Gkhnd
Üye
- Katılım
- 1 Nis 2017
- Mesajlar
- 136
- Tepkime puanı
- 11
- İsim
- Gokhn
Selamlar arkadaşlar. 2015 model 1.2 dsg 110 beygir comfortline aracım ile yaklaşık 3800 km lik uzun yol tecrübelerimi anlatmaya çalışacağım. Umarım, 1.2 motor seçeneği ile ilgili kafasında soru işareti olan veya başka motor seçenekleri ile karsilastiranlar için bilgi mahiyetinde olur.
Not:
- Güzergâhım Erzurum-Antalya Manavgat- Ankara- Erzurum
- Yol tutuşu,yakıt tuketimi vs. kıyaslamaları eski aracım 2012 1.6 benzin lpg li aracıma göre yapacağım.
Evet arkadaşlar malumunuz taz tatili için güneye inme planlarimizi daha önceden yapmıştık. Güzergâhımız erzurum,manavgat, aile ziyareti için ankara ve tekrar erzurum olacakti.
Planlar hazırlıklar safhası geçildikten sonra aracımin km si 43000 km civarlarında olması ve yapacağım uzun yol km si sonrası 45000 km yi geçeceğinden dolayı ilk iş olarak günü ve km si gelmeden erzurum erz otomotiv de aracın 45 bin bakımını yaptırdım.( bakım periyotlarında 1500 km ye kadar geçmeler servisler tarafından amorti ediliyormuş bu arada. Km geçecek diye benim gibi kasilanlardansaniz rahat olun). Bakım yapıldı sıkıntı olmadığı söylendi ve yola çıkmamız için engel kalmadı.
Ben, eşim ve 3 yaşında çocuğum, Bagajda büyük boy valiz içi dolu, arka koltukta orta boy valiz içi dolu, küçük sırt cantaları, ıvır zıvırlar kısacası araba full dolu olmasada, çok birşey alamayacak kadar dolu. Sıcaklık geçtiğimiz illere gore değişkenlik göstersede (kutuplardan ekvatora doğru iniyoruz çünkü. Şu ayda bile erzurum ve civar illerde akşamları kazak giyiyoruz siz düşünün [emoji4]) çoğunluğunu gündüz yaptığımız yolculukta klimamiz hemen hemen hiç kapanmadı. Buda yakıta 1 lt yük bindirdi.
Gelelim 1.2 dsg araç ile ilgili gözlemlerime. ( Şimdiden belirteyim bu görüşler tamamen bana ait olup doğru yada yanlış olabilir. )
Ilk basta artılarından başlayalım.
- Benim gibi ilk başta 1.2 araç çekmez kardeşim diyorsanız yanilacaginizi garanti ederim. Tabi çeker çekmez mevzuu kişiden kişiye değişkenlik gösterebilir. Önceki aracınız güçlü bi araç ise 1.2 motor hantal kalabilir. Benim 1.6 125 beygirlik focus 3 aracıma göre serilik, güç bakımından kesinlikle önde idi. ( araç 1.2 olmasına rağmen çekmede hiç sıkıntı yok arkadaslar)
- Dsg şanzuman gerçekten hoş bir teknoloji arkadaşlar. Uzun yolda inanılmaz zevk veriyor. Heleki spor mod diyecek birşey yok. Sollamalarda veya hız yapmak istediginiz de ayağınız altında o gücü hissetmeniz tarifi mümkün değil. Vites geçişleri, devirli kullanımı gayet başarılı.
- Hiz sabitleyici ile 120 km/saat hızla kullanırsanız aracı, yakit tuketiminiz 5 litre civarlarında olacaktır. Tabiki coğrafi şartlar belirleyici olacaktır.
Olumsuzluklar
- ilk başta bahsedeceğim konu aracın yol tutuşu. Yine focusa göre kiyasliyorum arada çok fark var. Sanırım bağımsız süspansiyonlarla alakalı bir durum. Focusta bağımsız suspansiyon vardı ve yüksek hızla viraja girince kontrol daha rahattı. Golf te bunu hissedemedim.
- Yakıt tüketimi ile ilgili olumsuz yonu. Araç kesinlikle sakin sürmemizi istiyor. Araca yüklendiğiniz anda değerler çok yukarı çıkıyor. Eğim çıkışlarında araç yigilmiyor ama tabiri caizse benzinin anasını ağlatıyor. Anlık yakıt tüketimi 12-14 leri görüyor. Kısacası bastığın zaman üzüyor.
------------------------
3800 km anlık tüketimim 5.7 olarak gerçekleşti. Manavgat dan aksekiye kadar 100 km kadar tepe çıktığımizdan ve ankara şehir içi trafiği de 500 km kadar kullandığım dan dolayı tüketim bir miktar arttı. Muhtemelen uzun yol tek tüketim 5.2 lerde kalırdı. Full depo ile sakin kullanimlarda (110-120 km/h hız sabitleyici ile) yaklasik 900 km gidebildik.
Son olarak sakin kullanım ile 1.2 dsg mantıklı bir tercih olabilir. Uzun yolda üzmedi hatta memnun bıraktı. Yakit sarfiyatından memnun kaldık.
Benim uzun yol hikayem bu kadar sürç-ü lisan ettiysem affola. Umarım yazım aklında soru işareti olanlar için yol gösterici olur. Herkese iyi forumlar diliyorum. [emoji4]
Not:
- Güzergâhım Erzurum-Antalya Manavgat- Ankara- Erzurum
- Yol tutuşu,yakıt tuketimi vs. kıyaslamaları eski aracım 2012 1.6 benzin lpg li aracıma göre yapacağım.
Evet arkadaşlar malumunuz taz tatili için güneye inme planlarimizi daha önceden yapmıştık. Güzergâhımız erzurum,manavgat, aile ziyareti için ankara ve tekrar erzurum olacakti.
Planlar hazırlıklar safhası geçildikten sonra aracımin km si 43000 km civarlarında olması ve yapacağım uzun yol km si sonrası 45000 km yi geçeceğinden dolayı ilk iş olarak günü ve km si gelmeden erzurum erz otomotiv de aracın 45 bin bakımını yaptırdım.( bakım periyotlarında 1500 km ye kadar geçmeler servisler tarafından amorti ediliyormuş bu arada. Km geçecek diye benim gibi kasilanlardansaniz rahat olun). Bakım yapıldı sıkıntı olmadığı söylendi ve yola çıkmamız için engel kalmadı.
Ben, eşim ve 3 yaşında çocuğum, Bagajda büyük boy valiz içi dolu, arka koltukta orta boy valiz içi dolu, küçük sırt cantaları, ıvır zıvırlar kısacası araba full dolu olmasada, çok birşey alamayacak kadar dolu. Sıcaklık geçtiğimiz illere gore değişkenlik göstersede (kutuplardan ekvatora doğru iniyoruz çünkü. Şu ayda bile erzurum ve civar illerde akşamları kazak giyiyoruz siz düşünün [emoji4]) çoğunluğunu gündüz yaptığımız yolculukta klimamiz hemen hemen hiç kapanmadı. Buda yakıta 1 lt yük bindirdi.
Gelelim 1.2 dsg araç ile ilgili gözlemlerime. ( Şimdiden belirteyim bu görüşler tamamen bana ait olup doğru yada yanlış olabilir. )
Ilk basta artılarından başlayalım.
- Benim gibi ilk başta 1.2 araç çekmez kardeşim diyorsanız yanilacaginizi garanti ederim. Tabi çeker çekmez mevzuu kişiden kişiye değişkenlik gösterebilir. Önceki aracınız güçlü bi araç ise 1.2 motor hantal kalabilir. Benim 1.6 125 beygirlik focus 3 aracıma göre serilik, güç bakımından kesinlikle önde idi. ( araç 1.2 olmasına rağmen çekmede hiç sıkıntı yok arkadaslar)
- Dsg şanzuman gerçekten hoş bir teknoloji arkadaşlar. Uzun yolda inanılmaz zevk veriyor. Heleki spor mod diyecek birşey yok. Sollamalarda veya hız yapmak istediginiz de ayağınız altında o gücü hissetmeniz tarifi mümkün değil. Vites geçişleri, devirli kullanımı gayet başarılı.
- Hiz sabitleyici ile 120 km/saat hızla kullanırsanız aracı, yakit tuketiminiz 5 litre civarlarında olacaktır. Tabiki coğrafi şartlar belirleyici olacaktır.
Olumsuzluklar
- ilk başta bahsedeceğim konu aracın yol tutuşu. Yine focusa göre kiyasliyorum arada çok fark var. Sanırım bağımsız süspansiyonlarla alakalı bir durum. Focusta bağımsız suspansiyon vardı ve yüksek hızla viraja girince kontrol daha rahattı. Golf te bunu hissedemedim.
- Yakıt tüketimi ile ilgili olumsuz yonu. Araç kesinlikle sakin sürmemizi istiyor. Araca yüklendiğiniz anda değerler çok yukarı çıkıyor. Eğim çıkışlarında araç yigilmiyor ama tabiri caizse benzinin anasını ağlatıyor. Anlık yakıt tüketimi 12-14 leri görüyor. Kısacası bastığın zaman üzüyor.
------------------------
3800 km anlık tüketimim 5.7 olarak gerçekleşti. Manavgat dan aksekiye kadar 100 km kadar tepe çıktığımizdan ve ankara şehir içi trafiği de 500 km kadar kullandığım dan dolayı tüketim bir miktar arttı. Muhtemelen uzun yol tek tüketim 5.2 lerde kalırdı. Full depo ile sakin kullanimlarda (110-120 km/h hız sabitleyici ile) yaklasik 900 km gidebildik.
Son olarak sakin kullanım ile 1.2 dsg mantıklı bir tercih olabilir. Uzun yolda üzmedi hatta memnun bıraktı. Yakit sarfiyatından memnun kaldık.
Benim uzun yol hikayem bu kadar sürç-ü lisan ettiysem affola. Umarım yazım aklında soru işareti olanlar için yol gösterici olur. Herkese iyi forumlar diliyorum. [emoji4]