yoksa 2000-4000 liralık hasar kayıtlı 2-3 parça boyalı Highline mı ?

İşin doğrusu kendi emeğim ile alacağım arabanın beni üzmesini istemiyorum. Bütçem maximum 65bin ₺. Kullanım tarzına gelirsek ya çok sakin kullanıyorum yada çok agresif. Yaşadığım şehir düz değil hemen her yerde rampalar mevcut. Benim açımdan en uygun golf sizce ne? Teşekkürler iyi forumlar

 
1.2'nin çekişi üzmez ama ucu ucuna bütçe çıktığına göre 1.4'ün yakıtı üzer. 1.2 almak daha iyi olacaktır, daha temiz olur o fiyat bandında, hatta donanımlı bile bulunabilir. Kabul etmek lazım 1.4 iyi gidiyor, istekli gidiyor, arka süspansiyon avantajı var ama bütçe dahilinde 1.2 çok yerinde tercih olur. 

 
Kullanım tarzına göre 1.2 motor 1.4 motordan daha fazla yakabiliyor. 1.4 motora yakıt olarak bu kadar ön yargılı olmayın.

 
Kullanım amacınız ne olacaktır ? Tavsiyem, çoğunlukla şehir içi sakin sürüş yapacak iseniz 1.2, ancak şehiler arası yola çıkar üst devir ve hızlarda kullanırım der iseniz 1,4 daha avantajlı olabilir.

 
Herkese kolay gelsin. Azimli bir şekilde para biriktiriyorum piyasanın düşmesi ile birlikte Allah nasip ederse golf alacam. Fakat aklıma takılan bi kaç soru var. Bunu sizin bilgilerinizden faydalanarak çözmek istiyorum.

65-70 bin kmlerde 1.4 tsi 122 beygir mi

Yoksa

40-60 bin kmde 1.2 tsi 105 yada 110 beygir mi

1.4 için aklıma takılan sorulardan biriside boyasız Comfortline mı yoksa 2000-4000 liralık hasar kayıtlı 2-3 parça boyalı Highline mı ?

İşin doğrusu kendi emeğim ile alacağım arabanın beni üzmesini istemiyorum. Bütçem maximum 65bin ₺. Kullanım tarzına gelirsek ya çok sakin kullanıyorum yada çok agresif. Yaşadığım şehir düz değil hemen her yerde rampalar mevcut. Benim açımdan en uygun golf sizce ne? Teşekkürler iyi forumlar
110'luk 1.2 tsi kullanıyorum.Bu hafta içerisinde 1500 km lik İstanbul –Antalya–İstanbul yolculuğu yaptım. Motor yeterli ancak bazen sollamalarda biraz daha güç olsa dediğim zamanlar oldu.Ama 125 lik bu biraz güç isteğimi karşılar mı emin olmadığım için 1.2 daha avantajlı geldi.150 lik manuel olsaydı kesinlikle onu al derdim,hatta kenfim de onu alırdım.

 
Cevap veren herkese teşekkür ederim. Kullanım karma olacak ama çoğunlukla şehir içi olacak. Yine çoğunlukla agresif olacak. Yakıt konusunda performansı beni tatmin ettikten sonra sıkıntı yok. Yakıt takıntım çok yok. İhtiyaçtan dolayı alınacak bşr araç olmayacak evin 2. aracı olacak tamamen keyfi binecem. Benim kafamda ki asıl soru alacağım aracın km si düşük kmli 1.4 ler pahalı 70-80 bin km de olan 1.4 ile 35-55 bin km bandında olan 1.2 aynı fiyatlara geliyor. İşin içinden bir türlü çıkamıyorum [emoji849]

 
İlk göze batan olsa da sırf km yi esas almak doğru olmaz! 10-20k da da arabanın haşatını çıkartmak zor değil!

 
Merhaba hocam sizin anlattığınız kullanım tarzına göre size 1.4 öneririm. 70-80.000 km de 1.4 temizse sizi üzeceğini düşünmüyorum. Bu 20-30.000 km deki araçta da aynı. Araba düzgün kullanılmamışsa 20.000 km de olsa alınmaz. Arabanın geçmişi düzgünse 80.000 km üzmez merak etmeyin. Ayrıca 1.4 ün yakıtı kesinlikle fazla değil. Hatta gayet makul.

 
Hocam 60.000 bakımı masraflı bildiğim kadarı ile biraz. Km ye takılmayın 40 ve 70 olmuş çok önemli değil. Lastiklere ve aracın genel durumuna bakın. 70.000 deki bakımlı araç 20.000 deki bakimsiza taş çıkarır.

 
Merhaba hocam sizin anlattığınız kullanım tarzına göre size 1.4 öneririm. 70-80.000 km de 1.4 temizse sizi üzeceğini düşünmüyorum. Bu 20-30.000 km deki araçta da aynı. Araba düzgün kullanılmamışsa 20.000 km de olsa alınmaz. Arabanın geçmişi düzgünse 80.000 km üzmez merak etmeyin. Ayrıca 1.4 ün yakıtı kesinlikle fazla değil. Hatta gayet makul.
Aracın temiz kullanıldığını nasıl anlarız peki sadece servis bakımlı olması yetiyor mu yoksa ekspertiz yaptırırken dyno verileride etkili mi
 
Hocam 60.000 bakımı masraflı bildiğim kadarı ile biraz. Km ye takılmayın 40 ve 70 olmuş çok önemli değil. Lastiklere ve aracın genel durumuna bakın. 70.000 deki bakımlı araç 20.000 deki bakimsiza taş çıkarır.
Evet hocam 60 bin de ağır bakımları var diye biliyorum triger vs.
 
Aracın temiz kullanıldığını nasıl anlarız peki sadece servis bakımlı olması yetiyor mu yoksa ekspertiz yaptırırken dyno verileride etkili mi
Alacağınız araca mutlaka ekspertiz yaptırın. Aracın koltukları, iç döşemeleri, iç plastik aksamından tutun dış kaporta durumu, lastik durumu, baskı balata, vites geçişleri, motor sesi dahil birçok etmen var. Ben araç konusunda biraz titiz olduğum için arabanın içinin kokusu bile benim için önemli. Dyno testi ise ekspertiz yaptırdığınız yerin kalitesine göre fikir vermekle birlikte sadece dyno testine çok fazla güvenmemek gerek. Güvenilir bir yerde ekspertiz şart hocam.

Gönlünüzdeki aracı bulmanız dileğiyle.

 
Alacağınız araca mutlaka ekspertiz yaptırın. Aracın koltukları, iç döşemeleri, iç plastik aksamından tutun dış kaporta durumu, lastik durumu, baskı balata, vites geçişleri, motor sesi dahil birçok etmen var. Ben araç konusunda biraz titiz olduğum için arabanın içinin kokusu bile benim için önemli. Dyno testi ise ekspertiz yaptırdığınız yerin kalitesine göre fikir vermekle birlikte sadece dyno testine çok fazla güvenmemek gerek. Güvenilir bir yerde ekspertiz şart hocam.
Gönlünüzdeki aracı bulmanız dileğiyle.
Teşekkürler [emoji4]
 

1.4 şehir içinde çok yakıyor 1.2 daha tasarruflu alırken bunu gozardi etmeyin 

 

Geri
Üst Alt