Ender
Moderatör
- Katılım
- 28 Haz 2015
- Mesajlar
- 5,933
- Tepkime puanı
- 4,490
- Konum
- Alanya
- İsim
- Ende Hoca
- Araç
- Golf 7 1.6 TDI Highline Trp. + MK 7,51.4 TSİ Golf R line + GTI 2.0 300 hp MK5 + MK6 ...
Merhaba Sevgili Golftutkusu Dostları;
Öncelikle Ramazan Bayramınızı Kutlar Saygı ve Selamlarımı Sunarım.Aracım 2015 Dizel DSG highline MK7 Başıma gelen bu hadiseyi kısaca sizlerle paylaşmak istedim; özetle anlatacak olursam ,Aracıma Park halindeyken( 2-3 gündür Yıkama sonrası park durumunda) binmek istedim aracımı bulunduğu yerden çıkarmak için R viteste geri gitmeye çaılışırken önceden de bildiğim ve Tecrübe ettiğim Trabzon un nemli havalarında bolca karşılaştığım Balataların disklere yapışması sorunu oluşan uğultu ve gıcırtıları duydum kendimce normal dedim ve aracı D ye alarak ilerlemeye başladım 10-20 m gitmedim ki bir ses daha duydum alt takımlardan lakur lukur bir ses Sanki iki serbest metal birbirine vururcasına. Frene bastım ses daha da artarak devam etti sonra aracımı durdurdum MFA ekranını ve Yol bilgisayarında uyarı ikazı var mı baktım hiç bir şey yoktu ve alt kısım dahil her yerine baktım alta takılan bir şeyler mi oldu düşüncesiyle fakat her şey normal gözüküyordu. Tekrar araca bindim ve yol almaya başladım sesler kesilir gibi olsa da Frenleme yaptığımda ses yine artarak devam etti. Aklıma bir anda Aracı en son 2-3 gün önce Alanya nın yüksek sıcağında yıkatmadan hemen sonra park edip bikaç gün binmediğim geldi. Sanki Sorunun neden olabileceğini bulmuş gibiydim ve Aracımı sürerek test etmeye başladım. Bilinçli olarak frenleme yapıyor ve sesin şiddetini ölçüyordum 500-1500 m. kadar bu işlemi tekrarladım biraz hızlandım frenlere yine dokundum her defasında frenlemeden gelen ses bu defa azalmaya başlıyordu. Sonunda anladım ki Fren Balatalarının Disklerle olan mesafesi hayli yaklaşmış hatta birbirinden ayrılma sorunu yaşadığı kesindi bu yıkama ve sıcak hava etkisiyle olmuştu.Haliyle yol aldıkça ve Frenleme Sağlıklı hale kendiliğinden yaptığım işlemler neticesinde gelince Her şey Normale döndü. Gelen sesin sebebi ise benim Tehmin ve Tecrübelerime dayanarak DSG sistemi içinde olan yegane boşta çalışan ünite K1 ve K 2 olarak adlandırılan vites geçişleri elamanı idi. Çünkü Sesi ilk duyduğumda hemen hemen aynı ses vardı ikisinde de. Yani Frenleme yaptığımda araç mekanik olarak durma eğiliminde ve buna karşın ortaya çıkan dirençten etkilenen boşta sallanabilir durumda olan tek mekanik aksam K1 , K2 kulakçıkalrı. Sonrasında aracımı hep kontrol ettim aynı ses için 2 gündür hiçbir sıkıntı yok çok şükür
Değerli Dostlarım olaydan kendime birkaç ders çıkardım;
1- Aracımızı yıkarken ve yıkamadan Sonra Araç özellikle DSG li ise Park etmek için Kesinlikle önce vites kolunu N ye almalı sonra Mekanik El frenini çekmeli daha sonra P konumuna alarak Park etmeliyiz ( sanırım yıkamacı arkadaşlar bunu yapmadılar)
2-Bir diğer husus da aracımızı sıcak havalarda yıkamak zorunda kalırsak özellikle bu durumun başımıza gelme olasılıgını düşürmek için biraz yol almalı ve Frenleme için balata ve disklerin yeterli kuruması sağlanmalı
3-Mümkün Mertebe Aracımızın Disk ve Fren balatalarını Kontrol etmeli
Umarım yaşadığım Fren konusunda ki bu durum sizler için faydalı olur. Güvenlik olarak hiçbir sıkıntı yaşamamış olsam da belki böyle bir ses karşısında aşırı titiz olanlar; trafikte yada olumsuz yol koşullarından etkilenip panik vs yapacak olanlar için dikkat etmelerini öneririm.Zaten Araçlarımız güvenlik riski oluşan bir durumda hemen uyarı verecektir. Herkese Kazasız belasız sürüşler dilerim Saygılarımla Ender Hoca.
Öncelikle Ramazan Bayramınızı Kutlar Saygı ve Selamlarımı Sunarım.Aracım 2015 Dizel DSG highline MK7 Başıma gelen bu hadiseyi kısaca sizlerle paylaşmak istedim; özetle anlatacak olursam ,Aracıma Park halindeyken( 2-3 gündür Yıkama sonrası park durumunda) binmek istedim aracımı bulunduğu yerden çıkarmak için R viteste geri gitmeye çaılışırken önceden de bildiğim ve Tecrübe ettiğim Trabzon un nemli havalarında bolca karşılaştığım Balataların disklere yapışması sorunu oluşan uğultu ve gıcırtıları duydum kendimce normal dedim ve aracı D ye alarak ilerlemeye başladım 10-20 m gitmedim ki bir ses daha duydum alt takımlardan lakur lukur bir ses Sanki iki serbest metal birbirine vururcasına. Frene bastım ses daha da artarak devam etti sonra aracımı durdurdum MFA ekranını ve Yol bilgisayarında uyarı ikazı var mı baktım hiç bir şey yoktu ve alt kısım dahil her yerine baktım alta takılan bir şeyler mi oldu düşüncesiyle fakat her şey normal gözüküyordu. Tekrar araca bindim ve yol almaya başladım sesler kesilir gibi olsa da Frenleme yaptığımda ses yine artarak devam etti. Aklıma bir anda Aracı en son 2-3 gün önce Alanya nın yüksek sıcağında yıkatmadan hemen sonra park edip bikaç gün binmediğim geldi. Sanki Sorunun neden olabileceğini bulmuş gibiydim ve Aracımı sürerek test etmeye başladım. Bilinçli olarak frenleme yapıyor ve sesin şiddetini ölçüyordum 500-1500 m. kadar bu işlemi tekrarladım biraz hızlandım frenlere yine dokundum her defasında frenlemeden gelen ses bu defa azalmaya başlıyordu. Sonunda anladım ki Fren Balatalarının Disklerle olan mesafesi hayli yaklaşmış hatta birbirinden ayrılma sorunu yaşadığı kesindi bu yıkama ve sıcak hava etkisiyle olmuştu.Haliyle yol aldıkça ve Frenleme Sağlıklı hale kendiliğinden yaptığım işlemler neticesinde gelince Her şey Normale döndü. Gelen sesin sebebi ise benim Tehmin ve Tecrübelerime dayanarak DSG sistemi içinde olan yegane boşta çalışan ünite K1 ve K 2 olarak adlandırılan vites geçişleri elamanı idi. Çünkü Sesi ilk duyduğumda hemen hemen aynı ses vardı ikisinde de. Yani Frenleme yaptığımda araç mekanik olarak durma eğiliminde ve buna karşın ortaya çıkan dirençten etkilenen boşta sallanabilir durumda olan tek mekanik aksam K1 , K2 kulakçıkalrı. Sonrasında aracımı hep kontrol ettim aynı ses için 2 gündür hiçbir sıkıntı yok çok şükür
Değerli Dostlarım olaydan kendime birkaç ders çıkardım;
1- Aracımızı yıkarken ve yıkamadan Sonra Araç özellikle DSG li ise Park etmek için Kesinlikle önce vites kolunu N ye almalı sonra Mekanik El frenini çekmeli daha sonra P konumuna alarak Park etmeliyiz ( sanırım yıkamacı arkadaşlar bunu yapmadılar)
2-Bir diğer husus da aracımızı sıcak havalarda yıkamak zorunda kalırsak özellikle bu durumun başımıza gelme olasılıgını düşürmek için biraz yol almalı ve Frenleme için balata ve disklerin yeterli kuruması sağlanmalı
3-Mümkün Mertebe Aracımızın Disk ve Fren balatalarını Kontrol etmeli
Umarım yaşadığım Fren konusunda ki bu durum sizler için faydalı olur. Güvenlik olarak hiçbir sıkıntı yaşamamış olsam da belki böyle bir ses karşısında aşırı titiz olanlar; trafikte yada olumsuz yol koşullarından etkilenip panik vs yapacak olanlar için dikkat etmelerini öneririm.Zaten Araçlarımız güvenlik riski oluşan bir durumda hemen uyarı verecektir. Herkese Kazasız belasız sürüşler dilerim Saygılarımla Ender Hoca.