Dunlop Lastikler


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,342
İsim
Murat İNCİ
205/55/R16 ölçülerinde Comfortline araçların üzerinde fabrika çıkışı gelen Dunlop Sport Bluresponse'un üreticisi aslında ünlü bir marka..

Kord bezli ve çelik kuşaklı havalı lastiğin mucidine haksızlık etmeyelim...

Avrupa'ya Almanya, Uzakdoğuya Japonya, Asya için Hindistan'da üretim tesisleri vardır.

Bizim araçlarımızdakiler Alman malıdır.

1888 yılında İrlanda'da, Dunlop’un kurucusu John Boyd Dunlop İlk olarak oğlunun kullanması için 3 tekerlekli bisiklet lastiği olarak icat etti.

10 Aralık 1845 günü Havalı Lastiğin Patenti R.W. Thompson tarafından  alınmışsa da çok pahalı ve kullanışsız oldukları için terk edilmişlerdi. (patlayınca 70 tane somun sökülerek lastik tamir edilebilmesi gibi) 1895 yılında bu lastikler, bir çiftlikte çürümek üzereyken bulundu ve Dunlop firması tarafından 500 sterline satın alınarak kendi icadını geliştirdi.

İlk çelik damaklı lastik. 1922

İlk iç lastiksiz(şambrel) lastik (1948)

İlk emniyet omuzu içeren lastik.(1959)

İlk suda kızaklamayı ve kızaklamayı önleyecek sırt deseni (1962)

İlk çelik kuşaklı lastik (1972)

İlk lastiğin janttan çıkmasını önleyen damak kilitleme sistemi.. (1979)

İlk run flat da denen patlasa da belli bir süre kullanmanıza olanak veren desteklenmiş çelik yanaklı lastik. (1984)

İlk patladığında kendini onaran lastik(1994)

İlk lastik basınç izleme sensörü.(1999)

İlk asimetrik üç alanlı çok amaçlı lastik.(2002)

Bu lastikler Islak zemin ve ekonomik olma anlamında rakipleri karşısında tam not almıştır.

Ancak Kuru zemindeki performansı için çok da iddialı olmadığından ortalama diyelim...

Benim kullanıcı olarak görüşlerim ise şöyle;

Her lastiğin artıları ve eksileri var

Bu lastiklerin karakteristikleri:

Sert hamurlu düşük sürtünme katsayısına sahip olduğundan,düşük yıpranmalı ve düşük yuvarlanma katsayısının da eklenmesiyle yakıt tüketimini oldukça düşüren  ekonomi odaklı bir lastik.

Dolayısıyla doğru lastik basınç değerlerine diğer lastiklere nazaran daha dikkatle sadık kalınmazsa düşük hızlarda dahi kopmalar görülebilir. İdeal basınç olan 29 psi olmazsa fren mesafesi yüksektir. Yanal yol tutuşta bir sorun olmadığını viraj performansının normal olduğunu söyleyebilirim.

en başarılı ikinci yanı ıslak zemin performansı. Üzerindeki sırt deseninin aquaplaning'e karşı oldukça dirençli olduğu da kesin.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt