1.2 dsg golf ile 3800 km lik uzun yol tecrübelerim


Gkhnd

Üye
Katılım
1 Nis 2017
Mesajlar
136
Tepkime puanı
11
İsim
Gokhn
Selamlar arkadaşlar. 2015 model 1.2 dsg 110 beygir comfortline aracım ile yaklaşık 3800 km lik uzun yol tecrübelerimi anlatmaya çalışacağım. Umarım, 1.2 motor seçeneği ile ilgili kafasında soru işareti olan veya başka motor seçenekleri ile karsilastiranlar için bilgi mahiyetinde olur.
 
Not:
- Güzergâhım Erzurum-Antalya Manavgat- Ankara- Erzurum
- Yol tutuşu,yakıt tuketimi vs. kıyaslamaları eski aracım 2012  1.6 benzin lpg li aracıma göre yapacağım.
 
Evet arkadaşlar malumunuz taz tatili için güneye inme planlarimizi daha önceden yapmıştık. Güzergâhımız erzurum,manavgat, aile ziyareti için ankara ve tekrar erzurum olacakti.
Planlar hazırlıklar safhası geçildikten sonra aracımin km si 43000 km civarlarında olması ve yapacağım uzun yol km si sonrası 45000 km yi geçeceğinden dolayı ilk iş olarak günü ve km si gelmeden erzurum erz otomotiv de aracın 45 bin bakımını yaptırdım.( bakım periyotlarında 1500 km ye kadar geçmeler servisler tarafından amorti ediliyormuş bu arada. Km geçecek diye benim gibi kasilanlardansaniz rahat olun). Bakım yapıldı sıkıntı olmadığı söylendi ve yola çıkmamız için engel kalmadı.
 
Ben, eşim ve 3 yaşında çocuğum, Bagajda büyük boy valiz içi dolu, arka koltukta orta boy valiz içi dolu, küçük sırt cantaları, ıvır zıvırlar kısacası araba full dolu olmasada, çok birşey alamayacak kadar dolu. Sıcaklık geçtiğimiz illere gore değişkenlik göstersede  (kutuplardan ekvatora doğru iniyoruz çünkü. Şu ayda bile erzurum ve civar illerde akşamları  kazak giyiyoruz siz düşünün [emoji4]) çoğunluğunu gündüz yaptığımız yolculukta klimamiz hemen hemen hiç kapanmadı. Buda yakıta 1 lt yük bindirdi.
 
Gelelim 1.2 dsg araç ile ilgili gözlemlerime. (  Şimdiden belirteyim bu görüşler tamamen bana ait olup doğru yada yanlış olabilir. )
 
Ilk basta artılarından başlayalım.
 
- Benim gibi ilk başta 1.2 araç çekmez kardeşim diyorsanız yanilacaginizi garanti ederim. Tabi çeker çekmez mevzuu kişiden kişiye değişkenlik gösterebilir. Önceki aracınız güçlü bi araç ise 1.2 motor hantal kalabilir. Benim 1.6 125 beygirlik focus 3 aracıma göre serilik, güç bakımından kesinlikle önde idi. ( araç 1.2 olmasına rağmen çekmede hiç sıkıntı yok arkadaslar)
- Dsg şanzuman gerçekten hoş bir teknoloji arkadaşlar. Uzun yolda inanılmaz zevk veriyor. Heleki spor mod diyecek birşey yok. Sollamalarda veya hız yapmak istediginiz de ayağınız altında o gücü hissetmeniz tarifi mümkün değil. Vites geçişleri, devirli kullanımı gayet başarılı.
-  Hiz sabitleyici ile 120 km/saat hızla kullanırsanız aracı, yakit tuketiminiz 5 litre civarlarında olacaktır. Tabiki coğrafi şartlar belirleyici olacaktır.
 
 
Olumsuzluklar
 
- ilk başta bahsedeceğim konu aracın yol tutuşu. Yine focusa göre kiyasliyorum arada çok fark var. Sanırım bağımsız süspansiyonlarla alakalı bir durum. Focusta bağımsız suspansiyon vardı ve yüksek hızla viraja girince kontrol daha rahattı. Golf te bunu hissedemedim.
- Yakıt tüketimi ile ilgili olumsuz yonu. Araç kesinlikle sakin sürmemizi istiyor. Araca yüklendiğiniz anda değerler çok yukarı çıkıyor. Eğim çıkışlarında araç yigilmiyor ama tabiri caizse benzinin anasını ağlatıyor. Anlık yakıt tüketimi 12-14 leri görüyor. Kısacası bastığın zaman üzüyor.
------------------------
 
3800 km anlık tüketimim 5.7 olarak gerçekleşti. Manavgat dan aksekiye kadar 100 km kadar tepe çıktığımizdan ve ankara şehir içi trafiği de 500 km kadar kullandığım dan dolayı tüketim bir miktar arttı. Muhtemelen uzun yol tek tüketim 5.2 lerde kalırdı. Full depo ile sakin kullanimlarda (110-120 km/h hız sabitleyici ile) yaklasik 900 km gidebildik.
 
Son olarak sakin kullanım ile 1.2 dsg mantıklı bir tercih olabilir. Uzun yolda üzmedi hatta memnun bıraktı. Yakit sarfiyatından memnun kaldık.
 
Benim uzun yol hikayem bu kadar sürç-ü lisan ettiysem affola. Umarım yazım aklında soru işareti olanlar için yol gösterici olur. Herkese iyi forumlar diliyorum.  [emoji4] 
 
 

0c4f6d90b2815ae7163aa4a93e7497a2.jpg


1f0947cb8d61703d3b297e10f30c8db0.jpg
 
Tespitleriniz benim tecrübeme göre % 100 doğru

 
Çok güzel bi yazı hazırlamışsınız. Özellikle olumsuz yönlerde tüketim konusu on numara. Kısaca şöyle söylesek olur sanırım, siz tsı motoru zorlarsanız o da sizi zorlar, ne zaman ki ona karşı hoşgörülü davranırsanız o da size öyle davranır. :)  

Sadece katılmadığım demeyim de, öyle düşünmediğim nokta şu, eski aracınız 1.6 125 ps 159nm torka sahip bir motor. Hem hacim hem beygir gücünde üstün bir motor, sadece torku 11 nm daha düşük. 1.2 tsı motorun daha atak,  performanslı gelmesinin sebebi hem turbonun yarattığı patlama hissi hem de dsg nin farkı. 

 
Çok güzel bi yazı hazırlamışsınız. Özellikle olumsuz yönlerde tüketim konusu on numara. Kısaca şöyle söylesek olur sanırım, siz tsı motoru zorlarsanız o da sizi zorlar, ne zaman ki ona karşı hoşgörülü davranırsanız o da size öyle davranır. [emoji4] 
Sadece katılmadığım demeyim de, öyle düşünmediğim nokta şu, eski aracınız 1.6 125 ps 159nm torka sahip bir motor. Hem hacim hem beygir gücünde üstün bir motor, sadece torku 11 nm daha düşük. 1.2 tsı motorun daha atak,  performanslı gelmesinin sebebi hem turbonun yarattığı patlama hissi hem de dsg nin farkı. 
Tesekkur ederim.Evet focus aracım daha hantal geliyordu cunki beygir olarak yüksekti ama araç yazımin basında belirttigim gibi lpg li idi. Aradaki fark da bundan dolayı idi. Lpg siz kullanmadığım için çok sağlıklı bir karşılaştırmada olmadı açıkçası.
 
Çok güzel bi yazı hazırlamışsınız. Özellikle olumsuz yönlerde tüketim konusu on numara. Kısaca şöyle söylesek olur sanırım, siz tsı motoru zorlarsanız o da sizi zorlar, ne zaman ki ona karşı hoşgörülü davranırsanız o da size öyle davranır. :)  

Sadece katılmadığım demeyim de, öyle düşünmediğim nokta şu, eski aracınız 1.6 125 ps 159nm torka sahip bir motor. Hem hacim hem beygir gücünde üstün bir motor, sadece torku 11 nm daha düşük. 1.2 tsı motorun daha atak,  performanslı gelmesinin sebebi hem turbonun yarattığı patlama hissi hem de dsg nin farkı. 
Hocam benim eski araç ta  C  sınıfı atmosferikti 1600cc 120hp-160nm torku vardı ama 1.2 Tsi banda daha seri hissettiriyor. Bence  sebebi daha düşük devirlerde verdiği hp ve torktan dolayı. Tsi 1400 devirde 175nm tork verirken atmosferiğinki 4000 lerde 160nm tork veriyordu, max. gücü de 6000 devir de veriyor. Ama 1.6 atmosferik belki hacimden belki fazladan olan 10hp nin etkisiyle motor 170'ten  sonra daha canlı hissettiriyordu..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam benim eski araç ta  C  sınıfı atmosferikti 1600cc 120hp-160nm torku vardı ama 1.2 Tsi banda daha seri hissettiriyor. Bence  sebebi daha düşük devirlerde verdiği hp ve torktan dolayı. Tsi 1400 devirde 175nm tork verirken atmosferiğinki 4000 lerde 160nm tork veriyordu, max. gücü de 6000 devir de veriyor. Ama 1.6 atmosferik belki hacimden belki fazladan olan 10hp nin etkisiyle motor 170'ten  sonra daha canlı hissettiriyordu..
Sizin gibi düşünüyorum golf alt devirlerde maksimum gücü sağlayabiliyor buda aracin seri olmasına büyük etken
 
Olumlu yönlerine Eklemeyi unuttuğum aracın sessizligi. Kesinlikle yol sesini içeride duymuyorsunuz. Hatta mola verdiğim yerlerde aracın bazen çalışıp çalışmadığını bile anlamıyorsunuz. Bunu da notuma eklemeden geçmek istemedim...

 
Aynı şekilde araç çalışırken geri geri gittiğimde arkadaş panik yapmıştı geri kaçıyor araç boşta diye :)

 
1.2 tsi  110 luk golf kullanicisi ve kisa sureli focus 3 kullanmis biri olarak golfun 90 kg daha hafif ve +15 tork avantajindan dolayi rampa performansinin focusa gore daha iyi olacagini .ama focusunda ozellikle 150 + km hizlarda ve son hizda daha iyi olacagini dusunuyorum.ama focus direksiyon hissi ve yol tutusu konusunda bence daha iyi .sanirim Eren kardesimiz her iki motoru da aktif olarak kullaniyo daha cok bilgi sahibidir

 
1.2 tsi  110 luk golf kullanicisi ve kisa sureli focus 3 kullanmis biri olarak golfun 90 kg daha hafif ve +15 tork avantajindan dolayi rampa performansinin focusa gore daha iyi olacagini .ama focusunda ozellikle 150 + km hizlarda ve son hizda daha iyi olacagini dusunuyorum.ama focus direksiyon hissi ve yol tutusu konusunda bence daha iyi .sanirim Eren kardesimiz her iki motoru da aktif olarak kullaniyo daha cok bilgi sahibidir
Haklısınz hocam ama focus da yalitim işi diğer kasalara göre çözülmüş olsada belirttiğiniz hızlarda bariz yol sesi aliyor. Direksiyon hissi içinde, direksiyonun kalınlığı ve yapısından kaynaklı farkli gelmiş olabilir. Görüntü olarak focus direksiyonu ama işlevsellik bakımından golf direksiyonu derim ben
 

Haklısınz hocam ama focus da yalitim işi diğer kasalara göre çözülmüş olsada belirttiğiniz hızlarda bariz yol sesi aliyor. Direksiyon hissi içinde, direksiyonun kalınlığı ve yapısından kaynaklı farkli gelmiş olabilir. Görüntü olarak focus direksiyonu ama işlevsellik bakımından golf direksiyonu derim ben
Evet hocam.golfun yuksek suratlerde bayaa sessiz bir otomobil olmasi.aerodinamisi ve yalitimininin iyi olmasiyla birlikte.yuksek hizlar icin .yuksek devirlere ihtiyac duymamasiyla da ilgili.6.vites.3000 dd de 145 km hizla gidebiliyoo arac.cogu benzinli arac ayni hiz icin belki 1000 dd daha cevirmesi gerekiyo.direksiyon hissi derken.tepkileri anlaminda  daha iyi gelmisti focus bana.yoksa islevsellik ve kalite anlaminda golfun direksiyonu guzel

 

Geri
Üst Alt