silvershadow
Emekli
- Katılım
- 6 May 2015
- Mesajlar
- 8,996
- Tepkime puanı
- 1,340
- İsim
- Murat İNCİ
Çarpışma Hazırlığı "Precrash Basic"
Opsiyonel donanım kodu: 7W1
Tutarı: 491TL. (Vergiler dahil)
Muafiyet ve Zorunluluklar: .....
"Precrash" adı verilen opsiyonel donanım "çarpışma hazırlığı" olarak da bilinir.
Bu donanım ESP ile akselerasyon ve yanal ivme sensörleri ile birlikte çalışır ve 2 saniye süre ile kontrolün kaybolduğuna dair tehlike algılaması durumunda;
Aktif gergili olan emniyet kemerlerini devreye sokarak kemerlerin boşluğunu alır ve olası çarpışmada emniyet kemerindeki boşluk nedeniyle savrulma esnasında emniyet kemerine çarpan göğüs kafesinde en sık görülen yaralanma olan kaburga kemiği çatlaması ve kırığı riskini azaltır.
Olası bir çarpışma halinde dışarıdan cam, taş, çakıl veya savrulan cisimler veya suya çarpma halinde ani su dolmasını önlemek için cam tavan ile camlar en hızlı biçimde kapanır.
Ancak olası bir çarpışma sonrası hava yastıklarının açılması sonucu oluşacak basıncı dengeleyerek içeridekilerin iç kulaklarının göreceği tahribatı engellemek için camlar tam kapatımaz bir iki parmak aralanır. Fakat aynı zamanda bir miktar açık kalan yan camlar olası bir kaza durumunda açılan hava yastıkları nedeniyle ortaya çıkan sıcak gazların ve basıncın tahliye edilmesi için kullanılır. Bu sistem aynı zamanda tavan hava yastıklarının etkisini de arttırmaktadır.
Aktif kemer sistemi tek kerelik ve tıpkı hava yastığı gibi basınçlı gazla çalışan bir sistem olarak yıllar önce hayatımıza girdi. Buradaki yenilik gerilmenin elektrik motorlu ya da hidrolik sistemle yapıldıktan sonra tehlike durumu geçtiğinde tüm her şey normal haline geri dönmesi.. Eski sistemde bunların bir kerelik kullanımı mümkündü.
Opsiyonel donanım kodu: 7W1
Tutarı: 491TL. (Vergiler dahil)
Muafiyet ve Zorunluluklar: .....
Çarpışma Hazırlığı "Precrash Basic"
"Precrash" adı verilen opsiyonel donanım "çarpışma hazırlığı" olarak da bilinir.
Bu donanım ESP ile akselerasyon ve yanal ivme sensörleri ile birlikte çalışır ve 2 saniye süre ile kontrolün kaybolduğuna dair tehlike algılaması durumunda;
Aktif gergili olan emniyet kemerlerini devreye sokarak kemerlerin boşluğunu alır ve olası çarpışmada emniyet kemerindeki boşluk nedeniyle savrulma esnasında emniyet kemerine çarpan göğüs kafesinde en sık görülen yaralanma olan kaburga kemiği çatlaması ve kırığı riskini azaltır.
Olası bir çarpışma halinde dışarıdan cam, taş, çakıl veya savrulan cisimler veya suya çarpma halinde ani su dolmasını önlemek için cam tavan ile camlar en hızlı biçimde kapanır.
Ancak olası bir çarpışma sonrası hava yastıklarının açılması sonucu oluşacak basıncı dengeleyerek içeridekilerin iç kulaklarının göreceği tahribatı engellemek için camlar tam kapatımaz bir iki parmak aralanır. Fakat aynı zamanda bir miktar açık kalan yan camlar olası bir kaza durumunda açılan hava yastıkları nedeniyle ortaya çıkan sıcak gazların ve basıncın tahliye edilmesi için kullanılır. Bu sistem aynı zamanda tavan hava yastıklarının etkisini de arttırmaktadır.
Aktif kemer sistemi tek kerelik ve tıpkı hava yastığı gibi basınçlı gazla çalışan bir sistem olarak yıllar önce hayatımıza girdi. Buradaki yenilik gerilmenin elektrik motorlu ya da hidrolik sistemle yapıldıktan sonra tehlike durumu geçtiğinde tüm her şey normal haline geri dönmesi.. Eski sistemde bunların bir kerelik kullanımı mümkündü.