1.6 TDI COMFORTLİNE MANUELİMİ SATIP 1.4 TSI DSG ALMAK?


byakif

Üye
Katılım
7 Mar 2017
Mesajlar
172
Tepkime puanı
49
İsim
byAkif
Sevgili hocalarım bu durum uzun süredir düşündüğüm birşey. Dizel arabanın sesi ne bilim sanki her an birşey olacakmış havası ve dsg sini tercih etmemem beni bu duruma yöneltti. Bu durumun artıları eksileri nasıl olur bir konuşalım. Değerli fikirlerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim.

 
Merhaba hocam. Yıllık 15.000 km üstüne çıkmıyorsanız ve kullanıma bağlı olarak bir miktar yakıt artışını göze alıyorsanız 1.4 tsi dsg her yönden sizi mutlu edecektir. Daha az motor sesi, aracın km'sine bağlı olarak bakım fiyatının düşmesi, dsg şanzımanın konforuyla artık debriyajı unutmak özellikle şehir içinde büyük artı. Ben 1.4 tsi dsg kullanıyorum. Yıllık ortalama 12-13.000 km yapıyorum aracım 30.000 km'ye yaklaşıyor ve motor şanzıman olarak çok memnunum. 

 
Seçenek sunulacak olsaydı dizel manuel yerine benzinli dsg tercih ederdim.

Dizel motora da bir şey olmaz merak etmeyin. VW motorları nedense çok sağlam, ne tsi ne de tdi motorlarda sorun çıktığını pek duymuyorum. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ses yok, uzun yıllar dizel kullandıktan sonra müthiş oluyor. Araba 125'lik motorla le basınca iyi gidiyor epey, dizel bağırıp, can çekişip gitmiyor. 1.4 tsi alınacaksa arka süspansiyon bağımsız geliyor, herkes anlamadım farkı diyordu, açık konuşayım sürekli zorladığım virajlarda dizel gibi değil daha oturaklı davrandı, yolun aniden dip noktası gibi çukurlaştığı geçişler vardır dizel ile orada çıkışta arabanın dengesi bozulurdu, benzinli çok stabil geçti. Manevrada bağımsız süspansiyon bariz daha dengeli hareket ediyor. Bence en önemli kısım... bozuk yolda  arka koltukta oturursanız ve sürücü biraz bile hızlı gidiyor ise torsiyon sağolsun dizel çok rahatsız edici, ancak bağımsız süspansiyonlu 1.4 tsi arka koltukta bence hissedilir derecede daha konforlu.

 Uzun süreden beri dizel kullanıyorsan geçme hocam önermem, gözünün yakıt ibresinde olması can sıkıyor, ben bile o ibredeki düşüşe henüz alışamadım diyebilirim. Uzun yolda 3.7-4 gibi değerler görürken bir anda 5.2'nin altına düşürememek üzdü açıkcası ancak gerisinden çok memnunum.

 
Trafiğe cok takılmıyosanız debriyaj ayağınızı perişan etmiyosa bence gereksiz macera.dizel candır  benzinli araç ancak evin önünde durması için kullanılır :)

 
Ses yok, uzun yıllar dizel kullandıktan sonra müthiş oluyor. Araba 125'lik motorla le basınca iyi gidiyor epey, dizel bağırıp, can çekişip gitmiyor. 1.4 tsi alınacaksa arka süspansiyon bağımsız geliyor, herkes anlamadım farkı diyordu, açık konuşayım sürekli zorladığım virajlarda dizel gibi değil daha oturaklı davrandı, yolun aniden dip noktası gibi çukurlaştığı geçişler vardır dizel ile orada çıkışta arabanın dengesi bozulurdu, benzinli çok stabil geçti. Manevrada bağımsız süspansiyon bariz daha dengeli hareket ediyor. Bence en önemli kısım... bozuk yolda  arka koltukta oturursanız ve sürücü biraz bile hızlı gidiyor ise torsiyon sağolsun dizel çok rahatsız edici, ancak bağımsız süspansiyonlu 1.4 tsi arka koltukta bence hissedilir derecede daha konforlu.

 Uzun süreden beri dizel kullanıyorsan geçme hocam önermem, gözünün yakıt ibresinde olması can sıkıyor, ben bile o ibredeki düşüşe henüz alışamadım diyebilirim. Uzun yolda 3.7-4 gibi değerler görürken bir anda 5.2'nin altına düşürememek üzdü açıkcası ancak gerisinden çok memnunum.
Araba 125'lik motorla le basınca iyi gidiyor epey, dizel bağırıp, can çekişip gitmiyor. demişsin bunu golf 7 dizel için mi soylüyorsun?

 
Araba 125'lik motorla le basınca iyi gidiyor epey, dizel bağırıp, can çekişip gitmiyor. demişsin bunu golf 7 dizel için mi soylüyorsun?
Evet. Dizel araç ciddi manada benzinli karşısında sadece bağırdığı ile kalıyor, az yakmaktan başka bir olayı yok. 

 Hatta eklemiş olayım fındık motor 1.0 tsi  karşısında bile kendisinin en güçlü olduğu yön torkun konuştuğu 80-120'de bile bir şey yapamamış. 1.0'ı kullanmadım veriler böyle ama 1.2 karşısında da başarılı sayılmazdı.

http://www.zeperfs.com/en/duel6516-6328.htm

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Evet. Dizel araç ciddi manada benzinli karşısında sadece bağırdığı ile kalıyor, az yakmaktan başka bir olayı yok. 

 Hatta eklemiş olayım fındık motor 1.0 tsi  karşısında bile kendisinin en güçlü olduğu yön torkun konuştuğu 80-120'de bile bir şey yapamamış. 1.0'ı kullanmadım veriler böyle ama 1.2 karşısında da başarılı sayılmazdı.

http://www.zeperfs.com/en/duel6516-6328.htm
Hocam bence kağıt üstünde değilde gerçek hayatta bakmak lazım birde, uzun yolda, yük altında, klima açık vb durumlarda 1.0 zorlanacaktır diye düşünüyorum. Hele hepsi bir araya gelince. :)

 
Hocam bence kağıt üstünde değilde gerçek hayatta bakmak lazım birde, uzun yolda, yük altında, klima açık vb durumlarda 1.0 zorlanacaktır diye düşünüyorum. Hele hepsi bir araya gelince. :)
O yöne katılıyorum ama uzun yolda 54.000 km 1.6 tdi golf kullanmış biri olarak şunu söylüyorum ardınıza benzinli motora sahip ruh hastası bir sürücü yanaştığında bassanız da kaçamıyorsunuz daha ötesi var mı? Sadece yeterli ve çok az yakan bir motor benzinli gibi ne yazık ki değil. 1.0 tsi ise basit bir örnek tabii ki uzun vadede dizel ile aynı olamaz, tüketimde aynı olmaz, 120 ve üzeri hızlanmada aynı olamaz ve yük altında aynı olamaz; ancak 1.6 tdi'ın günlük kullanımda 1.2 tsi ile kafa kafaya diyebileceğim bir motor olduğunu söyleyebilirim, gözlemlediğim bu. Aynı şekilde çağ dışı olan (bir öncek kasa) Honda civic 1.6 atmosferik ile de kafa kafaya sayılır, ancak kötü taraf 1.6 tdi ile gelen torsiyon bariz bir şekilde viraj kabiliyetini düşürüyor virajlarda civic'e karşı torsiyon golfün şansını görmüyorum. Bahsettiğim 1.2 tsi golf ve 1.6 civic ile karşılaştırmamın sebebi 1.6 tdi golf kullandığım sırada bu araçları da az da olsa kullanmış olmam ve çok yakın tanıdıklarımda oluşu birlikte uzun yol yapıp karşılaştırma imkanına sahip olmamdan geliyor. 

 
O yöne katılıyorum ama uzun yolda 54.000 km 1.6 tdi golf kullanmış biri olarak şunu söylüyorum ardınıza benzinli motora sahip ruh hastası bir sürücü yanaştığında bassanız da kaçamıyorsunuz daha ötesi var mı? Sadece yeterli ve çok az yakan bir motor benzinli gibi ne yazık ki değil. 1.0 tsi ise basit bir örnek tabii ki uzun vadede dizel ile aynı olamaz, tüketimde aynı olmaz, 120 ve üzeri hızlanmada aynı olamaz ve yük altında aynı olamaz; ancak 1.6 tdi'ın günlük kullanımda 1.2 tsi ile kafa kafaya diyebileceğim bir motor olduğunu söyleyebilirim, gözlemlediğim bu. Aynı şekilde çağ dışı olan (bir öncek kasa) Honda civic 1.6 atmosferik ile de kafa kafaya sayılır, ancak kötü taraf 1.6 tdi ile gelen torsiyon bariz bir şekilde viraj kabiliyetini düşürüyor virajlarda civic'e karşı torsiyon golfün şansını görmüyorum. Bahsettiğim 1.2 tsi golf ve 1.6 civic ile karşılaştırmamın sebebi 1.6 tdi golf kullandığım sırada bu araçları da az da olsa kullanmış olmam ve çok yakın tanıdıklarımda oluşu birlikte uzun yol yapıp karşılaştırma imkanına sahip olmamdan geliyor. 
Benzinli araç kullanan birine denk geleceğimiz için mi dizeli bırakacağız hocam yapmayın Allah aşkına abartıyorsunuz 

 
Boşuna masraf olur 2 sene daha kullanın., satıp aynı araca binmektense yapacağınız masrafa 2 sene sonra çok Mk8 'e geçiş yaparsınız en maktıklısı bu bence

 
Benzinli araç kullanan birine denk geleceğimiz için mi dizeli bırakacağız hocam yapmayın Allah aşkına abartıyorsunuz 
Hayırlısı olsun hocam tercihtir tabi. Ancak ben uzun yolda yaşadıklarımdan bunu söylüyorum art arda kamyonlarla dolu sağ şeride geçemezken ruh hastasının biri sol şeritte tamponunuza yapışıp giderken arabam az yakıyor diye mutlu olmayan biri olarak bence tercih edilir yanı yok. Atak araç yeri gelir hayat kurtarır, dizelin kalkıştaki ağırlığı bile bence büyük bir dezavantaj, 2 lt olmadan dizeli pek makul bulmuyorum, kaldı ki vw.de'ye bakarsanız 1.6 tdi motor gamına bile konulmuyor, bizim gibi motor hacmine göre vergi olan ve tüketimin önemli olduğu pazarların motoru, gerçek bir piyasada olmayan bir motor. 136 astra için aynı şeyleri söyleyemem tabi bu biraz vw'nin 1.6 tdi'ı geliştirmemesinden kaynaklı, yoksa gerek 1.6 cdti gerek 1.6 dci güzel, güçlü motorlar.

 
O yöne katılıyorum ama uzun yolda 54.000 km 1.6 tdi golf kullanmış biri olarak şunu söylüyorum ardınıza benzinli motora sahip ruh hastası bir sürücü yanaştığında bassanız da kaçamıyorsunuz daha ötesi var mı? Sadece yeterli ve çok az yakan bir motor benzinli gibi ne yazık ki değil. 1.0 tsi ise basit bir örnek tabii ki uzun vadede dizel ile aynı olamaz, tüketimde aynı olmaz, 120 ve üzeri hızlanmada aynı olamaz ve yük altında aynı olamaz; ancak 1.6 tdi'ın günlük kullanımda 1.2 tsi ile kafa kafaya diyebileceğim bir motor olduğunu söyleyebilirim, gözlemlediğim bu. Aynı şekilde çağ dışı olan (bir öncek kasa) Honda civic 1.6 atmosferik ile de kafa kafaya sayılır, ancak kötü taraf 1.6 tdi ile gelen torsiyon bariz bir şekilde viraj kabiliyetini düşürüyor virajlarda civic'e karşı torsiyon golfün şansını görmüyorum. Bahsettiğim 1.2 tsi golf ve 1.6 civic ile karşılaştırmamın sebebi 1.6 tdi golf kullandığım sırada bu araçları da az da olsa kullanmış olmam ve çok yakın tanıdıklarımda oluşu birlikte uzun yol yapıp karşılaştırma imkanına sahip olmamdan geliyor. 
Bahsettiğiniz senaryo doğru, ancak sırf bunun için bence de benzinli alınmaz. Son zamanlarda sürekli İstanbul'a gidip geliyorum ve Golf ile geldiğimde 680 TL yaktı git gel. Focus ile tam yarı yarıya oluyor tüketimleri. Dizel focus araçta var, focus 1 depo yakıyorsa golf 2 depo oluyor. Focus ortalama 400-450 arası bir rakama gidip geliyor. Bu da en azından 200-250 TL cebinizde kalıyor demek. Sırf arkadan benzinli bi araç tampona yapışınca gazladığımda arayı açabiliyim diye 200-250 TL fazla yakmak bana göre değil. :) 110 sabit 3,5-4 ort tüketimleri görünce yol bilgisayarın da daha mutlu oluyor insan bu yakıt fiyatlarını düşününce. :)  

 

Sevgili hocalarım bu durum uzun süredir düşündüğüm birşey. Dizel arabanın sesi ne bilim sanki her an birşey olacakmış havası ve dsg sini tercih etmemem beni bu duruma yöneltti. Bu durumun artıları eksileri nasıl olur bir konuşalım. Değerli fikirlerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim.
Hocam yılda 15000 km olayına çok takılmamak lazım. 14000 olunca az kullandım, 16000 olunca çok kullandım tribine mi gireceksiniz sanki. Tabi ki "Ben yılda 20000 km yapıyorum" derseniz orası ayrı. Benzinliye geçmenizi tavsiye ederim. Dizel kullanıcısı olarak, eşimdeki 1,2 benzinli polo ile aynı yakıyoruz neredeyse. Tabi ki ben bir miktar fazla yol yapıyorum ama baktığınızda arada ciddi farklar yok.  Şehir içinde birbirine yakınlar. Ha düzelin şu avantajı var, şehir dışında kullanırken kaç kişi olursanız olun, klima açın, ortalama 140-150 arası basın, aracınızın yakacağı yakıt ortalama 5,5-6 arasında olur daha da yukarı çıkaramazsınız. Benzinlide aynı durum söz konusu değil tabi. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt